desember 07, 2019, 16:45:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -målet er nådd. Snekkermesteren har bygd 500+hk boblemotor.  (Lest 371915 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« på: april 28, 2010, 22:50:44 pm »

Edit .1.12.10: helsetilstanden har forverret seg, og jeg ma rydde unna en del. Dette prosjektet har jeg brukt rundt 80 tusen på i deler, se denne tråden for litt inntrykk. Ikke viktig å få mye penger, vil heller  ha en enkel handel.
Edit 18.02.11 Fint ingen har kjøpt det, for nå vil jeg gjøre det ferdig.


Nå har jeg kommet langt nok til å starte en prosjekt tråd.g
En 1302 roadster

Ser helt og fint ut.

* 042.jpg (39.15 KB. 448x299 - vist 567 ganger.)



Samme bak.

* 046.jpg (36.71 KB. 448x299 - vist 530 ganger.)


Inni ser det ut til at det mangler litt ja..

* 045.jpg (36.48 KB. 448x299 - vist 461 ganger.)


* 046.jpg (36.71 KB, 448x299 - vist 397 ganger.)
« Siste redigering: august 30, 2017, 13:01:53 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 28, 2010, 23:03:31 pm »

Det står turbo roadster, fordi bilen er godkjent med 2,0l og jeg satser på å montere 1,6 med turbo, bremset til samme ytelse.
Nå har jeg plukket bilen en del, og fått noen overraskelser, noen gode og noen dårlige. (Som alle andre her inne)
Her er den første dårlige:
Dette er oljen jeg tappet av. Baljen er stor og lav, bedroller fra Ikea. 2 liter vann og 1 liter tjære.

* olje.jpg (89.8 KB. 600x426 - vist 517 ganger.)

Plukket av eksos, og så at eksoskanalene var fulle av noe jeg ikke kan forklare.
Motoren sto fast, jeg la på 104,5kg i enden på et 1,5meter rør uten noe ga seg. (Bolten ble godt tilskrudd...)

Clutchen var et merkelig fenomen.. pedalen var løs, men vaier var hel, og clutcharmen tok liksom ikke tak i noe i girkassen?
Tok ut motoren, og dette er hva jeg så:

* clutch.jpg (99.75 KB. 600x401 - vist 667 ganger.)


Ingen antydning til utløserlager, og en ødelagt trykkplate på svinghjulet.
Da forsto jeg at dette var en bil de satt sammen så den skulle SE hel ut.

Kontaktet da selger og fikk litt avslag på prisen.
Tror ikke han bevisst lurte meg, fordi han hadde gjort lite sjøl på bilen, og aldri hatt den på skilter.


« Siste redigering: april 29, 2010, 00:13:43 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 28, 2010, 23:24:59 pm »

"Springplate" var ikke festet, og det manglet deksel til torsjonsrøret

* fjaerarm.jpg (144.32 KB. 800x535 - vist 514 ganger.)


Elektriske anlegget var helt ødelagt av klipping og tape. Det skal skiftes ut komplett

* el.jpg (137.65 KB. 800x577 - vist 488 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 28, 2010, 23:28:32 pm »

Men det positive er veldig lite rust, fått en fin plass og stå.
Motivasjonen er høy. Tid med familien er ordnet, TV har ikke vært påskrudd de siste 4 dagene.

Plassen:

* verksted.jpg (127.05 KB. 800x535 - vist 589 ganger.)


Varmvannsvasking av hele bilen:


* vasking.jpg (126.16 KB, 800x535 - vist 689 ganger.)
« Siste redigering: april 28, 2010, 23:30:03 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 28, 2010, 23:35:38 pm »

har kjøpt et par motorer, 1600 på AS blokk, og har los på et smidd 1641 sett.
Her er en bil jeg har kjøpt til deler, den er kortet 80cm og er kjørbar.

* 6258508_520x0.jpg (46.9 KB. 520x390 - vist 713 ganger.)


Prøver med litt plastikk for å se linjene/plassen/løsninger:

* spoiler.jpg (105.5 KB. 800x535 - vist 632 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: april 28, 2010, 23:43:39 pm »

Hvordan har du tenkt å gjøre det med det elektriske?
Har du funnet et ferdig ledningsnett eller lager du selv?

Må bytte i min roadster også, ingenting fungerer skikkelig, alle ledningene er lakket blå osv...

Jeg har også tenkt på porschevinge bak, er det mye som mangler på å få det til å passe?
Loggført

72 1302 roadster
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 28, 2010, 23:45:51 pm »

Når jeg fjernet bensintanken, hjul, stigbrett, skjermer og bakplate, (Rear apron) fant jeg ingenting rust.
Litt overflaterust som jeg pusset med roterende børste, sprayet inn med brunox, grunning og Hammerlite svart.
her fra jeg borret ut sveisepunktene: (Skal ha på avtagbar bakplate uten utsparring for eksos)

* bakplate1.jpg (107.01 KB. 800x535 - vist 409 ganger.)


Ikke mye rust her heller..

* bakplate2.jpg (110.98 KB. 800x535 - vist 421 ganger.)


Så nå ser bilen slik ut: Jeg fikk gjort alt dette på 3 timers jobbing i kveld.

* bak-trinn1.jpg (107.45 KB. 800x535 - vist 514 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #7 på: april 28, 2010, 23:51:30 pm »

Hvordan har du tenkt å gjøre det med det elektriske?
Har du funnet et ferdig ledningsnett eller lager du selv?

Må bytte i min roadster også, ingenting fungerer skikkelig, alle ledningene er lakket blå osv...

Jeg har også tenkt på porschevinge bak, er det mye som mangler på å få det til å passe?
Fikk tak i et godt, brukt anlegg for 500.- + frakt. Selger nye på nettet for ca. 2.000.-
Skifter absolutt alt, har kjøpt Haynes bok, har koplingsskjema. Jeg lodder alt og "smelter" krympestrømpe over loddingen.

Må modde mye for å få vingen til å passe ja. Er ikke sikker på om jeg vil ødellegge vingen, men tror jeg må det for at den skal passe "bedre".
Først setter jeg vingen på i låsen på bakskjørtet, og legger lokket oppå glassfiber"bakdelen". Så tar jeg en tusj/tape og merker hvor jeg skal sage.

Satser på å sage meg ned i gl.fiber karroseriet. Da vil det stikke opp rundt 40mm opp på midten, leker litt med tanken om ha det sånn for lufting/kjøling.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #8 på: april 28, 2010, 23:53:16 pm »

Det er kjøpt inn det jeg trenger for å montere turbo slik:

Her er mitt sett:
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]

Fjernet lånte bilder pga fare for brudd på rettigheter


* DSC_1196.JPG (61.15 KB, 448x300 - vist 577 ganger.)
« Siste redigering: juli 06, 2011, 13:34:43 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 29, 2010, 00:01:03 am »

Hvordan har du tenkt å gjøre det med det elektriske?
Har du funnet et ferdig ledningsnett eller lager du selv?

Må bytte i min roadster også, ingenting fungerer skikkelig, alle ledningene er lakket blå osv...

Jeg har også tenkt på porschevinge bak, er det mye som mangler på å få det til å passe?
Her ser du hva som mangler. Ikke akkurat "bolt on"  Gliser
Men hvis du ser i hjørnet, kan du skjære ut i karrosseriet og få spoileren en del lengre ned.
Du får de siste centimetre med plass du trenger i motorommet, det er helv@£€ å komme til motorboltene med kitet på i dag..

* vinge.jpg (117.61 KB. 800x535 - vist 389 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 29, 2010, 00:04:52 am »

Ellers er accesscovers bestilt, nå blir det "easy access" som teller. Svære luker i sidene og avtagbar bakplate. Det skal være behagelig å ha service.
Fare for å blåse noen maskiner og, og da er det greit å få dem fort ut og inn så ikke kaffien blir kald.

Hi Jan,

PayPal payment received with thanks, I will ship the parts to you tomorrow.
My address is steve@hookyspanelshop.com , can you give a
contact telephone number for the shipping label, that would be great.

Many thanks

Steve Hook.
« Siste redigering: mai 05, 2010, 00:16:11 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17389
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: april 29, 2010, 00:09:30 am »

Gratullerar med roadster, er jo absolutt ikkje eit umulig prosjekt detta! Morro med turbo, du må laga ein "how to convert your beetle to turbo monster cheap 'o" Glad

Ellers so hadde da vert stilig med ei stor trakt oppå det glassfiber lokket over baksetet! Som på amrikanske muskel bilar, som stikk høgt opp av panseret Glad
Loggført

-tlf. 97419035
eller 47661407
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: april 29, 2010, 00:10:04 am »

Hmm, tror kanskje jeg ville kuttet litt i lokket også og så støpt om for å slippe at det står opp som et scoop.
Har akkurat bestilt breddete skjermer med leppe til min, bredder 4 cm foran og 7 cm bak.
Har også fått tak i et moderat Porsche stylingkit.


Hvordan har du tenkt å gjøre det med det elektriske?
Har du funnet et ferdig ledningsnett eller lager du selv?

Må bytte i min roadster også, ingenting fungerer skikkelig, alle ledningene er lakket blå osv...

Jeg har også tenkt på porschevinge bak, er det mye som mangler på å få det til å passe?
Her ser du hva som mangler. Ikke akkurat "bolt on"  Gliser
Men hvis du ser i hjørnet, kan du skjære ut i karrosseriet og få spoileren en del lengre ned.
Du får de siste centimetre med plass du trenger i motorommet, det er helv@£€ å komme til motorboltene med kitet på i dag..
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
[/quote
Loggført

72 1302 roadster
røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #13 på: april 29, 2010, 00:15:34 am »

kul vil du har! men hva skal du gjøre med motoren før du bolter på turboen?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #14 på: april 29, 2010, 00:25:16 am »

Absolutt ingenting uten å skifte olje og plugger. Turboen er for stor, så regner med fullt trykk på 4.000 rpm.
Originalkammen klarer rett over 5.000rpm. Så det anvendbare området ligger på 4-5000.
Da skal du gire ganske presist for å holde koken... Har kjøpt popoff, får prøve om det er fordel eller ikke.
Det jeg har fått med meg som er viktig, er å ha kontroll på bensin og tenning. Vakumklokke fra WBX skal være godt nok, og gasseren er 40mm DCOE dyset for 2,6 liter, så den får i hvertfall nok suppe...
Har på hånd 1641 smidd sats, mulig jeg setter det på. Foreløpig er jeg på jakt etter turbolyden og litt bedre moment. Tror jeg kan bremse 80-100hk allikevel, jeg stiller det inn på det BT ønsker. Mulig 96hk.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #15 på: april 29, 2010, 00:31:37 am »

Gratullerar med roadster, er jo absolutt ikkje eit umulig prosjekt detta! Morro med turbo, du må laga ein "how to convert your beetle to turbo monster cheap 'o" Glad

Ellers so hadde da vert stilig med ei stor trakt oppå det glassfiber lokket over baksetet! Som på amrikanske muskel bilar, som stikk høgt opp av panseret Glad
he he.. Takk for det  Glad Har fulgt med på trådene til blant annet knasten, og jeg har klokketro på standard motor, høyt trykk, nok bensin og tenning som hindrer bankelydër.. Ingen oljekjøler, hverken fullflow, veivhusventilasjon, eksternt oljefilter, eller annet fancy. Det har jeg nok av på FV. Nå prøver jeg KISS.

Ja, kanskje jeg skulle tenke motsatt?  I stedet for å jevne alt til, rigge til et gigantisk turboscoop bak? hadde jo vært latter... Men skal jo bruke bilen i flere situasjoner, ikke sikkert det passer over alt... Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #16 på: april 29, 2010, 18:51:53 pm »

ikke mulig og kappe av selve vinge bit på vinge luke og sette det på rodster luke,.. ikke dum ide da får du plass til turbo og gasser:)
Loggført
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #17 på: april 29, 2010, 20:11:03 pm »

Er det ikke mulig å bruke roadster bakluka uten vinge ? vinkle den masse ut liksom....

Det blir litt rare linjer på en cab eller roadster når en har på vinge (syntes jeg).

Syntes til og med at gamle 911 cab med vinge ser helt fjernt ut.

Stå på.... ser jo ut som et greit objekt når du allikevel må plukke det ned.
Loggført

1961 T1 - Custom
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #18 på: april 29, 2010, 20:17:59 pm »

Det er kjøpt inn det jeg trenger for å montere turbo slik:

Her er mitt sett:
[ Vedlegg ]

Hvor har du kjøpt det turbo settet?......og hva måtte du gi for det?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #19 på: april 29, 2010, 22:51:13 pm »

ikke mulig og kappe av selve vinge bit på vinge luke og sette det på rodster luke,.. ikke dum ide da får du plass til turbo og gasser:)
Vurderte det, men som du kjenner til, får jeg ikke åpnet luka så mye som jeg ønsker.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #20 på: april 29, 2010, 22:54:57 pm »

Er det ikke mulig å bruke roadster bakluka uten vinge ? vinkle den masse ut liksom....

Det blir litt rare linjer på en cab eller roadster når en har på vinge (syntes jeg).

Syntes til og med at gamle 911 cab med vinge ser helt fjernt ut.

Stå på.... ser jo ut som et greit objekt når du allikevel må plukke det ned.
Kan sikkert montere motor og se hvor nærme det kommer, men kanskje neste eier ikke er så opptatt av å ha det godkjent, og da ligger det til rette for radiator eller intercooler så lenge luka er integrert.
Jeg er en av de som synes prosche skal ha turbovinge. Tror linjene blir greie, det blir i hvertfall mitt bygg. Men forstår hva du mener, og takk for rådet  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #21 på: april 29, 2010, 22:57:03 pm »

Det er kjøpt inn det jeg trenger for å montere turbo slik:

Her er mitt sett:
[ Vedlegg ]

Hvor har du kjøpt det turbo settet?......og hva måtte du gi for det?
Byttet det til meg i andre deler, fant det her på forum under deler til salgs.
men det kan være like greit å plukke en liten turbo fra en diesel bil, kjøpe et turbotrip anlegg til 1000.- og bygge til rør og sånt sjøl.
Fikk ei bok i posten i dag, Turbomania. Søk på nettet og kjøp den.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #22 på: april 29, 2010, 22:58:12 pm »

Skitt au, det er din bil så kjør på. Snakkes på lørdag.
Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #23 på: april 29, 2010, 23:03:24 pm »

Så fikk jeg gjort litt i dag og:
Grunnet den avtagbare bakplata

* IMAG0214.jpg (111.47 KB. 800x535 - vist 353 ganger.)


Fjernet løs maling og overflaterust, brunox, grunning og Hammerlite.

* IMAG0213.jpg (122.97 KB. 800x535 - vist 385 ganger.)


Prøvd nye hjelmen

* IMAG0233.jpg (77.45 KB. 800x535 - vist 458 ganger.)


Prøvemontert stolen

* IMAG0216.jpg (97.82 KB. 800x535 - vist 433 ganger.)

« Siste redigering: april 29, 2010, 23:06:57 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #24 på: april 29, 2010, 23:10:02 pm »

Skitt au, det er din bil så kjør på. Snakkes på lørdag.
Hmm. Mulig jeg skrur roadster i stedet.. Har fått full tenning. Lurte på å avlyse personalfesten i morgen, forferdelig å sitte å drikke øl med gode kompiser når du kan velge kvalitetstid på verkstedet i stedet  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #25 på: april 29, 2010, 23:13:16 pm »

Hvor i alle dager skal jeg finne bakskjermer som bredder nok til stigbrettene mine? Tips mottaes med takk.

* IMAG0226.jpg (92.68 KB. 800x535 - vist 402 ganger.)


I følge autosys er skjermene mine allerede 6cm bredere enn originalt, men virker som det mangler 6 cm til...

* IMAG0229.jpg (116.43 KB. 800x1196 - vist 420 ganger.)

« Siste redigering: april 29, 2010, 23:15:01 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #26 på: april 29, 2010, 23:16:44 pm »

Jeg har akkurat bestilt skjermer fra Jøran, bredder 4 cm foran og 7 cm bak. Med leppe både foran og bak...
Loggført

72 1302 roadster
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6713
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #27 på: april 29, 2010, 23:20:03 pm »

Kan du måle når du får dem, og se hvor mye de bygger ut fra karrosseriet, der hvor jeg har klaring på bildet?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt

Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #28 på: april 29, 2010, 23:22:00 pm »

Har du målt om de skjermene du har er breddet 6 cm?
Kan jo være at den er godkjent med andre skjermer?

Får de om ca en uke.

De skjermene jeg har nå tror jeg er breddet 4 cm, kan godt gå ut å måle de...



I følge autosys er skjermene mine allerede 6cm bredere enn originalt, men virker som det mangler 6 cm til...
[ Vedlegget er ugyldig eller eksisterer ikke ]
[/quote]
Loggført

72 1302 roadster
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #29 på: april 29, 2010, 23:30:21 pm »

 er kje den brede delen som skal fram da?  var det på den bobla eg hadde med bredda skjermer  of glass fiber stig trinn,... men mulig eg tar feil eg og:)
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!