mars 28, 2024, 16:11:12 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 68
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turboroadster -Snekkermesteren selger bilen med 500+hk boblemotor.  (Lest 581045 ganger)
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #30 på: april 29, 2010, 22:32:47 pm »

Målte på min nå, stigbrettet er 13 cm bredt og går kant i kant med skjermen.
Har glassfiberskjermer bak og god plass til 225/50-15 dekk. Vet ikke hvor mye de er breddet...
Loggført

72 1302 roadster
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #31 på: april 30, 2010, 05:43:05 am »

Hadde du hatt sjans til å lagt ut et bilde? virker som om mine er enda breiere, kanskje rundt 180mm. Skal måle.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #32 på: april 30, 2010, 05:44:54 am »

er kje den brede delen som skal fram da?  var det på den bobla eg hadde med bredda skjermer  of glass fiber stig trinn,... men mulig eg tar feil eg og:)
Jo, men andre enden er myyye bredere, og passer til fremskjermen. Så den smaleste delen er den som er avbildet.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #33 på: april 30, 2010, 06:54:36 am »

så pass:)
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #34 på: april 30, 2010, 09:31:08 am »

Kan gjerne legge på noen 295 lefser..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Eddi
Seniormedlem
****
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes


Vis profil WWW

« Svar #35 på: april 30, 2010, 11:49:49 am »

ja d e lurt, de spise sikkert nesten ingen hk, men eg har nogen gratis fiber fremskjermer til deg hvis du e interesert, ikkje fine men kan absolutt settes i stand
Loggført

Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #36 på: april 30, 2010, 12:20:52 pm »

Dersom du skal lage denne til skikkelig har jo tom ivar et komplett sett Daymouldings skjermer til salgs til 1302. Disse er i original bredde.
Loggført

1961 T1 - Custom
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #37 på: april 30, 2010, 12:58:57 pm »

Dersom du skal lage denne til skikkelig har jo tom ivar et komplett sett Daymouldings skjermer til salgs til 1302. Disse er i original bredde.
Er det slike som dette? i originalbredde? Jeg trenger jo breie skjermer, forstår ikke helt hva du mener..
Fjernet lånte bilder pga fare for brudd på rettigheter
« Siste redigering: juli 06, 2011, 12:35:24 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #38 på: april 30, 2010, 13:00:07 pm »

ja d e lurt, de spise sikkert nesten ingen hk, men eg har nogen gratis fiber fremskjermer til deg hvis du e interesert, ikkje fine men kan absolutt settes i stand
Fremskjermene er hele og i riktig bredde, ellers takk.
Var ute og målte nå, ser ut til at på 1300S er de ca. 110mm standard.
På de breie skjermene som sto på, målte jeg til ca. 120mm?
Mens stigtrinnet har åpning på 180 - 190mm.
« Siste redigering: april 30, 2010, 13:10:02 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #39 på: april 30, 2010, 16:11:22 pm »

Du får dra frem saga, skjære i biter og plastre sammen slik du vil ha det.

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #40 på: mai 01, 2010, 05:49:05 am »

Du får dra frem saga, skjære i biter og plastre sammen slik du vil ha det.


Har tenkt tanken. Tror løsningen blir å finne skjermer som bredder en del og tilpasse stigtrinna.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #41 på: mai 01, 2010, 21:27:42 pm »

I dag har jeg og fått gjort litt, begynte med å fjerne rustbobler under lakken.
Den der stål lista for å feste paningen til panser, var en skikkelig rust samler.
Fjerna alt både fremme og bak, og limer på pakning hvis jeg vil ha pakning.

* pakning1.jpg (114.54 KB. 800x535 - vist 518 ganger.)


Før og etter..

* pakning2.jpg (84.02 KB. 800x535 - vist 518 ganger.)


Nå ser det mye renere ut..

* pakning-vekk.jpg (105.41 KB. 800x535 - vist 522 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #42 på: mai 01, 2010, 21:37:34 pm »

Og så har jeg steamet bensintanken innvendig og utvendig, var mye jobb, men var absolutt nødvendig.
Tanken har stått tom en stund, og det var mye rustflak innvendig. Tanken var ellers fin og hel, grunnet og lakkerte den og.

* tank.jpg (138.54 KB. 800x535 - vist 496 ganger.)


Fikk lest mer om turbo, fascinerende bok. Har du tanker om turbo, kjøp boka først.
Fikk flere overraskelser, trodde jeg hadde kontroll da jeg har montert turbo en gang før (gammal opel)
men boka er verd sin vekt i gull.. Løp og kjøp.

* turbomania.jpg (120.52 KB. 800x535 - vist 548 ganger.)


Begynte å planlegge bensinforsyning, denne gangen vil jeg montere alt fremme foran tanken, i reservehjulsbrønnen.
Lett å komme til.

* bensinforsyning.jpg (142.8 KB. 800x535 - vist 541 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #43 på: mai 01, 2010, 21:48:08 pm »

Og så fikk jeg bestilt litt flere deler.
Komplett full flow med oljekjøler og vifte: http://www.vwparts.net/BP3084-10.html
Støtdempertårn stag: http://www.vwparts.net/MB22-2856.html
Ellers har det kommet Kusch-lock klutch med sterkere trykkplate og nytt ledningsnett.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

røed
Seniormedlem
****
Innlegg: 318
Bosted: bærum


1303s


Vis profil
« Svar #44 på: mai 01, 2010, 23:42:59 pm »

hvor fikk du takk i turbo boka ?
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #45 på: mai 01, 2010, 23:54:47 pm »

Bestiller i fra så mange plasser at jeg husker ikke.
Mener jeg fant den på eBay.
"søk og du skal finne" Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #46 på: mai 02, 2010, 00:01:16 am »

hvor fikk du takk i turbo boka ?

Kanskje denne er til hjelp ? Glad

http://www.amazon.com/Turbomania-Turbocharging-Engine-Bob-Tomlinson/dp/999938272X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1272754800&sr=1-1
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #47 på: mai 02, 2010, 00:03:57 am »

Den er d ja. Takk. Samme forfatter, bob bob...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #48 på: mai 02, 2010, 00:35:02 am »

automobilia.no har den også!
Loggført

Vw 1302
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #49 på: mai 02, 2010, 20:26:15 pm »

ja, det var jo rusthull kun èn plass, fikk sveiset dette i dag. Det er originale hull i kanalen på baksiden, så jeg kommer til å sprøyte hulromsvoks fra innsiden etter jeg har sveist.
Slipt rent, sveiset, grunnet, svart lakk, og så steinsprut beskyttelse oppå.


* rustsveis1.jpg (104.06 KB, 800x535 - vist 584 ganger.)

* rustsveis2.jpg (80.67 KB, 800x535 - vist 529 ganger.)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #50 på: mai 02, 2010, 20:32:42 pm »

Og fikk gjort mer i dag:


* maling-motorrom.jpg (127.67 KB, 800x535 - vist 539 ganger.)

* sparkel2.jpg (137.13 KB, 800x535 - vist 533 ganger.)

* sparkel1.jpg (107.21 KB, 800x535 - vist 474 ganger.)

* sparkel3.jpg (142.87 KB, 800x535 - vist 488 ganger.)

* sparkel4.jpg (132.11 KB, 800x535 - vist 484 ganger.)
« Siste redigering: mai 02, 2010, 23:38:36 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #51 på: mai 03, 2010, 20:23:30 pm »

Synst da går radigt frammøve Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #52 på: mai 04, 2010, 22:43:07 pm »

Takk.. Blunker
Tok en noen sjefsavgjørelse i dag, Skal skifte alt som har med bremser å gjøre.
Men den største avgjørelsen ser du her:
Da var det "point of no return":

* spoiler1.jpg (90.8 KB. 800x535 - vist 530 ganger.)




Nå er spoiler på det nivå den ligger originalt, så her må det moddes mer ja Øyerulling

* spoiler2.jpg (117.72 KB. 800x535 - vist 574 ganger.)



Begynner å ane konturene nå..
Trodde en liten stund at jeg kunne slippe å skjære i spoileren, bare bygge en "overgang" men ser at det blir stygt.
Vil prøve å skjære vekk alt på spoiler som stikker opp fra den store flata.
Og så plastre alt sammen, for så å skjære det løst for å få det åpningsbart...

* spoiler3.jpg (118.01 KB. 800x535 - vist 554 ganger.)


Og så er det deilig å ræse gjennom en gjengetapp i alle skjermfestene...

* friskeoppgjenger.jpg (114.71 KB. 800x535 - vist 527 ganger.)

Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #53 på: mai 04, 2010, 22:55:49 pm »

Og så har jeg forespurt på noen 255 dekk på 14" felger.. Aner ikke ET, men de bygger mye ut.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #54 på: mai 05, 2010, 03:29:25 am »

Skal du bruke hengsler på baklokket eller skal du bare løfte det av?

Loggført

72 1302 roadster
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #55 på: mai 05, 2010, 07:55:35 am »

Tenkte jeg skulle bruke hengsler. lurer litt på å modifisere hengslene som blir brukt fremme til "panseret" eller bagasjerommet. De er sterke nok til å holde luka opp, og jeg tror geometrien vil passe sånn noenlunde.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #56 på: mai 05, 2010, 08:00:31 am »

Et godt råd er å kutte åpningen så langt som mulig "frem på bilen" som mulig. Da kommer du lettere til motoren (jeg har kuttet bort 10-15 cm på min)

Husk også at du skal ha MYE luft inn, motoren trenger det til innsug og KJØLING du skal jo ha turbo bak i der også.

Oljekjølerkittet ditt ser bra ut. Husk at du må blinde den org oljekjøleren ved bruk av den "dingsen" som følger med for "olje inn" i blokka.

Lykke til!!!
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #57 på: mai 05, 2010, 08:40:07 am »

Et godt råd er å kutte åpningen så langt som mulig "frem på bilen" som mulig. Da kommer du lettere til motoren (jeg har kuttet bort 10-15 cm på min)

Husk også at du skal ha MYE luft inn, motoren trenger det til innsug og KJØLING du skal jo ha turbo bak i der også.

Oljekjølerkittet ditt ser bra ut. Husk at du må blinde den org oljekjøleren ved bruk av den "dingsen" som følger med for "olje inn" i blokka.

Lykke til!!!
Takk, hadde tenkt å kutte meg inn minst like mye som original lokket. Kan du poste bildet av hvordan du har gjort det? Når det gjelder kjøling, har jeg luftinntak foran hver bakskjerm med 2x 100mm hull og slange rett inn i motorrom. Tenkte å legge oljekjøler i vingen, hvis ikke blir det over girkassen. Tenkte også å lage et stort hull bak skiltet, og setter skiltet på distansestykker.
Oljekjøler i vingen virker sikkert bra under fart, og veldig dårlig når jeg står stille. (Varme fra turbo stiger opp gjennom kjøler)
Tror det passer bra å sette oljekjølerbak skiltet med vifte som blåser ut, og prøve å få luftstrømmen til å gå gjennom vingen på oversiden, og ut bak skilt/under motor..
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #58 på: mai 05, 2010, 09:37:26 am »

Jeg har bare kuttet 10-15 cm hele veien. Pluss utsparinger til IDAene....

Ville lagt oljekjøleren under bilen hvis jeg var deg. Mye lettere å kunne ta av motorlokket når (ikke hvis....) du skal skru. Ville også lagt luftinntak for motoren slik at den suger luft utenfra (ikke fra motorrommet)
Loggført
Gromgutn
Seniormedlem
****
Innlegg: 476
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #59 på: mai 05, 2010, 20:03:03 pm »

Og så har jeg forespurt på noen 255 dekk på 14" felger.. Aner ikke ET, men de bygger mye ut.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22150583

Er det disse du har hørt på?
Jeg bor 5 min fra Frogner så kan sikkert hente dem for deg om det blir aktuellt og har plass til dem i verkstedet til det blir ordnet frakt videre...
Loggført

72 1302 roadster
Sider: 1 [2] 3 4 ... 68
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!