mai 29, 2024, 07:56:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Hvor mye hester?
80 - 90 hk - 8 (9%)
90 - 100 hk - 13 (14.6%)
100 - 110 hk - 31 (34.8%)
110 + hk - 26 (29.2%)
60 + hk - 11 (12.4%)
Stemmer totalt: 86

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 1915cc.. nybegynner lager motor med fres i :)  (Lest 75229 ganger)
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #60 på: juli 18, 2010, 10:23:51 am »

Sjekk ut under forhandlere her inne.
Autoteknikk selger kule slanger med rød og blåelokserte kuplinger i alle varianter.
Dette kapper du til selv, og skrur sammen.
Blir helt topp...
Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #61 på: juli 18, 2010, 10:42:54 am »

tess har vel bare sånne feite pressede? kunne sett for meg skrudde små stålomspunnede hvis det ikke er latterlig dårlig

Tess leverer det meste, både til høyt og lavt trykk, store og små dimensjoner. Ingen har større utvalg i slanger her i landet. Ikke alt er på lager i enhver butikk, men leverer stort sett raskt.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #62 på: juli 18, 2010, 11:50:20 am »

Sjekk ut under forhandlere her inne.
Autoteknikk selger kule slanger med rød og blåelokserte kuplinger i alle varianter.
Dette kapper du til selv, og skrur sammen.
Blir helt topp...

Var noe slikt jeg så for meg, at det ser ålreit ut og fungerer:-)

Noen som har lagd en sånn sløyfe og vet ca pris? Blir vel 4koblinger og 1m med slange!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #63 på: august 09, 2010, 14:41:54 pm »

Det har ikke skjedd allverdens her i det siste men fikk gavepakke fra unaiten idag.. har vanligvis handlet på cip1 før og hvis du kjøper noe der som ikke har klart navngitt merke, så får du EMPI.. vwparts.net leverte kun CB OG Bugpack på ting som ikke hadde merkenavn på nettsiden Osteaktig

i tillegg ble det shadek oljepumpe! kolbensmidt lagre.. uten å vite om det på forhånd.. må si jeg ble mektig imponert! gasserene fikk seg en overhaling idag, og virker tighte og fine..

guruer:

hvor lenge kan blokka stå skrudd sammen før kam etc kjøres inn?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #64 på: august 10, 2010, 17:40:45 pm »

planlegging, planlegging, planlegging..

må finne ut hvor mye komp jeg skal ha..

er jo std. ventilstrl.så man kan hente noen ekstra hester ved å f.eks kjøre 10-1 vs f.eks 9,5-1

men hvor mye er det egentlig snakk om og hvor mye ekstra slitasje ender man opp med?

noen som vet?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #65 på: august 10, 2010, 18:40:29 pm »

Jo meir kompresjon, jo meir varme vert da utvikla i toppane.. ein ting å passa på.

Og har du rundt-over 10 i komp so kan du ikkje kjøyra på vanleg bensin, eller isofall må du ha sånn oktanboost i bensinen
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #66 på: august 10, 2010, 18:51:59 pm »

kjører 9,51 nå.. kan fint kjøre på 98.

vi har da 99 på shell, så med riktig tenning og 10 i komp så funker vel selve tenningen.

varme er en annen sak. blir selvfølgelig alt av kjøledeksler, fullflow med kun filter (ca 0,5 liter ekstra olje) og ny kjøler i doghousen.

noen som ville frarådet meg å kjøre 10 i komp uten ekstra kjøler?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #67 på: august 10, 2010, 19:23:48 pm »

Jo meir kompresjon, jo meir varme vert da utvikla i toppane.. ein ting å passa på.

Og har du rundt-over 10 i komp so kan du ikkje kjøyra på vanleg bensin, eller isofall må du ha sånn oktanboost i bensinen

Hmm, merkelig..  hvor har du denne erfaringen fra ?
112 hk wbx for eksempel har 10,5:1 i komp. og så vidt jeg vet går diss fint på vanlig bensin ?
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #68 på: august 10, 2010, 19:24:29 pm »

Ikke nødvendigvis, Tistlo... Statisk kompresjon, slik dere snakker om her trenger ikke bety stort i det hele tatt. Folk glemmer ofte den dyamiske kompresjonen!
Dynamisk kompresjon er et produkt av bla. statisk kompresjon og fyllingsgrad. Hva avgjør fyllingsgrad? Mye, men bla. "lade"trykk (variabelt atmosfærisk trykk for din del håper jeg), lufttemp, kamvalg, gassere, ventiler, innsug, porteteknikk, turtall, the endless list goes on and on..

Poenget er at hvis du har temmelig lav fylingsgrad, typisk må bli std.-kam, sugerør-gassere, fingerbøllventiler osv, så vil du ikke utvikle like mye varme i kompresjonen.
Varme oppstår når et kompressibelt medie, som luft, blir komprimert. Jo mer luft innenfor et konstant volum (sylinder og forbrenningskammer) som blir komprimert, jo mer varme får du. Derav variabel fyllingsgrad og derfor variabel dynamisk kompresjon - Det er tross alt ikke ukjent at de fleste gammeldagse stempelmotorer (uten masse styring og dill-dall) har en ofte stigende og synkende momentkurve med turtall osv.
Fylling = Moment.
Lastly: Tilpassing av tenning! Mer fylling, mindre tenning v. et gitt turtall. Smak på den og la det synke inn...

Konklusjonen bør være at oktantall ikke er avhengig av statisk kompresjonsforhold, men den totale kompresjonen. Ja, tommelfingerregelen ">10:1 = 98-oktan" er klassisk.
Min erfaring med 1600-skrotemotoren er at jeg har kjørt stabilt og fint med 95, men kjører nå med 98 for å være helt sikker på så stabil forbrenning som mulig. Når det er sagt har det vært så varmt baki der på det værste, selv med alt av kjøleblekk på stell, at jeg har SMELTA Sjokkert std. støpte Mahle-stempler... En sannsynlig kombinasjon av litt mager blanding og litt mye fortenning kan være en forklaring på det noget "hete" fenomenet.

Du snakker om oljetemp osv. Min 1600 ligger helt opptil 110 grader på en skikkelig varm sommerdag og litt hard cruising på motorveien. Noe er sikkert galt med motoren min, hehe Gliser. Tempen ser ikke ut til å reagere stort med tenningsinstilling heller. Akkurat nå kjører jeg CheapTema 10-40 mineral. Noen lunde samme temp m. 5-40 synth.

Dette er ikke for å være belærende eller "briefe" med noe som kan virke irrelevant. Jeg ønsker virkelig å opplyse om dette, for det er temmelig viktig å forstå hvordan dette henger sammen når en skal bygge sammen en motor fra bunnen av... Blunker
Håper noe av det blir ansett som relevant og nyttig. Ellers skal jeg holde kjeft med pisspreiken...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #69 på: august 10, 2010, 21:27:11 pm »

Ikke nødvendigvis, Tistlo... Statisk kompresjon, slik dere snakker om her trenger ikke bety stort i det hele tatt. Folk glemmer ofte den dyamiske kompresjonen!
Dynamisk kompresjon er et produkt av bla. statisk kompresjon og fyllingsgrad. Hva avgjør fyllingsgrad? Mye, men bla. "lade"trykk (variabelt atmosfærisk trykk for din del håper jeg), lufttemp, kamvalg, gassere, ventiler, innsug, porteteknikk, turtall, the endless list goes on and on..

Poenget er at hvis du har temmelig lav fylingsgrad, typisk må bli std.-kam, sugerør-gassere, fingerbøllventiler osv, så vil du ikke utvikle like mye varme i kompresjonen.
Varme oppstår når et kompressibelt medie, som luft, blir komprimert. Jo mer luft innenfor et konstant volum (sylinder og forbrenningskammer) som blir komprimert, jo mer varme får du. Derav variabel fyllingsgrad og derfor variabel dynamisk kompresjon - Det er tross alt ikke ukjent at de fleste gammeldagse stempelmotorer (uten masse styring og dill-dall) har en ofte stigende og synkende momentkurve med turtall osv.
Fylling = Moment.
Lastly: Tilpassing av tenning! Mer fylling, mindre tenning v. et gitt turtall. Smak på den og la det synke inn...

Konklusjonen bør være at oktantall ikke er avhengig av statisk kompresjonsforhold, men den totale kompresjonen. Ja, tommelfingerregelen ">10:1 = 98-oktan" er klassisk.
Min erfaring med 1600-skrotemotoren er at jeg har kjørt stabilt og fint med 95, men kjører nå med 98 for å være helt sikker på så stabil forbrenning som mulig. Når det er sagt har det vært så varmt baki der på det værste, selv med alt av kjøleblekk på stell, at jeg har SMELTA Sjokkert std. støpte Mahle-stempler... En sannsynlig kombinasjon av litt mager blanding og litt mye fortenning kan være en forklaring på det noget "hete" fenomenet.

Du snakker om oljetemp osv. Min 1600 ligger helt opptil 110 grader på en skikkelig varm sommerdag og litt hard cruising på motorveien. Noe er sikkert galt med motoren min, hehe Gliser. Tempen ser ikke ut til å reagere stort med tenningsinstilling heller. Akkurat nå kjører jeg CheapTema 10-40 mineral. Noen lunde samme temp m. 5-40 synth.

Dette er ikke for å være belærende eller "briefe" med noe som kan virke irrelevant. Jeg ønsker virkelig å opplyse om dette, for det er temmelig viktig å forstå hvordan dette henger sammen når en skal bygge sammen en motor fra bunnen av... Blunker
Håper noe av det blir ansett som relevant og nyttig. Ellers skal jeg holde kjeft med pisspreiken...

Kjør på! vil gjerne ha mer pisspreik jeg.. Lærer så lenge man lever vet du.. Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #70 på: september 30, 2010, 02:47:13 am »

Her er det lenge siden det har skjedd noe Trist

Updates:

hentes alt roterende på posten idag Glad SveinT har gjort en knalljobb med balanseringen!
imorgen blir det mockup sammensettning sånn at jeg får sett om alt passer sammen etc
klarte pokker meg å skrape opp et kamlager, så må fikse nytt Trist

spm:

letteste måten å måle vendehøyde uten måleur? (har lyst til å gjøre mest mulig selv)
er det noe sjappe i oslo som monterer kamdrev etc på drop in uten at det er styggdyrt..? har ikke det største verkstedet og på kjøkkenet er det induksjon..


har noen ett merged header å selge? Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #71 på: september 30, 2010, 06:14:55 am »

http://www.netonnet.no/art/hjem_og_hus/matlaging/kokeplate/melissa-kokplattaenkel/124058.3394/
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #72 på: september 30, 2010, 06:30:58 am »

Jo meir kompresjon, jo meir varme vert da utvikla i toppane.. ein ting å passa på.

Og har du rundt-over 10 i komp so kan du ikkje kjøyra på vanleg bensin, eller isofall må du ha sånn oktanboost i bensinen

Hmm, merkelig..  hvor har du denne erfaringen fra ?
112 hk wbx for eksempel har 10,5:1 i komp. og så vidt jeg vet går diss fint på vanlig bensin ?

Hva får deg til å tro at han har erfaring?
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #73 på: oktober 04, 2010, 22:31:12 pm »

da var enda ett steg gjort..

fikk satt sammen veiven idag med god kjelp fra tmbryhn Glad knakende kar!! etter en tur på memory lane så bar det hjem for å prøvemontere. skrudde på rådene og slapp ned veiven, etter å ha justert fordeleren til 1. gikk strålende Glad fikk ikke montert sammen med kam, da jeg innså at jeg har klart å ripe opp kamlageret ganske bra:(

men da vet jeg iallefall hvordan veiv og fordeler skal sammen, så neste blir å sjekke med kam

Spente deretter til alle boltene, med stigende torque, og veiven roterte fint.. (eneste var at den var veldig løs i lengderetning, men var uten svinghjul så regner med at dette går greit?)

hadde egentlig tenkt å finne vendehøyde men lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. beste hadde vært måleur, men funker det å løsne bladsøker-blad og måle i sylinderkant med noe helt plant?

ble flere overraskelser idag, da jeg egentlig hadde tenkt å bruke 009 (!) fordeler, men etter ett knakende godt tilbud fra herr bryhn så blir det magnaspark (var det det bryhn) uansett kjempefornøyd!!


etter knakende innsats på SCC har JEE booket mye motorbygging i høst/vinter så blir nok ikke ferdig med det aller første Blunker
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #74 på: oktober 04, 2010, 22:54:49 pm »

Kjekt å ha: http://www.luna.no/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V50&kat_bid=V50&dokid=5232289&katnr=5&katsektnr=1684

JS: Nei eg har ikkje erfaring,beklagar..det var noko eg hadde høyrd Tvilende
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #75 på: oktober 05, 2010, 06:22:04 am »

da var enda ett steg gjort..

fikk satt sammen veiven idag med god kjelp fra tmbryhn Glad knakende kar!! etter en tur på memory lane så bar det hjem for å prøvemontere. skrudde på rådene og slapp ned veiven, etter å ha justert fordeleren til 1. gikk strålende Glad fikk ikke montert sammen med kam, da jeg innså at jeg har klart å ripe opp kamlageret ganske bra:(

men da vet jeg iallefall hvordan veiv og fordeler skal sammen, så neste blir å sjekke med kam

Spente deretter til alle boltene, med stigende torque, og veiven roterte fint.. (eneste var at den var veldig løs i lengderetning, men var uten svinghjul så regner med at dette går greit?)

hadde egentlig tenkt å finne vendehøyde men lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. beste hadde vært måleur, men funker det å løsne bladsøker-blad og måle i sylinderkant med noe helt plant?

ble flere overraskelser idag, da jeg egentlig hadde tenkt å bruke 009 (!) fordeler, men etter ett knakende godt tilbud fra herr bryhn så blir det magnaspark (var det det bryhn) uansett kjempefornøyd!!


etter knakende innsats på SCC har JEE booket mye motorbygging i høst/vinter så blir nok ikke ferdig med det aller første Blunker

Mangel på svinghjulet forklarer den voldsomme endeslarken ja. No worries.

Ellers var jeg selv strålende fornøyd med pertronix sin Billet distributor, og alle mulighetene en har til å bygge opp en brukbar mekanisk kurve - Hvilket er mer enn man kan si om en fast 009 etter min mening.
Tror det var den du tenkte på. Magnaspark er jeg selv litt usikker på hva er.

Vi glemte jo å gå over prosedyre for måling av vendehøyde... Blei visst litt mye preik Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #76 på: oktober 05, 2010, 12:47:53 pm »

da måtte det en ny bestilling inn.. nye kamlager, oljeplugger og pakningssørpe til blokka er vel straks på vei tenker jeg Glad

neste blir å sette blokken sammen med sylindere og stempler og måle vendehøyde.

ville dere gjort det først, og deretter satt sammen blokken for godt? eller kan jeg smøre opp å tette blokken en gang for alle?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #77 på: oktober 05, 2010, 13:19:33 pm »

ville dere gjort det først, og deretter satt sammen blokken for godt? eller kan jeg smøre opp å tette blokken en gang for alle?

Sett sammen til short block og bli ferdig med det en gang for alle. Mål deretter vendehøyden og ta resten av bygginga derfra.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #78 på: oktober 06, 2010, 15:23:49 pm »

ble riktig imponert av unneberg idag, la inn bestilling igår kl. 1340 og lå i postkassen idag Osteaktig

nå blir det sammensetning av motor for siste gang! oppdatering følger senere idag, skal i tillegg ta bilder!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #79 på: oktober 06, 2010, 19:01:44 pm »

Da var dagen kommet Glad

Begynte først med å måle opp fordeler rotoren, var i grenseland av anbefalt avstand mellom setet og rotor, men i mangel av shims prøver vi å ser Rekker tunge


* P02-03-80_08.46[01].jpg (166.93 KB. 1024x768 - vist 313 ganger.)




Deretter var det frem med lube og smøre løfterene i "kroppen" og på flaten, samt kamlager. Kjører dual trust, og måtte derfor file ned en tapp på lageret.. Dremel er bra!


* P02-03-80_08.46[02].jpg (251.86 KB. 1024x768 - vist 317 ganger.)

* P02-03-80_08.47.jpg (235.29 KB. 1024x768 - vist 319 ganger.)


Torquet inn rådene og måtte ringe tmbryhn for å finne ut av hvilken vei oljeslingeren skulle sitte. Nå bøyer den seg mot svinghjulet Glad

Gjort:

1. Lagt sporet i fordelerakslingen plant og mot reimhjul
2. Lagt veiv nedi, men jeg holdt råde 1 og 2
3. Spunnet veiv slik at prikkene på kamdrevene kom sammen (da er rotor på fordeleren på sylinder 2)
4. Lubet kamlober
5. Gasgacinch på blokkhalvdelen
6. sluppet høyre halvdel nedpå og torquet Glad

Testet i etterkant at veiv og kam gikk rundt og at når sylinder 1 var i TDC så peker rotoren dit tennpluggkabel 1 sakl være Glad

har jeg glemt noe?


* P02-03-80_09.12.jpg (182.56 KB. 1024x768 - vist 321 ganger.)

* P02-03-80_09.12[01].jpg (233.46 KB. 1024x768 - vist 328 ganger.)



« Siste redigering: oktober 06, 2010, 19:12:39 pm av bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #80 på: oktober 06, 2010, 19:59:57 pm »

har jeg glemt noe?

Jeg så ingenting om kamplugg, men det regner jeg med at du har på stell.

Jeg har aldri brukt innkjøringspasta til kamlober og løftere i selve lagerbanene, men jeg regner med at det er i orden.

Dette så fint ut! Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #81 på: oktober 06, 2010, 20:09:15 pm »

kamplugg er i ja Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #82 på: oktober 07, 2010, 13:07:34 pm »

gjort litt idag også.

fikset toppene av IDF'ene mine med kjemisk metall. der hvor returutløpet med bensin var måtte tettes Glad funker som gull nå, bortsett fra en ting..

den ene nippelen (bensin inn) har mye større innvendig diameter enn den andre Trist hsr dette noe å si iforhold til restriksjon av bensin??

what to do? plugge begge og få i nye på en av de to "ledige" plassene? fremgangsmåte på slikt?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #83 på: oktober 07, 2010, 13:38:34 pm »

Eneste jeg vet er at det er 1/8NPT gjenger der på Weber IDF. Det betyr at du kan kjøpe deg f.eks. et par greie nippler av grei størrelse.

eBay is your friend!
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #84 på: oktober 07, 2010, 13:53:59 pm »

Eneste jeg vet er at det er 1/8NPT gjenger der på Weber IDF. Det betyr at du kan kjøpe deg f.eks. et par greie nippler av grei størrelse.

eBay is your friend!

er ikke gjenger i mine, de er støpt inn og måtte borres ut og "knekkes inni" for å få de ut Rekker tunge
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #85 på: oktober 07, 2010, 14:14:06 pm »

Eneste jeg vet er at det er 1/8NPT gjenger der på Weber IDF. Det betyr at du kan kjøpe deg f.eks. et par greie nippler av grei størrelse.

eBay is your friend!

er ikke gjenger i mine, de er støpt inn og måtte borres ut og "knekkes inni" for å få de ut Rekker tunge

Ok, da hadde du tydeligvis en annen versjon enn det jeg hadde. Hørtes ut som en mer omfattende operasjon...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #86 på: oktober 07, 2010, 14:22:44 pm »

Eneste jeg vet er at det er 1/8NPT gjenger der på Weber IDF. Det betyr at du kan kjøpe deg f.eks. et par greie nippler av grei størrelse.

eBay is your friend!

er ikke gjenger i mine, de er støpt inn og måtte borres ut og "knekkes inni" for å få de ut Rekker tunge

Ok, da hadde du tydeligvis en annen versjon enn det jeg hadde. Hørtes ut som en mer omfattende operasjon...

snakket med forgasser service nå, og han sa at jeg bare skulle la nipplene være, selv om størrelsen er forskjellig Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #87 på: oktober 07, 2010, 17:15:44 pm »

Har du sjekket om boltene til kamdrevet går fri av oljepumpa?
På mine IDFer er det også inngående rør istedet for 1/8ntp. Har lyst til å bore de ut og gjenge opp slik at jeg får i en 1/8npt - AN6 overgang.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #88 på: oktober 07, 2010, 17:24:57 pm »

Flott prosjekt!! Artig at vi vanlige amatører prøver oss på sånt, kjempeflott at du dokumenterer underveis!
Mulig jeg ser feil men står oljeslyngen bakerst på veiven riktig vei?
Her er riktig nok en gammel ovalmotor, men vet ikke om de skiftet retning.


« Siste redigering: oktober 07, 2010, 17:30:33 pm av RZR-Andy » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #89 på: oktober 07, 2010, 18:22:10 pm »

hvis jeg ikke har misforstått tmbryhn så skal den være slik:


* Uten navn.jpg (52.32 KB. 1360x1060 - vist 198 ganger.)


hvis ikke må den tas opp Trist

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!