mars 28, 2024, 16:30:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kidnapper-rægge prosjektet mitt:  (Lest 168628 ganger)
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #270 på: april 28, 2016, 18:21:38 pm »

I følge mine skjemaer er dette en 73 sikringsholder ja.
Det kan jo forklare forvirring dersom du kobler etter ett 72 skjema.  Blunker
Ta ett titt på 73 skjema og se om ting stemmer litt bedre da.
Jepp, det skal jeg, og ledningsnettet er helt nytt, til 72 mod,
så det er ikke de beste årene for enkle koblinger når det kommer til bobla  Glad
Det ble gjort en del endringer årene rundt 72, men når jeg tilslutt får dette til,
håper jeg ihvertfall at jeg har lært litt  Øyerulling
Blæh, elektronikk altså, jeg blir grå i håret av sånt  Gliser
Idag tok jeg avstand fra alt sånt, og konsentrerte meg heller om å feste skjermer og pusse på midtkonsollen.  Blunker
En sekser øl blir handlet inn imorgen, så da får jeg kansje motet til å pråve igjen,
og bensinvarmeren tas inn for montering i ryddigere omgivelser, så da blir det evt mer elektrisk kaos der  Rekker tunge
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #271 på: april 29, 2016, 22:00:00 pm »

Jeg kjøpte CASTROL GTX 15W40 for bruk i motoren sist jeg byttet olje,
men nå har bilxtra sluttet med denne oljen, og mener CASTROL GTX 10W40 er helt greit som alternativ.
Siden den nye oljekjøleren min er større enn den jeg har brukt før, må jeg nesten ha litt mer olje før jeg kan starte motoren..
Er det noen som har erfaring med CASTROL GTX 10W40? Evt, noen greie alternativ som ikke koster så veldig mye?

Legger ved bilde av oljen jeg har i motoren nå..


* castrol oil.jpg (23.65 KB. 308x600 - vist 377 ganger.)

Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #272 på: april 30, 2016, 06:10:16 am »

Det går nå sikkert bra.

Bruker HR oljen fra Joe Gibbs selv.
Mye sink og fosfor for smøring av kontaktflaten mellom kam og løftere.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,65881.0.html

noe som ikke er tilstede i motorolje beregnet på moderne kjøretøy
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #273 på: juli 11, 2016, 16:37:04 pm »

Nå har jeg fått tak i en Eberspacher B2 bensinvarmer.
Planen er å prøvestarte den idag, men lurer da på følgende:

Er det brun kabel som kobles som pluss, og svart som minus? (kobler til en bryter mellom batteri og pluss-kabelen)
Den hvite bryteren, hvilken funksjon har den?  (nederste bilde)


* DSCN8562.jpg (82.07 KB, 700x600 - vist 397 ganger.)

* DSCN8566.jpg (64.78 KB, 800x517 - vist 380 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #274 på: juli 12, 2016, 13:35:01 pm »

Når apparaturen sitter montert i bil så drar du i den spaken for å starte herligheten. Denne finner du da under dæsjbordet på venstre side av rattstamme.
Loggført

Mvh
Reiel
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #275 på: juli 14, 2016, 17:05:54 pm »

Når apparaturen sitter montert i bil så drar du i den spaken for å starte herligheten. Denne finner du da under dæsjbordet på venstre side av rattstamme.

Hehe, flott ordvalg  Gliser
Men da trenger jeg egentlig ikke ekstra bryter mellom batteri og brun kabel?
Jeg skal uansett montere en der, sånn for sikkerhets skyld.

Stikker ut i garasjen nå og kobler alt opp på prøvebenk, så legger jeg ut bilder etterpå  Glad
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #276 på: juli 15, 2016, 09:25:12 am »

Når apparaturen sitter montert i bil så drar du i den spaken for å starte herligheten. Denne finner du da under dæsjbordet på venstre side av rattstamme.

Hehe, flott ordvalg  Gliser
Men da trenger jeg egentlig ikke ekstra bryter mellom batteri og brun kabel?
Jeg skal uansett montere en der, sånn for sikkerhets skyld.

Stikker ut i garasjen nå og kobler alt opp på prøvebenk, så legger jeg ut bilder etterpå  Glad

Husk bare på å ikke være FOR ivrig på "å få start".  Gliser    Å starte disse kommer med en viss innsikt i hvordan de funker!
Loggført

Mvh
Reiel
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #277 på: juli 17, 2016, 09:10:19 am »

Jeg har mekket en del på bensinvarmer før, men det var en BN2.
Jeg fikk ikke liv i denne starteren (B2)
og etter å ha pusset og rengjort kontaktpunktet i bensinpumpa (det som bestemmer pumpe-hastigheten)
fikk jeg liv i pumpen, men ellers virker bensinvarmeren ikke.
Vifta går ikke når jeg slår den på, så nå må jeg nok starte feilsøking..
Flotte greier, andre bensinvarmeren jeg kjøper som visstnok skal funke..  Hæ Sint
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #278 på: juli 21, 2016, 13:37:54 pm »

Har fått liv i viftemotoren og bensinpumpa, men det er lite gjennomstrømning med luft når vifta er på,
selv når jeg kobler av gløderen..
Nye bensinslanger er montert, men tror de kan være 8mm indre diameter,
mens de orginale var 5-6mm.
Kan det slå ut på pumpingen av bensin?
Jeg får tenning i varmekammeret, men kun et poff, etterfulgt av røyk.
En gang kom det stikkflamme ut, men den har fremdeles ikke slått av gløding eller fått varme i ut-luft røret.

Ellers har jeg montert spiller, voltmeter og oljetemp-måler i midtkonsollen.
Jeg har koblet opp en bryter for å slå av/på lysene i instrumentene,
turteller, amperemeter og evt oljetrykkmåler blir også koblet til den bryteren.

Jeg skal fortsette kobling av instrumentene, samt starte oppkobling av front/baklykter.

Bilen er ryddet og støvsugd innvendig, og dørkmatter er prøvemontert.
Jeg skal inn med sofa og høyttalere bak idag/kveld.

Bakrute og venstre siderute bak er montert, og høyre siderute bak blir forsøkt montert idag.

Panseret er nesten ferdig motivlakkert, men siste runde med lakkering blir gjort etter at jeg har prøvemontert panser
for å se hvor motivet skal fortsette langs sidene/dørene på bobla.
Pedalene er montert og koblet til bremse/gass/clutch,
og bremsekraftfordeleren er overhalt, hovedsaklig kontaktpunktene til bremselysene.

Frontrute, pakninger til vinduer i dører, plater til motorrom samt 4stk dempere blir bestilt neste fredag,
så da er siste innspurt igang.
Nå gjelder det bare å få prioritert div elektrisk montering/testing.

Artig at ting går framover.  Gliser


* DSCN8633x.jpg (29.01 KB, 456x600 - vist 390 ganger.)

* DSCN8630x.jpg (37.61 KB, 456x600 - vist 395 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
Sveinf
Seniormedlem
****
Innlegg: 400
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #279 på: juli 21, 2016, 18:20:54 pm »

Tøft bygg du har! Kan du vise litt mer hvordan du har gjort sidescoopet? (Bilder)
Loggført
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #280 på: juli 22, 2016, 09:05:39 am »

Tøft bygg du har! Kan du vise litt mer hvordan du har gjort sidescoopet? (Bilder)

Takker, jeg mener det ligger noen bilder av den prosessen tidligere i bloggen,
men legger ut noen bilder her likevel.

Jeg kappet ut er firkantet hull som passet formen på scoopen,
støpte en glassfiber-boks som passet inn i hullet,
og la en luftslange fra hullet og ut til motorrommet.
 
Den ble sparklet fast, samtidig som jeg sparklet igjen hullene til sideventilene.

Det måtte en del kapping/pussing og fintilpassing til før scoopen passet helt,
men når den passet, festet jeg den med sveisekliper,
merket av hvor den sto, og løsnet den igjen.

Deretter la jeg en rems med karosserisparkel langs der innsiden av scoopen møtte karosseriet.
Festet scoopen igjen, og presse sparkelet på plass.

Da satt scoopen, men litt videre sparkling på utsiden måtte til for å få jevn overgang fra scoop til karosseri.
(Jeg brukte skikkelig sparkel her, og det er nok lurt, så scoopen ikke løsner midt i rånerunden)  Rekker tunge

Jeg borret et hull bakerst, på undersiden av scoopen, slik at evt vann renner ut der.
Jeg klippet til en bit strekkmetall-netting,
og klippet til en bit gummipakning som skulle brukes mellom nettingen og karosseriet.
Deretter ble nettingen sparklet fast i scoopen.

Slangen inn til motorrommet blir skøytet på etterhvert,
og da blir det laget enda et dreneringshull, med påmontert slange som fører evt vann ned og ut av motorrom.

Håper dette ga mening  Øyerulling

(nest nederst: bilde av gitter med gummipakning, litt vanskelig å se..)

(Nederste bilde: røret som kommer inn i motorrom, oppe til høyre når du står bak bilen og titter inn i motorrommet)


* DSC01281.jpg (56.66 KB, 680x600 - vist 383 ganger.)

* PIC_0557bx.jpg (76.89 KB, 800x492 - vist 412 ganger.)

* PIC_0556b.jpg (29.67 KB, 299x600 - vist 391 ganger.)

* PIC_0559b.jpg (77.61 KB, 650x422 - vist 416 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #281 på: juli 24, 2016, 12:29:09 pm »

Nå er alt klart for montering av baklyktene,
men fant ut at det mangler feste til nederste pære på begge reflektorene..?
Noen tips på hvordan jeg kan fikse dette uten å måtte kjøpe nye?


* DSCN8649.jpg (58.43 KB, 800x389 - vist 364 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #282 på: juli 24, 2016, 12:52:55 pm »

Om dette er pæreholder for ryggelys, kan jeg evt koble opp separat ryggelys-lampe,
og slippe å koble opp ryggelyset i baklyktene?
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #283 på: juli 25, 2016, 12:59:29 pm »

Nå er det kobling av ledningsnettet, som kommer til å ta en del tid.
Forskjellige koblings-skjema, og litt uorginal bil,
gjør at mye ikke kan kobles som på skjemaet som fulgte med det nye ledningsnettet.

Midtkonsollen er ferdig tilpasset div elektronikk, og ble lakkert igår kveld.
Den blir montert ferdig idag, men unntak av noen brytere jeg må kjøpe inn.

Høyttalerkasse er montert baki bilen, og sofaryggen er nesten ferdig montert,
må bare finne bilde/video av plassering av festene oppe på ryggen,
de som ryggen bare glir inn på.

Hanskerom-lokket er lakkert og klart for montering av 3 brytere og 1 varsellampe og
amperemeter.  Øyerulling


* DSCN8690x.jpg (39.97 KB, 800x495 - vist 423 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #284 på: juli 26, 2016, 00:22:06 am »

Siden B2 bensinvarmeren trenger reperasjon da gjengene føler-armen skal skrus inn på knakk,
har jeg montert sammen BN2 varmeren, og skal se om jeg finner ut av den imorgen.

Bensinpumpa virker fint, men sist jeg prøvde å få liv i varmeren, gikk ikke pumpa.
Det er viftemotoren som styrer bensinpumpa på BN2, så da vil nok evt feil ligge mellom viftemotoren og bensinpumpa.

Men jeg håper den funker, er dritlei bensinvarmere som ikke virker  Øyerulling
Anywho, jeg pusset lett over kontaktpunktene som styres av viftemotoren, og sprayet den ren med elektro-spray.
Deretter hadde jeg bittelitt grease på tannhjulene som styrer takten på kontaktpunktet. 

-viftemotoren driver mekanikken som bestemmer hvor ofte kontaktpunktene møtes,
som igjen sender en puls med strøm til bensinpumpa,
som igjen gjør at bensinpumpa pumper en gang.  Glad (legger ved bilde av denne mekaniske duppeditten)

Inni den gjennomsiktige boksen oppå varmeren,
var det en kontakt som hadde knekt, (den er supertynn og tåler lite fikling)
jeg pusset ned kontaktpunktet, og loddet fast kontakten igjen. (se bilde)

Fordeleren (elektronisk) som jeg mekket litt på i 2014-15 men ikke fikk til å skru helt sammen igjen,
er fikset nå, men jeg lurer på hvor vakuum-slangen skal være?
Det fulgte ikke med slange, men jeg har kjøpt ny.
Skal den bare monteres fra den ene til den andre utgangen på vakuum-boksen som står montert
på utsiden av fordeleren?


* DSCN8695x.jpg (91.17 KB, 673x600 - vist 364 ganger.)

* DSCN7482b.jpg (92.26 KB, 800x472 - vist 382 ganger.)

* funnybird.jpg (40.83 KB, 500x557 - vist 374 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #285 på: juli 26, 2016, 03:57:13 am »

Legger ved bilde av fordeleren, skal vacuum slangen kobles mellom begge rørene på vacuum-boksen?
Har evt lengde på slangen noe å si?  Øyerulling



* DSCN8703.jpg (77.59 KB, 628x600 - vist 360 ganger.)

* DSCN8704.jpg (71.73 KB, 536x600 - vist 362 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #286 på: juli 26, 2016, 15:46:40 pm »

Jeg koblet opp BN2 bensinvarmeren idag.
Den starter, bensinpumpa pumper, og glødepluggen funker fint.

Vifta justerer seg ned i hastighet etter 1-2 minutter, som jeg regner med er for at glødepluggen kobles inn.
Likevel vil den ikke produsere varm luft. (det er god gjennomstrømning av luft når vifta går på full guffe)

Så da har jeg et par spørsmål:

-Røret under varmeren, mellom eksos og lufterør fra viftemotor, der er det skrudd inn en bolt på ca 1cm.
Hvilken funksjon har den?
Jeg ser at det kommer drivstoff ut der, så da er det kansje overflødig bensin som kommer ut?
Kan hastigheten på dette evt justeres via bolten?

-Glødepluggen er testet, og gløder fint, men når den er montert i varmeren,
og varmeren er slått på, kan jeg ta på den uten å brenne meg. Av og til kjennes den lunken,
men ikke på langt nær så varm som glødepluggen på B2 varmeren..

Kan det være dårlig kontakt en plass, evt dårlig jording som gjør dette?

Bensintanken er montert høyere enn varmeren, og jeg ser i filteret at det drypper bensin jevnt.
Bensinslangen jeg bruker er 2-3mm indre diameter, og jeg kan også se på den at den pulserer når bensinen pumpes gjennom.
Samtidig drypper det bensin sakte (noen få dråper pr min) ut røret under varmeren.
(jeg koblet på en slange der for å føre bensinen inn i et glass for senere bruk)

Jeg kan også nevne at når jeg lar varmeren stå på over flere minutter, slår den seg av,
med et klikk/tikk som jeg tror kan være en automatsikring eller noe sånt som skal slå inn om det f-eks blir for varmt..?

Om det er noen som kan komme med tips her, tas de imot med stor takk,
har aldri hatt liv i denne varmeren (BN2) med funk i både bensinpumpe, vifte og glødeplugg.  Øyerulling


* DSCN8705x.jpg (49.82 KB, 576x600 - vist 371 ganger.)
« Siste redigering: juli 26, 2016, 15:50:57 pm av FooZ » Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #287 på: juli 26, 2016, 22:15:14 pm »

Nå har jeg faktisk fått liv i bensinvarmeren.  Gliser
Den gikk 1-2min med mye svart røyk, før den gikk rent, og det kom mindre eksos.

Jeg har hatt start på den 2 ganger nå, og siste gangen fikk den gå til den slo seg av selv.
Om det var pga lite bensin på tanken, eller innebygd timer, vet jeg ikke,
men mest sannsynlig lite bensin, siden den bare gikk 15-20sek med vifta etter at varmingen var stoppet.

Første gangen den startet, slo jeg den av etter ca 1min, og da gikk vifta sikkert 1min etterpå,
før den slo seg av.

Så nå må det handles mer bensin, pg batteriet skal lades gjennom natta.

Ellers har jeg forsøkt meg på ledningsnettet, igjen...  Tvilende
Lite hjelp fra koblingsskjemaet som fulgte med,
da det er svart/hvit kopi, og elendig forklaring.

Jeg måtte nappe ut ledningene til lykter + div andre ledninger, da jeg hadde montert de ''opp-ned''
siden instruksjonen nevnte at sikringsboksen var tegnet inn som sett fra kupeèn, uten at det ga noe mer mening.

Jejejeeeeeee, så i morgen skal jeg legge ut bilder step-by-step der jeg hører med folkene på forumet hvordan alt skal kobles.
 Hæ Øyerulling Rekker tunge
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #288 på: august 06, 2016, 12:04:35 pm »

Nå er jeg 99% ferdig med bygging av ledningsnett til alt av ekstrautstyr.
Det buntes og strekkes så det tar minst mulig plass,
og i ettermiddag blir det koblet til batteri og testet.

Motoren er montert, og skal prøvestartes idag.
Jeg har problemer med gass-wire, da den ikke returneres helt når den har vært presset inn (maks gass)
Wiren kommer ut av strømpen sin mellom motor/girkasse, (se bilde)
og går videre inn i en smurt gummislange som fører wiren gjennom viftehuset.

Jeg regner med det sliter på wiren om den bare går gjennom viftehuset uten noen gjenomføring?

Lasterommet framme er ryddet og trukket med stoff, hull for å dra ledninger inn/ut fra kupeen er laget,
samt hull til varmeanlegget.
Nytt anlegg med rør/slanger til varmeanlegg er laget og klart for montering.
BN2 varmeren funker fint, og bruker 10-15sek på å sette igang varming.

Den er midlertidig montert,
men skal sjekke litt mer hvordan folk velger å montere den før jeg starter kapping av hull til eksos.

Venstre sidevindu bak er montert, trekk på torpedovegg og under dashbord er montert,
høyttaler sidepanel er montert etter at 22mm utbyggings-ramme ble saget ut og montert.

Eksosen er montert, og 2 av 4 skjermer er fintilpasset (hullene til skjermboltene må tilpasses)

Så nå skal jeg lage en kopp kaffe of fortsette ute i garasjen  Gliser


* DSCN8738x.jpg (61.81 KB, 496x600 - vist 377 ganger.)

* DSCN8728x.jpg (49.52 KB, 374x600 - vist 399 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #289 på: august 08, 2016, 17:59:29 pm »

Etter tips på forumet, byttet jeg ut gummislangen som gikk gjennom viftehuset,
med et av stålrørene som skal gå fra bremsevæske-tanken til bremsekraftfordeleren.
(jeg trenger kun 2 av 4 rør, og det passet fint til dette formålet)  Rekker tunge

Røret ble kappet ca 5cm etter prøvemontering.
Det passer inn i trakten som er på enden av slangen gass-wiren går gjennom på vei mot motorrommet,
men jeg skal pusse mer der den ble kappet, så det ikke er noen skarpe kanter,
samt montere en 2cm slangebit der røret går gjennom veggene i viftehuset.
Da blir røret liggende stramt og fint inni viftehuset, og jeg slipper skranglelyder.

Det virket som gass wiren gikk lettere gjennom røret,
men jeg finner ut av dette når alt er montert ferdig.
Ganske trangt å komme til nå når alt er montert i motorrommet  Glad

Ca 12 timer av gårdagen gikk til motivlakkering, med en bob-bob lakksprøyte fra biltema.
Det begynner å ta form nå, men jeg setter av hele morgendagen til videre lakkering.

Bensinvarmeren skal flyttes litt bakover og bort fra innerskjermen,
så lages festedeler til varmeskjoldet, og varmeren monteres/kobles opp.

Rattet er tapet med elektriker tøy-tape, så det ble fint og godt grep.  Gliser

Montering av vinduer i dørene, og litt bytting av smådeler gjøres så snart pakke med flere deler er framme,
noe jeg håper blir på onsdag  Glad

Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #290 på: august 08, 2016, 23:04:52 pm »

Litt detaljer fra inni bobla  Gliser
Inn med resten av sofaen og passasjersete framme imorgen.
Så blir batteriet koblet opp og div elektrisk testet.
Regner med jeg starter kobling av ledningene fra rattstammen og ledningene til nødblink, lysbryter og vindusvisker.
Fortsetter på motivlakkering imorgen også, men tar det etter at jeg er ferdig med alt det andre.  Gliser


* DSCN8770x.jpg (77.09 KB, 790x600 - vist 394 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #291 på: august 09, 2016, 18:44:10 pm »

Nå er resten av sofaen samt passasjersetet på vei inn i bobla.
Jeg har tatt en tenkepause på løsning ang feste av stålrøret gjennom viftehuset.
Det kan kansje være lurt at jeg først drar gummislangen gjennom viftehuset,
og deretter presser stålrøret gjenom gummislangen,
da vil slangen holde røret på plass mens resten av monteringen gjøres,
og etterpå, når gass-wiren skal brukes.

Jeg forsøkte først å montere 2cm slangebiter på røret der det går gjennom viftehuset,
men de ville ikke inn i hullene i viftehuset.
(ble nok litt trangere når stålrøret var montert ini slangen enn da slangen ble montert uten røret)

Så da skal jeg forsøke denne ordningen istedet.
Jeg vurderer å tape sammen stålrøret og flexislangen til gasswiren (kommer ut forran girkassa, og går bak til viftehuset)
slik at de holder seg sammen.

Venstre bakhjul må av, da det letteregjør hele jobben, så da blir det tatt litt detalj-bilder av prosesen i samme slengen.  Glad

Pakken med deler kom idag, men jeg får ikke hentet de før imorgen.
Da blir vinduer i dører montert, og da gjenstår kun frontruta, som er knust, så ny må bestilles.

Om alt går etter plan blir det bilder av lys/instrumenter/brytere inni kupeen når det er koblet til batteri.
Litt snop-bilder trengs midt i all pratingen kjenner jeg  Øyerulling
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #292 på: august 09, 2016, 23:10:34 pm »

Litt detaljer rundt montering av stølråret som går gjennom viftehuset:
(som forgasserwire skal gjennom)



* DSCN8776xx.jpg (67.99 KB, 707x474 - vist 381 ganger.)

* DSCN8778x.jpg (68.66 KB, 637x600 - vist 355 ganger.)

* DSCN8778xx.jpg (52.91 KB, 800x388 - vist 373 ganger.)

* DSCN8806x.jpg (51.45 KB, 800x507 - vist 368 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #293 på: august 09, 2016, 23:12:57 pm »

og videre fram i motorrom:


* DSCN8810xx.jpg (75.54 KB, 560x600 - vist 404 ganger.)

* DSCN8812x.jpg (53.51 KB, 501x600 - vist 362 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #294 på: august 09, 2016, 23:23:57 pm »

Sofaen er ferdig montert, og jeg fikk prøvetestet div instrumenter + + +
Amperemeteret var koblet feil, så den kabelen må byttes  Øyerulling
Lyset i hanskerommet funket fint, kjølevifta funket, og varsellampa som slår seg på når vifta er på funket også,
div andre brytere er ikke aktiv enda,
men jeg skal gå gjennom ledningsnettet og se hva som må kobles på nytt,
så da blir de også koblet opp.

 


* DSCN8786x.jpg (52.34 KB, 600x600 - vist 360 ganger.)

* DSCN8820x.jpg (41.4 KB, 788x600 - vist 340 ganger.)

* DSCN8821x.jpg (34.28 KB, 638x600 - vist 372 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #295 på: august 10, 2016, 18:24:05 pm »

Det viste seg at jeg hadde koblet amperemeteret opp mot jord og batteri,
istedet for til batteri og til kabelen mellom dynamo og tenningsnøkkel.  Øyerulling
Blir spennende å se om det fremdeles er liv i amperemeteret etter den tabben,
kabelen til batteriet smeltet før jeg fik koblet den fra,
men kabelen til jord var helt fin.

Litt småkobling i modtkonsollen er gjort,
så hovedsaklig gjenstår det å koble instrumentene opp til motor/dynamo.
Begynner å bli tomt for krympestrømper og kabler,
så jeg må handle inn mer før den jobben kan gjøres.

Panser/dører er vasket og klargjort for mer lakkering, så da blir resten av kvelden brukt til det.  Glad


* DSCN8822.jpg (155.97 KB, 711x600 - vist 381 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #296 på: august 13, 2016, 02:39:57 am »

Begynner å bli noe som ligner på bil nå  Gliser
Litt forskjell fra hvordan hekken så ut for 6 år siden  Blunker
(hun er jekket opp på det øverste bildet, egentlig ligger hun akkurat passe høyt over bakken)  Øyerulling



* DSCN8739x.jpg (77.52 KB, 751x600 - vist 368 ganger.)

* PIC_0024cropped.jpg (117.24 KB, 791x600 - vist 373 ganger.)
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #297 på: august 14, 2016, 20:39:48 pm »

Blir du klar til SCC ?

Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
FooZ
Supermedlem
*****
Innlegg: 1397
Bosted: Fauske


Candy Styled Delicious Bubblelicious


Vis profil
« Svar #298 på: august 14, 2016, 22:05:40 pm »

Blir du klar til SCC ?


Hehe, ikke i år dessverre, akkurat startet opp i jobb igjen, så de to første lønningene blir såpass lav pga sommerferien at jeg ikke får handlet de demperene jeg vil ha (rød koni) før lønninga i slutten av september.
Om jeg får fast ansettelse, blir bilen prøvekjørt og sendt på eu kontroll i nov/desember,
så realistisk sett, blir hun nok ikke klar for kjøring før det er tid for vinterdekk.
Menmen, har ihvertfall kommet så langt nå at jeg ser slutten på prosjektet nermer seg.

Om jeg tør, etter litt prøvekjøring, blir det kansje en tur sørover til tr.heim i vinter,
men jeg har bare kjørt boble ca 1500km, på sommerføre, så jeg vil først se an hvor trygg jeg er bak rattet  Øyerulling
Loggført

Bubblelicious & Bubba, getting their filth on Glad
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #299 på: august 16, 2016, 21:12:20 pm »


Får håpe du haler i land en fast jobb. Så kommer spenna til å få Bobla klar
Så gleder jeg meg til å se den i 2017
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!