mars 29, 2024, 09:04:23 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: -66 Type 3 Variant Prosjekt  (Lest 22279 ganger)
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #30 på: september 28, 2008, 21:56:56 pm »

Gikk vi ikke glipp av no da Vegard Øyerulling
Grattis Jørn.  Sjokkert
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #31 på: september 28, 2008, 21:58:16 pm »

Sorry, skal love å skjerpe meg neste år.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #32 på: september 28, 2008, 22:11:50 pm »

Wow.. grattis. Helt villt dette her.

Hvilken motor var det denne gangen? Og hvilket ladetrykk? Eller lik som på SCC.
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #33 på: september 28, 2008, 22:14:45 pm »

samme som på SCC men bare justert litt magrere. 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #34 på: september 29, 2008, 00:53:07 am »

samme som på SCC men bare justert litt magrere. 

Ifølge speakeren(e) på SCC, så kjørte du med forskjellig motor hver gang du var utpå stripa Gliser
Gratulerer med gode resultater Jørn! Kan se for meg at å glise fra øre til øre fikk en ny betydning når du fikk se tallene Blunker
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #35 på: september 29, 2008, 08:27:45 am »

Oioi.. heftig! Gratulerer... detta var morro!
Loggført
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #36 på: september 29, 2008, 08:56:10 am »

Tror dette må være en av de RÅESTE VWene i landet. At den ser så snill og PEN ut, men samtidig er rett og slett GIFTIG....rått. Osteaktig
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #37 på: september 29, 2008, 09:09:38 am »

Gratulerer med fine tall Jørn!

343 + potensielt 150 = 493hk + 7 skrytehester = 500hk

Oi oi oi...........   Osteaktig

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #38 på: september 29, 2008, 09:16:30 am »

Imponerende!!!
Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4525
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #39 på: september 29, 2008, 09:39:57 am »

Gratulerer med fine tall Jørn!

343 + potensielt 150 = 493hk + 7 skrytehester = 500hk

Oi oi oi...........   Osteaktig

Ja det drar i turboflettene dine nå ja ;-)
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #40 på: september 29, 2008, 10:27:59 am »

Gratulerer med meget fine tall Jørn. Hva i alle dager skal folk med dyr M5 stasjonsvogn sier bare jeg  Osteaktig
Loggført

---
Mvh Rabben
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #41 på: september 29, 2008, 10:28:28 am »

Gratulerer med fine tall Jørn!

343 + potensielt 150 = 493hk + 7 skrytehester = 500hk

Oi oi oi...........   Osteaktig

Ja det drar i turboflettene dine nå ja ;-)


Gliser
Loggført

---
Mvh Rabben
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #42 på: september 29, 2008, 11:18:12 am »

gratulerer.få samme effekt i lett notchback nå så kommer det til å gå fort
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #43 på: september 29, 2008, 22:41:29 pm »

Gratulasjoner fra meg også, Jørn!..ca 280 hester mer enn i min røde...

Hva er 0-100 km/t sånn cirka...

Halvard
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #44 på: september 29, 2008, 22:52:40 pm »

vet ikke 0-100 men sammenligner man med denne lista:

http://www.tangen.nu/quartermilerivals.htm

hvor jeg kjører 12.2 på 1/4 Mile , så ligger den vel mellom  4-5 sek  ett sted.
60 miles/t er vel bare 96km/t
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #45 på: september 29, 2008, 23:00:05 pm »

Grattis  Gliser
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #46 på: september 29, 2008, 23:05:37 pm »

Dette er mildt sagt imponerende og sikksykt heftig. Var veldig moro å se bilen på SCC og ennå mer moro å høre den. For makan til stillferdig og "uskyldig" monster skal man lete lenge etter Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #47 på: september 29, 2008, 23:07:16 pm »

 Rekker tunge
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #48 på: september 29, 2008, 23:44:08 pm »

Imponerende, Gliser  Ett øyeblikk over her, tenkte jeg det var sjåføren det ble snakket om. Osteaktig
Passer på og takker for godt "naboskap" på Scc 08 samtidig.

Jan.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #49 på: oktober 06, 2008, 19:57:05 pm »

Dete var meget imponerende Jørn,og vel fortjent!Målte du mottrykket i grenrøret når du bremset?
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #50 på: oktober 06, 2008, 22:04:38 pm »

Dete var meget imponerende Jørn,og vel fortjent!Målte du mottrykket i grenrøret når du bremset?

tak  Glad

Nei har ikke mekket til mplinger av exostrykk enda. men må nesten gjøre det for å få oversikt.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #51 på: oktober 07, 2008, 07:03:31 am »

Kult. Digger at resultatene blir så bra, for da regner jeg med at du fortsetter å ha det gøy. Og dermed blir det flere artige ting for oss andre å se på.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #52 på: oktober 09, 2008, 22:11:00 pm »

Sinnsyke tall Jørn , gratulerer. Dette har du virkelig fått til å stemme bra.
Mvh
Loggført
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 933
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #53 på: oktober 10, 2008, 17:42:22 pm »

Morsomt å se hva du får til, Jørn. Grattis med de flotte tallene  Gliser Gleder meg til å se "dere" på stripa i 2009...
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #54 på: februar 25, 2009, 22:21:06 pm »

snart på påske og da skal motoren ut for en liten oppdatering
har fått mekket til nye topper.
Kjøpte noen brukte Titanventiler som har sin historie fra Ett løp i NASCAR  hehe..
fikk en amerikaner til å dreie disse på mål og fikk JPM i sverige til å lage seter og sette inn disse
Toppene er av spanske ettermarkeds typen AMC.
ventilstr er 43 inn og 38 ut.
grunnen til titan var tilfeldig da de er kurante å maskinere til rette lengden og jeg snublet over en kiis som gjorde jobben for en go pris. ellers ville jeg hatt Sodium fylte på exsos...
håper på min 20% effektøkning med dette
+ att den ny kam som er mere egnet for turbo skal inn.(rakk ikke dette i fjor da kammen var forsinket)
skal også inn med sensor for motrykk i exsos og exsos temp for å litt ovesikt i Megasquirt.
Skulle egentelig ha oppgradert exsos anlegget også, men ser hvordan dette fungerer først... også var det det med tiden da...


« Siste redigering: februar 25, 2009, 22:23:05 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #55 på: februar 25, 2009, 22:52:35 pm »

Nei, du ligger ikke på latsia akkurat..  Får vi kanskje se en god wheelie på herregårds-vogna til sommeren?? Håper!  Osteaktig
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #56 på: februar 25, 2009, 22:53:40 pm »

kjøpte meg toyo 888 gateslicks her om dagen å  så håper..... Øyerulling
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #57 på: februar 26, 2009, 00:52:10 am »

Da får vi se!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Gaute (alutig)
Supermedlem
*****
Innlegg: 527
Bosted: Florø



Vis profil
« Svar #58 på: februar 26, 2009, 01:01:23 am »

Hadde ikke du ca 340 hk sånn som den var? Sjokkert
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #59 på: februar 26, 2009, 01:03:30 am »

joda. Glad men det var med originale topper/ventiler.. også er jeg ikke helt fornøyd med momentkurven i motoren   Øyerulling +

mye vil ha mer  Rekker tunge 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!