april 16, 2024, 08:17:05 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kåring av den dummeste tekniske kommentaren  (Lest 88945 ganger)
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #150 på: oktober 22, 2010, 09:01:25 am »

Jeg glemmer ikke russejentene som fikk hjelp av den svæt bilkyndige Ivan Berg til å skifte børster på dynamoen på deres russe-folkevognbuss. Jentene kom stolt kjørende senere på kvelden og kunne fortelle at det bare var kostene som var gåene!

Eller medrussen som sparket inn sida på vår 71 modell russe-folkevognbuss fordi den ikke ville starte. Jeg hadde en flatfil og filte mellom stiftene og kjørte videre, mens de andre alt hadde gått for å ta rutebussen.
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
JonasB
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted: Hemsedal



Vis profil
« Svar #151 på: oktober 22, 2010, 12:20:24 pm »

En kamrat som jobbet på båt, blev sendt avgerde med en zinkbøtte for å hente vakum.. Tog en tur innom smeden og flatbanket bøtta... Varsegod!
Ikke alle lærlinger er like lettlurt! Gliser
Loggført

1303 cab -73
1300S -73 Konebilen Buddy
1300 -69 Guttebilen
Bay -69 "Coctailrunner" Prosjekt..
Westfalia -77
Lillebror -71
2X Audi 80 -79
tds
Supermedlem
*****
Innlegg: 2000
Bosted: ålesund


Terjes garage.


Vis profil WWW
« Svar #152 på: oktober 24, 2010, 13:44:50 pm »

en eldre dame kom innom verkstedet jeg jobbet på og lurte på om jeg kunne
peile motoroljen.det viste ikke på peilestaven og damen ble svært forundret!
Jeg skiftet til helårs olje,men det er bare et halvt år siden sa hun!
 Glad jeg måtte bare gå ut en stund!! Glad
Loggført
volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #153 på: oktober 24, 2010, 13:54:25 pm »

"kjenner en som kjenner" "venn av en kamerat" "kameraten til en kompis" osv

her er det mange som ikke tørr inrømme å ha blitt lurt en gang Gliser
Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
Rapidspeed
Seniormedlem
****
Innlegg: 306
Bosted: porsgrunn



Vis profil
« Svar #154 på: oktober 24, 2010, 20:02:09 pm »

Den dummaste tekniske kommentaren må nesten tilhøre han som sa "Ubrukelig lys er det uansett" om xenon-lys.

Gliser
X2  Gliser Gliser
Loggført

janh
Medlem
***
Innlegg: 154
Bosted: Østfold


Vis profil

« Svar #155 på: oktober 24, 2010, 20:36:15 pm »

Siden dette beveger seg fra teknikk til fyll: Vår gamle helt Jens Bjørneboe ble i 1969 igjen tatt for fyllekjøring. Han beskriver møtet med onkel slik:

  - Har De drukket? spurte politimannen.
    For ordens skyld. Dette var en mandag.
    Bjørneboe svarte:
  - Jeg har ikke gjort annet siden torsdag.
  - Men De vet vel at det er forbudt å kjøre bil i påvirket tilstand?
  - De tror da vel ikke at jeg ville våge meg ut i denne trafikken hvis jeg var edru?
 
I tillegg, for å holde oss til tema, følgende sitat fra tegneserien Rocky, der hovedpersonen som er totalt uten praktiske talenter blir sendt til Byggmaker av onde kompiser som hjelper til med oppussing, for å handle:

  "Jag skal ha et øyemål og en liter vinkelhaker, takk".
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #156 på: oktober 24, 2010, 22:27:36 pm »

Ta en titt på denne:

Ca 1.10 ut i filmen. Mange fine tekniske kommentarer i Mot i brøstet Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bjørn_e
Juniormedlem
**
Innlegg: 78
Bosted: Rjukan


Vis profil

« Svar #157 på: oktober 24, 2010, 22:28:45 pm »

Mye bra her Gliser Siden det har spora litt av her tiltider så kan jeg bidra med en også.
Fortalte til sønnen min på 5 år at når isbilen ringer i bjella så er de desverre utsolgt for is.
Fungerte bra men jeg får nok et lite forklarings problem om ikke så lenge. Osteaktig
Loggført
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #158 på: november 10, 2010, 09:22:05 am »

Fikk høre ei skrøne av en gammal gubbe her i Tyskland i går.

Da han var yngre, så hadde han hatt flere bobler opp igjennom. Bla.a med delt bakrute, oval og også en annen spesialutgave, som hadde en litt større oval bakrute enn den vanlige ovalen, men ikke så stor rute som dem som fikk den store bakruta etter at ovalen gikk ut, og så hadde den da blitt levert med 1400 motor fra fabrikken, og gikk noe inni hampen mye bedre enn alle dem andre. Gliser
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #159 på: november 22, 2010, 01:19:48 am »

På finn akkurat nå..
Fra 2005 leveres Elise med en 189hK VVTL-i TwinCam Toyota-motor. Dette gir en særdeles frekk akselerasjon, og ved ca. 6000RPM kicker TwinCam’en inn og øker akselerasjonen ytterligere!

Det er så herlig at den andre kammen begynner å virke på 6000  Osteaktig Bruker sikkert bare 8 ventiler til vanlig, og på 6000 bruker den 16???

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=16154017
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #160 på: november 22, 2010, 09:16:28 am »

Der ble jeg overbevist og solgt. Tror jeg må ringe på den!!! Gliser
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #161 på: november 24, 2010, 22:36:37 pm »

Den dummaste tekniske kommentaren må nesten tilhøre han som sa "Ubrukelig lys er det uansett" om xenon-lys.

Gliser
X2  Gliser Gliser

Det er min mening ja, ubrukelig er det da det mest av alt er farlig for andre. Det kan godt være at en får den illusjonen at en ser bedre med makkverket men det hjelper jo ikke i en trafikksituasjon hvor andre blir blendet av lyset.
Loggført

heljo
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: lavik, sogn


Vis profil

« Svar #162 på: november 24, 2010, 22:58:08 pm »

Den dummaste tekniske kommentaren må nesten tilhøre han som sa "Ubrukelig lys er det uansett" om xenon-lys.

Gliser
X2  Gliser Gliser

Det er min mening ja, ubrukelig er det da det mest av alt er farlig for andre. Det kan godt være at en får den illusjonen at en ser bedre med makkverket men det hjelper jo ikke i en trafikksituasjon hvor andre blir blendet av lyset.
Dette er heilt sant! Xenon blendar MYKJE! Veldig bra for dei som set inni bilen med Xenon, trafikkfarlig for alle andre på vegen. Burde kun vore lov å ha som langlys. Grøftelys er jo forbudt pga fare for å blende andre, då burde virkelig Xenon vore forbudt og!
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #163 på: november 24, 2010, 23:37:10 pm »

Xenonlamper som slike ombygningssett er jo ikke lov heller. Hadde flere montert de riktig og justert lyset ville problemene vært mindre. Er en grunn til at et av kravene er automatisk nivåregulering.
Grøftelys er fullt lovlig å bruke på dagen (og natt så lenge veien har gatebelysning) men kun sammen med parklys.

Men spøk til revolver. Hadde en innom jobben i dag som ikke kunne skjønne at hjulboltene på bilen hans satt fast. Han hadde jo bare skrudd de fast med håndkraft, og tråkket litt på latmannsarmen etterpå.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #164 på: november 25, 2010, 08:24:59 am »

Xenonlamper som slike ombygningssett er jo ikke lov heller. Hadde flere montert de riktig og justert lyset ville problemene vært mindre. Er en grunn til at et av kravene er automatisk nivåregulering.
Grøftelys er fullt lovlig å bruke på dagen (og natt så lenge veien har gatebelysning) men kun sammen med parklys.

Men spøk til revolver. Hadde en innom jobben i dag som ikke kunne skjønne at hjulboltene på bilen hans satt fast. Han hadde jo bare skrudd de fast med håndkraft, og tråkket litt på latmannsarmen etterpå.
Jøss da var det pussig dem satt veldig fast!?!
Loggført

Seaside VW Klubb
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #165 på: november 25, 2010, 08:57:34 am »

På finn akkurat nå..
Fra 2005 leveres Elise med en 189hK VVTL-i TwinCam Toyota-motor. Dette gir en særdeles frekk akselerasjon, og ved ca. 6000RPM kicker TwinCam’en inn og øker akselerasjonen ytterligere!

Det er så herlig at den andre kammen begynner å virke på 6000  Osteaktig Bruker sikkert bare 8 ventiler til vanlig, og på 6000 bruker den 16???

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=16154017


Han skriver jo ikke "den andre TwinCam'en" Glad
Hadde du reagert like mye hvis jeg skrev:
"Ved 4000 så kicker FK-89 kammen inn og riiiiiver bilen videre til nye hastigheter"? Hva er forskjellen?
Du er kanskje vant til diesel bil som trekker helt likt gjennom hele registeret?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #166 på: november 25, 2010, 08:59:38 am »

At gummipakninger i en motor ikke kan forventes å vare mer en to år. Der røyk denne vinteren også... jeg må pakke om motoren min.

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #167 på: november 25, 2010, 09:12:11 am »

Mekanikeren i Pondus har også noen fine: "ai, ai, hysehempa i kardinalforgasseren har røket TVERS av, dette blir dyrt!"

Eller for ikke snakke om Elling: "Teftingen er løs kjenner jeg! Teftingen, det heter det der jeg kommer i fra!"

Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« Svar #168 på: november 25, 2010, 09:49:56 am »

" er skrangle fjøra som er slakk" haha. en mekaniker som sa dette i stad på jobb ( i full spøk riktig nok) da vi hørte på en ulyd fra en bil Rekker tunge
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #169 på: november 25, 2010, 09:58:41 am »

At gummipakninger i en motor ikke kan forventes å vare mer en to år. Der røyk denne vinteren også... jeg må pakke om motoren min.
Jeg bygget ferdig motoren min forrige vinter... Bør jeg åpne den nå i år da siden jeg ikke har starta den enda og bytte pakninger?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #170 på: november 25, 2010, 10:08:05 am »

Om du ikke har byttet olje viskositet, olje nivå, ånding eller annet så KAN den fortsatt vært tett... om den da var det når den ble ferdig... (ikke alle nybyggde motorer er det)
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #171 på: november 25, 2010, 10:21:59 am »

At gummipakninger i en motor ikke kan forventes å vare mer en to år. Der røyk denne vinteren også... jeg må pakke om motoren min.
Jeg bygget ferdig motoren min forrige vinter... Bør jeg åpne den nå i år da siden jeg ikke har starta den enda og bytte pakninger?

Nei, kun hvis du skal selge den.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
VegarSkjulestad
Medlem
***
Innlegg: 170
Bosted: Froland!


Alltid jillt au! :D


Vis profil
« Svar #172 på: november 25, 2010, 10:36:18 am »

At gummipakninger i en motor ikke kan forventes å vare mer en to år. Der røyk denne vinteren også... jeg må pakke om motoren min.
Jeg bygget ferdig motoren min forrige vinter... Bør jeg åpne den nå i år da siden jeg ikke har starta den enda og bytte pakninger?

Nei, kun hvis du skal selge den.

hva med å ta dette på pm e.l da dette ikke er innenfor temaet tråden handler om ? Glad
Loggført

BMW 316i 1.8l 04 special edition
VW Boble 1303S
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #173 på: november 25, 2010, 10:42:01 am »

Synes dette er plenty dumt nok! Øyerulling
Loggført

Speed is no substitute for direction
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #174 på: november 25, 2010, 14:27:06 pm »

Da jeg dreiv mc-forretning, kom det en kunde av det annet kjønn innom en pen dag i juni. Da hun hadde lite luft igjen i fordekket, bemerket jeg det.

Og fikk huden full av kjeft for det, for hun hadde hatt sykkelen på service hos oss i september året før! Øyerulling 
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
ovalt
Supermedlem
*****
Innlegg: 1148
Bosted: gol


Vis profil

« Svar #175 på: november 27, 2010, 09:46:24 am »

Da jeg dreiv mc-forretning, kom det en kunde av det annet kjønn innom en pen dag i juni. Da hun hadde lite luft igjen i fordekket, bemerket jeg det.

Og fikk huden full av kjeft for det, for hun hadde hatt sykkelen på service hos oss i september året før! Øyerulling 
He he, du skulle sagt at du også måtte reparere "Igangsetterstopperen, fordi den hadde løsnet fast"...på same servicen.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #176 på: november 27, 2010, 23:01:25 pm »



Han skriver jo ikke "den andre TwinCam'en" Glad
Hadde du reagert like mye hvis jeg skrev:
"Ved 4000 så kicker FK-89 kammen inn og riiiiiver bilen videre til nye hastigheter"? Hva er forskjellen?
Du er kanskje vant til diesel bil som trekker helt likt gjennom hele registeret?
[/quote]hadde du skrevet det, hadde jeg reagert ja.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

volkswagen1302
Seniormedlem
****
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad



Vis profil
« Svar #177 på: november 27, 2010, 23:26:06 pm »



Han skriver jo ikke "den andre TwinCam'en" Glad
Hadde du reagert like mye hvis jeg skrev:
"Ved 4000 så kicker FK-89 kammen inn og riiiiiver bilen videre til nye hastigheter"? Hva er forskjellen?
Du er kanskje vant til diesel bil som trekker helt likt gjennom hele registeret?
hadde du skrevet det, hadde jeg reagert ja.
[/quote]

det at han skriver twincamen i seg selv er jo ganske teit, for har du såkalt "twincam" ja da har TO camaxler og det er jo heller ikke sånn at de plutselig kikker in og gir bilen mer aks ved et vist turtall Osteaktig
Loggført

1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300

jada så sånn e det!!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #178 på: november 28, 2010, 16:33:59 pm »

Fenomenet kalles at motoren kommer "på kam". Pga stor durasjon på en slik kam bygges det lite sylindertrykk på lavt turtall, da ventilene i praksis står åpne og lufta rømmer ut av sylinderen. Etterhvert som turtallet øker så får luften kortere og kortere tid på å rømme, på et gitt turtall (6000 for denne motoren) rekker ikke luften å rømme i hele tatt og den dynamiske kompen skyter i været. Dette oppleves neste som at en turbo slår inn hvis motoren er riktig designet, og det kan du nok ta for gitt med denne Toyota/Lotus motoren. Samme effekten kan man også få til med justering av innsugslengde og eksoslende.
Loggført

Speed is no substitute for direction
kona hans
Juniormedlem
**
Innlegg: 88
Bosted: 3714



Vis profil
« Svar #179 på: november 28, 2010, 20:49:42 pm »



Han skriver jo ikke "den andre TwinCam'en" Glad
Hadde du reagert like mye hvis jeg skrev:
"Ved 4000 så kicker FK-89 kammen inn og riiiiiver bilen videre til nye hastigheter"? Hva er forskjellen?
Du er kanskje vant til diesel bil som trekker helt likt gjennom hele registeret?
hadde du skrevet det, hadde jeg reagert ja.

det at han skriver twincamen i seg selv er jo ganske teit, for har du såkalt "twincam" ja da har TO camaxler og det er jo heller ikke sånn at de plutselig kikker in og gir bilen mer aks ved et vist turtall Osteaktig
[/quote]

På Toyota Celica'n jeg har prøvd endrer faktisk motoren totalt karakter ved 3500 omdreininger. Motoren er en 150 hesters 1,8 vvti som er helt orginal yter vel ca 150 hk. ved pasering av 3500 får motoren en mye dypere tone og merkbart bedre akslerasjon. Nesten litt hissid, men bare nesten. Det føles litt som at en turbo slår inn. Prinsippet på denne motoren er vel ganske likt som på Honda sine v-tec motorer.
Loggført

-1957 ovalkaroseri på 58 plate.
-Polo 1977.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!