april 29, 2024, 14:16:15 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Kåring av den dummeste tekniske kommentaren  (Lest 89724 ganger)
Lene
Supermedlem
*****
Innlegg: 603
Bosted: Porsgrunn


Bobla mi! Forelska :)


Vis profil WWW
« Svar #240 på: mai 11, 2011, 06:28:10 am »


2: Noen år senere, under russetida kom jeg i snakk med en kar som var så stolt over historien sin om da han skulle skifte olje selv på bilen sin.
Han hadde jekket opp bilen... Krøpet under, funnet en tappeplugg, skrudd denne ut. Tappet av olja.
Kjøpt ny motorolje, funnet et lokk på motoren, og helt på x antall liter.
Startet opp, og kjørt avgårde et lite stykke før bilen stopper....
Han hadde ikke rare kunnskapene om bil han heller. Så bergningsbil måtte til.
På verkstedet kunne de konkludere med store skader på både motor og girkasse!

(Han hadde tømt av girkasseolja, og fylt på ny motorolje uten å få tømt den gamle!  Gliser)


[/quote]

heheheh fort gjort Blunker
Loggført

Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #241 på: mai 11, 2011, 12:38:52 pm »

Et konge T-skjorte sitat fra nevnte fjøsmann: "Jeg brukte nesten ikke noe makt.. Skrudde den løs første gangen med en sånn derre skiltstang Statens Vegvesen bruker, men det uten noen problemer.. "  det blir ikke bedre en dette... lol
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #242 på: mai 11, 2011, 13:13:18 pm »

Nylig fra forumet:

SELGER:
Bugpack 82 mm veiv , H- råder 5,4 ,eagle 2246 cam ,Lube a lobe pushere , 94 mahle sats ,4 puck sinter 215 ,041 topper m/doble fjærer (bugpack ) eksos ukjent merke . Solgt .

SPM:

Dette var billig. Er det noe galt med den? Hvor mange km har den på samvitigheten?

SELGER:

Er ikke noe galt med den, litt brukte deler og mye nye deler. Den er ikke kjørt med

KJØPER:

Demontering er startet og 2 rådelagere er skjært

Motoren har faktisk stått seg ihjel. Bare vent til jeg poster et bilde av eksosen.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #243 på: mai 11, 2011, 14:17:03 pm »

Fikk høre en ganske bra en nå for en halvtime siden!

Først var han helt overbevist om at min '67 var en '64 og når jeg til slutt viste han vognkortet mente han:

"Noen må ha fått endret vognkortet siden '67 er mer ettertraktet!

Videre kunne han fortelle at hjan tidlig på 70-tallet hadde en '64 modell med div. modifikasjoner...

4hjulstrekk....
Porsche 4cam motor!
skiver foran og bak Rekker tunge


skal sies at han tilslutt tittet bak i motorrommet mitt, med 2x 40IDF, CB åndeboks, 36hp viftehus etcetc..

og mente: Ja her var jo alt orginalt!

Gamle sta pensjonister er vanskelig å ha med å gjøre for tiden!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #244 på: mai 11, 2011, 16:13:56 pm »

Hehe, vanlig å få endret registreringsår ja Osteaktig
Loggført

SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #245 på: mai 11, 2011, 16:16:30 pm »

Fikk høre en ganske bra en nå for en halvtime siden!

Først var han helt overbevist om at min '67 var en '64 og når jeg til slutt viste han vognkortet mente han:

"Noen må ha fått endret vognkortet siden '67 er mer ettertraktet!

Videre kunne han fortelle at hjan tidlig på 70-tallet hadde en '64 modell med div. modifikasjoner...

4hjulstrekk....
Porsche 4cam motor!
skiver foran og bak Rekker tunge


skal sies at han tilslutt tittet bak i motorrommet mitt, med 2x 40IDF, CB åndeboks, 36hp viftehus etcetc..

og mente: Ja her var jo alt orginalt!

Gamle sta pensjonister er vanskelig å ha med å gjøre for tiden!

En "gammel sta pensjonist" som vet forskjellen på en "Porsche-motor" og en "4-cam motor"...ville jeg sett på som ganske "verdifulle". Noter deg navnet om du ser han igjen!
Loggført

SCREWDRIVER #2
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #246 på: mai 11, 2011, 20:02:34 pm »

Enig med splitman! Ikke dumt å bli godt kjent med en gammel pensjonist som har hatt 4-cam-motor i bobla si og vet hvor den motoren står på en låve nå...  Øyerulling

Det er MULIG faktisk at det har vært en slik motor i en boble midlertidig i Norge, men er ikke sikker på det. I tilfelle var dette på 60-tallet..

Blir aldri feil med en slik motor i feks. en Oval (joda, sikkert mener noen i Porsche-klubben det)

Fetere motor får du ikke til splitt´en eller Ovalen din punktum!



* four-cam-bug.jpg (141.95 KB, 800x600 - vist 280 ganger.)
« Siste redigering: mai 11, 2011, 20:29:31 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #247 på: august 03, 2011, 19:58:42 pm »

Fikk en merkelig beskjed idag..

en som bor i blokken min har til stadighet sett meg skru i gata, og kommet med kommentarer som "jaja, er ikke rart man må skru så mye når bilen er bygd dårlig etc".. idag kom karma og sparket han hardt bak!

Han kom hjem med en svart '63 eller '64 Corvette Stingray. hadde hentet den ett stykke unna Oslo, så motor var god og varm.. Jeg lå ute og fikset ett lite falskluft problem da han kom. Selvfølgelig hoppet jeg opp for å titte på doningen og det slo meg at den på tomgang tikket noe sykt! Spurte han om det var gjort service på den nylig, og han fortalte meg at forrige eier hadde nettopp gitt den en 10.000kr service (hva nå enn det er). Måtte bare fortelle han at jeg synes ventilene tikket altfor mye, og fikk for å hente en skrutrekker. "Ikke faen om du får skru på kjerra mi" var svaret, men jeg kunne berolige han med at det gjorde jeg ikke uten å få betalt.

Motvillig poppet han panseret mens jeg satt skruenden mot høyre ventildeksel og la øret inntil.. Ikke noe klikking. Men fra venstre fikk jeg nesten poppet en trommehinne! Fortalte han at ventilene ikke liker dette og måtte justeres. Han mente at jeg bare måtte holde meg til det luftkjølte leketøyet mitt, noe jeg da innså at var på tide. Etter noen timer var han tilbake, parkerte i garasjen sin og kom slukøret tilbake. Han hadde vært på ett verksted og det var 1,5mm ekstra klaring på alle innsugsventilene på venstre blokkhalvdel  Gliser



Han takket for tipset, snudde og gikk inn til seg Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #248 på: august 03, 2011, 20:29:28 pm »

Var jo fort vekk rette ræva til å kommentere dårlig bygde biler da siden han endte opp med Corvette sjøl....  For di er jo bra byggd,eller?
Loggført

Seaside VW Klubb
2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #249 på: august 03, 2011, 22:19:07 pm »

Var jo fort vekk rette ræva til å kommentere dårlig bygde biler da siden han endte opp med Corvette sjøl....  For di er jo bra byggd,eller?

hahaha, bra sagt! Blunker
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #250 på: august 03, 2011, 22:33:06 pm »

He he.. kom på en jeg hørte, -" og så  er det digg at fartsgrensa ikke gjelder sånne, siden  radaren ikke slår inn på glassfiber karrosseriet. " ( hørt om stingray utenfor pølsebua her)
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #251 på: august 03, 2011, 22:51:34 pm »

Den siste var bra ja.. Han med stingrayen mente det ikke var så alvorlig å få ut 120hk av en boble.. Han hadde jo sett masse amrikanere med mye mer enn det.

Kunne da fortelle han at min 1915 er 20% større enn en 1600, men fortsatt med org topper.

en 327ci + 20% er 5358cc*1,20=6430cc,,

uansett produserer ikke den vannpressa 3 ganger org. hk  Gliser

Dette mente han var tull.. gleder meg til å se en amerikaner med 900hk, med bytte av kam, porting og gassere.. og gatevennlig!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #252 på: august 04, 2011, 07:18:55 am »

Første gang jeg var på Street Legal, var i Sandnes for ca. 4 år siden.
Der stilte EBB opp med sin røde og hvite buggy.
Når jeg så det tårnet som sto ved siden av ham, (BB med kompressor) var det sensasjonelt å se at buggyen parkerte Camaroen fullstendig. Etter dette kjøpte jeg min første boble.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #253 på: august 04, 2011, 11:31:53 am »

Det er jo en og annen garasjemekker opp gjennom tiden som har skrytt av at de har økt motorvolum og slaglengde ved og sette inn lengere råder i motoren...
Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #254 på: august 04, 2011, 11:31:59 am »

Litt OT men god historie allikevel..
Har en rebelsk kjenning som studerte i Stavanger på tidlig 90 tallet, som skulle hjem sent på fredagskvelden.
Drosjene sto 5 stk i kø på Vågen, og han begynte med bakertse drosje:
Åpnet passasjerdøra og sier: -"Kan du kjøre meg til Tanke Svilandsgate for 50kr. og en sugejobb?"
Taxisjåføren blei forbanna og sa : NEI! Dra te "@&+*!!!
Han lukket døra og gikk til nr. 4, hvor det samme gjenntok seg.
Samme med nr. 3 og nr. 2.
Når han kom frem til første taxien sier han: -"Kan du kjøre meg til Tanke Svilandsgate?"
Ja, sier sjåføren. Passasjeren strekker seg opp utenfor bilen, snur seg mot de fire bakerste drosjene og flirer triumferende med tommelen i været, setter seg inn i bilen og kjører....

Tror det ble stille i drosjehytta når han kom inn døra...
« Siste redigering: august 04, 2011, 11:34:05 am av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #255 på: august 04, 2011, 12:02:45 pm »

Han har reist mye, han kompisen din. Han har forøvrig ganske splittet personlighet, for han er både østfolding, bergenser, trønder, nordlending, asylsøker og bonde.. Blunker

Dessuten begynte han FORAN i køen og jobbet seg bakover slik at sjåføren bakerst kjørte forbi alle de andre.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #256 på: august 04, 2011, 12:55:28 pm »

Men er det andre som har praktisert denne vandrehistorien?
Samme mannen begynte bakerst i kinoen og gå inn i rekkene fra enden, sa unnskyld, unnskyld, unnskyld i det han passerte alle på hele rekka, og gikk inn igjen to rader nedforbi og fortsatte mange rader fremover før stemningen ble for amper...
Ditto, sto han en annen gang bakerst i kinoen og skreik: -"Alle me fingen i raue må snu seg"!
Og i det ca. halvparten snur seg, skiker han: -"Dokke kan ta an ud nå!"
Navnet hans kan oppgis på PM for spesielt interresserte.  Blunker For de som bor rundt meg, er initialene BRJ...
« Siste redigering: august 04, 2011, 12:57:00 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Ernst
Nybegynner
*
Innlegg: 41
Bosted: Moss


Ut på tur, nesten aldri sur!


Vis profil
« Svar #257 på: august 10, 2011, 11:46:15 am »

En kompis av meg i Særp hadde akkurat lagt til brygga i Sjebergkilen med sitt pent brukte vidunder. Storfornøyd forteller han om at motoren, som er innebords, er en rak sekser på tre liter. Motorlyden var fin, men hørtes ikke ut som noen sekser. Jeg spør om han er sikker på at det er en sekser. Joda, han er sikker. Senere på sommeren hjelper jeg ham med å bytte plugger på båten. Vi byttet fire plugger og fler var det ikke å finne.... I dag har han seilbåt :-)
Loggført

1973 VW 1300s   O R I G I N A L
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #258 på: august 11, 2011, 12:04:02 pm »


* eajhiaadf.jpg (43.85 KB. 475x512 - vist 404 ganger.)

Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #259 på: august 11, 2011, 12:08:36 pm »

[ Vedlegg ]

He he. Fantastisk.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #260 på: august 11, 2011, 13:58:31 pm »

PRICELESS
Loggført

Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #261 på: august 11, 2011, 14:25:16 pm »

Konge!!
Loggført
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden


Brannmann!


Vis profil
« Svar #262 på: august 11, 2011, 14:53:43 pm »

Och vinnaren är...!  Kult
Loggført

... it's an adiction ... 
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #263 på: august 11, 2011, 15:52:23 pm »

 Osteaktig
Loggført

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #264 på: august 11, 2011, 21:04:13 pm »

Ler fremdeles  Osteaktig
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Knut Andersen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1182
Bosted: Fredrikstad



Vis profil WWW
« Svar #265 på: august 11, 2011, 21:59:01 pm »

Fra et radioprogram:

DJ crank call to a (has to be blonde) young lady about car repairs... at the request of her father!

http://www.allowe.com/Humor/audio/BlondeCarRepair.asx
« Siste redigering: august 11, 2011, 22:06:24 pm av Knut Andersen » Loggført

Tlf: 41668466, rpm@aircooled.no
1952, T-117 RPB Piraya
1963, T-1, Luftwaffe
1963, T-1, Beach Buggy
1969, T-147, Kleinlieferwagen Fridolin
1970, T-1, Mania Spyder KitCar
1971, T-211, Brannbil
1981, T-251-021, Karmann Gipsy
1991, T-255-299, Caravelle C, Syncro
2001, Chrysler Sebring Cabriolet
2008, Chrysler Sebring Limited HardTop Cabriolet.
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #266 på: august 11, 2011, 22:36:09 pm »

[ Vedlegg ]

Den var ur god......lo godt nå Gliser
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #267 på: august 12, 2011, 06:33:53 am »

Hehe.
Loggført

Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #268 på: august 12, 2011, 07:08:01 am »

Jeg er ikke verre enn at jeg kan le av meg selv! I 1986 kjøpte min far en VW Passat som var 3 mnd. gammel. Etter noen få ukers kjøring syntes vi begge to at bilen tikket litt fra motor. Jeg sa at dette fikser jeg, bilen har jo garanti. Dro til VW butikken og fikk fatt i verkstedsmesteren. Mannet meg opp og fortalte at jeg syntes denne bilen ikke var mye å skryte av da den etter kort tid hadde begynt å tikke fra motor. Ba ham litt strengt om å ta bilen inn for å stille tenningen og at jeg forventet at dette ble gjort raskt! Dette hadde jeg greie på!
Fikk til svar at det nok ikke var vits i å stille tenningen! Mitt svar var at "Er det så vanskelig da, er ikke du utdannet mekaniker?"
Joda, det var han, men han kunne da fortelle at bilen hadde elektronisk tenning!
Blikk ned og raskt ut av butikken. Var ikke inne der flere ganger.
Jeg var jo vant med luftkjølt og andre biler som ikke hadde elektronisk tenning.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #269 på: august 12, 2011, 08:39:31 am »

Er det ikke ventilene vi pleier å stille når det tikker?  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!