mars 28, 2024, 16:26:47 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 31
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer i Ghia  (Lest 234465 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #540 på: mars 20, 2013, 22:35:11 pm »

Fikk også hentet tørr-sump tanken som opprinnelig kommer fra en 911, og jeg var sånn passe spent på om den skulle passe i innerskjermen.

Her er skjermen:

* innerskjerm.jpg (80.06 KB. 550x366 - vist 299 ganger.)

Må evt rute om et par ledninger og flytte PLX'en, men det er easy fix.

Og her er tanken:

* sump tank.jpg (102.92 KB. 550x420 - vist 313 ganger.)

Ser jo ut til at det skal gå greit, men jeg fikk den ikke ned i hullet ved siden av "hylla" i motorommet...

Det som er problemet er denne tykkere delen nederst på tanken:

* sump tank2.jpg (37.93 KB. 501x600 - vist 264 ganger.)

Den er for bred for åpningen...

Så da får jeg vurdere om jeg skal sette vinkelkutteren i den fine tanken, eller kjøre uten tørrsump i sommer og heller få laget meg en skreddersydd tank i alu. Er litt synd å kutte opp en original 911 tank også...

Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #541 på: mars 20, 2013, 22:39:36 pm »

Kunne du tatt noen mål på tanken Roy, kanskje du har en kjøper om du velger og ikke bruke den?  Sjokkert
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #542 på: mars 20, 2013, 22:41:28 pm »

jepp. hvilke mål trenger du?
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #543 på: mars 20, 2013, 22:47:33 pm »

Egentlig alle, lurer på om denne kunne la seg montere i innerskjermen på 412'n. Lengde oppe og nede, høyde og tykkelsen (den varierer vel, men største tykkelse).
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #544 på: mars 21, 2013, 08:55:41 am »

Den kanten i sylinderhullet hadde jeg bare frest bort for hånd.. Har vel ingen effekt på styrken av blokka eller noe.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #545 på: mars 21, 2013, 10:01:22 am »

Samme jeg tenkte. blir antakelig mykere overganger og færre bruddansvisninger på kjøpet (noe jeg tviler på har noen betyding i det området på blokka uansett...)

« Siste redigering: mars 21, 2013, 10:26:14 am av Erlend / bug66 » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #546 på: mars 21, 2013, 10:26:19 am »

Samme jeg tenkte. blir antakelig mykere overganger og færre bruddansvisninger på kjøpet (noe jeg tviler på har noen betyding i det området på blokka uansett...)



Enig.

Men man kan jo gjøre det pent og pyntelig med fine overganger allikevel, så hjelper det kanskje Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #547 på: mars 21, 2013, 10:55:44 am »

Samme jeg tenkte. blir antakelig mykere overganger og færre bruddansvisninger på kjøpet (noe jeg tviler på har noen betyding i det området på blokka uansett...)



Enig.

Men man kan jo gjøre det pent og pyntelig med fine overganger allikevel, så hjelper det kanskje Glad

ja var jo det jeg mente, at dersom jeg sliper blir det mykere overganger enn i dag
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #548 på: mars 21, 2013, 10:58:38 am »

Jeg har bare ikke fått meg en kopp kaffe  Øyerulling

Må nok slipe litt i min jeg og tipper jeg
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #549 på: mars 21, 2013, 11:02:38 am »

Jeg ville ha tatt blokka og fått frest den!
Loggført

Vw 1302
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #550 på: mars 21, 2013, 12:51:29 pm »

Her er det innstikket på sylinder som er feil. Ville fikset det. Det beste er vel at man opplyser om innstikket når man dreier sylinderene.
Er vel 25mm om jeg ikke husker feil.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #551 på: mars 21, 2013, 13:31:30 pm »

Innstikket er feil, ja. Men er nok mye mer enn 25mm med Rocky Jennings ringene. Vi var klar over dette når jeg dreide. Men uten en måling ville jeg ikke ta så det holdt.. i og med at stempelet ikke trenger å bli dratt unødvendig ut av nedre del av sylinderen.

Jeg ville målt avstand til skinke/råde med den sylinderen som var kortere enn de andre (satsen var dreid fra før). Og tatt hensyn til hvor mye som kan taes uten at stempelet blir dratt ut. Tviler på at sylinderen kan gå dypere enn sporet i blokka uten å ta i noe sted. Volkswagen satt nok den dybden av en grunn.

Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #552 på: mars 21, 2013, 15:12:28 pm »

jepp, stemmer som Jee sier, disse var dreid fra før (i alle fall den ene som var noe sånt som 5mm kortere enn de andre) så jeg skal måle litt mer på de i kveld før vi bestemmer hva som blir gjort
Loggført
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #553 på: mars 21, 2013, 15:35:49 pm »

Innstikket er feil, ja. Men er nok mye mer enn 25mm med Rocky Jennings ringene. Vi var klar over dette når jeg dreide. Men uten en måling ville jeg ikke ta så det holdt.. i og med at stempelet ikke trenger å bli dratt unødvendig ut av nedre del av sylinderen.

Jeg ville målt avstand til skinke/råde med den sylinderen som var kortere enn de andre (satsen var dreid fra før). Og tatt hensyn til hvor mye som kan taes uten at stempelet blir dratt ut. Tviler på at sylinderen kan gå dypere enn sporet i blokka uten å ta i noe sted. Volkswagen satt nok den dybden av en grunn.



Enig med deg vedrørende innstikk. Tror VW har tilpasset dette ganske godt.
Risiko ved for langt innstikk utover klaring mot veiv/råde  er at man også tetter "lufte kanalen" mellom sylinderene om du skjønner.
originale WBX sylindere er frest av i skjørtet.
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #554 på: mars 22, 2013, 22:06:52 pm »

først noen mål til hulken:


* size1.jpg (79.16 KB, 600x309 - vist 273 ganger.)

* size2.jpg (70.95 KB, 600x356 - vist 252 ganger.)

* size3.jpg (82.66 KB, 600x358 - vist 235 ganger.)

* size4.jpg (70.65 KB, 600x344 - vist 227 ganger.)

* size5.jpg (75.94 KB, 550x409 - vist 242 ganger.)

* size6.jpg (65.82 KB, 550x352 - vist 227 ganger.)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #555 på: mars 22, 2013, 22:14:31 pm »

Så over til motoren.

Først så testet jeg med den ene sylinderen som er 5-6mm kortere enn de andre, og den lander "nesten" på anleggsflaten men ikke helt, så den bør tas av 0.5-1mm.

Så da monterte jeg et stempel på den sylinderen, og spente fast med den plata jeg bruker for å måle vendehøyde, og så forsøkte jeg å stikke mobilen ned i blokka for å få et bilde av hvor mye klaring det er fra råden til kanten på sylinderen, og dette var det beste jeg fikk til:

* klaring.jpg (86.37 KB. 550x479 - vist 330 ganger.)

Det er med andre ord ikke noe problem der.

Og så målte jeg hvor mye stempelet stikker ut av sylinderen i nerkant, og her er et bilde som viser et stempel i nederste posisjon:

* utstikk.jpg (90.41 KB. 550x538 - vist 296 ganger.)


Så da er mitt forslag at jeg stikker av lengden på sylindrene ca 1 mm. Høres det ut som en god ide?

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #556 på: april 01, 2013, 20:21:30 pm »

Har hatt påskeferie, men de siste par dagene har jeg da fått gjort litt:

-Brotsjet og honet løfterforingene, så da skal det være i orden.
-Vasket og vasket og vasket for å sikre at det ikke er igjen noe spon inni motoren
-Inspirert av "verdens beste motorbyggertråd" har jeg også sjekket det jeg kan av lagere etc med de verktøyene jeg har, men det ble en liten runde på ebay for å komplettere... skal legge ut noe bilder/data etterhvert
-Match-portet VW speed-shop innsug/TB'ene til toppene. Var ikke mye som skulle til, men da er det i alle fall gjort

Det som står øverst på listå nå er:
-Få igjen sylindrene fra dreiing
-Ta ut "noen mm" fra toppene for å få riktig komp
-"diale in" kammen
-Sette opp vippearmsgeometrien så jeg får bestilt støtstenger
-Sjekke om jeg får brukt tørrsumptanken, så jeg får bestilt slanger/nipler

Tiden går fort mot våren, men heldigvis står 1835'n fortsatt i Ghian, så jeg kan få den ut på veien når det er bart uansett Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #557 på: april 10, 2013, 21:48:15 pm »

Begynte på toppen av lista og i dag kom sylindrene hjem fra en tur på Jessheim, hele 1.5mm kortere... Men det var nok til at nå lander de perfekt på kanten, og tar ikke i inne i blokka.

Så da måtte jeg gjøre en kjapp mock-up for å se at dette fortsatt likner på en luftkjølt VW:

* mockup.jpg (148.76 KB. 600x521 - vist 317 ganger.)


Og det gjør det Glad

En kjapp test viste at jeg har tatt i litt i overkant når jeg målte hvor lange de skulle være, så jeg har negativ vendehøyde uten verken shims eller kobberpakning. Det butta i mot ca 5 grader før TDC fra begge sider, så kjapp hoderegning og gamle geometri-kunnskaper tilsier at 1.25mm kobberpakninger skal gi litt i overkant av 1mm vendehøyde, så da får vi se om beregningene stemmer bare jeg får tid å stikke en tur på Unneberg.

Så er jeg jo litt spent på dette med disse innsuga/spjellhusa, så da måtte jeg prøvemontere disse også, og slik tar det seg ut:

* mockup-w-intake.jpg (147.54 KB. 600x569 - vist 320 ganger.)


En kjapp kontrollmåling av stagsettet viste at dette bør bli bra. Har fundert litt på om jeg skal lage meg en eksentrisk patent på staget, slik at jeg får litt mer progressiv åpning av de litt store spjella, men jeg tror jeg ender opp med å montere det som det er. Må jo ha litt å pusle med neste år også...

Etter å ha fått litt pes for den hall-sensoren jeg hadde valg mtp temperatur-range, bestilte jeg en ny, og da måtte jeg modde montasjen litt, og sånn ble det nå:

* vr.jpg (113.5 KB. 600x408 - vist 299 ganger.)

Dette ble testet og funnet i orden, så da skal det være på plass også Glad

Neste på lista nå er å finne en kveld for å få dreid de siste inertsa, så kan jeg få montert hele motoren og "dialet inn" kammen før siste montering.


Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #558 på: mai 22, 2013, 22:04:50 pm »

Tok jammen lang tid å finne den kvelden gitt....

Men jeg har i alle fall fått laget alle 16 insertsa, og nå er de montert i blokka. Fikk også såvidt begynt å kappe til pinnebolter til riktig lengde, men rakk ikke så mange før det ble kvelden. Men det ble nok til en mock-up da:

* engine rear.jpg (128.64 KB. 700x410 - vist 335 ganger.)

Litt kjedelige bilder, men en prosjekttråd uten bilder er enda kjedeligere...

Er også litt spent på om Pauter-vippene får plass inni ventildekslene, så en liten prøvemontering måtte til:

* rockers.jpg (126.78 KB. 600x445 - vist 334 ganger.)

Ser bra ut så langt men jeg får ikke testet det fullt ut før vippearmsgeometrien og evt shimsing er på plass

Så det neste på lista mi nå er:
-Kappe til resten av pinneboltene
-Sjekke vendehøyde med 1.25mm kobberpakning
-Måle ut vippearmsgeometri/støstanglengder
-GRUNDIG rengjøring av deler og arbeidsbenk
-Sluttmontering

Funderer litt på dette med eksos om dagen også. I ghian sitter det nå et CSP Super Competition anlegg og det er jeg veldig fornøyd med. Men jeg har lyst til å beholde den motoren komplett, så da har jeg vurdert SSP sitt Side Winder system. Er det noen som har testet dette?

« Siste redigering: mai 22, 2013, 22:13:51 pm av grelland » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #559 på: mai 23, 2013, 10:36:26 am »

looking good.

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #560 på: juni 25, 2013, 21:22:32 pm »

Takker Glad

Går ikke så veldig fort her om dagen, men i dag fikk jeg et par timer i garasjen så jeg fikk gjort litt mer på motoren. Fikk sjekket vendehøyde med shims under sylindrene, og jeg målte ut til smack dead on 1.25mm, så da er det på plass. Fikk også montert ventiler i den ene toppen for å sjekke vippearmsgeometrien, og kommer selvfølgelig ut midt mellom to standardlengder på aircooled.net sine ferdig kutta dual tapered støtstenger. Usikker på om jeg skal "runde av" til nærmeste std lengde, eller legge på $40 og få de kutta. Må måle litt mer nøyaktig for å se om jeg ar noe å gå på. Kan legge på lash caps og shimse opp vippearmsakslene, så er jeg nærmere i alle fall.

I følge "to-do-lista" så gjenstår nesten bare rengjøring og sluttmontering, så nå håper jeg på noen lange gode kvelder i garasjen så jeg kan få denne på plass der den hører hjemme


Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #561 på: juni 25, 2013, 23:07:24 pm »

unngå lashcaps hvis du kan.
du kan evt frese ned anlegget på toppene til vippene og også frese baksiden av vippene litt for å kanskje kunne gå for de kortere?.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #562 på: juni 26, 2013, 09:38:08 am »

Takker Glad

Går ikke så veldig fort her om dagen, men i dag fikk jeg et par timer i garasjen så jeg fikk gjort litt mer på motoren. Fikk sjekket vendehøyde med shims under sylindrene, og jeg målte ut til smack dead on 1.25mm, så da er det på plass. Fikk også montert ventiler i den ene toppen for å sjekke vippearmsgeometrien, og kommer selvfølgelig ut midt mellom to standardlengder på aircooled.net sine ferdig kutta dual tapered støtstenger. Usikker på om jeg skal "runde av" til nærmeste std lengde, eller legge på $40 og få de kutta. Må måle litt mer nøyaktig for å se om jeg ar noe å gå på. Kan legge på lash caps og shimse opp vippearmsakslene, så er jeg nærmere i alle fall.

I følge "to-do-lista" så gjenstår nesten bare rengjøring og sluttmontering, så nå håper jeg på noen lange gode kvelder i garasjen så jeg kan få denne på plass der den hører hjemme




Eller du kan bestille top end Alu stenger i Norge feridig kuttet på din lengde..  Gliser Hos Skinne.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #563 på: juni 26, 2013, 09:59:49 am »

unngå lashcaps hvis du kan.
du kan evt frese ned anlegget på toppene til vippene og også frese baksiden av vippene litt for å kanskje kunne gå for de kortere?.

hvorfor unngå lashcaps?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #564 på: juni 26, 2013, 11:59:32 am »

potensiell feilkilde. muligheten for att slike kan falle av er der med lashcaps
ikke hvis de unngåes.
for gatemotor sikkert ok. men for race. med muligheter for litt bomgir. ventilflyt. turtallssperre, launch etc .
finnes mange som har mistet lashcaps.
og de faller som regel inn i blokka.
en lettvin løsning. men bedre mener jeg å maskinere delene så man kan unngå.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #565 på: juni 26, 2013, 12:35:38 pm »

Takker Glad

Går ikke så veldig fort her om dagen, men i dag fikk jeg et par timer i garasjen så jeg fikk gjort litt mer på motoren. Fikk sjekket vendehøyde med shims under sylindrene, og jeg målte ut til smack dead on 1.25mm, så da er det på plass. Fikk også montert ventiler i den ene toppen for å sjekke vippearmsgeometrien, og kommer selvfølgelig ut midt mellom to standardlengder på aircooled.net sine ferdig kutta dual tapered støtstenger. Usikker på om jeg skal "runde av" til nærmeste std lengde, eller legge på $40 og få de kutta. Må måle litt mer nøyaktig for å se om jeg ar noe å gå på. Kan legge på lash caps og shimse opp vippearmsakslene, så er jeg nærmere i alle fall.

I følge "to-do-lista" så gjenstår nesten bare rengjøring og sluttmontering, så nå håper jeg på noen lange gode kvelder i garasjen så jeg kan få denne på plass der den hører hjemme




Eller du kan bestille top end Alu stenger i Norge feridig kuttet på din lengde..  Gliser Hos Skinne.

til hvilken pris?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #566 på: juni 27, 2013, 22:05:19 pm »

Fikk et par timer i kveld også, og etter å ha studert Pauter sine instruksjoner litt mer nøye, og fulgt deres oppskrift på å sette opp vippearmsgeometri, kommer jeg innenfor 0.3mm av en av std-lengdene til airccoled.net sine støtstenger, så da går jeg nok for de.

Målte også løftet på ventilen, og el-kjipo måleuret mitt hadde ikke lang nok vandring, men målte ca 14mm løft på ventilene. Er ikke det mye?

Fikk også kappet ferdig alle head studs, så nå er i hovedsak longblocken klar for sluttmontering Glad

Funderer litt på dette oljesystemet, men det kan hende jeg utsetter tørrsump til neste år, og kjører vanlig 26mm pumpe og originalt wbx system men med en sandwichplate mellom blokk og filter med termostat og uttak til ekstern kjøler i sommer. Begynner å bli sugen på å få testet dette her Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #567 på: juli 03, 2013, 21:18:36 pm »

Støtstenger er bestilt, så da får vi se når jeg er tilbake fra ferie om det ligger noe i postkassa.

I kveld fikk jeg en times tid i garasjen igjen, og først monterte jeg sammen "longblock", men uten innmat i sylindrene, slik at jeg først og fremst fikk sjekket at pinneboltene var rette og riktig lengde. Og det var de Glad

Så begynte jeg å tilpasse kjøleblikk, og det ble litt kapping i de som ligger rundt toppene, da blokka er litt bredere enn std. Men måtte også frisere litt i underkant av viftehuset. Er ikke helt i mål, men det begynner å likne motor:

* fan shroud.jpg (136.26 KB. 600x508 - vist 277 ganger.)

Må få tak i en dummy generator for å få høyden riktig.

Ser ut som motoren er litt bredere enn std:

* spacer.jpg (105.31 KB. 700x538 - vist 269 ganger.)

Jeg kan flytte blikka rundt toppene litt lenger inn, men da må jeg kappe litt mer i innerkant, så det rakk jeg ikke i kveld.

Da er jeg snart klar for å overlevere disse blikka til guttungen som har tatt på seg lakkeringsjobben

Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #568 på: juli 25, 2013, 22:00:37 pm »

Ble litt inspirert av vw-prat på semsgrillen på tirsdag, så da fikk jeg en god økt i garasjen i kveld.

Først trimmet jeg mer av kjøleblikkene, så nå tetter de fint mot viftehuset. Fikk også preppet de for å få plass til de litt overdimensjonerte innsugene, så slik ser det ut med innsuga montert:

* mock-up.jpg (142.27 KB. 700x544 - vist 262 ganger.)


Disse innsuga er forberedt for 3 sett (!) med dyser, og jeg er litt usikker på hvilken plassering jeg skal velge. Så jeg begynte med å teste de på innsiden:

* 1-2 tb.jpg (85.97 KB. 750x401 - vist 274 ganger.)

Dette blir litt trangt synes jeg. Ser også at stagene er i konflikt med luftuttakene til varmeapparatet, så kanskje de forsvinner.

På andre siden er det også trangt:

* 3-4 tb.jpg (132.32 KB. 750x541 - vist 265 ganger.)


Så jeg tror jeg velger utvendig plassering. er jo god plass i en Ghia Glad

« Siste redigering: juli 25, 2013, 22:16:36 pm av grelland » Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #569 på: juli 25, 2013, 22:16:03 pm »

Og du får bedre vinkel mot ventilene!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 31
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!