oktober 05, 2022, 09:14:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 31
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer i Ghia  (Lest 206147 ganger)
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #780 på: juni 19, 2014, 09:47:22 am »

Da har "fegisen" tatt to skritt frem og ett tilbake Glad

All elektrisk er på plass, og det ser ut til å funke så langt jeg kan få testet.

Neste da var å plugge i sikringen til bensinpumpa, for å sjekke for lekkasjer, og da rant det utover gulvet...

Jeg har ikke lange nok armer til å sjekke hvor det lakk samtidig som jeg hadde fingeren på tenningslåsen, men det ser ut til å komme fra trykkregulatoren. Kanskje jeg rett og slett har glemt å sette i en blindplugg? Må krabbe under å sjekke litt i kveld.


Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #781 på: juni 19, 2014, 11:30:42 am »

Da kom jeg på at jeg bør ta med i garasjen et brannslukningsapparat før jeg fyrer opp min....
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #782 på: juni 19, 2014, 12:37:14 pm »

Bare å legge et trau under bilen og sette på tenninga for så å se hvor det lekker Gliser Bensin lukter jo bare godt Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #783 på: juni 30, 2014, 21:03:12 pm »

har sjekket alle koplinger og slanger, men var alene i garasjen, så jeg ville ikke teste mer på dette med bensin før jeg har en kompanjong med meg.

I stedet monterte jeg resten av eksos etc, og forsøkte å dra rundt på starteren, men sliter med å få opp trykket.

Se denne tråden:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,60982.msg577657.html#msg577657
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #784 på: juli 08, 2014, 00:35:33 am »

lekkasjen funnet og fikset (ødelagt o-ring på en av dysene)

prøvde å starte men ikke noe gnist, så jeg må sjekke noen logger her Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #785 på: juli 08, 2014, 19:14:55 pm »

Spennende! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #786 på: juli 09, 2014, 09:26:51 am »

har gnist, men til feil tidspunkt Blunker

Sliter med å få tennigslampa til å trigge på COP'ene, så jeg er litt i blinde, men skal se litt mer på det i kveld

Men den tenner litt innimellom Glad
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #787 på: juli 09, 2014, 15:51:30 pm »

prøvd med gassere og stift ?
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #788 på: juli 09, 2014, 16:22:53 pm »

og så jeg som trodde man trengte tenningslampe selv om man har forgasser da gitt....
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5690
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #789 på: juli 09, 2014, 16:30:13 pm »

Hjelper vel noe med stift.... Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #790 på: juli 10, 2014, 20:30:55 pm »

Den går Glad

Videobevis kommer senere. Må bare tørke opp litt olje fra gulvet....
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #791 på: juli 10, 2014, 21:30:48 pm »

https://www.facebook.com/photo.php?v=10204363418755748

Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #792 på: juli 10, 2014, 21:34:32 pm »

Sabla tøff lyd i motorn gitt! Rettskårne drev er alltid like lekkert å høre på Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #793 på: juli 10, 2014, 22:33:11 pm »

håper bare ikke det blir for slitsomt i lengden Blunker
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3994
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #794 på: juli 13, 2014, 09:21:13 am »

De retskårne drev er ren nydelse Roy!  Gliser

håper bare ikke det blir for slitsomt i lengden Blunker

Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #795 på: juli 13, 2014, 15:39:47 pm »

Slitsomt nei Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #796 på: juli 13, 2014, 17:37:27 pm »

 Gliser
Loggført
rofferen
Supermedlem
*****
Innlegg: 820
Bosted:



Vis profil
« Svar #797 på: juli 18, 2014, 08:56:19 am »

rettskårene e fint har det i min og...flott lyd og du blir aldri lei den
Loggført
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #798 på: juli 18, 2014, 09:04:33 am »

Lyden av rette drev er utrolig kult og passer våre biler perfekt. Langtur med rette drev og gjerne i kombinasjon med stumt montert girkasse gir øresus i flere timer etter endt tur. Samtalen med passasjerer er også ikke-eksisterende. Slitsomt vil jeg si, men allikevel helt nødvendig.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5690
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #799 på: juli 18, 2014, 09:05:10 am »

Når du synes synd på deg selv så ser du denne videoen   Fra ca 9.16  Gliser
Loggført

Speed is no substitute for direction
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #800 på: juli 18, 2014, 10:00:37 am »

Alle har forskjellig komfortsone. Kamdrev som låter mye betyr at det er tightere en andre og stjeler effekt i tillegg til å være slitsomt å høre på. Løsningen er en stinger. Vondt skal med vondt fordrives  Blunker

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1011
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #801 på: juli 18, 2014, 20:43:33 pm »

Effekt eller ikke. Lyden av rettskåret drev er utrolig deilig spør du meg.
Både i og utenfor bilen.
Tommel opp Glad
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1836
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #802 på: juli 19, 2014, 07:11:11 am »

Jeg er blitt gammel og noe mer jeg ikke kan sette fingeren på.
Jeg har både lyst på en stille bil som er fin å kjøre langt med og den skal bråke og gå fælt når jeg vil.... må nok bare godta at den bråker...

Uansett det er forskjell på bråk, selv om lyden av drev som uler er den samme så er, ei sliten girkasse bare slitsomt mens rettskårne kamdrev bare er kult.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #803 på: juli 19, 2014, 10:47:22 am »

dette er daily-driveren min, men jeg har ikke mer en 20-30 min hver vei til jobben så jeg skal nok klare det Glad

Enig i at det er en deilig lyd; er jo derfor jeg valgte de dreva. Men som det er blitt nevnt her, så er det jo litt bingo i forhold til hvor mye de uler, men jeg får jo ikke skikkelig følelsen for det før jeg kommer ut på veien og får testet litt.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #804 på: juli 25, 2014, 16:49:07 pm »

Måtte lage en liten video Gliser

Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #805 på: juli 25, 2014, 17:43:24 pm »

Nydelig  Gliser
Loggført
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #806 på: august 03, 2014, 22:24:29 pm »

Liten oppdatering:

Har funnet en oljelekkasje, men det er en til, og det ser ut til å komme fra den føleren som sitter mellom sylinder 3 og 4, så litt kronglete å se hvor det kommer fra...

Ellers fyrer den og går hver gang jeg prøver, og det nye stack-instrumentet viser ca 2.5 bar oljetrykk på tomgang. Kan se ut som o-ring på oljepumpa var en god ide Glad

Ellers ble det som vanlig litt endringer i planene, så i helgen har jeg bygget om tenningsanlegget til å bruke 4 stk LS-2 coiler, som trigges direkte fra ECUen i wasted-spark konfigurasjon. Mange mente jeg ville få trøbbel med det forrige oppsettet med en driver som drev to COP'er i parallell, så da endret vi litt.

Kamera mitt er knust, så ingen bilder, men jeg har brukt en del tid på å lagepent og ryddig ledningsnett til det nye oppsettet, så det er egentlig ikke så mye å ta bilder av...

Ferien er snart over så da blir det vel litt mer garasjetid igjen Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #807 på: august 03, 2014, 22:34:57 pm »

har du fått sjekket oljetrykk på varm motor/olje??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 6854
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #808 på: august 04, 2014, 07:00:35 am »

Nei. Siden det fortsatt lekker litt har jeg ikke kjørt den lenge nok til at den blir skikkelig varm
Loggført
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3994
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #809 på: august 05, 2014, 14:09:54 pm »

Ikke længe til SCC nu Roy Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Sider: 1 ... 25 26 [27] 28 29 ... 31
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!