mars 28, 2024, 13:46:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 31
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer i Ghia  (Lest 234461 ganger)
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #810 på: august 05, 2014, 14:50:51 pm »

Nei. Siden det fortsatt lekker litt har jeg ikke kjørt den lenge nok til at den blir skikkelig varm

Får vel ikke starta'n heller, uten batteri Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #811 på: august 05, 2014, 16:41:46 pm »

Ja takk det har jeg merket...
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #812 på: august 05, 2014, 23:10:07 pm »

Nei. Siden det fortsatt lekker litt har jeg ikke kjørt den lenge nok til at den blir skikkelig varm

Får vel ikke starta'n heller, uten batteri Osteaktig

Har et gammelt blybatteri til båten Blunker
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #813 på: august 09, 2014, 21:09:37 pm »

Hadde et lite setback i går da jeg fikk ødelagt MAP-sensoren når jeg skulle sette inn viftehuset etter å ha montert LS2 coilene.

Men jeg har en backup plan, så det er en sensor på vei fra Knasten, så da regner jeg med dette er i orden på mandag.

Men jeg var litt utålmodig etter å få testet at alt funker med disse LS2 coilene, så jeg fiklet MAP sensoren sammen igjen, så den i alle fall funker en liten stund, og så monterte jeg alt på plass igjen.

For å få så cleant motorrom som mulig har jeg montert coilene på baksiden av viftehuset, og sånn ser det ut fra "smørsiden":

* rhs tb.jpg (81.78 KB. 504x432 - vist 253 ganger.)


Ikke mye å se der Glad

Hvis man titter over kanten på viftehuset, ligger coilene til sylinder 1 og 2 pent på baksiden:

* ls2 1-2.jpg (76.51 KB. 650x332 - vist 265 ganger.)


Og så måtte jeg legge om litt på koplingspanelet mitt, så nå ser det slik ut i venstre innerskjerm:

* wiring.jpg (109.15 KB. 650x442 - vist 271 ganger.)


Så nå begynner ting å flaske seg Glad

Jeg fyra opp igjen, og alt funker som det skal Glad

Jeg fikset en oljelekkasje sist uke, men det drypper litt fra området rundt den oljetrykkføleren som sitter mellom syl 3 og 4, så jeg må krabbe innunder og sjekke hva som er problemet.

« Siste redigering: august 09, 2014, 21:13:21 pm av grelland » Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #814 på: august 09, 2014, 22:02:51 pm »

hvordan har du montert den MPX sensoren egentelig?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #815 på: august 09, 2014, 22:07:28 pm »

skrudd den i viftehuset og lagt ei klyse med silikon rundt. Lodda ledninger rett på pinnene. Men det var strekkavlastningen min som var for dårlig så jeg reiv av to ben....
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #816 på: august 09, 2014, 22:10:59 pm »

jeg har evt noen små plastbokser som du kan montere den inni
eller om du monterer den inni bilen
lavere temperatur og møkk og vann der.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #817 på: august 09, 2014, 22:13:50 pm »

tror det skal gå greit, ellers takk  Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #818 på: august 09, 2014, 22:29:59 pm »

Slik ser motoren ut etter montering av LS2-coiler. Ikke lett å få øye på alle dipledutter Glad

* engine.jpg (65.76 KB. 477x334 - vist 317 ganger.)

Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #819 på: august 09, 2014, 22:42:22 pm »

Lookin' good:)
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #820 på: august 09, 2014, 22:46:06 pm »


Steike vakkert når det er så lite å se av duppeditter, pent og pyntelig.
Blir det sorte reimhjul også eller?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #821 på: august 09, 2014, 22:48:23 pm »

ja de blir sorte, men jeg lånte bort til Berger; han trengte det mer enn meg Glad
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #822 på: august 10, 2014, 22:55:57 pm »

Laang dag i garsjen i dag, og for å begynne med de gode nyhetene så er oljelekkasjer funnet og fikset. Håper ting holder tett; det var en kombinasjon av smålekkasjer i fittings til oljekjøleren, og en fommelmekaniker som ikke hadde skrudd til den ene oljetrykksbryteren.... Selvfølgelig den som satt vanskligst til.

Ellers plundrer jeg med at motoren dør ut hver gang jeg gir litt gass, og det smeller litt gjennom spjellhusa, så jeg mistenkte enten feil tenning eller alt for mager blanding.

Begynte å se på tenninga, og siden jeg har lånt bort reimhjulet med gradskive på, måtte jeg finne ut hva merkene i original-reimhjulet betyr, og det viser seg at noen reimhjul har merke både på TDC og på "riktig" tidspunkkt for innstilling av fordeler, men mitt hadde selvfølgelig kun det ene, altså ikke TDC. Etter en del leting ga jeg opp å finne ut hvor mange grader dette merket sto på, å da stilte jeg inn tenninga så merket var rett opp på tomgang. Det var ikke så langt unna der det sto fra før, så det endret ikke så mye.

Da var det blandinga, og etter å ha klødd meg i hue fordi jeg tilsynelatende var alt for mager,også i følge lambda-sonden,  men allikevel var VE oppe i over 200 uten at det ble særlig bedre, så da satte jeg meg ned og tenkte gjennom hva jeg har endret siden i fjor og kom på at jeg har byttet bensintrykkregulator. I fjor brukte jeg en std wbx regulator som ga noe sånt som 43 psi, men nå har jeg byttet til en justerbar aeromotive. Den hadde selvsagt fabrikkmontert den slappeste fjøra, og etter å ha montert inn en måler på fuelen, så jeg at jeg bare hadde 10-12 psi. Altså mindre enn en tredel av det jeg hadde i fjor, så det var ikke rart dysene gikk i 100% DC før jeg fikk nok bensin. Jeg strammet fjøra det jeg klarte, men kom ikke høyere enn ca 20-22 psi, så det var ikke nok. Da må jeg ut med regulatoren og bytte fjør, men da var det blitt kvelden syntes Mor...


Jaja, det går da rette veien Glad
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #823 på: august 10, 2014, 23:00:42 pm »

Nærmer seg nå da Blunker

Blir det SCC med ghia i år?
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #824 på: august 10, 2014, 23:12:40 pm »

er det regultaor til forgassere du har fått tak i ??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #825 på: august 10, 2014, 23:28:34 pm »

Nei det fulgte med to fjører; bare jeg som ikke leste manualen... den ene var 0-20 psi den andre 30-50 eller noe... man er da mann... ikke les manualen før man må  Blunker
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #826 på: august 10, 2014, 23:31:01 pm »

kjenner problemet Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #827 på: august 11, 2014, 22:29:18 pm »

Nærmer seg nå da Blunker

Blir det SCC med ghia i år?

Blir SCC, men ikke i Ghia er jeg redd...
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #828 på: august 11, 2014, 23:06:39 pm »

Må ikke være redd Gliser
Bør vel være i orden før man drar ut på langtur Blunker Ser den, blir vel litt snaut med tid på å få den ferdig.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #829 på: august 14, 2014, 08:41:19 am »

Fikk satt opp bensintrykket i går, og etter å ha fomlet litt med å få tenning på alle sylindre (en konnektor til den ene LS-coilen som var for dårlig montert, nok en mekanikertabbe...) så ser det mye bedre ut ja.

Men kun opp til ca 2000 rpm, og da passerer DC 100%, så her må jeg inn med nye dyser. Var egentlig ikke noen overraskelse.

Så hvis noen sitter på et sett med 500-600 cc dyser så hyl ut før jeg sender bestilling Glad
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #830 på: august 14, 2014, 09:01:44 am »

Hvor bestiller du fra?

De dysene jeg fant hos krb trading koster 750 kr +mva per stk (600 cc/min). Dyrt, ja, men kan ha de før SCC....
Han hadde 40 stk på lager Glad

Alex
Loggført
forBaust
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Fevik, Grimstad


Vis profil

« Svar #831 på: august 14, 2014, 09:17:32 am »

Som jeg nevnte i en annen tråd så har jeg nye dyser som er 95 Lbs./Hr = 997cc hvis det er av interesse.

Disse blir med til SCC, 2500,- for 4 stk

JAB
« Siste redigering: august 14, 2014, 09:20:41 am av forBaust » Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #832 på: august 14, 2014, 09:47:42 am »

jeg er redd at de blir litt store for mitt oppsett....mulig at jeg får trøbbel med tomgang

Alex
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #833 på: august 14, 2014, 10:54:24 am »

Hvor bestiller du fra?

De dysene jeg fant hos krb trading koster 750 kr +mva per stk (600 cc/min). Dyrt, ja, men kan ha de før SCC....
Han hadde 40 stk på lager Glad

Alex

Mario på Thedubshop. $210 pluss frakt og moms, så kanskje litt billigere, men da har du de ikke til SCC Blunker
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #834 på: august 14, 2014, 12:06:46 pm »

Hvor bestiller du fra?

De dysene jeg fant hos krb trading koster 750 kr +mva per stk (600 cc/min). Dyrt, ja, men kan ha de før SCC....
Han hadde 40 stk på lager Glad

Alex

Mario på Thedubshop. $210 pluss frakt og moms, så kanskje litt billigere, men da har du de ikke til SCC Blunker

$210 er for 24lb/hr, det er + 40USD for 30lb/hr(jeg har disse, frakt var på 25USD). Tror at prisen går opp en del med større flow. Har vurdert det men det tar litt for lang tid. Er litt risiko sport å kjøre flere runs med injectorer over 100%.....kan fort si "pang" med for mager blanding:)
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #835 på: august 14, 2014, 12:35:48 pm »

det har du rett i, men f.eks DIY autotune har omtrent samme pris; ca $ 60 per stykk
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #836 på: august 19, 2014, 21:55:17 pm »

Det som er kult med SCC er at det inspirerer til å komme ut i garasjen selv om jeg aldri kom meg oppover Glad

Etter å ha bedt om litt tips fra folk med litt erfaring på shoptalkforums, så har har jeg puslet litt med å laste ned siste stabile FW på ecuen og litt annet småtteri, og i kveld fikk jeg et lite kvarter til overs og fikk testet litt igjen, og her er en liten skjermdump:

* log.JPG (55.1 KB. 664x413 - vist 239 ganger.)

For de uinvidde så viser dette bildet at de to-tre første gangene jeg gir gass (grønn graf i det øverste bilde) så responderer turtallet (hvit graf), men etter noen sekunder slutter motoren å svare på gasspådrag. Den nederste hvite grafen viser After Start Enrichment, og det kan tyde på at så lenge ASE legger på 20-30% fuel så svarer motoren, men når den nærmere seg 100% får den alt for lite.

MEn nå ble klokka litt for mange, så naboene setter nok pris på at jeg fortsetter justeringa i morgen ettermiddag Glad

DC (Duty Cycle) i den midterste grafen viser at jeg er oppe i 77% i den høyeste peaken, så jeg kan fortsatt gi på med litt mer fuel før dysene går fullstendig i metning.

Nye dyser er på vei over atlanteren.

Sånn går no dagan... Glad

« Siste redigering: august 19, 2014, 22:07:02 pm av grelland » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #837 på: august 19, 2014, 22:00:32 pm »

Lekkert Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #838 på: august 20, 2014, 09:20:22 am »

ASE er jo bare aktiv så så mange cycles. 500-1000 kanskje.
og skal bare brukes til rett etter oppstart.
Warmup enrichment er jo vanlig "choke" funskjon
skru heller disse ned til minimum og feit opp tabell eller ReqFuel
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #839 på: august 20, 2014, 09:24:20 am »

Jepp. Det var planen Glad

men kanskje ikke lurt å teste så mye på dette nattestid i et booigfelt. Håper å få litt tid i kveld. Parameterne er justert Glad

Loggført
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 31
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!