oyvinla
Medlem
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
|
|
« på: oktober 26, 2010, 22:42:21 pm » |
|
jeg har en 2.4L type 4 motor med en web cam 265 som jeg trenger nye forgassere til, men er litt usikker på hva jeg skal gå for. valget ligger mellom 40mm og 44mm empi HPMX weber kopier. motoren skal stå i en bay. hva er mest hensiktsmessig? jeg vil gjerne ha litt dreimoment i motoren og da er det vel små gassere som gjelder, men siden det er større slagvolum tenker jeg at det kansje kan være like greit med 44mm? noen synspunkt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #1 på: oktober 26, 2010, 23:05:14 pm » |
|
De minste holder.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem
Innlegg: 6228
Bosted: Ski i AKERSHUS
Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
|
« Svar #3 på: oktober 26, 2010, 23:23:08 pm » |
|
Har tenkt litt på denne jeg også, men tror vel at bensinøkonomien i en slik er betydelig dårligere enn 2 doble (om nå det betyr noe)?
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
oyvinla
Medlem
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #4 på: oktober 29, 2010, 18:23:34 pm » |
|
Hvordan er disse forgasserne dyset når jeg kjøper de? pleier det å følge med flere dyser? hva slags dyser bør passe sånn ca. på den motoren jeg har nevnt her med 40mm gasserne?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #5 på: oktober 29, 2010, 18:53:35 pm » |
|
De minste holder ja... Men velg 44 du, kommer ikke til å angre. Å velge hpmx, ja det angrer eg på så noen gode overhalte dellorto hadde vert enda smartere.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #6 på: oktober 29, 2010, 23:30:53 pm » |
|
Hvorfor velge HPMX, når Dellorto er tilgjengelige ?
Fordeler med Dellorto er : høyere effekt, lettere å dyse, samt mindre følsom for temperatur forandringer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
oyvinla
Medlem
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #7 på: oktober 30, 2010, 12:32:04 pm » |
|
Grunnen er at de er billige i USA og flere jeg har snakket med mener det er greie forgassere. Jeg kan gjerne gå for dellorto dersom det er bedre, men hvem skaffer disse og hva koster de? er det mulig å få tak i nytt?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5824
Bosted: Oslo, Briskeby
ass UP nose DOWN, rip the tires
|
|
« Svar #8 på: oktober 30, 2010, 13:14:47 pm » |
|
hvis du går på thesamba og søker på HPMX så vil du nok fort se at det er litt delte meninger!
hva med å kjøpe noen brukte dellorto og få de proffoverhalt? da er de så godt som nye!
|
|
|
Loggført
|
'67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart
|
|
|
Eivind E
Supermedlem
Innlegg: 529
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #9 på: oktober 30, 2010, 13:27:23 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
65 Karmann Ghia @ 2332 66 1300 @ 1914 72 Doka @ 2.4
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #10 på: oktober 30, 2010, 16:20:52 pm » |
|
Eller etpar sånne til 3900.-
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
oyvinla
Medlem
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #11 på: oktober 30, 2010, 16:57:32 pm » |
|
de er nok ikke så dumme de heller. er det du som selger de cato? følger det med noe mer enn bare gassere? passer de på empi hpmx innsuget?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Andersen Racing
Supermedlem
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg
|
|
« Svar #13 på: oktober 30, 2010, 20:55:29 pm » |
|
hei har laget noen 2.4 ltr type 4 den enne med 296 grader og den andre med 312 grader kam bagge brukte jeg 48 mm weber disse bremset 167 og 150 hk 167 hk med pyton og porshe kjøling 150 med org varmepotter og org kjøling den med 150 ble satt i holmsen sin nye blå og den kunne jeg slippe ned til 40 km på 4 gir og dro veldigt bra helt opp hadde jeg vert deg bruk 48 mm til nød 44 weber Andersen Racing
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #14 på: oktober 31, 2010, 13:18:13 pm » |
|
48 IDA hadde helt klart vært mitt førstevalg på en såpass stor motor, fordi den kan kombinere kjørbarhet og toppeffekt. Men her var det snakk om 40 eller 44 HPMX pga. Pris. Da vil jeg heller anbefale 40mm Dellorto , overhalt av en proff, som ser ut og fungere som nye. Pga av at 45 mm Dellorto ikke er tilgjengelige. Weber 44( av den rette typen) er en dyrere løsning samt at de ikke takler temp. variasjon like godt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
oyvinla
Medlem
Innlegg: 161
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #15 på: november 01, 2010, 22:01:41 pm » |
|
hva trenger jeg i tillegg hvis jeg velger å gå for dine gassere? Passer weber stag og luftfilter?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
cato®
Supermedlem
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen
|
|
« Svar #16 på: november 01, 2010, 23:11:56 pm » |
|
Dellorto DRLA og Weber IDF er like mht. luftfilter, trakter, stag, og boltinnfstning til innsug. 3900.- er komplette forgassere med dyser etc. , men ikke stag, innsug , trakter eller luftfilter
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #18 på: november 02, 2010, 08:59:25 am » |
|
pumpa fungerer. du får en helt identisk pumpe på biltema. Du kan også bruke original mekanisk pumpe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
|