april 28, 2024, 09:47:58 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Putte (Extreme Makeover Beetle Edition)  (Lest 143225 ganger)
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #30 på: november 20, 2010, 12:32:31 pm »

Tror Putte blir MEGET BRA.

Mvwh Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #31 på: november 20, 2010, 12:41:29 pm »

Dette ser veldig morsomt ut.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #32 på: november 20, 2010, 13:21:34 pm »

Tror Putte blir MEGET BRA.

Mvwh Alf

Det tror jeg også Alf!
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #33 på: november 20, 2010, 13:22:18 pm »

Dette ser veldig morsomt ut.


Tror også Putte blir morsom å kjøre. Spesielt med en skikkelig diffsperre ;-)
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #34 på: november 20, 2010, 13:34:30 pm »

Sveisene kan man ikke så lett se fra "utsiden" om er OK eller ikke. Det man ser der er overflatefeil etc. Om det er skikkelig innbrenning, porer og andre feil lenger inn i sveisen fanger en ikke opp. Men en erfaren sveiser ser om det virker som en god sveis ja.

Det som er verre er måten armen er festet inni platen på. Den står og bøyer på en bolt - mens MBT sine har innfestingen mellom to plater. Dette er mye bedre løsning
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #35 på: november 20, 2010, 13:43:15 pm »

Sveisene kan man ikke så lett se fra "utsiden" om er OK eller ikke. Det man ser der er overflatefeil etc. Om det er skikkelig innbrenning, porer og andre feil lenger inn i sveisen fanger en ikke opp. Men en erfaren sveiser ser om det virker som en god sveis ja.

Det som er verre er måten armen er festet inni platen på. Den står og bøyer på en bolt - mens MBT sine har innfestingen mellom to plater. Dette er mye bedre løsning

MBT og Remmele sine Uniball adapter koster 930-980€. Synes dette er litt vel stiv pris.
For høre litt rundt vedr. Red 9 Design sine. I hverstefall så må man vel bytte til noe bedre...
« Siste redigering: november 20, 2010, 13:47:18 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Hans-Arne
Juniormedlem
**
Innlegg: 81
Bosted: Larkollen, Moss


04 beetle cab - 56 oval - 70 early bay


Vis profil
« Svar #36 på: november 20, 2010, 13:47:50 pm »

Hei, det blir moro å høre brøle fra løven (Putte) Gliser Gleder meg allerede til første Onsdags treff til våren.

Mvh Hans-Arne
Loggført

-04 Beetle cab
-56 Oval
-70 Early Bay Doubledoor
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #37 på: november 20, 2010, 13:48:25 pm »

Jeg vet at de er dyre dyre. Men derfra til å godta løsninger som er på grensen konstruksjonsmessig er en lang vei. Hvordan Red9 har designet disse vet jeg ikke, men de har forhåpentligvis tenkt på at de skal kunne ta opp en god del krefter og bøyes frem og tilbake.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #38 på: november 20, 2010, 13:53:45 pm »

Jeg vet at de er dyre dyre. Men derfra til å godta løsninger som er på grensen konstruksjonsmessig er en lang vei. Hvordan Red9 har designet disse vet jeg ikke, men de har forhåpentligvis tenkt på at de skal kunne ta opp en god del krefter og bøyes frem og tilbake.

Så sant JTWE.
har også sett på CB Performance sine adaptere. Disse ser nesten spinklere ut.

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1751
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #39 på: november 20, 2010, 14:00:49 pm »

Det som var interessant var det de skrev om en last-overføring til torsjonshuset. Kanskje Red-9 også har dette? Kan du ikke demontere og ta noen bilder?

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #40 på: november 20, 2010, 14:23:23 pm »

Red 9 adapterene ligger i garasjen hos Kåre Andersen. Så jeg får dessverre ikke tatt noen bilder.
Men dette bilde viser kanskje litt?


* red9.jpg (136.8 KB. 1000x750 - vist 451 ganger.)



Bilde fra Red 9


« Siste redigering: november 20, 2010, 14:43:20 pm av Eivind (Putte) » Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #41 på: november 20, 2010, 15:16:26 pm »

Ja - det er nok samme som CB`s. Uniballen er festet til et utspring, ikke selve bolten, som igjen skal overføre krefter innover til platen som igjen er lagret opp på innsiden av foringen.

Forsåvidt har man samme problem, at det utspringet blir belastet i enkel-skjær, mens på MBT ligger føringsarmen mellom i et massivt hus

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #42 på: november 20, 2010, 15:24:19 pm »

Bra at du tipser meg om dette JTWW. Jeg er temmelig blank når det gjelder tuning av luftkjølte folkevogner.
Men jeg er desto flinkere til å koke kaffe å skravle ;-)

Har chattet med Lawrence hos Prowagen vedr. Remmele Unibal Rear Suspension System.
http://www.prowagen.com/SUSPENSION/Remmele-Unibal-Rear-Suspension-System.html


Skal se om jeg kan få kona mi til å bli enige om at vi trenger dette til Putte.
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #43 på: november 20, 2010, 15:30:16 pm »

Om man trenger det er en ting - man får jo tro at Red9 og CB har gjort litt av hjemmeleksen sin - men igjen synes jeg at tyskerne er de som behersker konstruksjonsdelen best. Sjekk om du finner noen brukte i tyskland etc. Burde ta litt av brodden av investeringen

Det å stive opp støtdempertårnene er neste trinn. Og ser du på øvre festebolt der så ser du noe av samme problem Blunker
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #44 på: november 20, 2010, 15:35:06 pm »

Det å stive opp støtdempertårnene er neste trinn. Og ser du på øvre festebolt der så ser du noe av samme problem Blunker

Øvre festebolt? På Remmele?

Hvordan er det man kan stive opp dempertårnene?
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #45 på: november 20, 2010, 19:54:20 pm »

Dette blir bøllete Eivind.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #46 på: november 21, 2010, 11:37:24 am »

Det å stive opp støtdempertårnene er neste trinn. Og ser du på øvre festebolt der så ser du noe av samme problem Blunker

Øvre festebolt? På Remmele?

Hvordan er det man kan stive opp dempertårnene?

Dempertårnene kan du stive opp med å bruke CSP`s triangelstag. Dette binder dempertårnene sammen, samt også rammegaflene der girkassa sitter.

Øvre festebolten står også i enkel skjær, nedre derimot står i dobbel. Spør MBT om dette så har de sikkert et godt svar. Så lenge man har gjort hjemmeleksen sin går det nok bra.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #47 på: november 21, 2010, 11:46:24 am »

Triangelstag/Torque Bar og stabstag foran og bak fra CSP skal monteres. Samt nye gule Rhino girkassefester.
Har sendt mbt en mail. Så da er det bare å vente på svar :-)
Loggført
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #48 på: november 21, 2010, 13:39:07 pm »

Blir bra detta her.
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #49 på: november 21, 2010, 23:47:53 pm »

Vi gleder oss til forsettelsen av denne tråden!
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #50 på: november 22, 2010, 00:00:52 am »

Putte må få linelock også da Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #51 på: november 22, 2010, 00:19:36 am »

Putte må få linelock også da Blunker

Putte ønsker seg det til Jul.
Loggført
Eivind E
Supermedlem
*****
Innlegg: 529
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #52 på: november 22, 2010, 06:44:36 am »

Så fin ut på nært hold, den bilen din Osteaktig
Loggført

65 Karmann Ghia @ 2332
66 1300 @ 1914
72 Doka @ 2.4
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #53 på: november 22, 2010, 06:59:41 am »

Så fin ut på nært hold, den bilen din Osteaktig

Hyggelig Eivind E
Loggført
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #54 på: november 22, 2010, 08:21:29 am »

1302'en min så tilfeldigvis tråden her ved et uhell og er nå grenseløst misunnelig og mumler ting som "gnien eier og u-land".  Blunker
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #55 på: november 22, 2010, 17:25:40 pm »

1302'en min så tilfeldigvis tråden her ved et uhell og er nå grenseløst misunnelig og mumler ting som "gnien eier og u-land".  Blunker

Huff. Det var da ikke noe hyggelig  Blunker
Godt å se at det er noen som setter pris på ´02. Vi er ganskje sjeldne...
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #56 på: november 22, 2010, 17:30:44 pm »

Ja, veldig synd det er så få!
Men jeg liker nå de originale best jeg da Gliser hehe!
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #57 på: november 22, 2010, 17:31:56 pm »

Ja, veldig synd det er så få!
Men jeg liker nå de originale best jeg da Gliser hehe!

Putte er da orginal. Han skal bare gjennom en skikkelig kur med anabole steroider.
Loggført
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #58 på: november 22, 2010, 17:39:12 pm »

putte er kjempefin! Nydelig bil!
Anabole stereoider for og si det mildt Rekker tunge Ganske rå over gang fra 1.3L til 2.3L Rekker tunge
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #59 på: november 22, 2010, 17:44:28 pm »

Fort gjort når man først blir hekta på bol.
Loggført
Sider: 1 [2] 3 4 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!