april 19, 2024, 07:48:15 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 20
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Putte (Extreme Makeover Beetle Edition)  (Lest 142661 ganger)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #390 på: juli 08, 2011, 23:34:42 pm »

Nå skal jeg feire med en halvliter og peanøtter

Vel fortjent!
Gratulerer med sprek motor og en herlig gjennonført bil!  Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #391 på: juli 09, 2011, 06:55:07 am »

Nå skal jeg feire med en halvliter og peanøtter

Vel fortjent!
Gratulerer med sprek motor og en herlig gjennonført bil!  Blunker

Takker

Det gjenstår noe arbeid. Skal få montert oljetemp og trykksmåler på mandag med hjelp fra kajknoz.
Å så blir det noe endring på bilstereo'n.
Loggført
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #392 på: juli 09, 2011, 15:42:27 pm »

Tror ikke det ble gjort noe annet enn dysing og justering av tenning. Eksoslekasjen fikk de ikke gjort noe med, da tiden ikke strakk til.
Alf ble vel anbefalt og ta en skikkelig runde med motoren sin, han har vist allerede noen planer.

Mvh Svein


Takk for en hyggelig dag. Ja jeg har planer for motoren til vinteren.

Så får vi se hva det bor i den til våren. Jeg får vel kansje lage en prosjekt tråd på bilen ?

VWhilsen Alf
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Ole B
Seniormedlem
****
Innlegg: 423
Bosted: Lørenskog



Vis profil
« Svar #393 på: juli 09, 2011, 16:45:30 pm »

Gratulerer til alle sammen Gliser,selv om du å litt mutt ut Alf.

Ole
Loggført

Tlf.95059839
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #394 på: juli 12, 2011, 09:16:40 am »

Liten update.
Har fått hjelp av Kajknos til å få installert oljetemp og trykkmåler. I tillegg så har vi fått demontert basskassen, hattehyllen og to forsterkere.
Så det ble en bra økt i går.

To ting som Putte sliter litt med er høyt oljetrykk ved pådrag og litt lav oljetemp. Selv etter 20-30 minutter så er olja maks 80-85 grader.
Vi skal montere på csp oljepumpedeksel med ventil så jeg slipper å knekke oljefilteret ved en hard akselerasjon.
Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #395 på: juli 12, 2011, 09:45:05 am »

En termostat er å anbefale når du kjører oljekjøler i fullflowkretsen. Dette vil også hjelpe noe på oljetrykket, siden det faller når oljen er varmere.

Ellers vil jeg tro det bor mer i den motoren enn det du har fått ut på dyno nå Eivind. For meg blir det helt feil å se på kraften i motoren når den ikke er i nærheten av å være innkjørt. Ut å kjøre litt hardt noen mil nå, så stempelringene får satt seg, så skal du se at det blir noe helt annet  Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #396 på: juli 12, 2011, 10:00:46 am »

Hvilken olje og viskositet har du på motoren?
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #397 på: juli 12, 2011, 10:08:26 am »

Hvilken olje og viskositet har du på motoren?

SUNOCO ENERGY RACING 20W50
http://www.sunoco.be/PDF/UK/TDSUKenergy%20racing%2020w50.pdf
http://www.sunoco.be/PDF/UK/MSDSUKenergy%20racing%2020w50.pdf
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #398 på: juli 12, 2011, 10:25:32 am »

En termostat er å anbefale når du kjører oljekjøler i fullflowkretsen. Dette vil også hjelpe noe på oljetrykket, siden det faller når oljen er varmere.

Ellers vil jeg tro det bor mer i den motoren enn det du har fått ut på dyno nå Eivind. For meg blir det helt feil å se på kraften i motoren når den ikke er i nærheten av å være innkjørt. Ut å kjøre litt hardt noen mil nå, så stempelringene får satt seg, så skal du se at det blir noe helt annet  Blunker


Skal ta en prat med Kåre vedr. å få montert på CSP Oil Pump Cover with Pressure Valve T-1  og termostat på oljekjølerene.

Må ta det temmelig pent da oljetrykket fort går opp mot 8-10 bar..
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #399 på: juli 12, 2011, 10:55:35 am »

Stor sjans for at dere har brukt feil giver til feil måler..
Hvis ikke så vil pumpe lokket hjelpe å slippe trykket over ca 5-6 bar, men å gå ned til en 10-30 olje hjelper nok også.
Loggført

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #400 på: juli 12, 2011, 11:22:59 am »

Stor sjans for at dere har brukt feil giver til feil måler..
Hvis ikke så vil pumpe lokket hjelpe å slippe trykket over ca 5-6 bar, men å gå ned til en 10-30 olje hjelper nok også.


Tror det er liten sannsynlig at feil giver er brukt. Men vi skal dobbelsjekke dette.

Rett giver er montert. VDO 0-10 bar
« Siste redigering: juli 12, 2011, 11:54:37 am av Eivind (Putte) » Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #401 på: juli 12, 2011, 11:29:46 am »

En termostat er å anbefale når du kjører oljekjøler i fullflowkretsen. Dette vil også hjelpe noe på oljetrykket, siden det faller når oljen er varmere.

Ellers vil jeg tro det bor mer i den motoren enn det du har fått ut på dyno nå Eivind. For meg blir det helt feil å se på kraften i motoren når den ikke er i nærheten av å være innkjørt. Ut å kjøre litt hardt noen mil nå, så stempelringene får satt seg, så skal du se at det blir noe helt annet  Blunker


Skal ta en prat med Kåre vedr. å få montert på CSP Oil Pump Cover with Pressure Valve T-1  og termostat på oljekjølerene.

Må ta det temmelig pent da oljetrykket fort går opp mot 8-10 bar..

For å kjøre den hardt for at stempelringene skal sette seg, trenger du ikke høyt turtall, bare press den godt på 4. gir i motbakker, og motorbrems i nedoverbakker Blunker
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #402 på: juli 12, 2011, 11:54:00 am »

En termostat er å anbefale når du kjører oljekjøler i fullflowkretsen. Dette vil også hjelpe noe på oljetrykket, siden det faller når oljen er varmere.

Ellers vil jeg tro det bor mer i den motoren enn det du har fått ut på dyno nå Eivind. For meg blir det helt feil å se på kraften i motoren når den ikke er i nærheten av å være innkjørt. Ut å kjøre litt hardt noen mil nå, så stempelringene får satt seg, så skal du se at det blir noe helt annet  Blunker

Skal ta en prat med Kåre vedr. å få montert på CSP Oil Pump Cover with Pressure Valve T-1  og termostat på oljekjølerene.

Må ta det temmelig pent da oljetrykket fort går opp mot 8-10 bar..

For å kjøre den hardt for at stempelringene skal sette seg, trenger du ikke høyt turtall, bare press den godt på 4. gir i motbakker, og motorbrems i nedoverbakker Blunker

Den er god!
« Siste redigering: juli 12, 2011, 12:11:36 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #403 på: juli 12, 2011, 21:58:53 pm »

Her er et bilde jeg knipsa av Putte når jeg fikk besøk igår Glad
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #404 på: juli 13, 2011, 08:14:09 am »

Her er et bilde jeg knipsa av Putte når jeg fikk besøk igår Glad


Takk for hjelpen!
Kajknoz fikk montert oljetemp, oljetrykk og ny turteller i Putte, samt demontert basskasse, to forsterkere, hattehylle og et par 6x9 tommere.

Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #405 på: juli 13, 2011, 08:15:04 am »

Her er et bilde jeg knipsa av Putte når jeg fikk besøk igår Glad


Takk for hjelpen!
Kajknoz fikk montert oljetemp, oljetrykk og ny turteller i Putte, samt demontert basskasse, to forsterkere, hattehylle og et par 6x9 tommere.



* 2.jpg (71.95 KB, 800x598 - vist 285 ganger.)

* 3.jpg (83.09 KB, 800x598 - vist 269 ganger.)

* 4.jpg (79.86 KB, 598x800 - vist 260 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #406 på: juli 13, 2011, 08:16:01 am »

Fikk også tid til å vaske bilen her om dagen.
9 mnd.er siden sist den var ren. Måtte avfette den to ganger ;-)


* 01.jpg (103.76 KB, 800x598 - vist 326 ganger.)
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #407 på: juli 13, 2011, 08:19:53 am »

I går så var Putte på besøk i garasjen hos Dewil.
Her fikk vi kyndig hjelp til senking og firehjulskontroll.
Synes Putte fikk bra stuk!


* IMG_1393.jpg (79.31 KB, 800x600 - vist 277 ganger.)

* IMG_1394.jpg (89.62 KB, 800x600 - vist 311 ganger.)

* IMG_1395.jpg (74.51 KB, 800x600 - vist 296 ganger.)

* IMG_1397.jpg (80.85 KB, 800x600 - vist 300 ganger.)

* IMG_1398.jpg (89.43 KB, 800x600 - vist 248 ganger.)

* IMG_1405.jpg (57.6 KB, 800x600 - vist 274 ganger.)

* IMG_1406.jpg (67.71 KB, 800x600 - vist 334 ganger.)
Loggført
Kajknoz
Folkevognklubben
Medlem
*****
Innlegg: 214
Bosted: Rygge


Nøtte -59


Vis profil WWW
« Svar #408 på: juli 13, 2011, 08:28:14 am »

STRØKENT!! Glad
Loggført

"Nøtte" (-59)
Custom Car Audio
johmolan
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 468
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #409 på: juli 13, 2011, 09:09:40 am »

LEKKERT Gliser
Loggført

Medlem Folkevognklubben Østfold
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #410 på: juli 13, 2011, 09:56:36 am »

Så uber fett ut nå. Gliser

Ang oljetrykket, hvis en viss motor bygger har drete i å dra ut oljegalleri pluggene for å rengjøre etter all den maskineringen er det stor sjans for at noe av metall sponet kan ha vert med å forsaket at oljetrykk stempelet nærmest svinghjulet har kilt seg fast, gjør det det så klarer det ikke å slippe ut trykket og du får sånne problemer..
« Siste redigering: juli 13, 2011, 10:01:02 am av Dalland » Loggført

Andersen VW56
Supermedlem
*****
Innlegg: 1986
Bosted: Østfold


Min urestaurerte 66 1300


Vis profil
« Svar #411 på: juli 13, 2011, 11:41:33 am »

Godt og se at Putte er kommet seg utpå veien igjen.
Loggført

Dette er bilparken min, alle er kjørbare og registrert
1959 VW 1200 boble, Resadagrønn (arvegods fra oldeforeldrene mine)
1966 VW 1300 boble, sjøblå.
1965 Fiat 1100D beige.
1972 Simca 1100 LS, turkis.
1973 Simca 1100 LS, Rød.
1971 Daf 55, brun
1973 Lada 1500S beige
1983 Mazda 323 automatic lysblå.
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #412 på: juli 14, 2011, 07:51:25 am »

Godt og se at Putte er kommet seg utpå veien igjen.

Bare synd vi skal være borte fra han i to uker nå.
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #413 på: juli 14, 2011, 12:35:23 pm »

bare å si i fra, jeg kan lufte han litt jeg Gliser hahahaaa
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #414 på: juli 14, 2011, 12:41:20 pm »

bare å si i fra, jeg kan lufte han litt jeg Gliser hahahaaa

Han låst seg inne i garasjen, satt på alarmen å er klar for hemme alene fest!
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #415 på: juli 14, 2011, 18:50:04 pm »

klar for venersborg denne da.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #416 på: juli 14, 2011, 18:53:40 pm »

Litt usikkert. Hvis vi klarer å få barnepass så drar vi.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #417 på: juli 14, 2011, 19:16:55 pm »

Kort update: mansjettene på Putte's 930 akslinger er for store og litt løse (2 mm klaring til coiloversene). Så løsningen ble å dra til Ruf butikken: Auto Tuning i Råde å kjøpe orginale Porsche mansjetter og stål "strips".
Dr. Dewil har sagt seg villig til å ta på seg jobben med å montere disse.
Litt leit å gå tom for fett på disse massive knokene.
« Siste redigering: juli 14, 2011, 19:25:42 pm av Eivind (Putte) » Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #418 på: juli 30, 2011, 08:39:39 am »

Har nå kommet hjem etter to uker ferie.
Kåre Andersen kommer innom Putte's garasje i morgen for å få montert på  CSP oljepumpelokk med trykkventil. Dette vil nok løse problemet med for høyt oljetrykk.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #419 på: juli 30, 2011, 11:00:32 am »

Håper han er ferdig med motoren min først  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 20
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!