april 19, 2024, 18:09:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oxyboxer Wannabe  (Lest 58713 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #210 på: april 10, 2011, 20:09:23 pm »

Kvasst, VELDI kvasst!! Kult
muli du må spandera på an nokon nye girkassefester Rekker tunge
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #211 på: april 10, 2011, 20:22:17 pm »

anng effekt så vet jeg ikke. spørs hvor laaaangt opp den er villig å dra . liksom.
KAN være att plenumopplegget er restrikitivt på en måte for å få toppefekt.
det vesle jeg har kjørt så er den sterk på mellomregister.
kjørte kun 2x 500m uten lambda så aner ikke hvordan blandingen er oppover.
men tipper mellom 140-180hk. kan det vel draes ut.
vurderte å sette inn HD gummifester  Tistloose. men denne skal ikke stå så lenge i jeansen nså ga F%"#€.



Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
aremann
Seniormedlem
****
Innlegg: 410
Bosted: buskerud


Vis profil

« Svar #212 på: april 10, 2011, 21:44:42 pm »

virka frisk den motoren der gitt Glad
Loggført

Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #213 på: april 11, 2011, 18:33:50 pm »

Hørtes sinna ut ja!
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #214 på: april 11, 2011, 20:36:20 pm »

Grattis Jørn! Hørtes morsom ut ja  Glad
Spennende å høre mer etterhvert. Ut å kjør!! Kult
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #215 på: april 11, 2011, 22:36:09 pm »

ja da har jeg vært ute å kjørt en 2-3 mil med blanda resultat  Gliser
tempen på toppene holder seg foreløpig greit lavt. måler vanntempen på vei ut og den har ikke vært over 88 grader med viftene på laveste hastighet.
MEN etter et godt langt pådrag på E134 så sa det PANG bakider og lokket på vann beholderen smalt i taket!

med vannsprut i taket og dugg på alle vinduer som resultat  Gliser
tydeligvis noe luft  som ville ut  siden jeg har glemt å lage utlufting av tanken.  Glad
lokket finner jeg ikke igjen.........  Sjokkert
fylte etter litt vann og kjørte uten lokk , ser da bra ut.

ellers har jeg ikke montert kjøledeksel bak og har heller ingen form for oljekjøler.(ikke den i doghouse heller)
det må jeg nok inn med for jeg målte tempen etter kjøre turen og olja var oppe i 122 grader Gliser
oljetrykk var fortsatt bra selv ved denne tempen.
får i allefall fuktigheten ut av olja da.
olja tåler jo fiint det men bil ha den ned litt.
det er vel 10-20 grader for mye. men nye ringer etc gjør vel sitt att tempen blit litt høyere .
ønsker oljetemp rundt 100 grader,
innsugslufta var oppe i nesten 60 grader en periode så bakre deksel må mekkes til + litt eksosbandasje så håper og tror jeg det vil hjep mye
.
ellers går den bra , som nevnt  veldig sterk på mellomregister og veldig responsiv fra bunn, max turtall  6300 forløpig og den trekker jevnt opp til det.



* DSC01516 (Large).JPG (116.29 KB, 1024x576 - vist 411 ganger.)

* DSC01517 (Large).JPG (125.6 KB, 1024x576 - vist 328 ganger.)
« Siste redigering: april 11, 2011, 22:37:57 pm av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4053
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #216 på: april 12, 2011, 05:55:02 am »

Det her er et helt suverent motorbygge!
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #217 på: april 12, 2011, 20:37:52 pm »

Gydd
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #218 på: april 12, 2011, 20:56:22 pm »

takk
  Kysser

laget til noen plater i dag over grenrøret, håper det hjelper  Kult
pappmal og 2mm alu blei oppskriften i kveld.
prøve å få på oljekjøler før Zita Rekker tunge


* DSC01523 (Large).JPG (94.56 KB, 1024x576 - vist 364 ganger.)

* DSC01525 (Large).JPG (116.95 KB, 1024x576 - vist 391 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #219 på: april 12, 2011, 21:20:42 pm »

Utrolig å du står på Jørn!! Imponert er det rette ordet!

Alle hi tech løsninger har en fancy forkortelse TDI, FSI, DOHC osv... dette er vel en WOSI!! (Water&Oxygen Samba Injection)  Osteaktig
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #220 på: april 12, 2011, 21:23:55 pm »

hehe takk berger . må jo "stau pau" som dem sier !
sesongen er jo igang og jeg har lite klart!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #221 på: april 13, 2011, 15:55:33 pm »

Absolutt fabelaktig!
Vi vet jo alle hva som mangler... men inntil da er det jo kjempeartig å se hva du har fått ut av denne!
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #222 på: april 13, 2011, 17:07:53 pm »

ja ser man på bildene er det åpenbart att det mangler noe vesentlig





luftfilter! Gliser
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #223 på: april 13, 2011, 22:33:04 pm »

Tøfft!  Sjokkert
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #224 på: april 16, 2011, 00:41:33 am »

Detta ble sprekt altså.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #225 på: april 21, 2011, 04:17:44 am »

Liiiite spaca el-bil, det her, då..  Rekker tunge



* DSC01525 (Large).JPG (118.17 KB, 1024x576 - vist 367 ganger.)
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #226 på: februar 02, 2012, 01:09:39 am »

etter å kikket litt på en porsche 930 motor for en liten stund siden har jeg begynnt litt på en annen variant.
930 = 911 turbo luft motor
denne hadde visst ikke kjøleribber på sylinderene. ? ?

så det ga meg ide om att det bør funke med WBX sylindere på en oxy også.
med luft topper


* IMAG0271_small_comp (Small).jpg (50.93 KB, 320x480 - vist 301 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #227 på: februar 02, 2012, 01:36:36 am »

fram me kalkulatoren: http://en.wikipedia.org/wiki/Fin_(extended_surface) Glad

hadde jo vert kult om da funka fint utan kjøleribber
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #228 på: februar 02, 2012, 08:29:03 am »

De gutta som vet hva de driver med i bilcross kjører jo t4 motorer med cylinderforinger uten ribber med stort hell. De kjører jo uten kjøling i det hele tatt. Så med fornuftig tenning komp og fet nok blanding går det nok fint?
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #229 på: februar 02, 2012, 08:45:04 am »

En Porsche har overliggende kammer, det har ikke oxyboxeren, så eventuell finess i kamutformingen vil kunne forsvinne ut av vinduet ettersom ventilspillgapet øker.
Loggført

Speed is no substitute for direction
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #230 på: februar 02, 2012, 09:40:30 am »

hydrauliske løftere 
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #231 på: februar 02, 2012, 23:06:23 pm »

hydrauliske løftere 
SNAP!
Gliser It will work like a charm Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #232 på: februar 03, 2012, 00:08:26 am »

jepp det bør funke.
selvom de pumper seg opp på varme sylindere og ikke så lett mister trykket , så er det litt slingringsmonn

ellers så tenkte jeg litt på denne idèn
det blir fort ~100%  mere overflate ved 3mm skjær, 1,5mm dypt. hvis jeg tenker riktig.??
sylinderene er jo tykke og fine i utganspunktet


* P2030315 (Small).JPG (112.68 KB, 640x480 - vist 238 ganger.)
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #233 på: februar 03, 2012, 00:29:17 am »

Det skal du jaggu ikke se bort i fra. Mye stål å ta av der Gliser
Bare å kjøre på.

Men hva er porsche sylinderene laget av? Har de Nicasil så tåler de jo også litt mer juling.
Litt usikker om porsche har underspyling av stemplene for kjøling. Det er jo en idé å prøve å holde tempen i stemplet nede også, så man unngår skjørtebank... Bare tenker litt høyt her Blunker
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #234 på: februar 04, 2012, 00:05:20 am »

etter å kikket litt på en porsche 930 motor for en liten stund siden har jeg begynnt litt på en annen variant.
930 = 911 turbo luft motor
denne hadde visst ikke kjøleribber på sylinderene. ? ?

så det ga meg ide om att det bør funke med WBX sylindere på en oxy også.
med luft topper


Har de ikke kjøleribber under ?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #235 på: februar 04, 2012, 00:07:44 am »

kikket ikke.....  Flau
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Volkswagen
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Maura



Vis profil
« Svar #236 på: februar 04, 2012, 12:28:52 pm »

etter å kikket litt på en porsche 930 motor for en liten stund siden har jeg begynnt litt på en annen variant.
930 = 911 turbo luft motor
denne hadde visst ikke kjøleribber på sylinderene. ? ?

så det ga meg ide om att det bør funke med WBX sylindere på en oxy også.
med luft topper


Har de ikke kjøleribber under ?


De har det
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #237 på: februar 04, 2012, 13:44:08 pm »

930 motoren står ikke der lenger.
noen sim tilfeldighvis har bilder av dette?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #238 på: februar 04, 2012, 14:09:36 pm »

http://www.ebay.com/itm/Piston-and-Cylinder-Set-Brand-new-Porsche-930-Turbo-911-/160570573054?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item2562c080fe
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #239 på: februar 04, 2012, 18:42:08 pm »

se der ja.
det var snodig design
men fortsatt er det bare ca 20% som er dekket av kjølefinner.da
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!