mars 29, 2024, 15:07:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: WBX 2.1 ønskes kjøpt... Skal bygges om til 2.5  (Lest 2858 ganger)
Pingu
Gjest
« på: april 08, 2011, 16:53:06 pm »

Heisann..

Er på jakt etter en 2.1 wbx, gjerne med ledningsnett å hele sulamitten.. (Trenger ikke ver med eksos)

Helst i området fra Stavanger å nedover sørlandet, for da er det ingen problem å reise å hente selv.. Men alt er av innteresse, får alltid til frakt på en måte  Gliser

Har du en slik liggende du vil selge så ta helst kontakt på mail da jeg er oftere innom der en her  Osteaktig

Mail adr : ove.herigstad@gmail.com


Planen med denne motoren er å bygge den om til 2.3-2.5l
Er det noen som har erfaring med dette?
Har hørt at en kan kjøpe sett "med alt en trenger" fra USA for å bygge den om til noe større..
Stemmer det og at en kan bruke den org innspr. hvis en går opp til 2.5l ?
Håper det er noen der ute som vet noe om dette å kan gi meg noen råd  Glad Gliser
« Siste redigering: april 08, 2011, 17:25:14 pm av Pingu » Loggført
Unneberg Bil
Forhandler
Supermedlem
*****
Innlegg: 1545
Bosted: Tønsberg


SVARER PÅ MAIL. IKKE PM!!!!!


Vis profil
« Svar #1 på: april 08, 2011, 22:07:04 pm »

har en ok motor stående i en bil, kan startes

har også en stående på en pall men da mangler jo selfølgelig lednings nett, noe vi sikkert har i en hugge bil  Blunker
Loggført

åpent man-fre 0900-1600
kvelder og helger etter avtale
IKKE PM !!
Tlf 33330606
deler@unneberg-bil.no
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #2 på: april 11, 2011, 17:49:59 pm »

Heisann..

Er på jakt etter en 2.1 wbx, gjerne med ledningsnett å hele sulamitten.. (Trenger ikke ver med eksos)

Helst i området fra Stavanger å nedover sørlandet, for da er det ingen problem å reise å hente selv.. Men alt er av innteresse, får alltid til frakt på en måte  Gliser

Har du en slik liggende du vil selge så ta helst kontakt på mail da jeg er oftere innom der en her  Osteaktig

Mail adr : ove.herigstad@gmail.com


Planen med denne motoren er å bygge den om til 2.3-2.5l
Er det noen som har erfaring med dette?
Har hørt at en kan kjøpe sett "med alt en trenger" fra USA for å bygge den om til noe større..
Stemmer det og at en kan bruke den org innspr. hvis en går opp til 2.5l ?
Håper det er noen der ute som vet noe om dette å kan gi meg noen råd  Glad Gliser

Hei.

Ja, det finnes "kit" å få kjøpt til WBX, men det koster en god neve dollar.
Du kan også få kjøpt ferdig bygget stor WBX fra statene, om du har en sekk dollar på lur.
Mange veier fører til Roma sånn sett, men alt koster peng.

Originalt sprut henger med et stykke, men må/bør modifiseres noe, alt etter som.

Du spør også etter råd. Det beste rådet jeg kan komme på når du først har bestemt deg for WBX ( som er en sjefsmotor! ) vil være å få tak i en god 2,1 liter WBX, evt. overhale en som ikke er så god, og turbomate den med de modifiseringer det krever.

Da får du mye morro for penga, og har penger til overs til mer morro Glad
Jørn aka Knastenrad & Knotenblech her inne har flere vellykka turbo wbx prosjekt bak seg. Alt fra low budget til ikke fullt så low budget Blunker
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #3 på: april 11, 2011, 17:59:07 pm »

...og tro gjerne mange av oss her inne når vi hevder at low budget blir ofte også high budget...
Men om du trenger en 200hk type 1 motor, har jeg en på hånd for kr. 30.000.- Og den passer rett i...
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Vwwasser
Seniormedlem
****
Innlegg: 396
Bosted: Halsnøy, Kvinnherad



Vis profil
« Svar #4 på: mai 04, 2011, 19:22:15 pm »

Har muligens en wbx i Haugesund. Men denne må overhalest. Har og blokk m/ veiv om det er bare det du egentlig trenger?
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!