november 01, 2024, 01:36:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dysing av 2332cc  (Lest 2142 ganger)
Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« på: mai 12, 2011, 11:58:41 am »

Hei.

Er det noen der ute som kan hjelpe meg med Dysing av en 2332cc??

Lurer på hvilke dyser jeg bør bruke på gasserene.
Jeg har 9,71 i kompresjon, det er ms 230 topper fra Jpm. 1,25 Vippestell. Korte innsug. 48 idf.

Hvilke bensindyser jeg bør bruke, luft, tomgang osv.

Håper noen kan svare på Ca hva jeg bør gå for.
Motoren oppfører seg som følgende: ligg fint på jevn gass. Men med en gang jeg trør pedal å motoren får motstand så popper det og mister effekt. Litt sånn kengeru effekt;). Aks dyser er åpen osv.

Mvh
Tomme
Mvh tommen
« Siste redigering: mai 12, 2011, 13:17:04 pm av black59 » Loggført

Type1 59
Tommen
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #1 på: mai 12, 2011, 19:18:49 pm »

Når du legger ned så mye peng i topper og sikkert andre ting også så er lambda et must.
Men hvis den går greit på lite gass og greit på full gass, altså kun dårlig i midten så må du som regel ha større luftdyse.
Loggført

Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #2 på: mai 12, 2011, 20:06:19 pm »

Spander de kronene ekstra og få justert den inn i benk. De siste hk og kjørbarheten du får da, bør du koste på deg, når du først har bygd en skikkelig motor. Du vil nok ikke angre seinere.

Koster litt, men benkkjøring kan finne opptil flere hk over hele registeret, i forhold til å knote sjæl.
Kan faktisk bli rimelige hester, i forhold til hva du har nå..
 Glad
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #3 på: mai 12, 2011, 20:25:13 pm »

Når du legger ned så mye peng i topper og sikkert andre ting også så er lambda et must.
Men hvis den går greit på lite gass og greit på full gass, altså kun dårlig i midten så må du som regel ha større luftdyse.

Nei det er nettopp at den funker ikke på full gass. Men skal prøve me lambda.
Loggført

Type1 59
Tommen
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #4 på: mai 13, 2011, 16:57:53 pm »

hei
hvist du står på tomgang og gir full gass hva skjer da?
Dør den ut?hvis ja større bensin dyser
prøv 180-190 bensin dyser står i bunn  og 200-205 luftdyser står i toppen på dyse røret
tenning rundt 25 grader burde du ha

Mvh Andersen Racing
Loggført
Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #5 på: mai 13, 2011, 17:07:28 pm »

hei
hvist du står på tomgang og gir full gass hva skjer da?
Dør den ut?hvis ja større bensin dyser
prøv 180-190 bensin dyser står i bunn  og 200-205 luftdyser står i toppen på dyse røret
tenning rundt 25 grader burde du ha

Mvh Andersen Racing

Nei den dør ikke ut men " brommer" litt før den kommer. Skal prøve litt forskjellig når jeg får bestille nå dyser. Har kunn 140,150,160 bensin og f2,f11 rør. Men mangler luft dyser. Skal sette gasserene på grunn innstilling nå og prøv å forske på nytt;)
Loggført

Type1 59
Tommen
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #6 på: mai 13, 2011, 19:57:11 pm »

Ring Johannes, han har hatt mange motorer liknende den du har på dyno, du får garantert et meget bra utgangspunkt av ham.
+46 42 15 08 09.
Etter det er det kun en ting å gjøre, få bilen på landevei eller motoren i benk. IMHO.  Glad Lykke til!
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #7 på: mai 13, 2011, 20:19:25 pm »

hei
JS har rett Dyno er den beste måten.   men når den brommer så får den for lite sett inn større dyser
Loggført
cato®
Supermedlem
*****
Innlegg: 1748
Bosted: Oslo/Mjøndalen



Vis profil
« Svar #8 på: mai 15, 2011, 00:13:58 am »

Prøv  F7 rør
Loggført
Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #9 på: mai 15, 2011, 21:49:20 pm »

Takker for alle svar får teste litt t før æ hive bilen på hænger å drar på dyno. Eller sælg motoren å bygge ny.
Loggført

Type1 59
Tommen
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #10 på: mai 15, 2011, 23:08:53 pm »

jeg har f7 rør tilsalgs hvis du trenger
Loggført
Black59
Seniormedlem
****
Innlegg: 377
Bosted: Trønder


LUFTLIGA`N


Vis profil
« Svar #11 på: mai 15, 2011, 23:38:47 pm »

jeg har f7 rør tilsalgs hvis du trenger
Hei. Jeg roper ut etter litt testing så ser jeg om jeg trenger d
Loggført

Type1 59
Tommen
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!