Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #30 på: juni 09, 2011, 12:22:25 pm » |
|
Det har sikkert med utveksling å gjøre. Sveiser du belgen lengre ut, får du mindre total fjæringsvei ute på aksel.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #31 på: juni 09, 2011, 13:08:28 pm » |
|
Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig. Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #32 på: juni 09, 2011, 14:26:30 pm » |
|
Tipper alt går på vekt . Men like bak son framme hadde vert enkelt. Selv om di ikke er like raske pga tynne slanger inn og ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #33 på: juni 09, 2011, 14:33:19 pm » |
|
Når man står på bremsen i 90 så hviler nok relativ mye av bilens vekt på de som sitter foran... så de bør ikke være for dårlige. Burde holde bak var mitt poeng.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #34 på: juni 09, 2011, 14:39:20 pm » |
|
Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig. Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?
Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne. Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak?
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #35 på: juni 09, 2011, 19:12:19 pm » |
|
Oi... Det der er mainsafety kingbolt`en som skal hindre torsjonsstaget i å vri girkassen ut av støtdempertårna!!
sendt mail til unaiten e 
|
|
« Siste redigering: juni 09, 2011, 19:42:33 pm av bajas »
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #36 på: juni 09, 2011, 19:57:54 pm » |
|
Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig. Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?
Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne. Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak? Med tom bil, nja mulig... Men med 2 i baksete tviler jeg på at man klarer å heise den opp med en så liten diameter på belgen og demper i ett. Om man går inn på teknisk data så ser man vekt kan løfte pr demper og belg ved sånn og sånn trykk.... Tenk enkelt, balanser m et ben på tåa, i forhold til hele benflaten din  sånn er det bare 
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #37 på: juni 10, 2011, 00:34:02 am » |
|
runde speil?
 C16-111-513V-L-3.jpg (11.24 KB. 300x300 - vist 316 ganger.) speil på siden ved skjermen?
 C24-ZVW141-2.jpg (21.46 KB. 300x300 - vist 306 ganger.) pop outs vinduer bak?
 VWC-113-898-400-A-2.jpg (16.79 KB. 300x300 - vist 302 ganger.) hmmmm, noen som har erfaring m disse produktene fra cip1.com??
 VWC-113-898-400-A-2.jpg (16.79 KB. 300x300 - vist 302 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #38 på: juni 10, 2011, 11:12:58 am » |
|
Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig. Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?
Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne. Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak? Man kan ikke bruke de demperne bak. De er rett og slett for små til vekten. Husker ikke helt makstrykket de er dimensjonert for, men på linkpinbiler så må man ofte sveise inn en extension for å bruke disse optimalt foran. Da slipper man kjøre fullt trykk for å klare å løfte bilen i fronten. Selv så vurderer jeg å bygge om forstillingen foran til å benytte belger istedet. Synes i utgangspunktet at de luftdemperne er litt skralle. Og en liten advarsel når vi først er inne på kittene til Airkewld. Aldri, og jeg mener ALDRI kjøp/monter 2-veissystemet de selger. Det som kun justerer foran / bak, og ikke hvert hjørne hver for seg. Det er rett og slett en livsfarlig kombinasjon og kan føre til at man får "slagside" på bilen i svinger og i verste fall ved nødmanøver. Har forklart det flere ganger før på forumet, men lufta presses over på den siden som er minst belastet og bilen krenger da ENDA mer...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #39 på: juni 10, 2011, 11:25:24 am » |
|
Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig. Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?
Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne. Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak? Veldig bra poeng  helt riktig... men husker jeg så en komplett front m belger. Men kan ikke huske og finne ut hvor det var henn... vet du?? mener at di belgene stod mer i senter..... er ikke så fornøyd m det oppsettet foran nå enkli..... nå skal jeg handle 10 mm slanger. blir det litt fart i sakene  Man kan ikke bruke de demperne bak. De er rett og slett for små til vekten. Husker ikke helt makstrykket de er dimensjonert for, men på linkpinbiler så må man ofte sveise inn en extension for å bruke disse optimalt foran. Da slipper man kjøre fullt trykk for å klare å løfte bilen i fronten. Selv så vurderer jeg å bygge om forstillingen foran til å benytte belger istedet. Synes i utgangspunktet at de luftdemperne er litt skralle. Og en liten advarsel når vi først er inne på kittene til Airkewld. Aldri, og jeg mener ALDRI kjøp/monter 2-veissystemet de selger. Det som kun justerer foran / bak, og ikke hvert hjørne hver for seg. Det er rett og slett en livsfarlig kombinasjon og kan føre til at man får "slagside" på bilen i svinger og i verste fall ved nødmanøver. Har forklart det flere ganger før på forumet, men lufta presses over på den siden som er minst belastet og bilen krenger da ENDA mer...
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #40 på: juni 10, 2011, 11:31:19 am » |
|
Er noen dansker som bl.a. solgte forstillinger med belger. Husker ikke helt i farte hva de het. Og finnes diverse køstomvarianter med sentermontert belg(er), men ikke noe ferdigkjøpt.
10mm slanger, ikke glem å kjøpe "redusere" ! Du får alt for mye trykk ut i belgene når du åpner slusene. Resultatet er at du kan sprenge demperne foran. Jeg kjører dette på min og har redusere på alle kretsene for å spare belgene, men også for å kunne finjustere slik at den hever likt foran og bak når jeg hever alt samtidig. Belgene foran fylles MYE kjappere i forhold til hva de bak gjør.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #41 på: juni 10, 2011, 11:44:05 am » |
|
Takk  då pigger jeg på handletur 
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #42 på: juni 11, 2011, 00:16:31 am » |
|
Søk t3d airbeam på google. Da får du en forstilling med 1 belg i senter. Synes den ser bra ut og vurdere og bygge en slik til varianten min. Hva mener dere som alt har luft om den forstillingen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
    
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
 |
« Svar #44 på: juni 11, 2011, 22:40:43 pm » |
|
Såg ikke dum ut den. Eg skal ha på en type 3. Og der er de god plass fram over...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #45 på: juni 12, 2011, 22:06:53 pm » |
|
tøft  blir morro å se  Da har jeg montert inn 10mm slanger. gikk litt kjappere nå...... men sliter litt m å løfte fronten så venter i spenning på di to demperfestene...  håper inderlig d vil hjelpe......
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
DrLaban
Supermedlem
    
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo
The RestoRod
|
 |
« Svar #46 på: juni 13, 2011, 12:56:40 pm » |
|
Det kommer garantert til å hjelpe. Er ett av problemene på linkpin det der.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roarrag57
Seniormedlem
   
Innlegg: 380
Bosted: dokka
|
 |
« Svar #47 på: juni 13, 2011, 14:05:10 pm » |
|
jeg hadde samme problem med løft på min. reiste til Danmark og kjøpte meg angora beam med pute som løfter ved fire ganger så lite trykk som de luftdempern
|
|
|
Loggført
|
bumblebee
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #48 på: juni 13, 2011, 16:18:25 pm » |
|
jeg hadde samme problem med løft på min. reiste til Danmark og kjøpte meg angora beam med pute som løfter ved fire ganger så lite trykk som de luftdempern
har skjønt det. Pete i usa skrev dette.. da burde di nye demperfestene følge m ass  Ja vel i danmark ja, Hvor/hva?? nettsted, tlf, mail?? må ha noe som funker greit lissom 
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #50 på: juni 13, 2011, 19:33:09 pm » |
|
Tusen takk  den skal jeg klare å lage selv til vinteren  genial den da  men kan ikke kjøre på skakke då 
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
Martin
Supermedlem
    
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold
|
 |
« Svar #51 på: juni 13, 2011, 20:16:17 pm » |
|
Tusen takk  den skal jeg klare å lage selv til vinteren  genial den da  men kan ikke kjøre på skakke då  for det var du ivrig med på sørlands reffet sa kollegaen min Kenth.  68 syk strøken bay
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #52 på: juni 13, 2011, 20:36:27 pm » |
|
Tusen takk  den skal jeg klare å lage selv til vinteren  genial den da  men kan ikke kjøre på skakke då  for det var du ivrig med på sørlands reffet sa kollegaen min Kenth.  68 syk strøken bay ja det er drit morro å kjøre på skakke...  ja det var en hyggelig kar. vel fortjent pris til den asså.. stemte på bayen... fantastisk imponert arbeid synes jeg... snakk om tolmodighet  finner ikke prosjekt tråden til den bussen her, kan ikke du være så grei å sende linken på pm til meg på den bayen...
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #53 på: juni 14, 2011, 00:06:43 am » |
|
Digger denna videoen, er såååå bøøøøøst å cruise sånn asså
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
Eikstad
Supermedlem
    
Innlegg: 2610
Bosted: I finere strøk av skien.
Full off stupid ideas since 1978.....
|
 |
« Svar #54 på: juni 16, 2011, 15:20:44 pm » |
|
Mulig det ser bøst ut, men jeg kan love deg følgende, det er IKKE bøst i det øyeblikket veibanen "plutselig" har 10mm slitespor.......
|
|
|
Loggført
|
 "Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #55 på: juni 16, 2011, 16:35:04 pm » |
|
Mulig det ser bøst ut, men jeg kan love deg følgende, det er IKKE bøst i det øyeblikket veibanen "plutselig" har 10mm slitespor.......
hatt mange lave biler så har ødelagt en del opp i gjennom årene  I allefall når man bodde på bondelandet da folk mistet poteter og gulrøtter på veien  så derfor greit m luft puter 
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #56 på: juni 18, 2011, 16:07:34 pm » |
|
Ble orginalhjul  Mangler forsatt droppa spindler og whiteside 
 18062011062copy.jpg (143.12 KB. 648x486 - vist 608 ganger.)
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
KS
Medlem
  
Innlegg: 169
Bosted: Sigdal
Sigdal Folkevognklubb
|
 |
« Svar #57 på: juni 18, 2011, 19:18:08 pm » |
|
Ble orginalhjul  Mangler forsatt droppa spindler og whiteside  [ Vedlegg ] Blir helt konge detta 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
bajas
Seniormedlem
   
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad
Let the bottom taste the highway!!!
|
 |
« Svar #58 på: juni 18, 2011, 19:21:46 pm » |
|
Ble orginalhjul  Mangler forsatt droppa spindler og whiteside  [ Vedlegg ] Blir helt konge detta  ja takk  tror d blir knall. synes det var kult m bare orginalbredde 
|
|
|
Loggført
|
Jo lavere jo bedre  Low And Slow Wrenches 
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
    
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
 |
« Svar #59 på: juni 18, 2011, 20:45:16 pm » |
|
Det var et skikkelig heftig stuk! Gratulerer, ser veldig bra ut! 
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
|