mars 29, 2024, 11:26:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Slammed 59 On Air c",)  (Lest 30942 ganger)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #30 på: juni 09, 2011, 11:22:25 am »

Det har sikkert med utveksling å gjøre. Sveiser du belgen lengre ut, får du mindre total fjæringsvei ute på aksel.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #31 på: juni 09, 2011, 12:08:28 pm »

Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig.
Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?
Loggført

Speed is no substitute for direction
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #32 på: juni 09, 2011, 13:26:30 pm »

Tipper alt går på vekt . Men like bak son framme hadde vert enkelt. Selv om di ikke er like raske pga tynne slanger inn og ut.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #33 på: juni 09, 2011, 13:33:19 pm »

Når man står på bremsen i 90 så hviler nok relativ mye av bilens vekt på de som sitter foran... så de bør ikke være for dårlige.
Burde holde bak var mitt poeng.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #34 på: juni 09, 2011, 13:39:20 pm »

Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig.
Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?

Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne.
Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak?
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #35 på: juni 09, 2011, 18:12:19 pm »

Oi... Det der er mainsafety kingbolt`en som skal hindre torsjonsstaget i å vri girkassen ut av støtdempertårna!!

sendt mail til unaiten e Rekker tunge



« Siste redigering: juni 09, 2011, 18:42:33 pm av bajas » Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #36 på: juni 09, 2011, 18:57:54 pm »

Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig.
Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?

Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne.
Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak?

Med tom bil, nja mulig... Men med 2 i baksete tviler jeg på at man klarer å heise den opp med en så liten diameter på belgen og demper i ett.
 Om man går inn på teknisk data så ser man vekt kan løfte pr demper og belg ved sånn og sånn trykk....
Tenk enkelt, balanser m et ben på tåa, i forhold til hele benflaten din Blunker sånn er det bare Osteaktig
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #37 på: juni 09, 2011, 23:34:02 pm »

runde speil?

* C16-111-513V-L-3.jpg (11.24 KB. 300x300 - vist 178 ganger.)

speil på siden ved skjermen?

* C24-ZVW141-2.jpg (21.46 KB. 300x300 - vist 177 ganger.)

pop outs vinduer bak?

* VWC-113-898-400-A-2.jpg (16.79 KB. 300x300 - vist 178 ganger.)


hmmmm, noen som har erfaring m disse produktene fra cip1.com??

* VWC-113-898-400-A-2.jpg (16.79 KB. 300x300 - vist 178 ganger.)

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #38 på: juni 10, 2011, 10:12:58 am »

Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig.
Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?

Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne.
Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak?

Man kan ikke bruke de demperne bak. De er rett og slett for små til vekten. Husker ikke helt makstrykket de er dimensjonert for, men på linkpinbiler så må man ofte sveise inn en extension for å bruke disse optimalt foran. Da slipper man kjøre fullt trykk for å klare å løfte bilen i fronten.

Selv så vurderer jeg å bygge om forstillingen foran til å benytte belger istedet. Synes i utgangspunktet at de luftdemperne er litt skralle.

Og en liten advarsel når vi først er inne på kittene til Airkewld. Aldri, og jeg mener ALDRI kjøp/monter 2-veissystemet de selger. Det som kun justerer foran / bak, og ikke hvert hjørne hver for seg.
Det er rett og slett en livsfarlig kombinasjon og kan føre til at man får "slagside" på bilen i svinger og i verste fall ved nødmanøver. Har forklart det flere ganger før på forumet, men lufta presses over på den siden som er minst belastet og bilen krenger da ENDA mer...
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #39 på: juni 10, 2011, 10:25:24 am »

Airkewl fortsetter i kjent stil med konstruksjonen sine. Men de sparer nok penger på å la sluttbruker gjøre tingene ferdig.
Hva er grunnen til at man ikke bruker samme støtdemper/belger bak som de gjør fremme?

Et svært godt poeng som jeg aldri har tenkt på før. Tenk så enkelt! Kompressor, trykktank slanger, styringer, 4 stk luftdempere og et cup-stag. Total bolt-on! Gjort korekt burde det kunne være mulig å godkjenne.
Så vidt meg bekjent er "orginale" støtdemperene som selges av levrandører til 50 talls bobler i dag like foran og bak. Derfor kunne jo også disse demperene som Airkewld bruker foran vært montert bak?

Veldig bra poeng Osteaktig helt riktig...

men husker jeg så en komplett front m belger. Men kan ikke huske og finne ut hvor det var henn... vet du??
 mener at di belgene stod mer i senter..... er ikke så fornøyd m det oppsettet foran nå enkli.....
nå skal jeg handle 10 mm slanger. blir det litt fart i sakene Osteaktig

Man kan ikke bruke de demperne bak. De er rett og slett for små til vekten. Husker ikke helt makstrykket de er dimensjonert for, men på linkpinbiler så må man ofte sveise inn en extension for å bruke disse optimalt foran. Da slipper man kjøre fullt trykk for å klare å løfte bilen i fronten.

Selv så vurderer jeg å bygge om forstillingen foran til å benytte belger istedet. Synes i utgangspunktet at de luftdemperne er litt skralle.

Og en liten advarsel når vi først er inne på kittene til Airkewld. Aldri, og jeg mener ALDRI kjøp/monter 2-veissystemet de selger. Det som kun justerer foran / bak, og ikke hvert hjørne hver for seg.
Det er rett og slett en livsfarlig kombinasjon og kan føre til at man får "slagside" på bilen i svinger og i verste fall ved nødmanøver. Har forklart det flere ganger før på forumet, men lufta presses over på den siden som er minst belastet og bilen krenger da ENDA mer...
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #40 på: juni 10, 2011, 10:31:19 am »

Er noen dansker som bl.a. solgte forstillinger med belger. Husker ikke helt i farte hva de het.
Og finnes diverse køstomvarianter med sentermontert belg(er), men ikke noe ferdigkjøpt.

10mm slanger, ikke glem å kjøpe "redusere" ! Du får alt for mye trykk ut i belgene når du åpner slusene.
Resultatet er at du kan sprenge demperne foran. Jeg kjører dette på min og har redusere på alle kretsene for å spare belgene, men også for å kunne finjustere slik at den hever likt foran og bak når jeg hever alt samtidig. Belgene foran fylles MYE kjappere i forhold til hva de bak gjør.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #41 på: juni 10, 2011, 10:44:05 am »

Takk Osteaktig då pigger jeg på handletur Osteaktig
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #42 på: juni 10, 2011, 23:16:31 pm »

Søk t3d airbeam på google. Da får du en forstilling med 1 belg i senter. Synes den ser bra ut og vurdere og bygge en slik til varianten min.  Hva mener dere som alt har luft om den forstillingen?
Loggført
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #43 på: juni 11, 2011, 21:31:06 pm »

Søk t3d airbeam på google. Da får du en forstilling med 1 belg i senter. Synes den ser bra ut og vurdere og bygge en slik til varianten min.  Hva mener dere som alt har luft om den forstillingen?

ja så d. men der var belgen midt på... må jo kappe ut i fronten der da Trist

sjekk denna metoden då Rekker tunge
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4661787-FS-Front-beetle-Air-Beam-Custom-850obo

http://wn.com/Airbeam_beatle

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #44 på: juni 11, 2011, 21:40:43 pm »

Såg ikke dum ut den. Eg skal ha på en type 3. Og der er de god plass fram over...
Loggført
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #45 på: juni 12, 2011, 21:06:53 pm »

tøft Osteaktig blir morro å se Osteaktig

Da har jeg montert inn 10mm slanger. gikk litt kjappere nå...... men sliter litt m å løfte fronten så venter i spenning på di to demperfestene... Rekker tunge håper inderlig d vil hjelpe......
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #46 på: juni 13, 2011, 11:56:40 am »

Det kommer garantert til å hjelpe. Er ett av problemene på linkpin det der.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
roarrag57
Seniormedlem
****
Innlegg: 380
Bosted: dokka



Vis profil
« Svar #47 på: juni 13, 2011, 13:05:10 pm »

jeg hadde samme problem med løft på min. reiste til Danmark og kjøpte meg angora beam med pute som løfter ved fire ganger så lite trykk som de luftdempern
 
Loggført

bumblebee
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #48 på: juni 13, 2011, 15:18:25 pm »

jeg hadde samme problem med løft på min. reiste til Danmark og kjøpte meg angora beam med pute som løfter ved fire ganger så lite trykk som de luftdempern
 

har skjønt det. Pete i usa skrev dette.. da burde di nye demperfestene følge m ass Rekker tunge

Ja vel i danmark ja, Hvor/hva?? nettsted, tlf, mail?? må ha noe som funker greit lissom Osteaktig
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #49 på: juni 13, 2011, 16:18:00 pm »

http://teamangoraracing.dk/viewforum.php?f=5
 Blunker
Loggført
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #50 på: juni 13, 2011, 18:33:09 pm »

Tusen takk Osteaktig den skal jeg klare å lage selv til vinteren Blunker genial den da Osteaktig
 men kan ikke kjøre på skakke då  Øyerulling
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #51 på: juni 13, 2011, 19:16:17 pm »

Tusen takk Osteaktig den skal jeg klare å lage selv til vinteren Blunker genial den da Osteaktig
 men kan ikke kjøre på skakke då  Øyerulling
for det var du ivrig med på sørlands reffet sa kollegaen min Kenth.  Gliser 68 syk strøken bay
Loggført
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #52 på: juni 13, 2011, 19:36:27 pm »

Tusen takk Osteaktig den skal jeg klare å lage selv til vinteren Blunker genial den da Osteaktig
 men kan ikke kjøre på skakke då  Øyerulling
for det var du ivrig med på sørlands reffet sa kollegaen min Kenth.  Gliser 68 syk strøken bay

ja det er drit morro å kjøre på skakke...  Rekker tunge  ja det var en hyggelig kar. vel fortjent pris til den asså.. stemte på bayen...
 fantastisk imponert arbeid synes jeg... snakk om tolmodighet Osteaktig finner ikke prosjekt tråden til den bussen her, kan ikke du være så grei å sende linken på pm til meg på den bayen... Osteaktig
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #53 på: juni 13, 2011, 23:06:43 pm »

Digger denna videoen, er såååå bøøøøøst å cruise sånn asså Rekker tunge Rekker tunge

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #54 på: juni 16, 2011, 14:20:44 pm »

Mulig det ser bøst ut, men jeg kan love deg følgende,  det er IKKE bøst i det øyeblikket veibanen "plutselig" har 10mm slitespor.......
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #55 på: juni 16, 2011, 15:35:04 pm »

Mulig det ser bøst ut, men jeg kan love deg følgende,  det er IKKE bøst i det øyeblikket veibanen "plutselig" har 10mm slitespor.......

hatt mange lave biler så har ødelagt en del opp i gjennom årene  Gliser
 I allefall når man bodde på bondelandet da folk mistet poteter og gulrøtter på veien Rekker tunge  Øyerulling
så derfor greit m luft puter Osteaktig Osteaktig
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #56 på: juni 18, 2011, 15:07:34 pm »

Ble orginalhjul  Osteaktig

Mangler forsatt droppa spindler og whiteside Trist

* 18062011062copy.jpg (143.12 KB. 648x486 - vist 475 ganger.)

Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
KS
Medlem
***
Innlegg: 169
Bosted: Sigdal


Sigdal Folkevognklubb


Vis profil
« Svar #57 på: juni 18, 2011, 18:18:08 pm »

Ble orginalhjul  Osteaktig

Mangler forsatt droppa spindler og whiteside Trist
[ Vedlegg ]
Blir helt konge detta Sjokkert
Loggført

bajas
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: Grimstad


Let the bottom taste the highway!!!


Vis profil WWW
« Svar #58 på: juni 18, 2011, 18:21:46 pm »

Ble orginalhjul  Osteaktig

Mangler forsatt droppa spindler og whiteside Trist
[ Vedlegg ]
Blir helt konge detta Sjokkert

ja takk Glad tror d blir knall. synes det var kult m bare orginalbredde Osteaktig
Loggført

Jo lavere jo bedre Rekker tunge
 Low And Slow Wrenches Glad
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #59 på: juni 18, 2011, 19:45:16 pm »

Det var et skikkelig heftig stuk!
Gratulerer, ser veldig bra ut!  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: 1 [2] 3 4
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!