Holmen
|
 |
« Svar #30 på: januar 05, 2008, 15:02:49 pm » |
|
Innerskjermer bak er byttet på begge sider. Helsveising av alle plateskjøter forhindrer vanninntrengning som igjen fører til rustangrep.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
FreddyB
Supermedlem
    
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane
Toidi - men omvendt.
|
 |
« Svar #31 på: januar 05, 2008, 19:45:47 pm » |
|
Tar du imot adoptivbarn..?  Imponert her.. Fy fanker'n.
|
|
|
Loggført
|
Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #32 på: januar 08, 2008, 21:17:19 pm » |
|
Rustskader i innerskjermer foran er obligatorisk. Har her skiftet fremre del av kanalen. Det var rust fremfor kanalen, så en plate på ca 5 X 15 cm er innsveiset. Arbeidet her var å få erstatningsplaten til å stemme med de originale profilene som både er rette og buede.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #33 på: januar 08, 2008, 21:19:32 pm » |
|
Har aldri gått i speideren men er alltid beredt Her er mine arbeidskamerater 
|
|
« Siste redigering: januar 08, 2008, 23:27:40 pm av Holmen »
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Eide
Medlem
  
Innlegg: 247
Bosted: Uskedalen
|
 |
« Svar #34 på: januar 09, 2008, 18:44:50 pm » |
|
Har aldri gått i speideren men er alltid beredt Her er mine arbeidskamerater  Jøss.Ja det får en si.ein til kvart bruk.nice Blir lenge til eg opplever noko slikt 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #35 på: januar 09, 2008, 19:17:57 pm » |
|
4 vinkelslipere på Clas Ohlson koster under 1000 lappen. Den forvokste Dremelen koster nok noe mer.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #36 på: januar 10, 2008, 20:09:19 pm » |
|
Denne innsveiste platen var sikkert god nok men jeg skulle bare fikse litt......
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #37 på: januar 10, 2008, 20:10:20 pm » |
|
Så endte jeg opp med dette.......
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
    
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
 |
« Svar #38 på: januar 10, 2008, 20:33:08 pm » |
|
Skaple Arbeid!!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Eddi
Seniormedlem
   
Innlegg: 438
Bosted: Sandnes
|
 |
« Svar #39 på: januar 10, 2008, 20:53:02 pm » |
|
Perfeksjonisme er en sykdom som er venskelig å kurere. Synd at den ikkje er mer smitsom  Dette blir topp!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
EBjørkli
Medlem
  
Innlegg: 208
Bosted: Gjølme, Orkdal
|
 |
« Svar #40 på: januar 11, 2008, 00:25:08 am » |
|
Alt er til salgs om man får den prisen man forlanger, men jeg ikke tenkt å selge den med det første. Tenkte å reise litt rundt på treff i inn og utland før den eventuelt blir solgt.
Jeg venter jeg, og betaler godt for gode biler!! 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #41 på: januar 11, 2008, 09:06:42 am » |
|
Alt er til salgs om man får den prisen man forlanger, men jeg ikke tenkt å selge den med det første. Tenkte å reise litt rundt på treff i inn og utland før den eventuelt blir solgt.
Jeg venter jeg, og betaler godt for gode biler!!  Forvent deg et sekssifret beløp 
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Dollen
Medlem
  
Innlegg: 154
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #42 på: januar 14, 2008, 09:36:22 am » |
|
Rått arbeid du driver med her. Det er meget inponerenes og for og ikke snakke om innspirerende og se folk som er så nøyen med ting som dette, lykke til gleder meg til flere bilder 
|
|
|
Loggført
|
Trond Eirik Bruvik Alle har sin smak som de liker, jeg respekterer din smak, da kan vel du respektere min også?  TATT FRA VWSERVICE:"The bitterness of the bad quality remains long after the joy of the low prices is forgotten"
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #43 på: januar 15, 2008, 15:30:03 pm » |
|
Dagens økt innebar å fikse rustskader under baksetet/innerskjerm. Dette er en standard plass rusten får godt tak. Valgte å kappe bort mye blekk for å så sveise inn en del jeg hadde liggende fra en donorbil.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #44 på: januar 15, 2008, 15:33:28 pm » |
|
Her er delen ferdig inn sveiset. Jeg er ikke av typen "popnagler og fugemasse" Alt helsveises fra begge sider. Nå står det igjen noen timer med nedsliping av sveiser. Målet er at man ikke skal se at noe er inn sveiset.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
RZR-Andy
Supermedlem
    
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen
www.regenstadt.com
|
 |
« Svar #45 på: januar 15, 2008, 15:59:54 pm » |
|
Blir jo veldig solid dette her! Du kan jo vurdere tinning og filing i stedet for sparkel så er du fritatt fra alt som kan føre til rustangrep!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #46 på: januar 15, 2008, 16:04:02 pm » |
|
Tinnsparkling er en selvfølge 
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #47 på: januar 20, 2008, 16:47:58 pm » |
|
Alle som har skrudd litt i Boble vet at støtfangerfestene er veldig utsatt for rustangrep. Foran ruster det innenfra da det kommer vann mellom platen og forsterkningsbjelken. Her er det blitt helsveist for å hindre dette.
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #48 på: januar 20, 2008, 18:50:00 pm » |
|
Fytte rakkern Holmen. Dette er noe av det beste jeg har sett. Det må være morro å være så dyktig. Keep up the insane good work!!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #49 på: januar 20, 2008, 23:08:44 pm » |
|
Tror ikke jeg er dyktigere enn andre her inne, men høye krav til finish og en usedvanlig tolmodighet gjør at resultatet blir som det blir. 
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Dollen
Medlem
  
Innlegg: 154
Bosted: Egersund
|
 |
« Svar #50 på: januar 21, 2008, 09:02:20 am » |
|
Må bare spørre, når du elokserte alle delene dine leverte du de bort til noen eller gjorde du det selv?
|
|
|
Loggført
|
Trond Eirik Bruvik Alle har sin smak som de liker, jeg respekterer din smak, da kan vel du respektere min også?  TATT FRA VWSERVICE:"The bitterness of the bad quality remains long after the joy of the low prices is forgotten"
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #51 på: januar 21, 2008, 11:50:34 am » |
|
Du blir ikke kvitt kondensen ved å sveise rundt platene Holmen, du må ha noe lurium mellom platene for å unngå det. Doble plater med kondens mellom eser ut fortere enn svint 
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
holmsen
Supermedlem
    
Innlegg: 2440
Bosted: oslo
|
 |
« Svar #52 på: januar 21, 2008, 15:52:04 pm » |
|
Blir det kondens mellom to plater med samme temperatur?? Trodde det måtte en temp. forskjell på ca.7 grader, for at det skal oppstå kondens?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
    
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet
|
 |
« Svar #53 på: januar 21, 2008, 15:56:02 pm » |
|
Det kan du nok ha rett i, om det er kondens eller hva det er aner jeg ikke, men doble plater ruster innenfra. Det vet nok dessverre nesten alle som har sveiset noen timer rust.
|
|
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Doka64
Supermedlem
    
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark
|
 |
« Svar #54 på: januar 21, 2008, 16:35:25 pm » |
|
En ting jeg lurer på.. Hvor lurt er det egentlig å helsveise plater i karosseriet der man ikke kommer til med lakk på baksiden? Min erfaring er at der det er sveisa uten å legge lakk på baksida kommer rusta veldig fort tilbake..
|
|
|
Loggført
|
-72 Doka -58 1200 -64 Doka
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
 |
« Svar #55 på: januar 21, 2008, 16:37:32 pm » |
|
hulroms beskyttelse er like viktig ja. men det har sikkert hålmen kontroll på. PS hvorfor ikke bare bruke Karosserikit i skjøter?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Holmen
|
 |
« Svar #56 på: januar 21, 2008, 16:48:26 pm » |
|
Det blir brukt hulromsbeskyttelse der det er mulig. Alt blir helsveist og så tinnsparklet. Wurth sin strukturmasse blir sprøytet på alt som er under bilen inkl. underside av skjermer og hjulbuer. Bilen vil bli lakket i roterbart stativ slik at man kommer til med lakksprøyten alle steder.
|
|
|
Loggført
|
Jeg liker buet frontrute - 1303......
|
|
|
Jon T
Supermedlem
    
Innlegg: 657
Bosted: Bergen
|
 |
« Svar #57 på: januar 21, 2008, 20:26:44 pm » |
|
Du er en sykt herlig mann for vw bestanden og det er artig å følge med prosjektet ditt...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
    
Innlegg: 882
Bosted: Horten
|
 |
« Svar #58 på: januar 21, 2008, 21:16:10 pm » |
|
Zinkspray er tingen! Jeg fikk ett tips om dette når jeg sveiste rust på min 69 T1. Det har ikke skjedd noe enda. Jeg er ingen expert, men jeg vet det er karer på dette forumet som har bra peiling på dette!!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
-Marius-
Supermedlem
    
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal
|
 |
« Svar #59 på: januar 22, 2008, 00:00:16 am » |
|
Ser det er flere som reagerer på det med helsveising. Må si jeg støtter de, ser heller ikke noe poeng i det. Man utsetter også platene for unødvendig røff behandling. Sveisegrunning, pungtsveising og en god strukturmasse er jo faktisk det beste. Blir jo tettere det.
|
|
|
Loggført
|
Mvh
Marius
|
|
|
|