april 29, 2024, 01:38:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 61' T1 resto prosjekt  (Lest 18612 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #60 på: desember 31, 2007, 16:27:52 pm »

Linkpin er MYE bedre mht senking enn balljoint. En senka balljoint forstilling blir så stiv at du får vondt i hodet etter en liten tur i butikken Rekker tunge

Det er jeg ikke ubetinget enig i, og som Pål sier over her, skal ma ha senkespindler og skivebremser, og atpåtil ha det godkjent, er det nok enklere med balljoint, ja. Kommer også litt an på hvor mye man skal senke, senker man en VW forstilling for mye, blir det helt feil med alle vinkler uansett, men med senkespindler og "normal" senking funker begge like bra er min erfaring
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #61 på: januar 02, 2008, 10:55:00 am »

Grunnen til at jeg velger balljoint fremfor kingbolt er at CSP ikke leverer gokjente skivebremser til kingbolt.

DET er et meget godt poeng.
Men samtidig, du vil bruke biltilsynets "skjønn" for å bytte ramehode til en nyere type. Skulle man da ikke også få biltilsynet til ved "skjønn" å godkjenne en Linkpin senkespindel?

Hadde balljoint på 55' ovalen min og det fungerte helt supert, men smak og behag

Det kan ikke være tvil om at å kjøre en senket linkpin er som sveve på en sky i forhold til å kjøre rundt i en senket balljoint. Det er ikke lik geometri på en linkpin og en balljoint, og det kan godt være at det er grunnen til at de blir så voldsomt stive.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #62 på: januar 02, 2008, 15:30:50 pm »

Jeg skjøter rammehode i orginalskjøten, men drar skjøten i underdelen av tunellen lenger bakover, så ikke skjøten blir rett av. Samme gjør jeg bak. På 55'en så vinklet jeg også rammehode litt oppover. Det ga nok ikke senkeeffekt som tilsvarte merjobben det var men.

At det fungerte så bra på 55'en kan jo være at jeg hadde hjemmemekka dropspindler med boble innderdel og 944 ytterdel, som jeg droppa nesten 50mm. Da slapp jeg å juster puma'n på bunn. Klart bilen var stiv, men IKKE værre enn mye annet jeg har humpa rundt i Glad
« Siste redigering: januar 05, 2008, 19:37:43 pm av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #63 på: januar 05, 2008, 19:36:54 pm »

Nå er prosessen igang og innkjøpene kan begynne Glad

Vært en tur hos Even å hentet tak med soltak og IRS bakstilling i dag. Meget fornøyd med handelen.

Taket ser ut til å være helt komplett og i meget god forfattning. Riktig type i forhold til bil er det også.


















Hvis noen har et strøkent håndtak til soltaket liggende, så er jeg interessert!!!!!


Så får vi se om KFS får tid til å sveise inn for- og bakstilling og taket iløpet av vinteren.


Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #64 på: februar 21, 2008, 01:12:31 am »

Dette er blitt en svært kjedelig tråd. For hvem gidder å lese om planer. Dere vil se bilder og det skjønner jeg godt.

Så til uka går nok bestillingen på nye bremser og diverse avgårde. Så skal jeg få tatt bilder og legge ut, så snart monteringen begynner.


Det ble en liten endring i prosjekt tittelen også. Da bilen, i følge understellsnummer, er en 61', men registrert i 60 Glad
« Siste redigering: april 14, 2008, 00:02:49 am av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #65 på: september 14, 2008, 01:01:31 am »

Fremgangen i dette prosjektet går sakte, veldig sakte. Vi fikk en liten gutt i april og har vært litt opptatt med han siden. Også har den lille fritiden som var igjen gått med til å bygge på huset og diverse andre forefallene jobber på eiendomen her. Men litt har jeg fått gjort da.

Har fått plukka ut ei siderute og pussa halvparten av rusta på bilen. Som ikke akkurat var mye Glad


Har satt på riktige snowflake baklamper, fått tak i blinklyshendel med 6 ledninger og begynt oppkobling av dette, samt å få bremselyset til å virke. Har en dårlig kontakt en eller annen plass som ikke jeg finner ut av. Men har ikke gitt helt opp ennå.

Så hentet jeg et lass med deler i kongsberg for noen måneder siden. Bla ny forstilling og bremser i alle fire hjørner. Bak er alt ferdig med nye tromler, bremseband, pumper, slanger og rør. Foran var jeg godt igang. Men det viser seg at 2" smala forstilling ikke er nok i kombinasjon med CSP ventilerte wide-5 skiver, droppa spindler og felger med ET20. Så denne forstillinga selges nå og ny 4" smala forstilling er bestilt fra "over there".





En kompis har fått lakkert felgene og jeg ble meget fornøyd med resultatet. Men kunne tenkt meg slikematt finish på de.



Har også fått tak i en litt artig sak til å henge under dashbordet. Det er en air condition. Men jeg mangler pumpa, så spørs om ikke den skal brukes som en ren vifte. Den trenger også en skikkelig omgang med glassfiber og polyester. Men jeg syns den var artig siden dette blir en resto looker Glad


Jeg har også montert Delswift speiler på bilen. Av den typen som sitter oppå skjermene foran. Bilde kommer
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #66 på: september 14, 2008, 08:07:00 am »

team restopeople vestfold. hehe åsså de speilaer jo bare helt konge. kjører du bobla til tirsdag pål? eller er den langt fra klar ennå
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #67 på: september 14, 2008, 08:36:20 am »

Steike!
Tøffe hjul !!

Men du har ikkje noko meir erfaring rundt det å skifte blinkhendel?? som du vil dele med meg Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #68 på: september 14, 2008, 10:01:08 am »

Steike!
Tøffe hjul !!

Men du har ikkje noko meir erfaring rundt det å skifte blinkhendel?? som du vil dele med meg Glad

takker. Felgene ble lakkert etter insirasjon fra en viss 90-talls looker med lignende hjul og jeg syns det ble veldig tøft også på en resto.

Har du mekkebok for din bil? Jeg har bare fulgt koblingssjema som sto i heyns boka.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #69 på: september 14, 2008, 10:02:23 am »

team restopeople vestfold. hehe åsså de speilaer jo bare helt konge. kjører du bobla til tirsdag pål? eller er den langt fra klar ennå

Ganske langt fra klar ennå. Hjula stikker 15mm på utsiden foran og bilen startet ikke skikkelig. Så denne blir nok ikke luftet før snøen har vært her og gått igjen Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #70 på: september 14, 2008, 10:07:05 am »

Har du mekkebok for din bil? Jeg har bare fulgt koblingssjema som sto i heyns boka.

Har det ja Glad

Er sånn hendel med 6 ledninger vanskeleg å få tak i ??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #71 på: september 14, 2008, 10:14:18 am »

Har du mekkebok for din bil? Jeg har bare fulgt koblingssjema som sto i heyns boka.

Har det ja Glad

Er sånn hendel med 6 ledninger vanskeleg å få tak i ??

Ikke spesielt. Jeg bare la ut ønskes kjøpt her på forumet, så gikk det greit.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #72 på: september 14, 2008, 10:14:54 am »

takk Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #73 på: september 14, 2008, 19:51:08 pm »

Et bilde av bilen med riktige baklykter. Disse ble lakkert med en sprayboks og det ser helt ok ut. Ikke syns det noe særlig falmemerker etter de store baklmapene heller Glad



Bilder av de nye speilene jeg har satt på. Syns igrunn det ble ganske kult og litt mer spesielt nå som albert og talbot er såpass "vanlig" Glad





Går nå bare å venter på ny forstilling, så jeg endelig kan komme igang med monteringen igjen. Når det er gjort så begynner ombygging til 12V.
« Siste redigering: september 14, 2008, 19:54:07 pm av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #74 på: september 14, 2008, 20:07:04 pm »

Stilige speglar og flott baklys!

Eg gledar meg til eg får sånne lampar Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #75 på: april 15, 2009, 23:19:27 pm »

Da har jeg fått gjort litt på denne igjen også. Hadde den på EU kontroll i dag, og det var noen anmerkninger om lav pedal og litt annet småtteri. Så det ble ikke skilter på den ennå.

Har allerede fiksa noen av småfeilene fra EU kontrollen.
Har bestilt nye 155SR15 dekk til foran, og skal legge de på i morgen, om de kommer.
Har bestilt en haug med deler fra BFY....men som aldri kommer. (ambefales over hode ikke!!!)

Går alt i orden, så kjører jeg den på blikktreffet
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #76 på: april 15, 2009, 23:36:54 pm »

Hmmm...spørs om ikke denne bilen får nytt yttertak til ragen til helga....
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #77 på: april 15, 2009, 23:56:01 pm »

Hmmm...spørs om ikke denne bilen får nytt yttertak til ragen til helga....

Mangler bare å få sveisa inn hullet i taket da jo Osteaktig
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #78 på: april 15, 2009, 23:57:32 pm »

Sett igang!!
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #79 på: april 19, 2009, 17:10:17 pm »

Jeg lurer på om denne bilen er en bastard, hva gjelder lakk.

Bilen er L349, det er 100% sikkert, og den har ikke vært omlakkert. Men ratt, rattstamme og håndbrekket er i en mørkegrønn farge. Misstenker det er Nepal Green. Men er ikke sikker.

Ifølge oversikten på thesamba.com og chassisnummer på bilen, så stemmer ikke bilens farge med fargen på detaljene inni bilen. Bilen har chassisnummer 3302001. Ifølge oversikten, så finnes ikke bilen min med fargen L349 Jade grønn. Den skulle vært L478 Beryl grønn.

Jeg skal bestille teppesett og taktrekk snart, og det er greit å få det riktig.


Noen skal kan bistå???
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #80 på: mai 07, 2009, 22:28:07 pm »



Da er bilen EU-ok og registrert. Nye skilter er bestilt fra Lator, og kommer til mandag Glad


Forøvrig vurderer jeg å selge bilen, da jeg har et par andre prosjekter som kunne trenge både mer tid og penger. Så om noen er interessert, send en mail eller PM

Om bilen:
Absolutt alt av slitedeler er nytt. Røde konidempere i alle hjørner, 2" smala CSP forstilling, droppa spindler, nye kingbolter, nye bremsetromler bak, band og pumper rundt hele, alle bremserør nye, ny hovedpumpe, stålomspunnede slanger foran, gummislanger bak, alle dekk er nye, Empi girspak. Motor går som en klokke, og bilen er 99,5% rustfri.

Kom med bud
« Siste redigering: mai 08, 2009, 18:12:14 pm av Pål » Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #81 på: mai 08, 2009, 12:18:29 pm »

Dei hjula er jo heilt vilt tøffe!!! Sjokkert

Grattis med eu og snart skilt!! (var leveringstida frå lator kun 4 dagar?)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #82 på: mai 08, 2009, 18:10:46 pm »

Dei hjula er jo heilt vilt tøffe!!! Sjokkert

Grattis med eu og snart skilt!! (var leveringstida frå lator kun 4 dagar?)

De skulle lage de i går og poste de i dag, eller mandag. Så ikke langt unna vil jeg tro.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!