november 01, 2024, 01:09:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Tung å svinge til venstre etter senking.  (Lest 1519 ganger)
j0achim
Juniormedlem
**

Vis profil

« på: august 03, 2011, 08:45:32 am »

God morgen, i skrivende stund Blunker

Fikk bilen EU godkjent, og startet straks med å senke bilen (puma forstilling), men etter senking så er det helt hinsides tungt å svinge til venstre, høyre er ikke lett, men mye lettere enn venstre. Kan dette ha sammenheng med at torosjon kanskje ikke er lik oppe og nede? Om jeg ikke tar helt feil tror jeg det var kanskje 1 eller 2 hakk forskjell på nederste og øverste bolt da den øverste stopper i karesoriet, og det hele ble tatt litt på gefyl. Samt det er montert bugpack senke dempere, så bilen er stein hard.

Mvh
j0achim
Loggført

j0achim
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #1 på: august 03, 2011, 23:59:51 pm »

Joda det var som jeg trodde, hevet bilen 3-4 hakk (ca 1,5 cm) og svinging ble noe fra en annen verden, skal prøve meg på enda noen hakk se om det blir enda mer forskjell av det, for den er fremdeles hard og litt tung. (selve bolten står nå rett mot moder jord om en har vært borti puma før)
Loggført

justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem

stæsj hore og hard barket senkepøbel

Vis profil
« Svar #2 på: august 04, 2011, 02:19:10 am »

skal du senke puma`n i bunn så blir justerings skruen pekende rett ned Blunker
Loggført

Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
j0achim
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #3 på: august 04, 2011, 08:33:05 am »

Jeg lærte det den tunge veien Sjokkert
Loggført

Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem

59 T1,64 T1og 65mod 215

Vis profil
« Svar #4 på: august 04, 2011, 11:35:40 am »

Kan det rett og slett være at du får et jævla spenn på styreleddene dine, hvis styresnekka sitter dratt till av livets makt når du forteller bilen at den skal bli lavere? At det vil løse problemet om du lar styresnekka "rotere" oppover like mye på forstillingsrøret, som det du senker?
Loggført

Seaside VW Klubb
j0achim
Juniormedlem
**

Vis profil

« Svar #5 på: august 05, 2011, 16:35:44 pm »

Det kan også hende at det var en del av problemet, jeg satte nemelig styresnekken fast når den var helt hevet (før EU kontroll). Uansett jeg måtte heve den ca halvveis tilbake fordi hjulene tok borti lykt på innside av skjerm.
Loggført

2mmelit1
Seniormedlem

Vis profil
« Svar #6 på: august 05, 2011, 20:18:55 pm »

Det kan også hende at det var en del av problemet, jeg satte nemelig styresnekken fast når den var helt hevet (før EU kontroll). Uansett jeg måtte heve den ca halvveis tilbake fordi hjulene tok borti lykt på innside av skjerm.

hvis du senker mer forran en bak så kan det være en ide å bruke caster shims, det skal vel gjøre svingingen litt lettere!
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D4190
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!