april 26, 2024, 01:43:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: '77 Bay "Werner"  (Lest 41317 ganger)
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« på: august 28, 2011, 21:26:01 pm »

Og sådan skred vi inn i de luftkjøltes rekker.

Dette er min første post her inne, og den kommer i anledningen min bedre halvdels innkjøp av en kjekk sak fra 1977.
Jeg liker først og fremst busser, men smiler når jeg ser bobler også. Vi har allerede 3 vannkjølte i drift, og syns det er veldig kjekt å endelig få tak i en luftkjølt. Per i dag ser vi for oss at bilen skal bli kjærringas daglige fremkomstmiddel til jobb (ca. 10-12km) og litt camper light. Men sannsynligvis stående inne om vinteren.

Så var det vel tid for historie og litt bilder.
Bildene som følger er en salig blanding av mine og de fra finn-annonsen. Ja, jeg samler på bilbilder fra finn-annonser...  Øyerulling
Været har ikke vært helt fordelaktig for bilder siden vi kom hjem, så i dag bar det ut i regnet for å skitne ut linsa.
« Siste redigering: september 03, 2011, 08:26:49 am av VonZu » Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #1 på: august 28, 2011, 21:35:08 pm »

Bilen har vært brukt i promotion av EA Games sitt "Skate 3".

Her kan den ses i bruk:


På vei hjem fra Oslo ble vi på en bensinstasjon kontaktet av 3 gutter (etter at bensinstasjoneieren var ferdig med å understreke hvor fin bil vi hadde og hvor godt vi var nødt for å ta vare på den :lol: ). Disse karene var veldig interessert i bilen, og lurte på om vi hadde vært med på å lage spillet  Osteaktig

Så en kan vel trygt si den er foliert som seg hør og bør for en promotionbil. Bilen er helgrønn under, så til og med det hvite er folie.


Noen som har tre skvettlapper liggende?  Osteaktig
« Siste redigering: september 04, 2011, 11:29:38 am av VonZu » Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #2 på: august 28, 2011, 21:35:49 pm »

Motoren er etter sigende en 1600, som virker til å ha det rimelig greit. Blir noe "trøttere" i vått være kan det virke som, men starter og går helt fint.

« Siste redigering: september 04, 2011, 11:30:11 am av VonZu » Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #3 på: august 28, 2011, 21:36:22 pm »

Framme er den rimelig hel og fin. Det er satt inn plexiglass over plata mellom forseter og lasterom. Og taktrekket er slett ikke så gult som det ser ut på bildet.

 
« Siste redigering: september 04, 2011, 11:30:36 am av VonZu » Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #4 på: august 28, 2011, 21:36:57 pm »

Bak er det satt inn feste til flatskjerm på veggen mellom forseter og lasterom, samt bak på ryggen til "sofaen".


Sofaen er en enkel sak snekret av tre, med putefult lagerrom.


Rent og pent  Osteaktig
« Siste redigering: september 04, 2011, 11:31:09 am av VonZu » Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #5 på: august 28, 2011, 21:37:33 pm »

Og slik så den ut før foliering.


Jeg ELSKER den grønnfargen!
Loggført
krølle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1302
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #6 på: august 28, 2011, 21:44:57 pm »

Gratulerer med en fin Bay Blunker Har sett den en del i Oslo`s gater.....
Hva er dine planer med bilen?
Loggført

Krølle The Rikskjendis Blunker


Stian Røste
Mob. 91765067
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #7 på: august 28, 2011, 21:50:36 pm »

Takk, takk Glad

Må:
Registreres for mer enn 3 personer.
Fikse eksoslekkasjen i varmeapparatet.
Rette opp i skjevbremsinga.
Av med folie
Få liv i eber (eller hva det nå er her)

Vurderes:
Fullbredde rock'n'roll
Takgrind
Lakkering (taiga bunn og hvit topp)
2-liter motor
Loggført
krølle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1302
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #8 på: august 28, 2011, 22:00:22 pm »

Blir spennende å følge med Blunker
Loggført

Krølle The Rikskjendis Blunker


Stian Røste
Mob. 91765067
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #9 på: august 29, 2011, 22:12:11 pm »

Fin bil Glad
Har litt historikk, for fire år siden hadde denne bilen kun gått 37000Km og jeg fikk kjøpt den ved en tilfeldighet fra et dødsbo i lillehammer. Mannen som hadde eid den brukte den stort sett til å frakte ved i, så den var helt strøken i førerhuset, og til dags dato den mest velholdte baywindow'en jeg har sett.
Lykke til med bilen, og husk at tankmåleren aldri følger helt ned til bunnen. (noe jeg fant ut rett utenfor Oslo på vei hjem).
Loggført

Member #1 /Spliths venner
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #10 på: august 30, 2011, 07:55:00 am »

Hei og hå! Hyggelig at tidligere eiere melder seg på  Glad
Da er bilen kjørt litt i underkant av 100000km etter at du fant den. Kjørte du den mye selv? Var det du som solgte den til de spillfolka? De hadde fått beskjed om at det hvertfall ikke måtte selge den til russ når den tid kom. Og de var glad for at den gikk til entusiaster.

Per i dag er den fortsatt veldig fin i førerhuset. En liten rift i taktrekket har vi funnet, og så har plata foran beina blitt byttet ut med ei som bommer litt på passformen.
Skal se om jeg får tid til å poste litt mer bilder av detaljer i interiøret i dag.
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #11 på: august 30, 2011, 11:43:58 am »

Jeg solgte den til spillfolka, ja. Og det stemmer, de fikk "streng" beskjed om å ikke selge den til russen Blunker
Og btw: han heter Werner, ikke Helga Blunker
Tror ikke jeg rakk å stå registrert som eier på bilen, så da er du eier nr 3.
Loggført

Member #1 /Spliths venner
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #12 på: august 30, 2011, 12:57:33 pm »

Russebildøden er avverget for denne bilen.
Werner er et velklingene navn. Men hos oss er det bare syncroen som er hannkjønn. Så her må vi påregne et kjønnsskifte Gliser
Og det er ikke jeg som eier denne bilen, men kjærringa mi. Jeg er bare mekanikeren hennes  Osteaktig
Loggført
Saukjerring
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: august 30, 2011, 15:31:48 pm »

Men når det er sagt, Werner er ikke et dumt navn. Men jeg mener også at bilen er ei dame. Likevel er det et tankekors at bilen allerede har et navn, så jeg synes nok vi må være villige til å ta det opp til ny vurdering. Det er faktisk ganske bra, rent historisk sett, hvis bilen beholder det gamle navnet sitt. Omdøper man for eksempel en hund man får fra omplasseringssentralen? Eller et barn som adopteres? Hva synes gubben, og hva synes den gamle eieren om dette?
Loggført
Saukjerring
Nybegynner
*
Innlegg: 2
Bosted:


Vis profil

« Svar #14 på: august 30, 2011, 16:59:42 pm »

Kjære BT!
Werner it is!
Fortell litt mer om Werner, er du snill!
Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #15 på: august 30, 2011, 17:36:03 pm »

Så da ble det både navnebytte og kjønnsbytte!
Rett skal være rett. Og ble den i sin tid døpt Werner, er det naturlig at det følger med. Det klinger bra.
Loggført
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #16 på: august 30, 2011, 17:43:33 pm »

Werner ble sur i dag. Han gadd så vidt kjøre hjem.
Aner ikke hva som skjedde, men skal forsøke å redegjøre litt her:

- Bilen sto i gårdsrommet på tomgang etter hjemkomst fra arbeid. Vi skulle rett ut igjen for å hente hjem peugeoten.
- Ut fra gårdsrommet  og de påfølgende 3-4 kilometerne gikk det som normalt.
- Plutselig ble bilen veldig dau, og lyden ble mye skarpere. I tillegg smalt det i hytt og gevær baki der.
- Vi dreide inn til siden på veien, og da dauet bilen.
- Fikk gang på den igjen, med vesentlig mye mer kinning enn vanlig. Men ikke sjangs å få den til å svive på tomgang.
- Til slutt fikk vi kranglet bilen hjem. Det føltes som den hadde 20 effektive HK. Men litt innimellom fikk jeg et lite skyv i ryggen, som om den kviknet til i et halvt sekund.

Jeg har ca. null peiling på luftboxer, så ta frem teskje  Øyerulling

Skal se om jeg ikke får filmet litt baki der, og poste her etterpå.
Loggført
nime
Supermedlem
*****
Innlegg: 1115
Bosted:


Vis profil

« Svar #17 på: august 30, 2011, 17:51:36 pm »

Werner ble sur i dag. Han gadd så vidt kjøre hjem.

- Vi skulle rett ut igjen for å hente hjem peugeoten.
Det sier seg jo selv. Werner wants to be a happy camper.

Werner ble selvsagt sur fordi dere skulle hente den andre bilen.


 Gliser


Flott bay!!
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #18 på: august 30, 2011, 18:12:05 pm »

Haha, jeg bare tøysa så klart. Dere må jo nesten få lov til å kalle bilen hva dere vil, men jeg er ikke så sikker på om den ville hørt etter når den blir snakket til  Rekker tunge
Tenk f eks om noen kjøpte, og begynte å kalle "Kon-tiki" for "Roy"..det ville jo vært helt tafatt (uten sammenlign. forøvr.)
Jeg ser det uansett som en ære at dere nå har bytta tilbake.

Tja, hva kan ha skjedd? Det som slår meg helt umiddelbart var at jeg bytta en bensinslange på den motoren, og la merke til at det ikke var montert noe bensinfilter. Gjorde disse spillfolka som jeg sa og monterte dette?
Hvis ikke, er det jo alltids en fare for at det har kommet noe drit i forgasseren. Sjekk det først!

I'll stay tuned Blunker

Loggført

Member #1 /Spliths venner
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #19 på: august 30, 2011, 18:52:21 pm »

Minner meg om min bil for to uker siden. Da var det vakuum i tanken Glad Løsne på bensinlokket, kanskje det samme hos dere? Blunker
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #20 på: august 30, 2011, 18:58:32 pm »

Ikke bland deg, Leif Egil Blunker
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #21 på: august 30, 2011, 18:59:30 pm »

Ikke bland deg, Leif Egil Blunker

 Kult Rekker tunge
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #22 på: august 31, 2011, 17:28:13 pm »

Minner meg om min bil for to uker siden. Da var det vakuum i tanken Glad Løsne på bensinlokket, kanskje det samme hos dere? Blunker

Dette kan vi avskrive, da jeg åpnet bensintanken på en parkeringsplass rett etter trøbbelet begynte. Men i den grad jeg er i stand til å analysere symptomene, høres det logisk ut med trøbbel i bensintilførselen.

Tja, hva kan ha skjedd? Det som slår meg helt umiddelbart var at jeg bytta en bensinslange på den motoren, og la merke til at det ikke var montert noe bensinfilter. Gjorde disse spillfolka som jeg sa og monterte dette?
Hvis ikke, er det jo alltids en fare for at det har kommet noe drit i forgasseren. Sjekk det først!

Dette skal jeg se om jeg kan finne ut av. Jeg vet ikke en gang hvor bensintilførselen går på disse bilene, men jeg starter med forgasseren og leter meg ut derfra  Glad
Loggført
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #23 på: august 31, 2011, 20:44:13 pm »

Det går en slange fra forgasseren, om du ikke kan se noe filter der, er ikke dét tett i alle fall Blunker
Prøv å ta av luftfilteret og start motoren, bruk valgfri hånd: sett denne over luftinntaket på forgasseren slik at det blir fullstendig vakuum i forgasseren et par-tre ganger (ca 2-3sekunder uten å kvele motoren) og du har kanskje løst problemet.

Stikk deretter på mekonomen el lign. og kjøp bensinfilter.
Det kan være så enkelt, men det kan selvsagt også være tusen andre ting.

Gudd løkk!
Loggført

Member #1 /Spliths venner
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #24 på: august 31, 2011, 21:10:41 pm »

Men når det er sagt, Werner er ikke et dumt navn. Men jeg mener også at bilen er ei dame. Likevel er det et tankekors at bilen allerede har et navn, så jeg synes nok vi må være villige til å ta det opp til ny vurdering. Det er faktisk ganske bra, rent historisk sett, hvis bilen beholder det gamle navnet sitt. Omdøper man for eksempel en hund man får fra omplasseringssentralen? Eller et barn som adopteres? Hva synes gubben, og hva synes den gamle eieren om dette?


Ikke uvanlig å enten bytte eller legge til et navn på barn adoptert fra utlandet. Denne aktuelle bilen er jo på sett og vis utenlandsadoptert Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #25 på: september 03, 2011, 22:31:38 pm »

Her furter Werner.


Og han lekker bensin. Den tekstinomspunne slangen til venstre for forgasseren er veldig fuktig utvendig. Og det drypper bensin fra det området.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #26 på: september 04, 2011, 00:27:56 am »

Snakk om godt bevart bay!!! grattulerar

fiks alt som har med bensin å gjera og få på eit filter mellom motor og tank,dvs før pumpa. ut ifrå filmen høyres det nesten ut som tenninga er litt ute på blåbertur og? sjekk blandt anna stiften og alt som har med vakumslangar å gjera. og stram viftereima litt:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
eWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 515
Bosted: Hamar


think small


Vis profil WWW
« Svar #27 på: september 04, 2011, 02:03:50 am »

Og han lekker bensin. Den tekstinomspunne slangen til venstre for forgasseren er veldig fuktig utvendig. Og det drypper bensin fra det området.


Skift bensinslange asap, mange som har "brent seg" på dette Rekker tunge
Loggført

eWolf - Part of the AirWolfs crew


psssssst! AirWolfs er på Facebook!
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #28 på: september 04, 2011, 08:01:18 am »

Og han lekker bensin. Den tekstinomspunne slangen til venstre for forgasseren er veldig fuktig utvendig. Og det drypper bensin fra det området.


Skift bensinslange asap, mange som har "brent seg" på dette Rekker tunge

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=266181
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
VonZu
Medlem
***
Innlegg: 115
Bosted: Hå kommune



Vis profil
« Svar #29 på: september 04, 2011, 11:23:59 am »

Skal vi se... Kort oppsummert: Skift bensinslange og sjekk tenning?  Osteaktig

Slangen er forsåvidt en no-brainer. Men det med tenninga hadde jeg ikke sjangs å høre selv.
Hvordan kan det ha seg at tenninga plutselig blir justert ut av lage helt av seg selv?

Ikke har jeg tenningslampe, og ikke har jeg brukt det før. Men jeg ser det er en ganske enkel metode, så det skal nok gå seg til.
Kan dette være noe?
http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=26_83&products_id=3376
Loggført
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!