Kim Larsen
Seniormedlem
Innlegg: 302
Bosted: Oslo
|
|
« Svar #60 på: september 24, 2011, 00:15:38 am » |
|
340hk 478nm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu
Rust is not a crime..
|
|
« Svar #61 på: september 24, 2011, 00:18:38 am » |
|
wow .. bare å sifra en dag du er i verksted så kan jeg hente jeg vettu .. Jørn.....
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #62 på: september 24, 2011, 01:01:17 am » |
|
Steike meg bra resultat,ikkje løye du likar å skyva på riskokarane på rudskogen..da e jaggu skyv i bilen! film frå dynorun?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
lunninj
Seniormedlem
Innlegg: 291
Bosted: Horny Island.
|
|
« Svar #63 på: september 24, 2011, 01:10:43 am » |
|
sånn kjapt ser ut som : GeirF vant Nm og VW56 vant HK Gratulerer! trøste skjorte til stakkars Pitt !
|
|
|
Loggført
|
66mod t1 66/67mod t1 wbx..solgt... 67mod t1...rotta. 72 "custom" variant solgt 83mod autohomes camper Horny Island Aircoolers #2
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #64 på: september 24, 2011, 01:17:10 am » |
|
Steike meg bra resultat,ikkje løye du likar å skyva på riskokarane på rudskogen..da e jaggu skyv i bilen! film frå dynorun? ligger på Utub
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
geir F
Seniormedlem
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal
|
|
« Svar #65 på: september 24, 2011, 07:32:26 am » |
|
Det var noen supre dyno tall gratulerer. Morro og høre at Engine Analyzeren stemte så bra, så på neste motor kan du bygge den ferdig på pcen først for og se hvilkene deler du trenger.
|
|
« Siste redigering: september 24, 2011, 07:59:01 am av geir F »
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #66 på: september 24, 2011, 08:27:53 am » |
|
Grattis. sjukt stilig å få såpass ut av en gammal 2.1l og ned på hjula! momentet er jo det drøyeste. Skjønner at det er litt punch i denne bussen. Flott tråd! Skulle vært flere slike. Kult å se at man kan mappe såpass godt uten bremsebenk. Må le litt av amcar vriåttere her også, min søster har noe rundt 7 liter i sin trans am. Nybygget og trimmet så bremsa det 360hk og 600 nm. kunne like gjerne satt inn en firer og spart masse vekt. Ser at det ikke blir vanskelig å kjøre fra hu når fastbacken kommer på veien hvertfall...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BERGER
|
|
« Svar #67 på: september 24, 2011, 09:32:52 am » |
|
Grattis Jørn! Imponerende tall! Så er det vel din skyld at det ligger en 2,1 wbx i garasjen min og turbo på vei...
|
|
|
Loggført
|
This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #68 på: september 24, 2011, 10:22:57 am » |
|
en sånn V8'er går jo nesten på tomgang med de talla der. også er nok holdbarheten mye bedre på V8'ern ser mange av Driftebilene går over til V8'ere pga effekt/moment vs holdbarhet
momentkurva skulle gjærne vært litt flatere, men tipper da må man få lufta lettere inn i motoren og en annen kam .
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo
Hvilken makalös manick
|
|
« Svar #69 på: september 24, 2011, 10:36:43 am » |
|
God morgen Jørn. Jeg lekte litt med utregninger til frokosten. Hvilke effekt har du brukt på basemotoren? 125hk x 1 bar = 250 x 1.4 = 350hk. La merke til den lave toppfarten, bremset dere i 3 gir? Uansett, virkelig imponerende for å være det det er. Gleder meg til stormotoren
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Dewil
Supermedlem
Innlegg: 7541
Bosted: Moss
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #70 på: september 24, 2011, 10:48:24 am » |
|
Sant det Jørn. But still...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #71 på: september 24, 2011, 10:55:06 am » |
|
jeg har 0.93 4. gir og 4.57 R/P så topp farten blir ikke så høy. ja der vel en sånn 110-130 motor hk sugemotor i utgangs punktet.
vel jeg regner slik:
125hk x 1 bar = 250 hk ( hvis alt blir optimalt) så hvis man skal opp til 1,4 bar legger jeg til 40% (0,4bar ) av de 125hk ikke 250 siden det er 125hk som er utgangspunktet eller ganger med 125 hk 2,4. da haver man på 300hk så siden de 125hk er bensin kan man få optil 20% mer på E85 og turbo 300 x 1.2 = 360hk.motorhester
|
|
« Siste redigering: september 24, 2011, 10:57:26 am av KnastenradUndKnotenblech »
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #72 på: september 24, 2011, 11:49:50 am » |
|
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #73 på: september 24, 2011, 11:54:50 am » |
|
så siden de 125hk er bensin kan man få optil 20% mer på E85 og turbo 300 x 1.2 = 360hk.motorhester
Hvorfor får du automatisk mer gamp med e85 på samme ladetrykk? E85 er jo mindre effektivt brennstoff...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #74 på: september 24, 2011, 12:14:01 pm » |
|
så siden de 125hk er bensin kan man få optil 20% mer på E85 og turbo 300 x 1.2 = 360hk.motorhester
Hvorfor får du automatisk mer gamp med e85 på samme ladetrykk? E85 er jo mindre effektivt brennstoff... jeg sitter ikke med alle nøyaktige tallene men sånn kjapt. bensin har vel ca 28% mer energi enn E-85 , men benzin krever ca 48% mere luft. stoich E85 er vel ~9,7:1 stoich benzin er 14,7:1 E85 krever mye mindre luft , men mere mengde drivstoff. resultatet kan da bli ca 20% mere effekt ved samme "luftmengde", samme oppsett på motor.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
Innlegg: 1848
Bosted: Hernes i Elverum
Min Cornerstone
|
|
« Svar #75 på: september 24, 2011, 12:53:52 pm » |
|
Det er jo vel og bra, men det beste med e85 er uansett temperaturen.
Gratuelerer med fine tall!!!
Nå er det bare å rive ut og få i større motor....
Mye vil ha mer.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
Innlegg: 4528
Bosted: Sandnes
:: DKL ::
|
|
« Svar #76 på: september 24, 2011, 12:55:05 pm » |
|
Veldig bra Jørn, gratulerer! Intercooler?
|
|
|
Loggført
|
Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017 "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
|
|
|
LOBO
Supermedlem
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus
|
|
« Svar #77 på: september 24, 2011, 12:59:22 pm » |
|
295hk/320nm Ren gjetting, kan ikke en dritt om motor Edit: Åja det var flere sider her ja
|
|
« Siste redigering: september 24, 2011, 13:00:54 pm av LOBO »
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Dalland
Supermedlem
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen
|
|
« Svar #78 på: september 24, 2011, 13:19:10 pm » |
|
så siden de 125hk er bensin kan man få optil 20% mer på E85 og turbo 300 x 1.2 = 360hk.motorhester
Hvorfor får du automatisk mer gamp med e85 på samme ladetrykk? E85 er jo mindre effektivt brennstoff... jeg sitter ikke med alle nøyaktige tallene men sånn kjapt. bensin har vel ca 28% mer energi enn E-85 , men benzin krever ca 48% mere luft. stoich E85 er vel ~9,7:1 stoich benzin er 14,7:1 E85 krever mye mindre luft , men mere mengde drivstoff. resultatet kan da bli ca 20% mere effekt ved samme "luftmengde", samme oppsett på motor. aaah. Har ikke satt meg inn i turbomating enda.. aner muligheter for E85, turbo og innsprut på kommende motoren...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Roy Grelland
Supermedlem
Innlegg: 7275
Bosted: Nøtterøy
|
|
« Svar #79 på: september 24, 2011, 15:19:03 pm » |
|
jeg fikk 5 pull og forsøkte og justere litt på tenning og a/f
tenningen viste seg å være spot-on. 2 grader opp og effekten falt. 2 grader ned og effekten falt bittelitt omtrent ikke merkbart.
klarte å hente 7 Nm og 3.5hk på justere a/f verdien dvs 1% så er fornøyd med sjøl mapping
da har du bare brukt AutoTune først?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal
Savner Folkevogn klubben Østfold
|
|
« Svar #80 på: september 24, 2011, 15:57:07 pm » |
|
297,4 nm 312,23 hk
|
|
|
Loggført
|
T-1 1959
|
|
|
jalokoey
Supermedlem
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest
low and slow...
|
|
« Svar #81 på: september 24, 2011, 18:29:38 pm » |
|
steike bra tall... er dette med std motor bare annen kam? og mv stempler??
takk ja ...men med turbo +E85 og megasquirt! Jammen godt eg kjøpte et sett slike stempler av deg for en tid tilbake.. er de std stempel fjører og ? Kor store dyser har du? manifolder .. turbo og megasquirt har eg liggende fra den gammle wbx motoren som eg hadde i notch... Og std wbx den med 10.5 i comp liker ikke for møje trykk.. så tydelig disse 8.8 comp stempler gjære susen. Kæ type tenning har du edis?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #82 på: september 25, 2011, 22:34:13 pm » |
|
Det er jo vel og bra, men det beste med e85 er uansett temperaturen. Gratuelerer med fine tall!!! Nå er det bare å rive ut og få i større motor.... Mye vil ha mer.
takk gunnar , det beste med e85 er høyere effekt på samme setup , att den er mindre vàr for typisk tenningsbank; oktan tall , prisen og att den går noe kaldere.
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #83 på: september 25, 2011, 22:34:46 pm » |
|
Veldig bra Jørn, gratulerer! Intercooler?
ja vannkjølt intercooler. så effekten avtok litt når innsugstempen gikk opp
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #84 på: september 25, 2011, 22:37:00 pm » |
|
aaah. Har ikke satt meg inn i turbomating enda.. aner muligheter for E85, turbo og innsprut på kommende motoren... det gjelder uansett sugemotor eller turbo att man kan få mere effekt. men i praksis så få man mere med turbo ,mulig pga att man kan kjøre høyere tenning. etc. BERSERK og Jøran/jee fikk vel mere hk/bedre tider ved obergang til e85
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #85 på: september 25, 2011, 22:38:36 pm » |
|
da har du bare brukt AutoTune først?
både ja og nei. har ikke brukt Autotune full belasning, bare på cruising. kjører mye , log'er og forandrer på map'et tenning går litt på erfaring
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #86 på: september 25, 2011, 22:39:10 pm » |
|
Kæ type tenning har du edis?
JA bruker EDIS
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #87 på: oktober 04, 2011, 23:42:53 pm » |
|
Kan: Geir F VW56 Pitt sende navn og addresse og str så kan jeg få sendt skjortene!
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
|