april 29, 2024, 20:34:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: "gjett effekten, vinn t-shirt!"  (Lest 13555 ganger)
Kim Larsen
Seniormedlem
****
Innlegg: 302
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #60 på: september 23, 2011, 23:15:38 pm »

340hk
478nm
Loggført
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #61 på: september 23, 2011, 23:18:38 pm »

wow Glad..

bare å sifra en dag du er i verksted så kan jeg hente jeg vettu Blunker.. Jørn.....
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #62 på: september 24, 2011, 00:01:17 am »

Steike meg bra resultat,ikkje løye du likar å skyva på riskokarane på rudskogen..da e jaggu skyv i bilen! Sjokkert
film frå dynorun?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
lunninj
Seniormedlem
****
Innlegg: 291
Bosted: Horny Island.



Vis profil
« Svar #63 på: september 24, 2011, 00:10:43 am »

sånn kjapt ser ut som :
GeirF vant Nm
og
VW56 vant HK

Gratulerer!   Kult

trøste skjorte til stakkars Pitt !   Rekker tunge
Loggført

66mod t1
66/67mod t1 wbx..solgt...
67mod t1...rotta.
72 "custom" variant solgt
83mod autohomes camper
Horny Island Aircoolers #2
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #64 på: september 24, 2011, 00:17:10 am »

Steike meg bra resultat,ikkje løye du likar å skyva på riskokarane på rudskogen..da e jaggu skyv i bilen! Sjokkert
film frå dynorun?

ligger på Utub
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #65 på: september 24, 2011, 06:32:26 am »

Det var noen supre dyno tall gratulerer.
Morro og høre at Engine Analyzeren stemte så bra, så på neste motor kan du bygge den ferdig på pcen først for og se hvilkene deler du trenger.
« Siste redigering: september 24, 2011, 06:59:01 am av geir F » Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #66 på: september 24, 2011, 07:27:53 am »

Grattis. sjukt stilig å få såpass ut av en gammal 2.1l og ned på hjula! momentet er jo det drøyeste. Skjønner at det er litt punch i denne bussen.
Flott tråd! Skulle vært flere slike. Gliser

Kult å se at man kan mappe såpass godt uten bremsebenk.

Må le litt av amcar vriåttere her også, min søster har noe rundt 7 liter i sin trans am. Nybygget og trimmet så bremsa det 360hk og 600 nm. kunne like gjerne satt inn en firer og spart masse vekt. Gliser
Ser at det ikke blir vanskelig å kjøre fra hu når fastbacken kommer på veien hvertfall...


Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #67 på: september 24, 2011, 08:32:52 am »

Grattis Jørn! Imponerende tall!

Så er det vel din skyld at det ligger en 2,1 wbx i garasjen min og turbo på vei...  Rekker tunge
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #68 på: september 24, 2011, 09:22:57 am »

en sånn V8'er går jo nesten på tomgang med de talla der.
også er nok holdbarheten mye bedre på V8'ern
ser mange av Driftebilene går over til V8'ere pga effekt/moment vs holdbarhet

momentkurva skulle gjærne vært litt flatere, men tipper da må man få lufta lettere inn i motoren
og en annen kam .

Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #69 på: september 24, 2011, 09:36:43 am »

God morgen Jørn. Jeg lekte litt med utregninger til frokosten. Hvilke effekt har du brukt på basemotoren?

125hk x 1 bar = 250 x 1.4 = 350hk.

La merke til den lave toppfarten, bremset dere i 3 gir?

Uansett, virkelig imponerende for å være det det er. Gleder meg til stormotoren  Glad
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #70 på: september 24, 2011, 09:48:24 am »

Sant det Jørn. But still... Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #71 på: september 24, 2011, 09:55:06 am »

jeg har 0.93 4. gir og 4.57 R/P så topp farten blir ikke så høy.
ja der vel en sånn 110-130 motor hk sugemotor i utgangs punktet.

vel jeg regner slik:

125hk x 1 bar = 250 hk ( hvis alt blir optimalt)
så hvis man skal opp til 1,4 bar legger jeg til 40% (0,4bar ) av de 125hk ikke 250 siden det er 125hk som er utgangspunktet
 eller ganger med 125 hk 2,4.
da haver man på 300hk
så siden de 125hk er bensin kan man få optil 20% mer på E85 og turbo
300 x 1.2 = 360hk.motorhester
« Siste redigering: september 24, 2011, 09:57:26 am av KnastenradUndKnotenblech » Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #72 på: september 24, 2011, 10:49:50 am »

 Kult
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #73 på: september 24, 2011, 10:54:50 am »

så siden de 125hk er bensin kan man få optil 20% mer på E85 og turbo
300 x 1.2 = 360hk.motorhester

Hvorfor får du automatisk mer gamp med e85 på samme ladetrykk?
E85 er jo mindre effektivt brennstoff...
Loggført

KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #74 på: september 24, 2011, 11:14:01 am »

så siden de 125hk er bensin kan man få optil 20% mer på E85 og turbo
300 x 1.2 = 360hk.motorhester

Hvorfor får du automatisk mer gamp med e85 på samme ladetrykk?
E85 er jo mindre effektivt brennstoff...

jeg sitter ikke med alle nøyaktige tallene
men sånn kjapt.
bensin har vel ca 28% mer energi enn E-85 ,
men benzin krever ca 48% mere luft.
 
stoich E85 er vel ~9,7:1
stoich benzin er 14,7:1


E85 krever mye mindre luft , men mere mengde drivstoff.
resultatet kan da bli ca 20% mere effekt ved samme "luftmengde", samme oppsett på motor.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #75 på: september 24, 2011, 11:53:52 am »

Det er jo vel og bra, men det beste med e85 er uansett temperaturen.

Gratuelerer med fine tall!!!

Nå er det bare å rive ut og få i større motor....

Mye vil ha mer.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #76 på: september 24, 2011, 11:55:05 am »

Veldig bra Jørn, gratulerer!
Intercooler?
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #77 på: september 24, 2011, 11:59:22 am »

295hk/320nm
Ren gjetting, kan ikke en dritt om motor Gliser

Edit: Åja det var flere sider her ja Osteaktig Osteaktig Osteaktig

« Siste redigering: september 24, 2011, 12:00:54 pm av LOBO » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #78 på: september 24, 2011, 12:19:10 pm »

så siden de 125hk er bensin kan man få optil 20% mer på E85 og turbo
300 x 1.2 = 360hk.motorhester

Hvorfor får du automatisk mer gamp med e85 på samme ladetrykk?
E85 er jo mindre effektivt brennstoff...

jeg sitter ikke med alle nøyaktige tallene
men sånn kjapt.
bensin har vel ca 28% mer energi enn E-85 ,
men benzin krever ca 48% mere luft.
 
stoich E85 er vel ~9,7:1
stoich benzin er 14,7:1


E85 krever mye mindre luft , men mere mengde drivstoff.
resultatet kan da bli ca 20% mere effekt ved samme "luftmengde", samme oppsett på motor.

aaah.
Har ikke satt meg inn i turbomating enda..
aner muligheter for E85, turbo og innsprut på kommende motoren... Gliser
Loggført

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #79 på: september 24, 2011, 14:19:03 pm »

jeg fikk 5 pull og forsøkte og justere litt på tenning og a/f

tenningen viste seg å være spot-on.
2 grader opp og effekten falt.
2 grader ned og effekten falt bittelitt omtrent ikke merkbart.

klarte å hente 7 Nm og 3.5hk på justere a/f verdien dvs 1% så er fornøyd med sjøl mapping

da har du bare brukt AutoTune først?
Loggført
burker (Brian)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1183
Bosted: Tistedal


Savner Folkevogn klubben Østfold


Vis profil
« Svar #80 på: september 24, 2011, 14:57:07 pm »

297,4 nm
312,23 hk
Loggført

T-1 1959
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #81 på: september 24, 2011, 17:29:38 pm »

steike bra tall... er dette med std motor bare annen kam? og mv stempler??

takk
ja ...men med turbo +E85 og megasquirt!  Gliser

Jammen godt eg kjøpte et sett slike stempler av deg for en tid tilbake.. er de std stempel fjører og ? Kor store dyser har du?   Glad manifolder .. turbo og megasquirt har eg liggende fra den gammle wbx motoren som eg hadde i notch...  Og std wbx den med 10.5 i comp liker ikke for møje trykk.. så tydelig disse 8.8 comp stempler gjære susen.  Kæ type tenning har du edis?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #82 på: september 25, 2011, 21:34:13 pm »

Det er jo vel og bra, men det beste med e85 er uansett temperaturen.
Gratuelerer med fine tall!!!
Nå er det bare å rive ut og få i større motor....
Mye vil ha mer.
takk gunnar , det beste med e85 er høyere effekt på samme setup , att den er mindre vàr for typisk tenningsbank; oktan tall , prisen og att den går noe kaldere.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #83 på: september 25, 2011, 21:34:46 pm »

Veldig bra Jørn, gratulerer!
Intercooler?

ja vannkjølt intercooler. så effekten avtok litt når innsugstempen gikk opp
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #84 på: september 25, 2011, 21:37:00 pm »

aaah.
Har ikke satt meg inn i turbomating enda..
aner muligheter for E85, turbo og innsprut på kommende motoren... Gliser

det gjelder uansett sugemotor eller turbo  att man kan få mere effekt. men i praksis så få man mere med turbo ,mulig pga att man kan kjøre høyere tenning. etc.

BERSERK og Jøran/jee fikk vel mere hk/bedre tider ved obergang til e85
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #85 på: september 25, 2011, 21:38:36 pm »


da har du bare brukt AutoTune først?

både ja og nei. har ikke brukt Autotune full belasning, bare på cruising.
kjører mye , log'er og forandrer på map'et
tenning går litt på erfaring
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #86 på: september 25, 2011, 21:39:10 pm »

  Kæ type tenning har du edis?

JA bruker EDIS
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #87 på: oktober 04, 2011, 22:42:53 pm »

Kan:
Geir F
VW56
Pitt
sende navn og addresse og str  så kan jeg få sendt skjortene!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!