mars 28, 2024, 21:48:32 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turbonotch  (Lest 51508 ganger)
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #90 på: mars 07, 2013, 21:32:41 pm »

Jo, har montert store scoop i begge bakre sideruter. Tenkte luftinntak i den ene siden og kjøleluft til oljekjøler i den andre sien. Alle rørene har vulk i enden for å hindre at de skal skli av.
Takk for bra tips under bygging :-) Bedre å få de nå enn når den er ferdig.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #91 på: mars 08, 2013, 19:26:42 pm »

det innsygsrøret ditt kommer til å ta knekken på mange hester og respons. Du MÅ få til en Y-kobling med fine overganger.
Tenk den farta luften har når den kræsjer rett i T-koblinga di... bare et lite tips av erfaring.


Vet ikke om "turbo Haraune" har regnet på dette , som den experten han jo er , men det går mot en masse andre teorier , vi snakker om 0,8 -1,5 bar "venteluft " om ditt nye røroppsett er bedre tviler jeg på .. Det neste med "Haraune" sier er jeg enig i , lengre rør ..mer venteluft ..gjerne gjennom en vannavkjølt IC .. uansett morsomt å se det går rette veien Kim , særdeles morsomt prosjekt som
jeg vet du fikser .. garasjen ferdig ??

Mvh
Erich
Loggført
Sonic
Supermedlem
*****
Innlegg: 1903
Bosted:


Vis profil

« Svar #92 på: mars 09, 2013, 20:18:49 pm »

Ser jo nå at dette også er trykkturbo , så da blir vel tingene litt annerledes ... en trykkboks hadde kanskje ikke vært feil , men ser da veldig godt ut .. elsker akkurat den bilen ... Hæ

Mvh
Erich

Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #93 på: mars 10, 2013, 18:49:22 pm »

Hei erich.
Går sakte men sikkert fremover. Ja, kunne godt tenkt meg plenum på innsugene, men det blir ikke i år for å si det sånn.
Ang garasjen så er den nesten ferdig, men siste finish mangler, men nå prioriterer jeg bilen så mye jeg kan fremover.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #94 på: januar 29, 2014, 18:16:48 pm »

Tar tid, men på tide med en liten oppdatering. Fått montert litt på fronten. Vannpumpe har fått ny plassering og blir foran bak radiatoren.


* notch front small jan14.jpg (103.63 KB, 615x461 - vist 543 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #95 på: januar 29, 2014, 18:19:50 pm »

slik ser det ut nå. Radiator til motor og intercooler er på plass. Mangler litt til å veste vannpumpe til intercooler og bensinpumpene. Noen som har formening om jeg bør ha en liten surge tank til fuel? Er skum i tanken, men det vil vel skvalpe litt uansett.


* notch front 2 small jan14.jpg (109.08 KB, 615x461 - vist 524 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
64notch
Medlem
***
Innlegg: 202
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #96 på: januar 30, 2014, 22:00:50 pm »

Kjekt å se at du mekker bil igjen!
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #97 på: januar 30, 2014, 22:05:40 pm »

Takk Sten. Hadde håpet på å få veid bilen i denne friperioden, men mangler dessverre litt deler enda og vil gjerne ha mest mulig på plass først.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #98 på: januar 31, 2014, 13:41:58 pm »

slik ser det ut nå. Radiator til motor og intercooler er på plass. Mangler litt til å veste vannpumpe til intercooler og bensinpumpene. Noen som har formening om jeg bør ha en liten surge tank til fuel? Er skum i tanken, men det vil vel skvalpe litt uansett.

Det skummet i tanken må du ta å hive til He.... før det går galt. Dette går sakte men sikkert i oppløsning og legger seg i filter og dyser, og du ender opp med motorhavari, PUNKTUM.
Du har sikkert tenkt å kjøre e85 også og da går skummet enda fortere i oppløsning samma hva det står på pakken..

JA du trenger en surge tank med stor tilførsel, og retur tilbake til hovedtank. Hvertfall om du har tenkt å holde følge med meg i svinga...  Gliser her snakker jeg av erfaring. Endret mitt system 4 ganger før det virka optimalt.

lykke til.
Jeg endte med å lage tanken selv med innvendig surgetank og mange skvalpeskott.
Loggført
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #99 på: januar 31, 2014, 13:44:12 pm »

Fin radiator forresten.. hvor kommer den fra? Inn nede venstre ut oppe høyre?
Loggført
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #100 på: februar 06, 2014, 09:44:01 am »

Takk for tilbakemelding samt garasjebesøk øyvind. Blir å lage ny tank med diverse skvalpeplater. ett steg frem og to tilbake da jeg hadde håpet fronten var stort sett ferdig. Litt skeptisk med e85 og alu på sikt, men vil vel fungere ok. Noen med erfaring?
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #101 på: februar 14, 2014, 21:27:55 pm »

går smått om dagene, men ny tank er på gang. Mangler div fittings på å komme videre på dette.


*  (99.09 KB, 615x461 - vist 396 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #102 på: februar 14, 2014, 21:30:20 pm »

topper mangler bare å få riktig fjærtrykk. Takk til GeirF med sveising av nye tapper for kjølesange.


* topper fedig sveist small.jpg (99.55 KB, 615x461 - vist 441 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #103 på: mars 20, 2015, 21:40:28 pm »

Topper er helt ferdige om sider og tror det blir bra. Er det forresten vanlig å bruke tallerken på ventilene når man bruker pauter vippetøy?


* amc1.jpg (72.09 KB, 800x600 - vist 387 ganger.)

* amc2.jpg (72.98 KB, 800x600 - vist 379 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #104 på: mars 20, 2015, 21:42:47 pm »

Har forresten også endret litt til. Montert tykkere rør gjennom bilen 38x1,5 i syrefast samt fått på plass rør til intercooler.


* IMG_20150318_143713.jpg (85.51 KB, 800x600 - vist 413 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #105 på: mars 20, 2015, 21:46:59 pm »

her er 3 tanken i bilen. Denne gang syrefast og med skvalpeplater. Ingen skum og ingen alu da ør nesten alle være fornøyd. Ble desverre 3 kg tyngre, men kiloene er langt fremme. Det er også surge tank i underkant som sees ved at uttakene til pumpene kommer lengre ned.


* IMG_20150317_223125.jpg (96.16 KB, 800x600 - vist 375 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #106 på: mars 20, 2015, 21:49:21 pm »

slik ser fronten ut nå. Begge radiatorene på plass samt pumper etc.


* IMG_20150319_221548.jpg (88.45 KB, 800x600 - vist 395 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #107 på: mars 20, 2015, 21:54:29 pm »

er ikke mindre enn 4 pumper framfor forstillingen samt et par vifter til radiator. Blir spennende å se vektfordelingen til slutt :-)


* IMG_20150318_143703.jpg (96.65 KB, 800x600 - vist 405 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #108 på: mars 20, 2015, 21:59:30 pm »

slik blir setene etter hvert i bilen. Tørrsumptanken fikk også litt modifikasjoner. Monterte nivåvippe som vi gi alarm om nivået er lavt samt monterte inn varmeelement fra defa motorvarmer.


* IMG_20150129_120141.jpg (90.21 KB, 800x600 - vist 463 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #109 på: september 17, 2015, 09:50:35 am »

Noen oppdateringer her?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #110 på: september 23, 2015, 20:45:23 pm »

nei desverre har jeg ikke gjordt noe med denne siden i vinter/vår. Ble å prioritere en annen bil først, men har handlet inn litt mer deler. Satser på å skru litt ila neste friperiode. Blir å montere sammen motor for så å kunne tilpasse resten av kjølerør på motoren. Målet er å kunne teste denne litt i 2016, og det bør være mulig :-)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #111 på: oktober 18, 2015, 08:52:32 am »

.
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #112 på: desember 15, 2015, 22:09:19 pm »

Litt oppdateringer. Motor satt sammen. Tar lang tid og alt må modifiseres for å bli bra.


* WBX motor..jpg (49.06 KB, 389x519 - vist 315 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #113 på: desember 15, 2015, 22:11:47 pm »

Har også fått låne ny girspak og det er ikke tvil. Den er "shift like a Boss" Blir å bestille en slik om ingen har en liggende :-)


* girskifter..jpg (36.46 KB, 389x519 - vist 243 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #114 på: desember 15, 2015, 22:15:09 pm »

Har også fått låne ny girspak og det er ikke tvil. Den er "shift like a Boss" Blir å bestille en slik om ingen har en liggende :-)

Jeg har en liggende som jeg kan ta med sørover i jula og evnt legge igjen hos Svein T.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #115 på: desember 15, 2015, 22:16:25 pm »

Og for de som lurer på hva vaselinboksen gjør på motoren :-) Fordeler som er forminsket til kun å inneha nødvendige funksjoner.


* sync 2.jpg (80.37 KB, 389x519 - vist 305 ganger.)
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #116 på: desember 15, 2015, 23:06:30 pm »

liker fremgangen
spent på denne motoren
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #117 på: desember 17, 2015, 08:08:22 am »

Har også fått låne ny girspak og det er ikke tvil. Den er "shift like a Boss" Blir å bestille en slik om ingen har en liggende :-)
Ooohh. Har samme selv. Det er Race utgaven med 60% reduksjon. Fantastisk girspak  Glad
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #118 på: desember 17, 2015, 08:09:07 am »

Og for de som lurer på hva vaselinboksen gjør på motoren :-) Fordeler som er forminsket til kun å inneha nødvendige funksjoner.
Så triggerhjulet og tenkte det var camsync ja. Kjører du fullsekvensiell tenning og sprut?
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #119 på: desember 17, 2015, 13:17:07 pm »

Topper er helt ferdige om sider og tror det blir bra. Er det forresten vanlig å bruke tallerken på ventilene når man bruker pauter vippetøy?

Fikk du noen gang svar på dette spm? Jeg har samme vipper, men kjører uten lash caps. Noen som vet noe mer om dette?
Loggført
Sider: 1 2 3 [4] 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!