april 18, 2024, 20:32:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Oppfølger til hvorfor slettet? med hengelås  (Lest 6492 ganger)
Nebelbrille
Supermedlem
*****
Innlegg: 815
Bosted: Oslo



Vis profil
« på: oktober 07, 2011, 09:22:01 am »

Siden tråden min fikk hengelås i høstjalta, får jeg lage ny.
Lukter jo litt forskjellsbehandling, en skal ikke lete lenge før en finner, en ren sykkler til salgs tråd, som da tydeligvis har direkte eller inndirekte link til boble eller buss.

Det selges egne barnevogn stativ til boble, hva skal man ha på den? Gammel barnevogn?

I annonsen min ang trehjulssykkel kom det inn et innlegg fra en som hadde akkurat en slik på takgrinda hver gang han var ute på tur.

Jeg ber ikke om at annonsene skal opprettes igjen, bare litt likhet for loven.
Jeg håper også ikke at det var personelig, noe det kan oppfattes som.
Samtidig også fryktelig iriterende med sånn plutselig hengelås som tydelig skal stoppe kjeften på folk.

Ber om at denne ikke får hengelås, eller blir slettet.



Loggført
Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #1 på: oktober 07, 2011, 09:33:49 am »

Enig med deg.  For oss som kjører originalt, tilnærmet originalt, eller resto, er det like relatert med gammelt utstyr på takgrinda, som BBS på en germanlooker.   Skal dette selges på finn, foreslår jeg at alt annet "ikke direkte vw relatert" også blir det. Deriblant turboer, wastegater, og hjul med "feil boltsirkel" og mye mye mer.   Rekker tunge
Loggført
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #2 på: oktober 07, 2011, 09:38:03 am »

Har til og med sett folk selge Jeans her inne! Gliser
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 07, 2011, 09:43:45 am »

klart vi selger jeans her
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #4 på: oktober 07, 2011, 10:22:49 am »

Hvis også ting som kan fraktet i VW'n skal selges her så har det gått over ALLE støveskaft.
En kompis kjører pukk på sin pickup... skal det da være ok med singel & matjord salg?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Nebelbrille
Supermedlem
*****
Innlegg: 815
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: oktober 07, 2011, 10:28:35 am »

Ja jeg er helt enig, men treski til skistativ og surfbrett til takgrind har da blitt solgt her mange ganger.

Loggført
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #6 på: oktober 07, 2011, 11:15:24 am »

Et veldig viktig poeng:
At en tråd ikke blir slettet er ikke ENSBETYDIG med at vi har akseptert den. Det kan være så enkelt at vi bare ikke har sett den.
Jeg hadde f.eks ikke fått med meg trådene som ble slette i går kveld før en av våre brukere brukte rapporterings funksjonen i forumet for å gjøre oss oppmerksom på noe som hørte hjemme på finn. Jeg var enig og slettet trådene.

Kall det forskjellsbehandling om du vil. Jeg velger å kalle det utøving av skjønn basert på hva vi ønsker her, og ikke.
Er dette sort/hvitt... Nei det ville vært umulig. Derfor er det gråsoner.

Casen i går kveld var for meg klar og jeg svarte, og låste derfor forrige tråd. Vi må vel disktuere hvor grensen for gråsonen ligger, men det vil uansett være opp til moderatorene å bestemme hva de mener er relevant.

Bill.merk: moderator stilling ledig :-)

edit: Vi tar kjønn ut av diskusjonen og erstatter med skjønn :-)

« Siste redigering: oktober 07, 2011, 12:06:19 pm av Trond Dahl » Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: oktober 07, 2011, 11:36:58 am »

Jeg synes det blir feil å trekke kjønn inn i dette...  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #8 på: oktober 07, 2011, 11:43:36 am »

Jeg synes det blir feil å trekke kjønn inn i dette...  Blunker

Den så jeg også, men tenkte det ville være mest "dannet" å holde kjeft Gliser
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #9 på: oktober 07, 2011, 12:06:33 pm »

 Osteaktig
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: oktober 07, 2011, 12:08:31 pm »

Eller salg av dette...   Øyerulling
Loggført

Speed is no substitute for direction
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #11 på: oktober 07, 2011, 12:12:26 pm »

Blander meg litt inn her jeg Øyerulling Har sett på andre forum at det er en egen til salgs tråd for alt annet enn det som er forum relatert. En tråd etter eksterne salgs linker er jo en mulighet hvor folk kan selge barneseter etc.

Sier ikke at det er ett must for meg, men en mulighet..... Kunne gjerne selgt unna bilsete, barnevogn til noen luft huer for en god pris jeg Gliser
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 07, 2011, 12:18:10 pm »

når vi er inne i forslag til endring av salgstrådene...

hva med å ha ett valg når man legger inn noe for salg..

man velger enten fast pris eller auksjon..

Og auksjonen kan være slik at alle gjeldende bud var tilgjengelig for meningheten ( Rekker tunge )
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

2mmelit1
Seniormedlem
****
Innlegg: 251
Bosted:



Vis profil
« Svar #13 på: oktober 07, 2011, 12:55:55 pm »

når vi er inne i forslag til endring av salgstrådene...

hva med å ha ett valg når man legger inn noe for salg..

man velger enten fast pris eller auksjon..

Og auksjonen kan være slik at alle gjeldende bud var tilgjengelig for meningheten ( Rekker tunge )

Å en annen ting... man burde ikke kunne legge ut synseannonser på biler/ting man skal selge uten å oppgi ihvertfall en antydning på hva man vill ha..
Når man kommer ned til det.. Så er det alltid en minstepris inne i bilde... Men tingen er at de vill ha en fantasilion mer enn det.. men det er jo hemmelig!!
Loggført

Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #14 på: oktober 07, 2011, 15:31:48 pm »

var jeg som kommenterte på salgstråden til Nebelbrille , ikke att det har noe med saken å gjøre da.
men syns det er litt rart att han får slettet/stengt salgstråden sin.

Har selv sett flere forskjellige rat/resto bobler med trehjulsykkel på takgrinda, noen mer tidsriktige enn andre da men Blunker
å synes den som Nebelbrille skulle selge hører til en av de som er mer tidsriktige enn andre.
Så en gammel trehjulsykkel har vel like mye inndirekte relasjon til hobbyen vår , som andre ting som blir lagt ut for salg på VW-Norge.... F.eks gamle hustelt , flere byggtørkere , enn gammel rattkjelke +++....jeg nevner ikke disse tinga for å henge ut noen av selgerene , bare for å vise hva du finner på salgstråden her inne.

Har selv solgt flere ting som ifølge moderator ikke har relasjon til hobbyen, bla. en gammel primus...Som jeg igjen kjøpte av en som annonserte den her inne Blunker

Så jeg synes salgstråden burde åpnes igjen! Sånn att noen av de andre som liker å ha litt stash på takgrinda si får mulighet til å få tak en av de råeste trehjulsyklene det er mulig å oppdrive i dette landet Blunker
Loggført
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #15 på: oktober 07, 2011, 16:29:37 pm »

En kompis kjører pukk på sin pickup... skal det da være ok med singel & matjord salg?

Singel-kabiner er ok.
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #16 på: oktober 07, 2011, 18:50:41 pm »

Jeg la for en tid siden ut en ønskes kjøpt tråd hvor jeg ønsket å få kjøpt ei girkule fra Golf 1 GTI (disse som minner om en golfball). Tråden ble slettet i sin helhet ganske umiddelbart. Mens nå er det "lov" å legge ut gammle vannkjølte biler for salg her på forumet! Bare et eksempel. Det burde modereres ut i fra en mal, ikke dagsformen eller etter hvilken retning vinden kommer fra.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #17 på: oktober 07, 2011, 19:01:33 pm »

Jeg la for en tid siden ut en ønskes kjøpt tråd hvor jeg ønsket å få kjøpt ei girkule fra Golf 1 GTI (disse som minner om en golfball). Tråden ble slettet i sin helhet ganske umiddelbart. Mens nå er det "lov" å legge ut gammle vannkjølte biler for salg her på forumet! Bare et eksempel. Det burde modereres ut i fra en mal, ikke dagsformen eller etter hvilken retning vinden kommer fra.
Det er greit at noen er raske å hoppe inn i slike tråder som dette, men hvor har du fått det at vi nå plutselig tillater vannbiler?

Jeg gidder ikke la meg fyre for mye opp av de som har det som mål og referer derfor til mitt svar #6 i denne tråden.

Jeg har forståelse for at de som har hatt noe fjernet er de som er raske til å kommentere, men det dere ikke får med dere er de som klager over irrelevante tråder. Finnes vel så mange av de...
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #18 på: oktober 07, 2011, 19:10:38 pm »

så sånn går no dagan...


moderatorene her gjør en flott jobb.   en " glipp" i ny og ne er jo inga problem   Gliser   kjør på!


god helg til dere alle!
Loggført

tlf 90 11 98 33.
Lassen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1034
Bosted: Sandnes i Rogaland


Praise the Lowered


Vis profil
« Svar #19 på: oktober 08, 2011, 01:15:07 am »

Jeg er ikke ute etter å fyre opp noen..bare så det er sagt... !

Men hvorfor er salget av en gammel trehjulsykkel irrelevant? .... når flere rat/resto biler har dette som stash på takgrinda....Da har det jo en indirekte relasjon til bilen....

Å ja Nebelbrille , hadde lett kjøpt den trehjulsykkelen av deg hadde jeg ikke hatt en lik selv Glad 
Loggført
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #20 på: oktober 08, 2011, 08:05:06 am »

Bare å lage en egen tråd for rusk og rask halveis relatert til boble, så setter vi av en grinebiter som kan moderere den ene tråden. Øyerulling
Loggført

Kjetil
Supermedlem
*****
Innlegg: 1459
Bosted: Toten



Vis profil
« Svar #21 på: oktober 08, 2011, 08:23:42 am »

Tja, f eks..    Glad Men dette kan jo ikke være noe stort problem heller, siden moderatorene ikke alltid tenker over det, før en eller annen trykker rapporteringsknappen.  Så da er det vel andre som har størst problemer med at sånne ting fins her da.   Øyerulling   
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #22 på: oktober 08, 2011, 08:53:33 am »

støtter dalland sitt forslag med ein "kategori" for off-topic, oppsop og ymse
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
T-1
Supermedlem
*****
Innlegg: 1297
Bosted: Hjemme hos meg selv...


Praise the lowered...


Vis profil
« Svar #23 på: oktober 08, 2011, 09:11:48 am »

Bare å lage en egen tråd for rusk og rask halveis relatert til boble, så setter vi av en grinebiter som kan moderere den ene tråden. Øyerulling
grinebiter eller kranglefant? har du tid til enda mer og gjøre da dalland? Gliser Kysser
Loggført

In case of fire, do not use elevator. Use water!
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #24 på: oktober 08, 2011, 10:07:38 am »

Bare å lage en egen tråd for rusk og rask halveis relatert til boble, så setter vi av en grinebiter som kan moderere den ene tråden. Øyerulling
grinebiter eller kranglefant? har du tid til enda mer og gjøre da dalland? Gliser Kysser

 Gliser

Ordne dette lett med en ekstra kategori og gjør f.eks T1-Tommy til moderator (ingen som leser flere annonser enn han anyways Blunker )
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #25 på: oktober 08, 2011, 10:39:50 am »

Jeg la for en tid siden ut en ønskes kjøpt tråd hvor jeg ønsket å få kjøpt ei girkule fra Golf 1 GTI (disse som minner om en golfball). Tråden ble slettet i sin helhet ganske umiddelbart. Mens nå er det "lov" å legge ut gammle vannkjølte biler for salg her på forumet! Bare et eksempel. Det burde modereres ut i fra en mal, ikke dagsformen eller etter hvilken retning vinden kommer fra.
Det er greit at noen er raske å hoppe inn i slike tråder som dette, men hvor har du fått det at vi nå plutselig tillater vannbiler?

Jeg gidder ikke la meg fyre for mye opp av de som har det som mål og referer derfor til mitt svar #6 i denne tråden.

Jeg har forståelse for at de som har hatt noe fjernet er de som er raske til å kommentere, men det dere ikke får med dere er de som klager over irrelevante tråder. Finnes vel så mange av de...

Nevnte ikke dette for å terge, men for å bevise at det til tider virker som at tråder modereres litt etter dagsformen,   http://www.vwnorge.no/index.php?PHPSESSID=1bapj2rh03u8bv0nj53u1m6nh1&topic=39023.msg388640#msg388640
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #26 på: oktober 08, 2011, 10:52:01 am »

Atter en gang ref svar #6.
takk for tips den er nå fjernet
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #27 på: oktober 08, 2011, 16:08:31 pm »

Hvor vanskelig kan det være?
VW-relatert = ok, Ikke VW-relatert = Ikke ok.
At det forekommer forskjellsbehandling når det gjelder person/bruker har jeg vanskelig for å tro men når man må bruke skjønn ang hva som er VW-relatert vil det troligvis noen ganger føles som "forskjellsbehandling". Det tror jeg vi kan leve med.
Gråsoner vil alltid finnes, de som henger seg opp i hva som blir fjernet og at moderatorene ikke får reagert lynkjapt hele tiden bør få seg en hobby. Skru bil eller noe sånt..
Stemmer for forslaget med en egen kolonne for urelaterte saker til salgs, om ikke annet for å slippe tråder som denne  Osteaktig
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
trigger
Medlem
***
Innlegg: 156
Bosted: Rakkestad


Vis profil

« Svar #28 på: oktober 08, 2011, 18:02:04 pm »

Ser jo at Porsche 914 går å annonsere
her men går det med ur-911 ??

    myrer,n
Loggført
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #29 på: oktober 08, 2011, 18:42:12 pm »

Ser jo at Porsche 914 går å annonsere
her men går det med ur-911 ??

    myrer,n

Er liksom en vw det http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_914
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!