mars 28, 2024, 09:14:29 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: scarbug - 1303s '74  (Lest 136588 ganger)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #30 på: januar 17, 2012, 21:31:59 pm »

Satt inn pedaler



Fortsetter videre med forstiling og lurer om jeg burde bytte indre foringer på bærearmer. De som sitter ser bra ut og fungerte bra uten noe anmerkning før jeg tok armene ut. Harkjøpt nye urethane foringer...



Så kommer noe nytt inn...Glad



Bare mistet en av mutter fra ny stabstag...  Trist  
Stabstag er 22mm og kjøpt fra kerscher.de.

Prøvemonterte litt:) Nylakkerte deler ser bra ut under en bil med gammal tektyl:D



Ellers så tar ting tid... Trodde at tilbakemontering skulle gå fortere men små ting her og der bremser litt. Så er det ønske å få det litt pent...  Kult
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
ksl
Medlem
***
Innlegg: 243
Bosted: Sunnmøre


Vis profil

« Svar #31 på: januar 22, 2012, 11:12:14 am »

Hei, fin bil du har.
Et lite tips angående setene:
Tror jeg ville ha prøvd å unngå modifisering i dørken på bilen.
Kansje du kunne fått tak i et dårlig originalt sete som prøveprosjekt, der du sveiser inn stag mellom innfestningspunktene på setet, slik at de holder posisjonen i forhold til hverandre, så kan du skjere løst øverste delen av setet. På porschesetene kan du da gjøre en vurdering av hva som må bort, og hva som må være igjuen av understellet, skjere bort det overflødige, og tilpasse setet mot innfestningspunktene fra originalsetet. Jeg gjørde lignende i en 1303 jeg hadde før.
Jeg brukte seter fra corrado, noe som sikkert gjorde jobben min litt lettere.
Men er ganske sikker på at du finner ut av desse setene også, lykke til :-)

En liten redigering....: hadde ikke sett igjennom sete-tråden før jeg skrev dette...
Gjekk det fint å få festa setene?
« Siste redigering: januar 22, 2012, 12:05:27 pm av ksl » Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #32 på: januar 23, 2012, 08:50:35 am »

Det med seter er noe litt spesielt for jeg ønsker å bli kvitte de plast foringer som gir aldri en fast resultat, Altid 1-2 mm slarkhet sideveis med de... Jeg vil ha stoler som sitter fast Glad Sete-tråd ( http://www.vwnorge.no/index.php/topic,40090.0.html ) er oppdatert etter helgens økt Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #33 på: januar 23, 2012, 21:56:00 pm »

22mm stag foran og ingen stag bak ....  Øyerulling   Har prøvd det ja..  Litt kjapp enkel tankegang. Hvor er det bobla har mesteparten av tyngda si? Ikke foran i hvertfall..   Hvis du da stiver opp bobla mye foran og ikke noe bak, hva skjer da ?   Blunker

Jeg har prøvd å montere tykkere stag foran på 03, den ble ikke noe god å kjøre da i hvertfall.  Det originale foran er mer enn stivt nok selv med ett tykt stag bak. Skal du kjøre bane med feite lisser og har et 25mm stag bak, så kanskje..

Den største enkelte forbedringen du kan gjøre på en 03 er å sette på stag bak.

Med tykt stag foran og ingen stag bak, så vil innerhjulet være i lufta, og hvor mye veigrep gir et dekk som er i lufta ?  Blunker

Polyforinger i armene foran foran er helt ok, da det er bra belastning på disse, men superstive dempere,stive fjærer og tykt stabstag foran bruker faktisk ikke käfercup-gutta heller. Riktignok bruker dem coilovers mange av dem, men da stilt på bortimot det mykeste.
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #34 på: januar 24, 2012, 10:25:10 am »

Takk for tips Jærva! Fint å høre fra noen som har prøvd dette før Glad

Nå føler jeg som en tulling som prøver å monterer fine deler uten å tenke på hvordan ting funker...
Men la meg forklare litt - Riktig nok har jeg lite erfaring med hva som skjer ved en slik stag montering(kun teoretisk lesing og høring). Grunnlag for valg var superbeetlesonly.com og germanlook.net forum lesing der folk har skrevet og diskutert en god del om kjøreegenskaper og modifikasjoner for å nå det optimalet. Om de har rett vet jeg ikke. men noe sted må jeg starte Glad
Jeg bestemte meg å ta opp først forstiling og gjøre det som skal før jeg går bakover. Om jeg skal beholde torsjonstag bak eller skal gå over til coilovers vet jeg ikke enda...

Bilen min får bli familiebil med 5 seter og fullinredning (sleeper...). Regner med at vekt fordeling blir da litt bedre en på en ren Cup bil eller tar jeg feil her også?

Greit nok, stabstagkjøp var litt spontant... Blunker Men jeg har ikke ødelagt noe enda og det er forstatt ikke for seint å montere noe tilsvarende bak, eller fjerne den fra forran Osteaktig
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #35 på: januar 31, 2012, 09:44:42 am »

Noe arbeid gjort i det siste: monterte forstiling tilbake, skrudde på hjul og heiste boble ned på bakken etter et år i luft... Satt på panser og kan begynne med setehøydetilpasning.













Så var jeg så "flink" og glemte håndbrekk som var på i hele et år. Nå blir det litt jobb å løsne bakhjul. Venstre henger fast...
Venter på bremseslanger fra Unneberg så få jeg koble bremsevæskebejolder med mastersylinder. Tanker er å få starte motor å ta en kveld med øl og god "musikk" i garasjen Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #36 på: januar 31, 2012, 10:10:53 am »

Må skaffe meg et sånt stab stag til 03'n gitt. Har du typen for senkede biler?
Jeg har kjørt min med forholdsvis kraftig senking i et par år nå, og det setter tydeligvis den fremre innfestingen av stabstaget på prøve.
Med det resultat at rammehodet sprakk over stabstaget... pga. overdreven innvendig rust.
Så nå er karosseriet av og rammehodet reparert, måtte nesten det pga at karosseriet dekker dette delvis.
Loggført

Speed is no substitute for direction
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #37 på: januar 31, 2012, 10:29:40 am »

Jeg kjøpte min hos Kerscher.de sammen med bremseskiver og coilovers (blir nesten bare kerscher deler på den snart... Glad )

Om den er ment til senket biler det har jeg ikke tenkt over/sjekket. Er det noe forskjell? Jeg er så heldig og har det topp stand under bilen (i hvert fall mener jeg den er topp til å være original…) så håper jeg at innfesningene mine skal holde.
Hva slags stag hadde du, original?

Nå er jeg litt spent på hvordan blir det å kjøre med et stag som er stivere… og om det er virkelig bare tull å ha det stivere foran og ikke gjøre noe bak.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #38 på: januar 31, 2012, 10:42:42 am »

Jeg hadde original stag, den tynnere delen som går inn i bærearmen er bøyd "nedover" slik at den ikke opplever så mye brytning ved ekstrem senking.
Topline selger dette.
Bunnplaten min er i utrolig god forfatting med minimalt med rust, men det viser seg at vann må ha samlet seg het fremst nederst for det er den eneste plassen det er rustent.
Videre innover er det fortsatt strøkent stål. Det er ikke engang rust i Napoleonshatten som jeg fikk høre at det garantert var. Testen er enkel.. skrutrekker inn i siden over stabstaget.

Har liggende Kerscher stabstag til bak, men må ha et foran og har jeg tenkt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #39 på: februar 03, 2012, 10:26:31 am »

Ok, men siden jeg skal ikke høvle asfalten så burde det gå greit håper jeg... Hvor mye senk hadde/har du?

Så ringte jeg til trafikkstasjon for par dager tilbake og snakka litt om planer og ønsker for oppgradering av bremser, coilovers og seter. Fikk tips å ta det med Risløkka.

Jeg sendte mail til TS Risløkka og fikk svar:

"Din e-post er mottatt hos Statens vegvesen og oversendt saksbehandler. Vår ref.: XXXXX

Med hilsen Statens vegvesen Region øst
firmapost-ost@vegvesen.no"

Nå starta jeg min godkjenningsprosess og er litt spent på hvordan det skal gå Glad Regner med at jeg tok kontakt tidlig nok i prosses og at jeg for grønt lys...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #40 på: februar 11, 2012, 23:41:29 pm »

Etter 1,5 år med lagring var det på tide å få litt liv i bobla. Det er vel ikke noe nytt at luftkjølte starter etter flere år med lagring, men det var hyggelig å bekrefte det... (og dette var første forsøk Blunker )



p.s. Jeg brukte min "traktor" for å hente "hjelpestrøm" fra, derfor motor lyd før boble starter. Glemte å slå av motor på hjelpebil for å høre kun vw motor...

Måtte vel ta en tur ut av garasjen Osteaktig selv om det var bare noen få meter...



« Siste redigering: februar 11, 2012, 23:46:22 pm av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #41 på: februar 12, 2012, 01:14:00 am »

Jeg liker veien denne bilen tar med oppgraderinger.
Moro å se en så rustfri 1303 også.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #42 på: februar 12, 2012, 22:20:42 pm »

Om vi tar rust som tema så her er min verste rust angrep tror jeg Glad



Det er høyre bakskjerm. Tror den får jeg ikke redde Glad

Resten av biter:



Må også gjøre noe med sidebrett samt front støtfanger, den har fått litt støt...

Noen som har bakskjerm for salg? foretrekker en som er fra gamle dager....
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #43 på: februar 13, 2012, 09:16:33 am »

Mitt forslag:

Stigbrett og støtfangere i ekte karbon som du selvsagt lakker (for hvem ønsker synlig karbonmønster  Kysser) Integrer blinklysene i støtfangerne slik at du blir kvitt puppene på skjermene for en litt cleanere look. Skal du slå litt på stortromma så bytter du ut listene med noen i ekte karbon.. som du også selvsagt lakker  Blunker
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #44 på: februar 13, 2012, 09:34:58 am »

Mitt forslag:

Stigbrett og støtfangere i ekte karbon som du selvsagt lakker (for hvem ønsker synlig karbonmønster  Kysser) Integrer blinklysene i støtfangerne slik at du blir kvitt puppene på skjermene for en litt cleanere look. Skal du slå litt på stortromma så bytter du ut listene med noen i ekte karbon.. som du også selvsagt lakker  Blunker

Du leser mine tanker og planer men det med lakking av karbon - du kødder eller?  Rekker tunge

Men så lenge motor er en snill og 100% original 1600cc så vil jeg ikke "skrike" med race utseende og der med prioriterer teknisk oppgradering før karbon i første omgang. Skjermer blir av blikk, men stigbrett (kanskje støtfangere) kan fort bli karbon siden jeg må bytte de uansett og mellomløsning er noe jeg ikke gidder å satse... I sommer skal jeg kjøre med noen få mods og satser på større forandringer til 2013.

Etter at turbo ( sa jeg turbo? ....  Øyerulling )er på plass så skal det komme karbon, mye karbon, masse karbon....  Kult
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #45 på: februar 13, 2012, 09:40:01 am »

Du leser mine tanker og planer men det med lakking av karbon - du kødder eller?  Rekker tunge

OVERHODET ikke! Hvor fett er det ikke å skjule at du faktisk har superlette betar på bilen din uten at det skriker: SE HVOR HARRY JEG ER!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #46 på: februar 13, 2012, 09:54:20 am »

Greit greit, jeg skjønner poeng! Og er enig at for mye "skriking" med karbon er harry. Men bruker du masse penger på karbon for å ha lette deler og så påføre unødvendig lakk som igjen øker vekt... Det som er harry da er vel folie på hele bilen  Gliser
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #47 på: februar 13, 2012, 10:17:40 am »

Men bruker du masse penger på karbon for å ha lette deler og så påføre unødvendig lakk som igjen øker vekt... Det som er harry da er vel folie på hele bilen  Gliser

En karbonskjerm med lakk er MYE lettere sammenliknet med en originalskjerm. Thats the point. 
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #48 på: februar 13, 2012, 10:34:01 am »

Og poenget mitt var at karbon skjerm uten lakk er igjen noe lettere enn karbon skjerm med lakk på...
I gott your point BeetleBug! Blunker

Kunne ikke tenke meg skjermer på en 1303 i annet farge enn selve bilen og dermed skal jeg lakke skjermene mine i boble sinn farge uanset hva er de laget av.
Smak og behag Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #49 på: februar 24, 2012, 09:40:59 am »

Bobla begynner å ligne på boble igjen... Kjøpte en rustfritt bakskjerm, "litt" feil farge men det fikser jeg etter hvert. Fokus nå er å få bilen på vei igjen. Fant ut at å ha bobla stående i garasjen er ikke noe gøy  Glad så jeg skrur alt sammen og tar EU mens jeg venter på bedre vær for lakkarbeid. Søknad er sendt til BT men ingen svar per dags dato... Tipper det skal ta litt tid men har veldig stor lyst å kjøre bobla til SCC med nye felger....













Stigbrett er rustet mer på overflaten (det som ligger under gummi) enn på undersiden. Jeg skal ha carbon stigbrett og lurer på hvor mye jobb jeg skal legge i de eksisterende. Kanskje en rast rust rens og et strøk i felgfarge skal funke før jeg skaffer meg karbon eksemplar...

« Siste redigering: februar 24, 2012, 09:51:23 am av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #50 på: februar 24, 2012, 17:10:01 pm »

Kjøp Karbon "film" som du trekke og limer over stigbrettet! Finnes på nettet og skal være ok å legge på så sant underlag er slett og fint!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #51 på: februar 24, 2012, 21:26:15 pm »

Ble nysgjerrig på denne tråden etter å ha møtt deg. Kjempekul tråd. Bare kjør på med karbon dersom det er det du ønsker. Du klarer å holde alle på avstand til turbomotor sitter i bilen, ved å ta den overlegne tonen ved å hevde at du bare kjører lett fra dem uansett.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #52 på: februar 28, 2012, 13:40:36 pm »

Kjøp Karbon "film" som du trekke og limer over stigbrettet! Finnes på nettet og skal være ok å legge på så sant underlag er slett og fint!

Ufff...,Ketil, film er noe fy fy! Carbon er carbon Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #53 på: februar 28, 2012, 13:45:03 pm »

Ble nysgjerrig på denne tråden etter å ha møtt deg. Kjempekul tråd. Bare kjør på med karbon dersom det er det du ønsker. Du klarer å holde alle på avstand til turbomotor sitter i bilen, ved å ta den overlegne tonen ved å hevde at du bare kjører lett fra dem uansett.

Glad takk for tips  Blunker skal se om jeg klarer å holde unna karbon før turbo kommer Osteaktig
Det kan være feil for noen og harry for andre men jeg bare elsker carbon...

Både det ene og det andre krever litt $$$ så prioritering må det være :/
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #54 på: februar 29, 2012, 12:15:43 pm »

 Gliser Ingenting er som ekte vare!
Ta en tur innom Biltema, kjøp Carbon (500,- for 1 kvm eller noe slikt) og epoxy. Kle stigbrettet ditt med tynn dekkplast (fåes på Byggmix, Byggern etc),rett ut alle folder, klin på med epoxy og carbonmatte. Renksjær og vips har du fete stigbrett i Carbon.
Easy pisi  Blunker
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #55 på: mars 06, 2012, 09:07:15 am »

Ja, oppskriftin er easy men for finish jeg ønskermeg er det nok litt mer arbeid... Men la karbon vente sinn tur. Mye som skal fikses før det.

Nå er begge Porsche seter klare for å bli sveist mot bunnplate: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,40090.30.html



Så kom litt sommerlig vær og jeg testa hvordan spraybokslakk funker. Bestilte fra Lakkrekvisita på Lambersete en boks i bilens originalfarge, kosta 250kr for 400g (325 eller 375ml?). Gidder ikke å demontere vindusviskermotor en gang til så jeg lakka nå. Brukte Wurth "melk" først...












« Siste redigering: juli 15, 2012, 15:42:25 pm av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #56 på: mars 13, 2012, 08:26:36 am »

Alle lykter på plass. Og viskemotor fikk noe lengre kabler før den gikk inn. Jeg var overasket at det gikk ikke å ta ut viske motor uten å klippe ledninger. Sikkert mulig å koble de ut på andre enden men det er vel krøllete dersom en skal ha bytte bare motor og ikke åpne dasjbord. Skal lage en løsning etter hvert...













Kobler på vindusvisker, sveiser seter mot gulv og den er sånn ca klar for EU... Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #57 på: mars 13, 2012, 08:36:38 am »

Ser jo fint ut dette.
Min er også klar for EU nå. Måtte bare hive på 2 nye dempere for sikkerhetsskyld. Den ene hadde en mini lekkasje. Hadde 2 Bilstein sports dempere liggende til bak.
Har fått lakket en ny skjerm og 2 nye fangere. Hva slags felger skal du ha på! Ser jo at du har coilovere som gir god senk!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #58 på: mars 13, 2012, 08:43:36 am »

Her er felgprosjekt jeg driver med...

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,40070.0.html

Skal gjennom EU først før jeg setter (prøver å sette ) de på Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #59 på: mars 13, 2012, 11:04:54 am »

Det blir nice, men felgene bør ikke sandblåses ! Blir for hardt.
Jeg kjøpte meg 4 7" ATS som jeg glassblåste på jobb og deretter våtslipte og lakkerte. Selv med glassblåsing får du litt porer, men de fyllte jeg igjen med "fyller" og deretter lakk. Det ble veldig bra.
Felgene dine blir bra på bilen med "Gun metall" !
Mine ATS er svarte med polert kant og overflate.
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Sider: 1 [2] 3 4 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!