mars 28, 2024, 16:58:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: scarbug - 1303s '74  (Lest 136612 ganger)
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #120 på: juni 04, 2013, 09:42:41 am »

Hva slags spacere er det du har brukt?

Du kan se bilder av både spacere og pakning de kom i under http://www.vwnorge.no/index.php/topic,40070.60.html
Side 3, nederst. Om jeg tar ikke feil så heter merke for "FVD Motorsport".
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #121 på: juni 04, 2013, 09:49:40 am »

Gratulerer!! Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
HJ_02RS
Medlem
***
Innlegg: 172
Bosted: Leirsund


72 1302 RS - 2275


Vis profil
« Svar #122 på: juni 04, 2013, 10:10:33 am »

Gratulerer! Digg med ting på stell i vognkortet.

Er i samme prosess selv og skal prøve å få ting godkjent.
Når du skriver preaksepterte løsninger; vil det da si at det holder å møte til visning med TUV papirer uten å ha sendt en søknad om ombygning i forkant?
Hadde du TUV papirer på spacere eller blir det aksepter så lenge det ikke er mer en 50mm sporviddeøkning totalt?

Henning
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #123 på: juni 04, 2013, 10:12:59 am »

Noen bilder fra TS.

Fikk gates nr. 5 Glad


Parkerte og tok bilde i tilfelle jeg kommer ikke ut igjen... Osteaktig


Så rulla jeg inn. Kom to hyggelig karer. Gikk rundt, tok mange bilder av alt mulig. Til og med motor nummer. Satt en av de i bilen, sjekka girspakken og storsmilte av kort veksling. Men null kritikk eller påpeking. Var litt i tvil om de skal like girspakken for den hadde jeg ikke noe papir på. Men jeg fikk ikke noe spørmål om det. Han bare gikk gjennom gir og var imponert hvor korte de var. Så kjørte han bremse test.
Ble veldig spent om alt blir bra siden jeg sleit med lufting av bremsesystemet. Nei men han bare storsmilte igjen og sa at "bedre en det får du rett og slett ikke"! Bremsene fungerer idielt likt på begge sider... Angrer ikke at jeg brukte kvalitets deler!


Så kjørte kontrollørn på bokken. Bilen ble hevet opp og flere runder rund der enda flere bilder ble tatt. Fikk mulighet å titte under selv. Så at bakre bremseslange svetter så jeg må nok ta en nærmere titt. Var litt hardkjøring i helga...ups...Heldigvis så fikk jeg ingen påpeking på det... Svetting på motor så vi på men det var noe "vanlig" problem og det var ikke gjort noe sak om.


Så var det bare sitte og vente til konklusjon. Tok kanskje 20 min så kom begge to ut med mine papirer. Føltes litt sånn diplomaseremoni Glad Da fikk jeg vite at de godkjente alle mine ombygginger og leverte all dokumentasjon tilbake. Siden jeg hadde ikke med meg vognkort del 2 så må jeg stikke innom hvilken som helst stasjon og få det bytte ut. Men jeg fikk utskrift fra deres system der alle ombygginger står godkjent på. I tilfelle jeg blir stoppet av politi.

Det er ikke  noe spesielt jeg fikk godkjent. Flere som har det og det var en god kontroll på at dette blir godkjent. Det viktigste for meg er at bilen er ryddig i papirer og jeg kan avslappet kjøre der jeg skulle ønske uten fare å bli avskiltet... I tillegg så har jeg hatt mye lærdom.
Tok en liten prat om bur/veltebøyler med kontrolløren. Han mente at jeg får godkjent kun halvbur og det skal ikke være noe problem. Skulle bare bygge og komme til kontroll. Men jeg får ikke lov å kjøre med vanlig skilter og helbur. Det har noe med regler som kom inn etter 1971. Biler før det får det nok letter. Det er lite aktuelt med bur for denne bilen men det var greit å vite til neste prosjekt når det skulle komme.

Så takka jeg for kontroll og en hyggelig opplevelse og fikk "takk for det samme" som svar tilbake. Vi fant tonen merka jeg  Glad

Nå kan jeg konsentrere med på karbonstøping... Det er vel nok å kjøre uten stigbrett Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #124 på: juni 04, 2013, 10:13:58 am »

Gratulerer!! Glad

Tusen takk for alle gratulasjoner folks!
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #125 på: juni 04, 2013, 11:01:45 am »

Gratulerer! Digg med ting på stell i vognkortet.

Er i samme prosess selv og skal prøve å få ting godkjent.
Når du skriver preaksepterte løsninger; vil det da si at det holder å møte til visning med TUV papirer uten å ha sendt en søknad om ombygning i forkant?
Hadde du TUV papirer på spacere eller blir det aksepter så lenge det ikke er mer en 50mm sporviddeøkning totalt?

Henning

Du kan vel bare bestille time og dukke opp med TUV papirer. Men jeg sendte meil på forhånd og beskrev det jeg skal gjøre, ba om tilbakemelding og gjorde det som jeg skrev. Det var det jeg mente med forhondsgodkjent - de skrev meg at dette lar seg godkjenne. Når jeg kom inn så hadde de vår meil korespondanse med seg og viste hva kan de forvente å se... Og det var lite overaskelser for dem.

Papirer på spacere hadde jeg og de ville se på de. Generelt sett så tok de kopi av alle TUV jeg hadde på div deler. Men de også nevnte at de har en hau av de fra før Glad  Og det er vel bare 15mm total sporvidde forandring som er tillat. og for å ivareta det måtte jeg bruke spacere men de måtte være med TUV.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
HJ_02RS
Medlem
***
Innlegg: 172
Bosted: Leirsund


72 1302 RS - 2275


Vis profil
« Svar #126 på: juni 04, 2013, 11:23:27 am »

Ok, har hatt mailkorrespondanse med dem og det er slik jeg har oppfattet det også.
Fikk du godkjent bremsene mot en gitt maks motoreffekt?
Jeg har settet fra Kerscher med papirer på 160HK men det ville de ikke godkjenne som maks motoreffekt. Men bremesene kunne godkjennes.

Henning  
Loggført
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #127 på: juni 04, 2013, 11:47:12 am »

Nei, de skrev ikke noe maks efekt på motor for meg heller. Og det er vel logisk for det er ikke det du godkjenner.
Du for godkjent bremser i seg selv. Og de er gode for å "ivareta" motorefekt opp til 160hk. Så kan du bygge om motor og søke om det. Det du for godkjent er efekt på motoren din! og det kommer frem fra motorbremsing. Siden dine bremser er ok opp til 160hk så får du ikke godkjenne større motor i bilen din.
Bremser du motor til 145hk så blir bilen din godkjent med motor som har 145hk. Eller 110hk eller 159,9hk eller hva det skal være i den...

Det at bremsene dine tåler 160hk i motor er bare en spesifikasjon.

Håper det var noe forståelig Glad
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BobleTurbo
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Nittedal



Vis profil
« Svar #128 på: juni 05, 2013, 07:25:17 am »

Hyggelig å møte deg på lørdag Glad så bilen din sto på statoilen når vi kom på søndagen Glad
Må si jeg liker bare denne bilen din bare bedre og bedre Glad kult at du også har begynt i andre enden enn det folk vanligvis gjør Glad understell og bremser før motor Glad  blir nok en av Norges feteste German/Euro Lookere dette. Mangler bare en turbolada værstingsmotor og bur så er du der Glad etter min mening


Loggført

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #129 på: juni 05, 2013, 09:01:56 am »

Takk takk. Stemmer det, måtte parkere bilen for et stund. Er tilbake på jobb etter pappaperm så det var litt å ordne på søndag før permen var avslutta. Så jeg fikk dessverre ikke kjørt søndag. Men det holdt med lørdags kjøring og beste tid til slutt:)

Turbo er i langsiktige planer men er litt i tvil om bur kommer. Dette er jo "familie" bil og med to seter så sliter vi;)))
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BobleTurbo
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Nittedal



Vis profil
« Svar #130 på: juni 05, 2013, 17:56:45 pm »

Kan ha skrudd bur men ta tar jo da fort 20-30min å få ut buret
Loggført

1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #131 på: juni 06, 2013, 06:56:02 am »

Det er nye regler på trappene ang.bur.Men det skal jo vurderes og lages lover :)Dette iflg.spesialgruppa for omb.Kjøretøy.
Mye kan godkjennes på biltilsynet.Husk Søk først og ha dokumentasjon og allt klart før en møter på biltilsynet.Gjør du en ordentlig jobb i tillegg så blir biltilsynet fornøyd og du blir tilslutt fornøyd Glad
« Siste redigering: juni 06, 2013, 11:25:24 am av 1303SS » Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #132 på: juni 25, 2013, 20:15:17 pm »



EU godkjent i dag uten feil!  Kult
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Lowlife
Supermedlem
*****
Innlegg: 3524
Bosted: Det lille møkkastedet Siggerud.



Vis profil
« Svar #133 på: juni 26, 2013, 05:36:12 am »

Gratulerer igjen.
Loggført

LP kontaktperson:tlf. 90746649.
Æren deler jeg gjerne, men skylden er min alene.
Ingenting er umulig, det "umulige" tar bare lengre tid.
Freedom comes with a cool set of wheels.
Member of LP,NO,MDR and SIM.
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #134 på: juli 05, 2013, 17:45:44 pm »

Håhå, najs! Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #135 på: oktober 04, 2013, 08:37:05 am »

Sesongen er ferdig. Og ikke så verst når jeg oppsummerer:

- Beste tid på Varna (originalklasse)
- Beste tid på SCC (originalklasse)
- mange, mange hyggelige km gjennom sommer Glad

Nå sitter scarbug i garasjen og gjennomgår lettere oppgradering. Setter inn lyddemping som jeg har drømt om for lenge. Tror det skal gi mye mer komfort i kjøring og det blir ikke så slitsomt å kjøre den i lengre distanser.

Gulv har jeg pusset opp for noen år tilbake og måtte bare flekke etter montasje av setebraketter. Skal gi et strøk til med maling før jeg limer på lyddemping på gulve. Ellers planen er å dempe alt som er tilgjengelig.
Løfta matter bak baksete. De henger i bakrutepakning så jeg får ikke ta de ut men jeg kom meg til bakveggen. Gammal demping er ca 70% løs, så jeg tar den ut og limer noe nytt. Ser frem å teste forskjell...



















Dårlig bilder men bendre enn ingen Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
hauganfoto
Seniormedlem
****
Innlegg: 428
Bosted: Drevsjø


Jørn Kristensen


Vis profil
« Svar #136 på: oktober 04, 2013, 20:53:51 pm »

Herlig tråd, lurer litt på mer lyddemping i min 1303 selv. Følger spent med videre :-)
Loggført

1954 Tempo Handy
1954 Ferguson gråtass
1973 1303s
Og to bruksbiler...
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #137 på: oktober 06, 2013, 10:12:25 am »

Okay,  siden du har solgt Dæsjbordet, hva kommer inn nå  Hæ
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #138 på: oktober 06, 2013, 16:19:11 pm »

Dashbordet mitt er forsatt på plass! jeg solgte en ekstra jeg hadde Blunker må skoffe litt cash til noe spennende...Blunker
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #139 på: oktober 28, 2013, 12:04:55 pm »

En helg med lyddemping som tema:)

Først fant jeg på at det er gøy med før og etter dokumentering så jeg satt inn førersete tilbake, kobla på batteri og kjørte ut på gata med et ribbet interiør for å måle dB.

Først akselerasjon fra rolig rulling, gjennom alle gir og konstant fart i 90km/t.





Så målinger ved tomgang.





For sammenligning så målte vi 85dB i en BMW 5'er, 3l diesel på motorvei i 120km/t. Og 85dB skal være noe ca nivå personbiler ligger på.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #140 på: oktober 28, 2013, 13:06:23 pm »

Så var det arbeid i gang





Må kanskje nevne at jeg la et strøk lakk stå over par uker for å harde før jeg begynte med selve dempingsmatter...









Så var helgen over. Jeg rakk en halv bil ila helgen og det var mange nok timer med isolering. Det som tar tid er å trimme matter til riktig form og varme de opp for at de skal sitte bra.
Jeg legger matte på omtrent alle overflater. Samtidig sprøyta jeg inn en del voks i bak paneler og hull som matter dekket opp til slutt.
Satser på korte økt ila uka og fullføre før neste mandag. Er litt spent på effekt...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #141 på: oktober 28, 2013, 13:52:15 pm »

Hvor tungt blir det?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #142 på: oktober 28, 2013, 14:06:49 pm »

Ca 24 kg i dempematte

Har 2 pakker av http://www.bilstereosenteret.no/products/silent-coat-extra-23m-bulk
Og jeg ser at det skal brukes opp.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #143 på: oktober 28, 2013, 15:39:34 pm »

Veldig spennende prosjekt med før og etter måling. Du trenger ikke varme mattene. Bruk hansker og stryk de fast, hvis du ikke har rulle.
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #144 på: oktober 28, 2013, 20:09:58 pm »

Ja, det blir veldig spennende med ettermålinger. Håper å bli ferdig før snøen kommer så rekker jeg ettermålingene Blunker

Jeg må varme siden det er kalt i garasjen og matter er ganske stive. Det står i annonsen at det går å jobbe med de helt ned i +1C men det må være noe reklame feil... På pakken sto det at matter må varmes dersom temp er ikke mer enn +10C. Og ja jeg bruker både rull og håndkrefter for å presse de bra ned mot blekk. Det ser ut at til slutt så sitter de ganske bra.

Nytt økt med isolering unnagjort i kveld. Bilder kommer i morgen...
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #145 på: oktober 28, 2013, 20:17:14 pm »

Sier du at de sitter dårlig? Jeg vurderer å gjøre det samme med min 1303 i vinter og vil gjerne ha noe som funker OG er lett. Men det finnes kanskje ikke? Eller hva sier du Pål? Du er jo eksperten.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #146 på: oktober 28, 2013, 20:19:36 pm »

Er ikke greia med lyd-demping at det er tungt? For å dempe vibrasjoner og svingninger?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #147 på: oktober 28, 2013, 20:58:51 pm »

Lyden dempes best når bølgene må gjennom flere lag i forskjellig tetthet. Det jeg limer på nå er noe som erstatter bittum. Gir tyngde og stivhet for blekk slit at den vibrerer mindre. Så har jeg tenkt å lime et lag med skomaktig gummiteppe. Det skal gi ekstra 8mm tykkelse, det blir praktisk mulig. På toppen av alt kommer tepper og seter. Tror det blir bra nok Glad

Jeg er veldig fornøyd med hvordan de sitter, men da etter at jeg varmer de godt opp og presser bra mot underlag. Dersom jeg skulle bruke de som de er rett fra pakken så ville de ikke sitte bra. Men igjen, det står på pakken at de skal varmes opp dersom temp er ikke mer en +10C i arbeidsrom. Jeg jobber så å si "ute"...

Men alt i alt er jeg fornøyd så lenge med produktet dersom man tar pris og kvalitet i betraktning.
« Siste redigering: oktober 28, 2013, 21:02:09 pm av scardeep » Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #148 på: oktober 29, 2013, 07:53:24 am »

Ble ferdig med brannvegg og bunn over girkasse i går.



50% av bilen er ferdig.
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #149 på: oktober 29, 2013, 08:05:52 am »

Ser bra ut!
Anbefaler å bruke spraylim i tillegg på de flatene hvor platene blir "hengende", feks tak. I Ghia`n min har de som henger løsnet når flaten ble varme (har svart bil..).
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!