torivar
|
 |
« på: oktober 16, 2011, 20:11:52 pm » |
|
Da kan vel jeg starte opp en ørliten tråd som tar for seg litt småjobber som skal utføres fremover. Begynte med at jeg tok ut teppene for å tørke dem og under der var det litt smågrums.
 (120.44 KB. 368x653 - vist 381 ganger.) Det er vel ikke syke mengder rust, men jeg tenkte det var lurest å tørke bilen, pusse ned, grunne og lakke over.
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #1 på: oktober 16, 2011, 20:16:27 pm » |
|
Ble litt ivrig og tok ut pedalsettet. Tenker det er lurt å pusse under der med det samme jeg er i gang.
 Er dette blankt nok4.jpg (25.31 KB. 150x266 - vist 316 ganger.) Er dette blankt nok til å gå løs på med rustkiller av et el annet slag og lakk? Lurer på om jeg greier å sette inn pedalene igjen.. Noe sier meg at dette byr på mer trøbbel enn jeg forutså. Hvordan får jeg dette på plass igjen?
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
GraffsT1
Supermedlem

Urskog VW Aircoolers
|
 |
« Svar #2 på: oktober 16, 2011, 20:17:36 pm » |
|
Akkurat det der jeg fant også etter en våt tur til TotenBugs i August 
|
|
|
Loggført
|
Urskog VW Aircoolers
'66 mod t1 rat (byttet bort) '72 Fastback
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #3 på: oktober 16, 2011, 20:45:54 pm » |
|
Akkurat det der jeg fant også etter en våt tur til TotenBugs i August  Har ikke funnet noe hull foran, så jeg skjønner ikke helt hvor vannet kommer inn. Da jeg tok ut teppene og hang de opp rant bare vannet;(
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
GraffsT1
Supermedlem

Urskog VW Aircoolers
|
 |
« Svar #4 på: oktober 16, 2011, 20:53:07 pm » |
|
Akkurat det der jeg fant også etter en våt tur til TotenBugs i August  Har ikke funnet noe hull foran, så jeg skjønner ikke helt hvor vannet kommer inn. Da jeg tok ut teppene og hang de opp rant bare vannet;( Samme her. Finner ikke hvor det kommer inn, men det stod 2 cm med vann på gulvet etter turen (var riktignok et utrolig regnvær den dagen, men....). Får gå litt nøyere til verks i vinter. Det kommer i hvertfall vann inn, et eller annet sted.
|
|
|
Loggført
|
Urskog VW Aircoolers
|
|
|
Dalland
Supermedlem

|
 |
« Svar #5 på: oktober 16, 2011, 21:33:40 pm » |
|
Våte sko eller drenering fra frisk luften..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Squareback
Supermedlem

Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!
|
 |
« Svar #6 på: oktober 16, 2011, 21:39:16 pm » |
|
Lurt å sjekke dør og vinduspakninger. Mye løv, barnåler o.l. i ventilasjonssystem/inntaket eller tett drenering (foran frontrute)
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
GraffsT1
Supermedlem

Urskog VW Aircoolers
|
 |
« Svar #7 på: oktober 16, 2011, 21:49:47 pm » |
|
Lurt å sjekke dør og vinduspakninger. Mye løv, barnåler o.l. i ventilasjonssystem/inntaket eller tett drenering (foran frontrute)
Hvor er den dreneringen ?
|
|
|
Loggført
|
Urskog VW Aircoolers
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #8 på: oktober 16, 2011, 21:58:03 pm » |
|
Hvor er den dreneringen ? [/quote Ja, hvor er den?
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #9 på: oktober 16, 2011, 22:03:54 pm » |
|
Apropos noe ganske annet Mr. Hvordan greier jeg å få på plass pedalene igjen. Få hekta på clutchen inne i kanalen og samtidig spent opp fjæra på bremsepedalen. Noe tips der?
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Squareback
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: oktober 16, 2011, 22:50:32 pm » |
|
Apropos noe ganske annet Mr. Hvordan greier jeg å få på plass pedalene igjen. Få hekta på clutchen inne i kanalen og samtidig spent opp fjæra på bremsepedalen. Noe tips der? Plaststrips eller tape foran holder dette sammen til du får strammet bak. Har hatt ute pedalstellet på den røde varianten min. Gikk fint.
|
|
|
Loggført
|
Type 2 og 3 entusiast! Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben Liker alt som Brummer!!!!!
|
|
|
Squareback
Supermedlem

|
 |
« Svar #11 på: oktober 16, 2011, 22:54:52 pm » |
|
Hvor er den dreneringen ? [/quote Ja, hvor er den? Husker ikke - solgte min siste boble for ca 10 år siden - Er det som på Type 3 så er det en slange (eller 2 som på min) som går fra friskluftsboksen og ned. Tøm en bøtte eller spyl med vannslange så ser man hva som skjer - evt prøv å blåse rent med luft først.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #12 på: oktober 16, 2011, 23:03:19 pm » |
|
Apropos noe ganske annet Mr. Hvordan greier jeg å få på plass pedalene igjen. Få hekta på clutchen inne i kanalen og samtidig spent opp fjæra på bremsepedalen. Noe tips der? Plaststrips eller tape foran holder dette sammen til du får strammet bak. Har hatt ute pedalstellet på den røde varianten min. Gikk fint. Det vet jeg ikke helt om jeg skjønte. Jeg sjekker etter at jeg har lakka i morgen.
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #13 på: oktober 17, 2011, 07:43:54 am » |
|
Apropos noe ganske annet Mr. Hvordan greier jeg å få på plass pedalene igjen. Få hekta på clutchen inne i kanalen og samtidig spent opp fjæra på bremsepedalen. Noe tips der? Plaststrips eller tape foran holder dette sammen til du får strammet bak. Har hatt ute pedalstellet på den røde varianten min. Gikk fint. Det vet jeg ikke helt om jeg skjønte. Jeg sjekker etter at jeg har lakka i morgen. Når du har huket på clutch vaieren på pedalstellet, tar du en tape rundt vaier hodet og kroken som den sitter i slik at den ikke detter av når du putter alt inn i tunellen igjen  Ang vann, så mangler jo skrapelisten nederst på vinduet på førerdøra di, kan komme inn endel vann fra bunnen av døra da.
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #14 på: oktober 17, 2011, 08:22:35 am » |
|
Apropos noe ganske annet Mr. Hvordan greier jeg å få på plass pedalene igjen. Få hekta på clutchen inne i kanalen og samtidig spent opp fjæra på bremsepedalen. Noe tips der? Plaststrips eller tape foran holder dette sammen til du får strammet bak. Har hatt ute pedalstellet på den røde varianten min. Gikk fint. Det vet jeg ikke helt om jeg skjønte. Jeg sjekker etter at jeg har lakka i morgen. Når du har huket på clutch vaieren på pedalstellet, tar du en tape rundt vaier hodet og kroken som den sitter i slik at den ikke detter av når du putter alt inn i tunellen igjen  Ang vann, så mangler jo skrapelisten nederst på vinduet på førerdøra di, kan komme inn endel vann fra bunnen av døra da. Aha;) Jeg fant nemlig litt gammel elektrikertape rett på innsiden av tunellen. Nå er bilen helt tør. Støtt uten tepper og med varme på siden lørdan. Skrapelist skal erverves, så får vi se om det hjelper. Det er gøy å pludre litt;)
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #15 på: oktober 21, 2011, 19:18:16 pm » |
|
Nå begynner det å skje noe
 Rustguffe1.jpg (35.01 KB. 311x179 - vist 202 ganger.)
 Lakka1.jpg (27.99 KB. 184x327 - vist 192 ganger.)
 Mere lakka1.jpg (26.17 KB. 184x327 - vist 190 ganger.)
 enda mere lakk1.jpg (26.43 KB. 327x184 - vist 167 ganger.) Nå skal setene tilbake:)
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

:: DKL ::
|
 |
« Svar #16 på: oktober 21, 2011, 21:02:56 pm » |
|
Det ser bra ut. I boka står det at du bør få hjelp av noen til å holde clucthwire stram, men jeg har klart det uten noen ting. Noen tar og å åpner i tunnellen på passasjersiden for å komme bedre til.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #17 på: oktober 21, 2011, 21:32:20 pm » |
|
Takk, det har vært en møkkajobb, så nå håper jeg det holder en stund. Skal prøve meg på pedalene i morgen, så får vi se.
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #18 på: oktober 22, 2011, 13:37:26 pm » |
|
Klar for montering og etter tre timers kødd med clutchen fikk jeg inn pedalene(med clutchen på) og da ville ikke bremsepedalen spille på lag. Hva er galt her?
 (33.7 KB. 184x327 - vist 297 ganger.) Frustrerende dette:( Noen som har et tips på lur?
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

|
 |
« Svar #19 på: oktober 22, 2011, 14:28:25 pm » |
|
Den akslingen skal langt inn i pumpa. Du må kanskje ta den av, stappe den inn pumpa og så feste den på pedalen.
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car. 
|
|
|
BERGER
|
 |
« Svar #20 på: oktober 23, 2011, 11:23:48 am » |
|
Bremsepedalen har en liten "tapp" i støpingen på undersiden som skal stoppe mot en slags skinne/kant i bunnplaten for å forhindre at pedalen går for langt tilbake slik bildet ditt viser. Tipper denne "tappen" er på feil side av skinnen. Litt vanskelig å forklare, men når du ser greia er det lett å fikse. Tipper du kan løsne de to skruene som holder pedalstellet, løfte hele stellet og vippe "tappen" over på på rett siden. Hvis den er rustet bort blir det verre, da må det sveises litt..
|
|
|
Loggført
|
 This is my simple religion: -Be cool -Don't be an asshole
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #21 på: oktober 23, 2011, 11:30:52 am » |
|
Bremsepedalen har en liten "tapp" i støpingen på undersiden som skal stoppe mot en slags skinne/kant i bunnplaten for å forhindre at pedalen går for langt tilbake slik bildet ditt viser. Tipper denne "tappen" er på feil side av skinnen. Litt vanskelig å forklare, men når du ser greia er det lett å fikse. Tipper du kan løsne de to skruene som holder pedalstellet, løfte hele stellet og vippe "tappen" over på på rett siden. Hvis den er rustet bort blir det verre, da må det sveises litt..
Vet ikke om jeg skjønte det, men det sitter jo ei fjær på som jeg egentlig har skjønt hvordan jeg skal spenne opp. Det morsomme er at det er så god plass foran der;)
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #22 på: oktober 23, 2011, 20:03:08 pm » |
|
Fram og tilbake er like langt.... Måtte helt ut med pedalene igjen idag. Skjønner rett og slett ikke hva som er galt. Mangler det noe biter mon tro??
 Mangler det noe her.jpg (27.45 KB. 327x184 - vist 191 ganger.) Skal vel bare være denne skruen i gulvet?
 Stoppeskrue.jpg (39.68 KB. 184x327 - vist 194 ganger.) Hva er dette?
 Hva er dette.jpg (15.99 KB. 327x184 - vist 185 ganger.) Denne fant jeg da jeg tok ut pedalene, men det ser ikke ut som om den skal med? Kan sniken som har eid bilen før meg brukt denne til å stoppe vandringen på bremsepedalen?
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #23 på: oktober 23, 2011, 20:47:21 pm » |
|
Du manglar den plata som er skrudd til bolten der. den er lett å laga. har du repro golv er det ikkje sikkert at bolten står på samme plass og då må du laga litt anleis plata som eg har gjort her, men trur du har orginalt golv? og eg trur eg har ei sånn plata ein plass
den dingsen på siste bildet kjenner eg ikkje att
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #24 på: oktober 23, 2011, 23:19:38 pm » |
|
Du manglar den plata som er skrudd til bolten der. den er lett å laga. har du repro golv er det ikkje sikkert at bolten står på samme plass og då må du laga litt anleis plata som eg har gjort her, men trur du har orginalt golv? og eg trur eg har ei sånn plata ein plass
Da er det ikke rart dette byr på mer trøbbel enn planlagt. Har googlet og lest manualer, men ingen sted er det beskrevet ei slik plate. Antar at gulvet er originalt, det er godt brukt. Har du ei sånn plate tar jeg gjerne en slik;) Må få fiksa bilen. Blir trist av å ikke ha kjørbar bil.
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #25 på: oktober 24, 2011, 11:34:01 am » |
|
Veit du ca mål på plata? Høyde, bredde tykkelse? Har av alle ting noen flatjern hjemme.
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem

|
 |
« Svar #26 på: oktober 24, 2011, 12:12:18 pm » |
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #27 på: oktober 24, 2011, 13:00:18 pm » |
|
Thank you! Den kan jeg lage selv:)
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
Tistlo
Supermedlem

Wer will, der kann
|
 |
« Svar #28 på: oktober 24, 2011, 16:24:21 pm » |
|
kan prøva å få tatt mål eg dersom eg finn at den eg trur eg har ein viss plass i garasjen
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
torivar
|
 |
« Svar #29 på: oktober 24, 2011, 17:03:34 pm » |
|
kan prøva å få tatt mål eg dersom eg finn at den eg trur eg har ein viss plass i garasjen
Genialt;)
|
|
|
Loggført
|
1972 Pickup
|
|
|
|