april 25, 2024, 15:43:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Topp modifisering på sitt ypperste.  (Lest 11176 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #60 på: desember 14, 2012, 08:46:26 am »

"Advarsel: Dette er minst 120 dager siden siste innlegg i dette emnet ble skrevet. Hvis du ikke er sikker på at du vil skrive et svar, bør du vurdere å i stedet starte et nytt emne."

Nå er det vel på høy tid med litt mere godsaker i disse spjeldtider? Personen bak de første bildene i denne tråden har jobbet med en 1.4 (1397cc) liters motor:


* 1.jpg (58.75 KB. 800x600 - vist 193 ganger.)



* 2.jpg (62.8 KB. 800x600 - vist 181 ganger.)



* 3.jpg (57.39 KB. 800x600 - vist 165 ganger.)



* 4.jpg (82.22 KB. 800x600 - vist 160 ganger.)



* 5.jpg (93.67 KB. 800x600 - vist 152 ganger.)



* 6.jpg (69.93 KB. 800x600 - vist 181 ganger.)



* 7.jpg (70.09 KB. 800x639 - vist 155 ganger.)


-BB-


Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #61 på: desember 14, 2012, 08:52:34 am »

Flöde ,har inte papprena här men tittade nyss på dom.
In: 288cfm vid 28" vatten 12mm (standardtopp = ca220cfm)
Ut: 196cfm vid 28" vatten 11mm (standardtopp = ca150cfm)
Att det inte blev mer på insug beror till störst del på att det inte går att göra kanalen med full tvärsnittsarea hela vägen. Den är trång strax före styrningen men det går inte att ta mer för då hamnar man i fjäderbrunnen och neråt i vattenkanalen. Den är ca 24x29mmdär men i D-form. Det finns inte lika mycket gods till övers i mc topp som i en bil topp. Tratten är ca 65mm (har jag för mig) konar ner till 58mm, sedan konar spjället ner från 58mm till 43mm (ska hålla samma vinkel till porten). Tungan i porten nerkortad från ca 75mm till 32mm (från säte-uppströms) annars hade porten blivit annu trängre. Org ventiler är 33mm in och 27,5mm ut. Kammarna är custom Megacycle:
In: knappt 12mm lyft 260 vid 1mm org= 8,85mm 240* vid 1mm
Ut: knappt 11mm lyft 265* vid 1mm org= 7,25mm 220* vid 1mm
Effektivt varvtals område är ca 8500-13000rpm, Borr-slag = 81-63mm (org) och ja org vevaxel effekt är väl ca 175hk (som dom specar den till)


* 9.jpg (78.97 KB. 800x639 - vist 179 ganger.)



* 9.1.jpg (78.33 KB. 800x639 - vist 202 ganger.)


Og sånn ser klumpen ut:


* 9.2.jpg (85.66 KB. 800x639 - vist 227 ganger.)


Effekt: 717 hk, eller 513 hk pr liter om du vil.

-BB-


Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #62 på: desember 14, 2012, 09:51:55 am »

Å dæven. Hva er dette forno? Gliser
Dette hadde vært helt sykt å ha i Corollaen min Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #63 på: desember 14, 2012, 10:05:10 am »

Motor fra Suzuki GSX1300R alias Hayabusa, med stooor propell..

 Gliser
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #64 på: desember 26, 2012, 18:54:16 pm »

Her stod det endel nyttig
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Sider: 1 2 [3]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!