april 19, 2024, 15:55:27 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Topp modifisering på sitt ypperste.  (Lest 11129 ganger)
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« på: november 26, 2011, 16:19:03 pm »

En klok person sa:

It`s all in the heads!

Selv om dette ikke er VW så går det ikke ann å la være å bli inspirert av den karen her, spesielt i disse tider:

En Honda CRF 150R topp, original effekt 23 hk. Etter porting og setejobb (med 55gr setevinkel) 27hk:


* .jpg (29.23 KB. 640x480 - vist 243 ganger.)



* .jpg (26.16 KB. 640x480 - vist 234 ganger.)



* .jpg (25.98 KB. 640x480 - vist 243 ganger.)



* .jpg (35.81 KB. 640x480 - vist 226 ganger.)


Så over til en Volvo topp:


* .jpg (88.38 KB. 800x600 - vist 250 ganger.)



* .jpg (58.93 KB. 800x600 - vist 245 ganger.)


Flowtall fra Volvo toppen over her:


* Flodesdiagram_16V_topp_090305.jpg (33.89 KB. 713x445 - vist 220 ganger.)


Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #1 på: november 26, 2011, 16:28:38 pm »

Over til noe NA snacks:

Alfa T-spark 16V for baneracing. 2.0 liter motorvolum, 9500 omdr - 250hk


* .jpg (44.44 KB. 800x600 - vist 244 ganger.)



* .jpg (65.87 KB. 800x600 - vist 249 ganger.)



* .jpg (46.56 KB. 800x600 - vist 185 ganger.)


Bemerk: JPM sin 1915 motor bremset 248 hk med halvparten så mange ventiler  Sjokkert

Som om ikke toppene hans er smykker nok så bygger han også ekstreme turboer: 91mm turbin og 80mm billett kompressor, bremset 965 hjulhk ved 3.1 bar og den skal klare 1 bar til:


* .jpg (60.44 KB. 800x600 - vist 211 ganger.)



* .jpg (68.54 KB. 800x600 - vist 205 ganger.)



* .jpg (55.54 KB. 800x600 - vist 188 ganger.)



* .jpg (55.36 KB. 800x600 - vist 182 ganger.)


-BB-

« Siste redigering: november 26, 2011, 16:54:47 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #2 på: november 26, 2011, 16:40:41 pm »

Det stopper ikke der skjønner dere, denne volvoen kjørte 6.72 - 335 kmt og hold dere fast:


* .jpg (107.92 KB. 800x600 - vist 249 ganger.)



* .jpg (66.67 KB. 800x600 - vist 219 ganger.)



* .jpg (27.18 KB. 800x600 - vist 239 ganger.)



* .jpg (48.04 KB. 800x600 - vist 211 ganger.)



* .jpg (90.2 KB. 800x450 - vist 405 ganger.)



* .jpg (70.47 KB. 800x450 - vist 288 ganger.)



* .jpg (60.85 KB. 800x450 - vist 286 ganger.)


Legg merke til wastegate plasseringen, sånn skal det se ut hvis man ønsker å kontrollere trykket:

-BB-

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: november 26, 2011, 16:42:53 pm »

De siste pornobildene for i kveld,

Volvomotoren varver til rundt 9000 omdr. Turboen veide 36kg rett fra esken og etter hans modifiseringer så veier den 18,5kg. 98mm:


* .jpg (115.82 KB. 800x600 - vist 244 ganger.)


 Kult


* .jpg (109.63 KB. 800x600 - vist 209 ganger.)


-BB-

« Siste redigering: november 26, 2011, 16:46:03 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #4 på: november 28, 2011, 11:27:15 am »

mr cox?
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: desember 03, 2011, 02:43:35 am »

Stilig! Noe av grunnen til at JPM sin 1915 bremser like mye med halvparten av ventilene er nettop det at det er "halvparten" så mange ventiler å flytte på. Registeret blir lettere å dra rundt. Men for all del, imponerende.

Kul tråd!
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: desember 05, 2011, 12:13:32 pm »

Stilig! Noe av grunnen til at JPM sin 1915 bremser like mye med halvparten av ventilene er nettop det at det er "halvparten" så mange ventiler å flytte på. Registeret blir lettere å dra rundt. Men for all del, imponerende.

Seriøst, her er du på feil jorde... og langt ute også...  sykt langt ute
Loggført

Speed is no substitute for direction
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #7 på: desember 05, 2011, 21:16:29 pm »

Stilig! Noe av grunnen til at JPM sin 1915 bremser like mye med halvparten av ventilene er nettop det at det er "halvparten" så mange ventiler å flytte på. Registeret blir lettere å dra rundt. Men for all del, imponerende.

Seriøst, her er du på feil jorde... og langt ute også...  sykt langt ute


På vei ut på jorde, eller mulig på vei tilbake..  Gliser Anders sin bil.



*  (32.27 KB, 314x235 - vist 334 ganger.)
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #8 på: desember 05, 2011, 21:30:35 pm »

Kult Kalle. Endelig en tråd som er verdt å følge. For det kommer vel mer?
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #9 på: desember 05, 2011, 21:41:18 pm »

Stilig! Noe av grunnen til at JPM sin 1915 bremser like mye med halvparten av ventilene er nettop det at det er "halvparten" så mange ventiler å flytte på. Registeret blir lettere å dra rundt. Men for all del, imponerende.

Seriøst, her er du på feil jorde... og langt ute også...  sykt langt ute


På vei ut på jorde, eller mulig på vei tilbake..  Gliser Anders sin bil.




Stygg sak....
Loggført
vw1961
Supermedlem
*****
Innlegg: 626
Bosted: birkeland


Originalnostalgiker


Vis profil
« Svar #10 på: desember 05, 2011, 21:42:37 pm »

Noe modifisering går i boks, og annet går i dass.
Loggført

Praise the aircooled

Kjøreglede, det er å ta for seg hele alfabetet i steden for  A til B:=)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #11 på: desember 05, 2011, 21:50:50 pm »

Stilig! Noe av grunnen til at JPM sin 1915 bremser like mye med halvparten av ventilene er nettop det at det er "halvparten" så mange ventiler å flytte på. Registeret blir lettere å dra rundt. Men for all del, imponerende.

Seriøst, her er du på feil jorde... og langt ute også...  sykt langt ute


På vei ut på jorde, eller mulig på vei tilbake..  Gliser Anders sin bil.



Gliser Dette er på vei opp igjen ja. Blunker Var jo ganske langt ute... Brått nærmere veien.

Jeg kan skrive en eller annen lang avhandling her. Næh, gidder ikke. Blir så mye frem og tilbake og ikke minst "whining" som det kalles.
Mye bedre å fylle tråden med lekre bilder av flott håndverk Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #12 på: desember 05, 2011, 22:43:12 pm »

Jeg kan skrive en eller annen lang avhandling her. Næh, gidder ikke. Blir så mye frem og tilbake og ikke minst "whining" som det kalles.
Mye bedre å fylle tråden med lekre bilder av flott håndverk Gliser

Ikke vær beskjeden. I mine tråder er det åpent for å diskutere alt, selv når man er på jordet.

Det er hyggelig med respons så da får vi blåse litt liv i den NA style:

Møt Mr Papadopoulos fra Hellas:


* greek_dragster_papadopoulos_mkii_06.jpg (59.99 KB. 640x480 - vist 267 ganger.)



* greek_dragster_papadopoulos_mkii_07.jpg (70.65 KB. 640x480 - vist 280 ganger.)



* greek_dragster_papadopoulos_mkii_09.jpg (77.64 KB. 640x480 - vist 548 ganger.)



* greek_dragster_papadopoulos_mkii_13.jpg (51.8 KB. 640x480 - vist 419 ganger.)



* greek_dragster_papadopoulos_mkii_14.jpg (59.33 KB. 640x483 - vist 400 ganger.)




Så Dewil, tygg litt på denne; 2 liter NA Ford  - 412hk - 12200 omdr! En liter effekt på 206hk - WOW!
 
Google translate, min gresk er langt under gjennomsnittet:

We are presenting today a separate Escort MKII which runs mainly on sirkoui. We are presenting today a Escort MKII which runs mainly on sirkoy. The lucky owner of the Escort is Spyros Papadopoulos of Kalamata.

"Our goal was to build a motorized system with maximum efficiency by 1999cc, which is the upper limit allowed in a class struggles" says Spyros and continues:

"The best motors, which brought in MKII context was the Cosworth. So we started and looked for the motors that what would be required to pay the maximum from construction materials and geometry of motors. As the motorized design perspective has to pay more than 250Hp per litre in the form of in NA configuration.

Thus, we designed the geometry of motors can be operated until 13,000 rpm without problem. The materials, of course, are not available so we had to make everything. The motorized ypokyvistike to 1914cc (92mm x 72mm). The bieles longer than a specific type of aluminum alloy. The Supertech pistons is also a special alloy and resistance until 35m/sec linear speed with 17:1 compression. The strofalos steel is made with our own standards and geometry. The valves are titanium, while Supertech ekkentroforoi is also special order. The valves are titanium, while Supertech ekkentroforoi is also special order.

The supply of oil arrange of a dry sump. The tetrapetalouda Our bodies are built, and the system of export (octopus - evaporation).

We use a Haltech E8 with sequential spraying. As understand there are many features of motors, which, while having great interest, we can not disclose.

In setting the dynamometer, 412hp motors to 11500 rpms. and 28.18 kgr torque at 9700 rpms. with fuel from MotoGP. We believe that the motor is not in its final form, and in the near future, with some changes, we will increase the HP to 480 Hp at 12800 rpms.

Our objective was to build a motor that can compete mainly against very good atmospheric Japanese motors. Ekmetalleftikame a very large percentage of the speed of sound and the 2 and 4 the impulsive wave which if the exhaust will overcome 250Hp per litre. In this case, however, the motors will work marginal and will not be suitable for speeds match.

In terms of transmission have chosen a Quaife with the rear differential also Quaife.

The level of improvement in the area has risen enough and continues to grow day by day. I think now we have something to zilepsoume from foreign veltiotes. I also believe that the level of improvement in Greece, if not the best, one of the best in the world.

Spyros Panopoulos - Spiros Papadopoulos Spyros Panopoulos - Spiros Papadopoulos
Extreme Tuners - Papadopoulos Power Extreme Tuners - Papadopoulos Power



* greek_dragster_papadopoulos_mkii_08.jpg (72.61 KB, 640x480 - vist 246 ganger.)
« Siste redigering: desember 08, 2011, 17:37:14 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #13 på: desember 05, 2011, 23:41:01 pm »

ear porn  Gliser
Loggført
geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #14 på: desember 06, 2011, 08:09:23 am »

Sinnsyk rå Sjokkert
Loggført
181
Supermedlem
*****
Innlegg: 510
Bosted:


Vis profil

« Svar #15 på: desember 08, 2011, 16:46:45 pm »

Rå lyd!

Google translate fikk ikke oversatt noe. Si fra hvis noen lurer på hva de mener, min gresk er vel over gjennomsnittet!
Loggført
OveF
Medlem
***
Innlegg: 180
Bosted: Lyngdal, Vest-Agder



Vis profil
« Svar #16 på: desember 08, 2011, 18:21:01 pm »

Fantastisk lyd! Gåsehud  Gliser
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #17 på: desember 08, 2011, 19:54:28 pm »

Fy flate før en lyd.
Loggført
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #18 på: desember 08, 2011, 20:56:27 pm »

Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn Gliser
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #19 på: desember 08, 2011, 21:56:43 pm »

Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn Gliser

De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen.
BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder.
Loggført
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #20 på: desember 08, 2011, 23:57:37 pm »

Det er også derfor at Porsche først nå de senere år har klart å levere motorer med mye hk per liter. Spesielt GT3 RS 4.0 med 125hk per liter i en standard motor med garanti. Altså halvparten av målet til denne grekeren.

Sinnsvakt rå motor i den Escorten.

Offtåpikk:  Duckwort skal visstnok ha tegnet og tenkt ut BDA motoren ferdig med alle løsninger i sitt eget hode før han en dag tegnet ned produksjonsmodellen.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
MrKreosot/ Arne
SCC Event.
Supermedlem
*
Innlegg: 744
Bosted: 2ten Eastside



Vis profil
« Svar #21 på: desember 09, 2011, 09:49:28 am »

Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn Gliser

De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen.
BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder.

My bad Kult Var det da motorene også ble vannskadet?
Loggført

Mvh Arne
92644716
66 mod Type 1 Vrakpant Racing Edition, Mr Kreosot
68 mod Type 3 Squareback, Baron Bullit
69 mod Type 3 Fastback, no name yet.

"Arbeidet hater mannen"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #22 på: desember 09, 2011, 10:17:36 am »

Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn Gliser

De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen.
BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder.

My bad Kult Var det da motorene også ble vannskadet?

996 var den første 911´n med vannskade. Men 959 var luftkjølt.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #23 på: desember 09, 2011, 10:24:55 am »

Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn Gliser

De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen.
BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder.

var det ikke 1998?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #24 på: desember 09, 2011, 10:29:16 am »

Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn Gliser

De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen.
BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder.

var det ikke 1998?

Beklager. Du har rett.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #25 på: desember 09, 2011, 10:45:00 am »

hehe...
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #26 på: desember 09, 2011, 12:16:43 pm »

Formel 1 biler er fireventilerte, antagelig for å kunne skrive 48 valve bakpå koffertlokket.

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-valve
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #27 på: desember 09, 2011, 13:53:51 pm »

På ævvdien har jeg 30 ventiler. Jeg har fremdeles ingen trang til å skrive det på hekken Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #28 på: desember 09, 2011, 13:59:30 pm »

audi har vel en 25 ventilers motor og, 5 x 5. Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

SSRT
Seniormedlem
****
Innlegg: 381
Bosted:


Vis profil

« Svar #29 på: desember 09, 2011, 14:56:33 pm »

Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn Gliser

De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen.
BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder.

My bad Kult Var det da motorene også ble vannskadet?

996 var den første 911´n med vannskade. Men 959 var luftkjølt.









959 var både vann & luftkjølt.
Loggført
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!