april 30, 2024, 14:44:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW  (Lest 120544 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #30 på: desember 01, 2011, 19:00:36 pm »

noen av fordelene jeg ser:

*NO more linjeborring
*NO more endeslakk
* mere solide bærelager (de er "steel back" originalt) noe jeg tror ikke type 1 er.
*trykkstøpt alublokk skuddsikker
*innebygd sump 4 liter oljesystem
*innebygd oljefilter "fullflow" med mulighet for ekstern kjøler kun med sandwich adapter
*5 bolt svinghjuls innfestning på veiv.
*veldig solid originalveiv
*muligheter for hydraulsik kam i originalblokk  evt  mulighet for konvertering til type 1 løftere.
*originalt simring på reimhjul
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #31 på: desember 01, 2011, 20:17:21 pm »

her er ett par data på *CB sine hydro kamm'er

2253
Adv. Duration 298°
Dur. @ .050" 242°
Lift @ cam .324"
Lift w1.1:1 Rocker Arms .356"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #32 på: desember 01, 2011, 20:18:11 pm »

2254
Adv. Duration 308°
Dur. @ .050" 236°
Lift @ cam .319"
Lift w1.1:1 Rocker Arms .350"
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #33 på: desember 01, 2011, 20:44:12 pm »

oxy rocks Blunker

Jeg skal bruk eCB sin 2253 kam i min, var planen, litt usikker på omn det fortsatt er optimalt valg med tanke på at jeg skal ha turbo, men det er det sikkert andre enn meg som har mer peiling på Glad

Er du interessert i et par gromme SuperFlo topper til denne motoren?
Loggført
perpioneer
Supermedlem
*****
Innlegg: 895
Bosted: Arendal



Vis profil
« Svar #34 på: desember 01, 2011, 21:41:27 pm »

noen av fordelene jeg ser:

*NO more linjeborring
*NO more endeslakk
* mere solide bærelager (de er "steel back" originalt) noe jeg tror ikke type 1 er.
*trykkstøpt alublokk skuddsikker
*innebygd sump 4 liter oljesystem
*innebygd oljefilter "fullflow" med mulighet for ekstern kjøler kun med sandwich adapter
*5 bolt svinghjuls innfestning på veiv.
*veldig solid originalveiv
*muligheter for hydraulsik kam i originalblokk  evt  mulighet for konvertering til type 1 løftere.
*originalt simring på reimhjul

*NO more linjeborring
*NO more endeslakk

for det at?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #35 på: desember 01, 2011, 21:44:04 pm »

*trykkstøpt alublokk skuddsikker
*veldig solid originalveiv
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #36 på: desember 01, 2011, 23:43:49 pm »

kjøper den fresen for 100 kr. jeg henter. =)

Interesant tråd, kjør på! =)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #37 på: desember 01, 2011, 23:47:54 pm »

Trenger ikke si annet enn x2 til det Jørn skriver lenger opp rundt motivasjon for Oxy. Dette står også som en sterk grunnpilar i andre oxy-tråder rundtomkring, og så derfor ikke helt vitsen med å repetere de no-brainer-argumentene som allerede ligger til grunn.
Eneste aberet er maskineringen, og hvis en kan komme over den kneika, så er det etter mitt syn direkte irrasjonellt å bygge noe som helst over std. på en Type 1-blokk, som vel og merke skal være i nærheten av holdbart... Type 4 ble tross alt utvilket da Type 1-blokka ikke klarte å holde mål for selv 50 hk; og det ser en tydelig hvis en har tatt opp noen AD- eller AS-blokker, hvilket bla. undertegne har gjort.

Jeg har bestemt meg for hyd.-kam/løftere og std. 76mm-veiv u. motvekter. Jeg har annet enn leik å bruke penger på for tiden, så det skal bli spennende å se hva jeg klarer å få ut av så lite som mulig.

Takk for tilbud, Roy, men her blir det små søte topper som vil passe en noe snillere kam  Blunker
Blir 40-35.5-topper, og da trolig de 043 Los Banditos som jeg har stående på hylla.

Noen her nevnte turbo, og da blir jeg nødt til å tilstå at jeg begynner å bli svak for tanken  Gliser
Planen er å bygge NA først, for så å ev. ta opp motoren på sikt og sette inn en annen mer tilpasset kam og justere kompforhold / preppe noen andre topper for turbobruk.

Ellers er dette min aller første Oxy, og det er greit å ikke sette for mye på spill, men heller gjøre seg kjent og noen lunde erfaren med konverteringsprosessen, og så ta det derfra. Det er fortsatt mange WBX-er rundtom i landet!
« Siste redigering: desember 01, 2011, 23:49:57 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #38 på: desember 02, 2011, 00:10:30 am »

Hvorfor bygger vi oxy? Er det for å kunne fortsette med innlegg her inne? Eller for at bilen SKAL være lufkjølt? Eller vanskelig med plassering av radiator? Har tenkt på wbx flere ganger, men har da tenkt å beholde vannkjølinga.. Synes det er bra tråd som jeg vil følge, men jeg lurte bare.  Øyerulling
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #39 på: desember 02, 2011, 00:17:19 am »

Takk takk. Ja, oppi all galskapen, så er det jo luftkjølt som gjelder så lenge en kan for min del, og siden jeg ikke skal ha så mange HK som de som bygger WBX, så vil jeg gjøre ting så enkelt som mulig for meg selv mtp. det som er rundt selve motoren. Folk har da hatt over 200 turbo-hk på gata med std.-kjøling (og forgassere Sjokkert Sjokkert Sjokkert)
Radiatoren er en showstopper for min del slik ståa er nå.

Har vurdert å sveise inn A/C-frontplate i 03-en og legge en liten radiator der, men vi får se hvor langt denne HK-syken går før jeg kjører meg ihjel eller mister interessen totalt Osteaktig
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #40 på: desember 02, 2011, 00:25:23 am »

Hvorfor bygger vi oxy? Er det for å kunne fortsette med innlegg her inne? Eller for at bilen SKAL være lufkjølt? Eller vanskelig med plassering av radiator? Har tenkt på wbx flere ganger, men har da tenkt å beholde vannkjølinga.. Synes det er bra tråd som jeg vil følge, men jeg lurte bare.  Øyerulling
vel det mange svar på det ,
noe er jo att "det skal være luftkjølt" ,uansett.
sjøl mener jeg det som er mest morro med denne hobbyen er att disse typer biler "luftkjølte"  er vanlige å bygge om å trimme.
jeg begyntte ikke med VW hobby'n fordi "å se den ,den er luftkjølt"
det var heller å den var kul og mye muligheter med Glad
selvom de som bygger vil alt det beste med motoren ellers og pøser på med alt mulig av gromme ettermarkedsdeler for å få motoren bedre.men
så ved oxyboxer tar man egentelig en god motor og gjør den teknisk dårligere ved å fjerne vannkjølinga. stabil temepratur og ovelegen kjølekapaistet
og enda dårligere ved å fjerne WBX "forbrennings opplegget" med kammeret i stemplet (som er veldig bra for å motvikre tenningsbank) og konverterer til flat top stempler/std type 1 forbrenningskammer.


MEN har også forståelse for att folk går for denne løsningen da det å beholde vannkjøling  gjør det ,
dyrere/mere jobb  å trimme samtidig som man må legge opp kjøling etc.
topper med store ventiler /sylindersett etc er jo mye rimeligere til type 1 enn WBX
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #41 på: desember 02, 2011, 00:55:24 am »

Men hva med alu blokk til som en for til nå t1 da Blunker
he he
Loggført

Vw 1302
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #42 på: desember 02, 2011, 06:11:14 am »

Men hva med alu blokk til som en for til nå t1 da Blunker
he he

Ånei, ikke denne diskusjonen igjen a...... Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #43 på: desember 02, 2011, 08:51:22 am »


Takk for tilbud, Roy, men her blir det små søte topper som vil passe en noe snillere kam  Blunker
Blir 40-35.5-topper, og da trolig de 043 Los Banditos som jeg har stående på hylla.


Det blir jo helt feil Blunker

Selg bandidosene, legg på noen kroner til f.eks mine topper, så øker effektpotensialet DRAMATISK for denne motoren. 170-180hk lett  Gliser
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #44 på: desember 02, 2011, 09:16:16 am »

Det blir jo helt feil Blunker

Selg bandidosene, legg på noen kroner til f.eks mine topper, så øker effektpotensialet DRAMATISK for denne motoren. 170-180hk lett  Gliser

Teaser! Ikke frist meg Osteaktig

Jeg ser det slik at hvis jeg går for SF-toppene dine, så vil vinninga gå opp i spinninga rent budsjetmessig. Motoren bør automatisk ha langt mer kam for å supporte flowpotensialet til de store ventilene (44mm?), og derfor bør jeg vel ha motvektsveiv, samt at et hyd.-oppsett trolig ikke vil fungere.Oogså har vi ventilflyproblematikken da, hvis ikke jeg kanskje går for en JPM-kam Sjokkert (sikle, sikle,). Eller må jeg også gå for lette (og dyre) ventil- og vippestelleskomponenter.
Snøballen begynner å rulle fort hvis en tenker over det, så for denne gang er det cheap'o-sprut og mye originaldeler som står på menyen Blunker

Jeg velger derfor å ta en noe beskjeden approach, der målet ikke er å få mest effekt i førsteomgang, men heller lere seg å bygge Oxy for ev. fremtidige gromprosjekter Gliser
« Siste redigering: desember 02, 2011, 09:18:09 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #45 på: desember 02, 2011, 09:51:52 am »

tullprat Glad

De toppene (42x37.5) funker utmerket med en snill og grei kam, og gevinsten i flow sammenliknet med bandidosene tar du jo ut i effekt uansett. Så kan du heller i neste omgang gå videre med kam, løftere, vippestell etc hvis du vil gå høyere opp i turtallsregistere, vel vitende om at du må godt over 200 hk før du trenger å bekymre deg om at toppene er flaskehalsen.

Og disse toppene er IKKE dyre Glad

Grunnen til at jeg vurdere å ikke bruke de selv, er absolutt ikke at de er dårlige eller noe slikt; kun det at jeg har "konvertert" til turbo, og jeg har ikke lyst til å begynne å grave ut av disse for å få ned kompen. Mener disse var ca 43cc. 
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #46 på: desember 12, 2011, 18:52:03 pm »

Har fått sett litt fysisk på noen hyd.-kammer, og en ser fort at basesirkelen er langt større samt at lobene nødvendigvis ikke fremstår som like rampete.
Ellers ser de tilsynelatende akkurat ut som vanlige Type 1-kammer.

Hva er problemet med å bruke en vanlig Type 1-kam på hydrauliske løftere? Har noen prøvd dette før?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #47 på: desember 12, 2011, 18:59:29 pm »

Det lurer jeg på også. Har et sett med nye hyd løftere til wbx/T4 liggende i garasjen som jeg ikke har fått brukt enda Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #48 på: desember 12, 2011, 19:05:11 pm »

de fleste vil "ri" på enden av løfter  siden diameter på hydro er for liten /
loben på kam ikke er slipt for denne diameter.
da går det det fort ned.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #49 på: desember 12, 2011, 19:11:23 pm »

God og fornuftig nok begrunnelse for meg Glad
Det måtte da være noe siden det eksisterer definerte hyd.-kammer...
Kjipt, for utvalget og dokumentasjonen rundt kammene er mild sagt elendig ift. det vi er vandt til på Type 1-fronten...

Jeg har prøvd å finne noe input på den Weber WC-1-kammen din, men har ikke funnet en eneste post angående erfaringer og bruk Sjokkert

Er litt usikker på om den kammen vil gjøre seg på bunnen av registeret og være en brukbar gatekam i det hele tatt Hæ
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #50 på: desember 12, 2011, 19:36:20 pm »

Har det ikke litt med fjærtrykk å gjøre også? Mye løft krever høyt fjærtrykk og da orker ikke de hydrauliske løfterne å henge med, eller er jeg på jordet her?
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #51 på: desember 12, 2011, 20:16:07 pm »

Hva skjer så i det øyeblikket en kompenserer for kam med lavt løft ved å sette på vippearmer med kvassere utveksling? Løfteren må jo da jobbe like tungt i det tilfellet, som om loben i seg selv var kvass og høy.
Såvidt jeg har registrert, så er det mange med hyd.-oppsett som velger vippearmer med større utveksling som kompensasjon for de noe late kammene.

Kanskje det heller er turtallet isolert sett som er en begrensning i så måte siden en da faktisk trenger det høyere fjærtrykket?

De motorene som Jørn har hatt oppi 7,5k, har de vært med et vanlig løfter/kam-oppsett?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #52 på: desember 26, 2011, 13:37:34 pm »

Håper du har hatt en bra julefeiring!

Jeg har kommet et lite stykke lenger i konverteringsprosessen.
Nye block-off-bolter av M18x1.5 har blitt fastlåst med grønn permanent Locktite:


* Block-off-bolt.JPG (62.67 KB. 640x480 - vist 668 ganger.)


* IMG_1615 (Large).jpg (120.64 KB. 1024x768 - vist 918 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #53 på: desember 30, 2011, 12:18:42 pm »

Til info ; Tor Øyvind Skinne har løfterforinger for ombygging til T1 løftere på lager...
samt Toolsteel løftere. Og kan også selvfølgelig levere kam etter dine ønsker for effekt/turtall og kjørbarhet.

En av fordelene med oxyboxer er vel strengt tatt at man kan ta ut litt mer hester uten å være på grensen av hva blokken tåler.
En slik motor fortjener en fin kam og løftere uten at du begrenser deg til hydroløfter utvalget  Blunker

Fint å se at flere bygger oxy!

mvh
C

Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #54 på: desember 30, 2011, 13:28:32 pm »

Jeg er faktisk helt enig med deg mht. kamutvalget, for det er utrolig labert og dårlig dokumentert, men jeg har veldig lyst til å prøve meg med hyd.-systemet for å få en mer stillegående motor som krever mindre ettersyn (kanskje?). Intensjonen er heller ikke å ta den største biten av effektkaka på første oxy.-prosjektet. Som nevnt tidligere, så skal jeg først lære meg å bygge det, hehe.

Uansett, dette trenger ikke bli den første oxy-en jeg bygger, så mulig at en ev. neste motor blir med solide løftere, sinte topper og heftig kam slik at jeg kan passere 7,5k Gliser

Takker for fint innspill, none the less Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #55 på: desember 30, 2011, 14:03:28 pm »

Trinnvist er fint, men man opplever ofte etterhvert at man skulle gjort slik eller sånn underveis, eller når man er ferdig. Mye vil ha mer osv..

Justering av ventiler en gang i sesongen er vel strengt tatt bare kos og noen timer borte fra familien  Gliser
Og skulle du ønske det, så har Skinne Alu støtstenger testet opp til ca 1000hk.

mvh
C
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #56 på: desember 30, 2011, 14:08:38 pm »

Det høres veldig bra ut, for jeg har fått nok av kina-"chromemoly"! Gliser
Om ikke annet, så er en temmelig sikker på at eksosventilen får satt seg godt i setet for nedkjøling for hver fjerde takt Osteaktig
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #57 på: januar 24, 2012, 08:34:00 am »

Hei
har du bestilt noe fra Rocky J i det siste?

Mags
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #58 på: januar 24, 2012, 20:48:43 pm »

Ikke på en god stund.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #59 på: februar 23, 2012, 23:52:04 pm »

Har endelig hatt litt mer progresjon på blokkhalvdel nr. 2:

Samme prosedyre som forrige gang. Det som tar tid er oppspenning og retting/sentrering av arbeidsstykket. Når det er gjort går resten som en lek med digital avlesning og automating.


* IMG_1628 (Custom) (Small).JPG (108.3 KB. 640x480 - vist 677 ganger.)


* IMG_1632 (Custom) (Small).JPG (99.46 KB. 640x480 - vist 686 ganger.)


Kjapp filmsnutt fra maskinverkstedet:




Så var det å gjenge opp mens blokka fortsatt stod oppspent på fresebordet. Erfaringsmessig er det veldig gunstig å bruke en form for teknisk sprit når en gjenger i alu. Dette både kjøler og sørger for at aluen ikke kliner/sveiser seg til tappen. Resultatet ble mye penere enn om en skulle brukt en "tørr" tapp. Er bare å fylle hullet med sprit før en setter i tappen.


* IMG_1633 (Custom) (Small).JPG (86.49 KB. 640x480 - vist 646 ganger.)


* IMG_1634 (Custom) (Small).JPG (87.85 KB. 640x480 - vist 655 ganger.)



Basic hardware for å plugge igjen hullene. Jeg bruker grønn permanent locktite for fastlåsing av block-off-boltene.


* IMG_1636 (Custom) (Small).JPG (80.32 KB. 640x480 - vist 666 ganger.)



Ferdig arbeid! Glad


* IMG_1637 (Custom) (Small).JPG (100.08 KB. 640x480 - vist 674 ganger.)



Så får jeg prøve å ikke la det blir for lenge til jeg skal ta opp selve headstud-hullene. Jeg vil da også laste opp tilsvarende arbeidstegning.

Stay tuned Blunker

« Siste redigering: februar 24, 2012, 00:00:32 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Sider: 1 [2] 3 4 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!