april 30, 2024, 15:17:54 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW  (Lest 120545 ganger)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #60 på: februar 24, 2012, 00:18:32 am »

vedlig bra!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #61 på: februar 24, 2012, 00:24:55 am »

Skulle hatt en sånn fres med digitale kordinater og programmering...  "ønske seg"
Kult prosjekt!
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1567
Bosted: Darbu


Rust is not a crime..


Vis profil
« Svar #62 på: februar 24, 2012, 17:43:08 pm »

Dette blir bra Thore Morten  Osteaktig.
Loggført

Erik Andersen 3322 Darbu
tlf: 46813220
----------------------------------------------------------

Røyken og Omegn Aircoolers

Arrangement Ansvarlig




------------------------------------------------------------------------------
1967 Notchback
1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt
1969 Variant Solgt
1956 Oval Solgt
1973 1303S SOLGT
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #63 på: februar 24, 2012, 20:42:23 pm »


Så får jeg prøve å ikke la det blir for lenge til jeg skal ta opp selve headstud-hullene. Jeg vil da også laste opp tilsvarende arbeidstegning.

Stay tuned Blunker

Meget pent arbeid. Gjenstår å se om den går noe bedre enn min sleggemekk-variant Glad

Ser frem til å se den arbeidstegningen Glad
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #64 på: mars 02, 2012, 21:41:03 pm »

Videre progresjon på Oxy-en:

Blokkhalvdel nr. 1, oppspent og klar:

* 1.JPG (129.92 KB. 693x520 - vist 606 ganger.)


Det er borring av ny M8-boltsirkel som står på tapetet. Jeg starter med sentreringsborr, deretter 3,5mm og til slutt 6,8mm:

* 2,0.JPG (91.78 KB. 800x600 - vist 474 ganger.)


Blokka satt i null og klar for å kjøre utifra koordinatene iht. arbeidstegning. Her er det den digitale styringa som tar over:

* 2,1.JPG (117.04 KB. 800x600 - vist 546 ganger.)


Når jeg borrer i fresen velger jeg bevisst å mate manuelt. Faren for at borret låser seg under automating og at stammen knekker er ikke verdt risikoen...

* 2,2.JPG (115.75 KB. 800x600 - vist 470 ganger.)


Klar for å starte med å definere boltsirkelmønsteret med senterborret (ofte brukt i dreiebenken). Dette vil gi bedre styring av borret og minsker faren for at det "skeier ut" ved mating.

* 3.JPG (110.63 KB. 800x600 - vist 560 ganger.)


* 4.JPG (119.54 KB. 800x600 - vist 583 ganger.)


Så er det å gå tilbake til nullpunktet, skifte til 3,5mm borr, og sette igang med samme mønsteret. Avslutt med 6,8mm for std. ISO M8 spec.
Hullet skal ha en dybde på 25mm.
Vær nøye med å smøre borret med skjærepasta/skjærespray for hvert hull du tar opp!

* 6.JPG (122.56 KB. 800x600 - vist 511 ganger.)


* 8.JPG (128.59 KB. 800x600 - vist 630 ganger.)

« Siste redigering: mars 03, 2012, 12:01:39 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #65 på: mars 02, 2012, 21:51:36 pm »

Begge blokkhalvdelene er ferdig borra. Nå er det Gjengetappen som står for tur:

* 10.JPG (124.51 KB. 693x520 - vist 544 ganger.)


Siden jeg gjenger for hånd er jeg veldig nøye med å se at tappen entrer rett på både X- og Y-akse for å få så rett hull som mulig. Selvom hullet er borret rett på, så kan tappen entre seg skjevt inn, og en vil få stygge gjenger...

Ferdig arbeid:

* 11.JPG (129.63 KB. 800x600 - vist 522 ganger.)

Legg også merke til at jeg tok opp to hull for montasje av oljekjøleren på samme plass som Type 1-motoren har oljekjøleren sin. Planen er trolig å gå for en Type 4-kjøler i et utvidet "doghouse".

* 13.JPG (129.8 KB. 800x600 - vist 530 ganger.)


Endelig er konverteringsprosessen sluttført. Føles godt  Glad

* 15.JPG (136.51 KB. 800x600 - vist 699 ganger.)


Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #66 på: mars 02, 2012, 21:54:58 pm »

nice Glad

spikret spec-listen?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #67 på: mars 02, 2012, 22:08:31 pm »

Ref. konverteringa: Oppdatert arb.-tegning for headstuds-hullene kommer litt senere. Stay tuned.


Ble litt mer maskinering i kveld. Denne gangen på EFi-fronten.

Sålenge jeg har kjørt med innsprut har det hele tiden vært med to dobble individuelle spjellhus. Dette har fungert greit, men mangelen på en tomgangsregulator i plenum har vært litt irriterende.
I dag bestemte jeg meg for å løse dette problemet ved å integrere en IAC sammen med "to dobble".
Tomgangsregulatoren "in question" er en Bosch 0 280 140 505, og vil bli styrt av en egen funksjon og driver i Megasquirt-systemet.

Intensjonen er å lage en manifold som IAC-en kan skrus fast i, for deretter å rute luft videre til hvert spjellhus.

Her er utgangspunktet. En ganske enkel alublokk:

* IMG_1656 (Custom).JPG (132.56 KB. 800x600 - vist 467 ganger.)


Starter med å grovplane for å få et rett utgangspunkt og alle kanter "90 grader på":

* IMG_1657 (Custom).JPG (129.52 KB. 800x600 - vist 482 ganger.)


* IMG_1659 (Custom).JPG (129.85 KB. 800x600 - vist 424 ganger.)


Før kryssdrilling kjører jeg nok en gang over alle hullene som skal borres med et sentreringsborr. Her er jeg dog ikke så nøye med å gå opp i borrstørrelser steg for steg siden jeg jobber med alu. denne gangen:

* IMG_1661 (Custom).JPG (89.58 KB. 800x600 - vist 436 ganger.)


* IMG_1662 (Custom).JPG (122.03 KB. 800x600 - vist 404 ganger.)


Borring til 3/8 NPT-spec. 14,5mm hull:

* IMG_1663 (Custom).JPG (112.01 KB. 693x520 - vist 447 ganger.)


* IMG_1665 (Custom).JPG (127.79 KB. 800x600 - vist 421 ganger.)


Gjenging til 3/8 NPT. Husk å bruke teknisk sprit flittig ved gjenging i alu. for best resultat:

* IMG_1666 (Custom).JPG (113.16 KB. 800x600 - vist 444 ganger.)


« Siste redigering: mars 02, 2012, 22:11:19 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #68 på: mars 02, 2012, 22:13:00 pm »

Ferdig maskinert og montert. Nå gjenstår det å modifisere innsugene for tilkobling til manifolden:

* IMG_1667 (Custom).JPG (146.53 KB. 800x600 - vist 498 ganger.)


* IMG_1668 (Custom).JPG (130.56 KB. 800x600 - vist 469 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #69 på: mars 02, 2012, 22:14:56 pm »

nice Glad

spikret spec-listen?

Nei
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #70 på: mars 02, 2012, 22:23:43 pm »

hmmm

den IAC-ideen din. Jeg har kikket litt på det samme, men er det egentlig for å justere tomgangen som sådan? Trodde det var mer for å sikre at når f.eks AC-kompressoren går på , dvs lasten endrer seg, så kan man kompansere med mer luft via en IAC, eller å kunne ha stabil tomgang også når motoren er kald.

På mine $50 MC-spjellhus er det individuelle tomgangs-skruer i hvert løp, så det skal vel ikke være noe problem å sette tomgangen.
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #71 på: mars 02, 2012, 22:28:26 pm »

Sette tomgangen på varm motor har da jeg klar også, hehe.

Det er som du sier ja. Regulere tomgangen ved forskjellig belastning, samt holde rpm høyere ved kald motor og gi en gradvis nedgang til den lukker helt på varm motor - akkurat slik en "normal" innsprutbil fungerer. Det er et musst! Justerbare skruer duger ikke ass, men nå har jo jeg bare kjørt med dette i et halvt år også da, og det er vel en årsak til at jeg vil ha IAC ved neste korsvei, da jeg rett og slett er lei av å ikke ha den...
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #72 på: mars 03, 2012, 12:00:05 pm »

Jeg lovte oppdatert arbdeidstegning/prosedyre:


* Oxy.-prosedyre 2.jpg (51.22 KB. 1346x551 - vist 719 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #73 på: mars 03, 2012, 16:30:09 pm »

Dette ser veldig bra ut! Blir spennende å følge med videre. Flott at du tar deg tid til å dele med oss andre Glad

mvh Arild
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #74 på: mars 08, 2012, 09:30:04 am »

Dette ser veldig bra ut! Blir spennende å følge med videre. Flott at du tar deg tid til å dele med oss andre Glad

mvh Arild

x2 på akkurat den setningen.

Hvor mye for en tvilling blokk? :-D
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #75 på: mars 08, 2012, 21:28:58 pm »

Hvor mye for en tvilling blokk? :-D

Det kan vi ta via PM Blunker


Oppdatering:

Fikk laget meg holder- og sentreringsverktøy for å dreie sylinderforinger i dag.

Jeg valgte å gå for en todelt holder der den ene (store) enden blir spent opp i dreiebenken, mens den andre enden holder klem på foringen og gir ekstra opplagring/ballanse ved hjelp av presset fra sentreringsspissen i motsatt ende:


* IMG_1671 (Custom).JPG (88.19 KB. 693x520 - vist 489 ganger.)


* IMG_1672 (Custom).JPG (94.02 KB. 693x520 - vist 534 ganger.)


* IMG_1674 (Custom).JPG (81.66 KB. 693x520 - vist 486 ganger.)


Husk å borre et lite hull i endestykket som går mot sentreringsspissen. Det er så trangt mellom sylinderveggen og holderen at lufta blir komprimert og fører til vanskeligheter idet du prøver å presse inn endestykket Blunker

Jeg dreide den delen av holderen som løper inni sylinderen til nøyaktig 93,99mm (her må det måles med micrometer, da skyvelær ikke er nøyaktig nok), og foringen sklir tight og fint nedpå ved rett entring.

Prøvde et raskt prøvekutt av en testforing for å dreie meg opp til WBX-ens sylinderhull, som er på 100,00mm.
Holderen fungerte fint og dreieingen gikk smertefritt uten vingling eller kast i foringen. Jeg brukte et hardmetallskjær som er fint for finere kutt av bla. støpegods.


* IMG_1676 (Custom).JPG (101.84 KB. 693x520 - vist 581 ganger.)

« Siste redigering: mars 08, 2012, 21:32:20 pm av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #76 på: mars 08, 2012, 21:43:19 pm »

fri tilgang til alu skjønner jeg Glad

var alle 4sylinderen helt like inv diameter?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #77 på: mars 08, 2012, 22:34:03 pm »

Holderen er av stål gitt. Fri tilgang på begge deler Glad

Har ikke målt andre enn dummyen, og med 3-punkts innvendig micrometer klokket den inn på ca. 94,03mm. Denne var dog noe brukt.
Det  er ikke værre enn å ev. ta av en hundredeler eller to når foringene som er ment for prosjektet skal tas opp til WBX-spec. hvis det skulle "knipe" litt.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #78 på: mars 09, 2012, 00:05:47 am »

nydelig ærbe Glad

Tar du på deg på dreie av et sett foringer for andre?

Skal selvfølgelig på oxyboxeren Glad
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #79 på: mars 09, 2012, 06:11:06 am »

Tar du på deg på dreie av et sett foringer for andre?

Send meg en PM, så ser vi Blunker Bør ikke by på noe problem igrunn.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #80 på: april 01, 2012, 13:57:36 pm »

Mr. Bone-dry-Bryhn er tilbake med mer seriøse og mer fagrelaterte oppdateringer enn noen sinne, selv på 1. april...
Hvem her mener at en definert motorbyggetråd skal være full av alt mulig annet piss? Øyerulling

Neste naturlige steg i prosessen har vært å sette vendehøyde og dreie sylinderforingene til en større ytre diameter i bunnen for å passe hullet i WBX-blokka. WBX-en har et sylinderhull som klokker inn til nøyaktig 100,00mm, kontra noe i nærheten av 97mm som er vanlig å maskinere til når en tar Type 1-blokka opp til 94mm-borring.

Etter et grovkutt av begge blokkhalvdelene til lik høyde, et grovkutt av testforingen der jeg gikk ned ca.10mm og satte den nye diameteren til 99,95mm, fant jeg ut følgende etter rmåling av vendehøyden: Fra mitt nye gitte utgangspunkt måtte jeg ned hele 19,4mm for å få de nye foringene til 0,0mm i vendehøyde. Dette skyldes bla. at jeg har gått for B-stempler hvor krysspinnen har blitt flytet nærmere ringlandet.

Jeg besluttet å kjøre blokkhalvdelene ned 4,4mm og ta de resterede 15,0mm ned på foringene.

Ferdig plana til spec. Nå fikk jeg også alle setene for boltene på jevn høyde.

* 1 Ferdig planet 1.JPG (96.52 KB. 693x520 - vist 542 ganger.)



* 2 Ferdig planet 2.JPG (89.61 KB. 693x520 - vist 484 ganger.)


Type 1? Ja, men med alle godsakene inkludert Blunker

* 3 Type 1.JPG (114.61 KB. 693x520 - vist 531 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #81 på: april 01, 2012, 14:10:33 pm »

Nå som blokka er på spec, gjenstår det å kjøre foringer:

Oppspenningsverktøyet jeg lagde for noen uker siden er nå spent opp i dreebenken og klar for action for første gang Glad

* 4.JPG (95.67 KB. 693x520 - vist 433 ganger.)


* 5.JPG (101.49 KB. 693x520 - vist 483 ganger.)


Vi har allerede kjørt litt, og her er første foring på spec. Vi nuller den digitale målecomputeren, og da går resten som på samlebånd.
Monkey se - monkey do! Drei de resterende tre til 0,0 i Z- og X-akse! Dette er både avslappende og lite krevende arbeid Osteaktig
Bare husk å ikke flytte på oppspenningverktøyet når du først har nullet ut Sjokkert

* 6.JPG (109.75 KB. 693x520 - vist 485 ganger.)


Ferdig maskinert. Tar en oppsjekk med en parallelkloss som rettholt:

* 7.JPG (100.41 KB. 693x520 - vist 574 ganger.)


* 8.JPG (77.08 KB. 693x520 - vist 524 ganger.)


Deilig å være ferdig!

* 9.JPG (122.87 KB. 693x520 - vist 520 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #82 på: april 01, 2012, 14:19:49 pm »

Her er stemplene in question - AA Performance, slipper skirt i B-utførelse = kina-skrot Sjokkert
Vi får håpe de holder. De har fungert fremragende i 1915-motoren sålangt, men det var også non-slipper skirt i A-utgave.
På disse er alt mer spinkelt og pinglete, og det gjør meg noe urolig Øyerulling:

* 10.JPG (83.65 KB. 693x520 - vist 415 ganger.)


* 11.JPG (81.11 KB. 693x520 - vist 432 ganger.)


Deretter smalt jeg sammen blokka med veiv og råder igjen for å spare litt plass:

* 12.JPG (124.21 KB. 693x520 - vist 547 ganger.)


* 13.JPG (110.93 KB. 693x520 - vist 550 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #83 på: april 01, 2012, 14:36:38 pm »

Så tilbake til EFi-fronten:

Jeg anser det som en grei løsning å dreie noen restriktorer til spjellhusene for å begrense motorens effekt.
Jeg gikk derfor igang med å dreie meg fire restriktorer som har samme diameter som en vanlig 36/40mm DRLA-halsring. Den halsringen jeg fikk oppgitt mål på var på 41,7mm, men skulle visstnok være "litt trang".

Jeg kjørte mine til 41,65mm x 30,0mm.
Her startet jeg med en lang nok stav i vanlig svart stål på 50mm.

* Restrictor 1.JPG (113.37 KB. 693x520 - vist 401 ganger.)


* Restrictor 2.JPG (120.92 KB. 693x520 - vist 395 ganger.)


Avstikking tar opp ca. 5mm avhengig av bredden på stålet, så husk å kompesere ut dette på arbeidsstykkets lengde:
Jeg lot det være igjen ca 15 hundredeler over nominell lengde på 30mm da jeg ville ha litt å renske på:

* Restrictor 3.JPG (129.53 KB. 693x520 - vist 428 ganger.)


Uten at jeg har analysert på flowareal opp mot effekt/moment, så starter jeg med en safe diameter på 10,2mm som går til M12-spec.
Jeg kommer trolig til å borre opp til en større størrelse etter litt analysering, men så har jeg i alle fall fått et greit utgangspunkt:

* Restrictor 4.JPG (97.05 KB. 693x520 - vist 393 ganger.)


Grading må alltid til, og deretter gjenging et lite stykke ned i restrictoren slik at en lett kan fiske den opp/ned av spjellhuset med en bolt:

* Restrictor 5.JPG (99.82 KB. 693x520 - vist 387 ganger.)


* Restrictor 6.JPG (128.39 KB. 693x520 - vist 432 ganger.)


Ferdig arbeid:

* Restrictor 7.JPG (111.32 KB. 693x520 - vist 443 ganger.)


* Restrictor 8.JPG (82.31 KB. 693x520 - vist 427 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7128
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #84 på: april 01, 2012, 19:23:06 pm »

Pent arbeid igjen, men wtf: "

Jeg anser det som en grei løsning å dreie noen restriktorer til spjellhusene for å begrense motorens effekt.

Hvorfor bygge "skuddsikker" oxymotor, for så å begrense effekten Hæ
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #85 på: april 01, 2012, 19:25:24 pm »

Grading må alltid til, og deretter gjenging et lite stykke ned i restrictoren slik at en lett kan fiske den opp/ned av spjellhuset med en bolt:
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #86 på: april 01, 2012, 22:25:19 pm »

vakkert arbeid!! rett verktøy er halve jobben vert da sagt, støtter den:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #87 på: april 01, 2012, 23:07:22 pm »

Fint arbeid.. Kjøper gjerne det utstyret  Blunker

Men hva skal du med disse restrictor greiene. Prøve å lure biltilsynet?  De vil alltid be om bremsepapirer uansett. Og der kan du jo uansett begrense effekten elektronisk.

Skjønner ittno jeg.  Hæ
Loggført

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #88 på: april 01, 2012, 23:10:12 pm »

Tenkte jeg skulle kjøre med dem permanent bare for moroskyld.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #89 på: april 01, 2012, 23:26:35 pm »

Er ikke 1 april lenger nå..  Osteaktig
Loggført

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!