mars 28, 2024, 17:29:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tmbryhns "H2O - O2"-konvertering - Aka. "Oxyboxer" + DBW  (Lest 119228 ganger)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #240 på: september 05, 2017, 21:42:28 pm »

Se her ja. Mye pent arbeid.

Interessant at du slet med å få sveisen din tett på adapterplata til oljekjøleren. Vi var mer heldig der tror jeg.

Veldig oppløftende tall da Glad Kan du oppsummere specs på motoren? Tenker mest på kam og topper. Hadde som mål å få min på rullene på SCC jeg også, men det strandet Blunker Hadde vært interessant å sett mine tall til sammenlikning.
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #241 på: september 05, 2017, 23:25:16 pm »

Takk takk!  Glad
Interessant sier du?!  Osteaktig Helt ubrukelig... Kapillærlekkasjen løste seg heldigvis med nye fittings Blunker
Så har man prøvd det også, hehe. Fint at oppsettet ditt holder tett  Glad

Tenker jeg heller kan komme med en oppsummering når motoren faktisk er ferdig satt opp, innkjørt, mappet og bremset Blunker
Uansett tror jeg du rent spec-messig ligger mere i ballparken til Servicevogna-motoren jeg bygde i fjor:
T1 2110cc, 40x35.5, Web86B (mer eller mindre FK8-ekvivalent).

Estimert 170hk / 227Nm.
140hk / 188Nm målt på hjula.
Kjørte 13.4.


* Bremsegraf, Jarle 2110, SCC2017.jpg (47.42 KB. 800x505 - vist 311 ganger.)

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #242 på: september 06, 2017, 08:11:32 am »

Utrolig interessant med de tallene og små ventiler Glad endnu engang et bevis på at de gamle retningslinier for trimming kan bøjes ganske godt Blunker
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Bug_Man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1222
Bosted:


Vis profil

« Svar #243 på: september 06, 2017, 09:59:08 am »

Utrolig interessant med de tallene og små ventiler Glad endnu engang et bevis på at de gamle retningslinier for trimming kan bøjes ganske godt Blunker
Word
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #244 på: september 06, 2017, 12:00:23 pm »

Utrolig interessant med de tallene og små ventiler Glad endnu engang et bevis på at de gamle retningslinier for trimming kan bøjes ganske godt Blunker

DÉT Jens-Ole, er faktisk ganske interessant og noe vi kan bygge videre på.
Føltes godt å få en slags bekreftelse på tankene jeg gjorde meg da jeg lagde de toppene forrige sommer Blunker
Du kan jo låne litt nå som du skal bygge deg skikkelig motor ila. vinteren  Gliser
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Jens-Ole aka 'Dansken'
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4050
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #245 på: september 06, 2017, 12:04:36 pm »

Ser frem til det ja Blunker Skal blive morsomt at se hvad vi kan få ud af den idiotiske idé jeg fik med at holde mig til original størrelse ventiler  Øyerulling

Utrolig interessant med de tallene og små ventiler Glad endnu engang et bevis på at de gamle retningslinier for trimming kan bøjes ganske godt Blunker

DÉT Jens-Ole, er faktisk ganske interessant og noe vi kan bygge videre på.
Føltes godt å få en slags bekreftelse på tankene jeg gjorde meg da jeg lagde de toppene forrige sommer Blunker
Du kan jo låne litt nå som du skal bygge deg skikkelig motor ila. vinteren  Gliser
Loggført

"Cal-look is kind of the punk-rock of the VW world"
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #246 på: september 06, 2017, 12:06:07 pm »

Utrolig interessant med de tallene og små ventiler Glad endnu engang et bevis på at de gamle retningslinier for trimming kan bøjes ganske godt Blunker

Er det ikke 44/37,5 ventiler da? Er bremset langt over 250hk med slike..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #247 på: september 06, 2017, 12:06:59 pm »

Utrolig interessant med de tallene og små ventiler Glad endnu engang et bevis på at de gamle retningslinier for trimming kan bøjes ganske godt Blunker

Er det ikke 44/37,5 ventiler da? Er bremset langt over 250hk med slike..

Jarle sin motor vi snakker om nå  Blunker

Min motor snakker vi ikke mere om før den er ferdig, som skrevet over.

EDIT: Jepp, langt over 250 hk med slike ventiler og SKIKKELIGE topper. Type 1-konfig er bare vås og tøv for å finne slike tall, for ikke å snakke om motorbyggers faktiske budsjett Blunker
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #248 på: september 06, 2017, 12:07:49 pm »

Utrolig interessant med de tallene og små ventiler Glad endnu engang et bevis på at de gamle retningslinier for trimming kan bøjes ganske godt Blunker

Er det ikke 44/37,5 ventiler da? Er bremset langt over 250hk med slike..

Jarle sin motor vi snakker om nå  Blunker

Min motor snakker vi ikke mere om før den er ferdig, som skrevet over.

Ah. My bad.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #249 på: september 06, 2017, 12:09:27 pm »

Anders sin 1776cc har vel 40 innsugsventiler. 192hk på hjula  Øyerulling



 Gliser
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #250 på: september 06, 2017, 12:11:40 pm »

... og akkurat det er grunne til at jeg svarer "Nei... jeg vil lære meg å bygge gode sugemotorer først.." når folk spør meg om ikke jeg skal ta steget og bygge meg en turbomotor  Osteaktig

Den 1776-motoren er rå! Men igjen, spør hva han har brukt på de toppene. Trolig 2*mitt komplette motorbudsjett. Bang for the buck er like gøy hver gang  Gliser
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #251 på: september 06, 2017, 12:17:31 pm »

... og akkurat det er grunne til at jeg svarer "Nei... jeg vil lære meg å bygge gode sugemotorer først.." når folk spør meg om ikke jeg skal ta steget og bygge meg en turbomotor  Osteaktig

Den 1776-motoren er rå! Men igjen, spør hva han har brukt på de toppene. Trolig 2*mitt komplette motorbudsjett. Bang for the buck er like gøy hver gang  Gliser

Vet hva de kostet jeg..  Øyerulling


Bang for the buck = turbo..  Kult
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #252 på: september 06, 2017, 12:34:12 pm »

Vet hva de kostet jeg..  Øyerulling


Bang for the buck = turbo..  Kult

Var det jeg også hadde en viss formening om etter en prat med han siste tur vi hadde til Helsingborg Blunker

Ja, budsjett-turbooppsett gir utvilsomt mest moro for pengene, men jeg føler meg som nevnt ikke klar for det rent kunnskapsmessig ennå  Øyerulling

Får se hva jeg rekker før jeg blir 40  Osteaktig
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7105
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #253 på: september 06, 2017, 17:37:45 pm »

Uansett tror jeg du rent spec-messig ligger mere i ballparken til Servicevogna-motoren jeg bygde i fjor:
T1 2110cc, 40x35.5, Web86B (mer eller mindre FK8-ekvivalent).

Estimert 170hk / 227Nm.
140hk / 188Nm målt på hjula.
Kjørte 13.4.

[ Vedlegg ]

Stemmer nok det; likner mer på mitt oppsett Glad
Loggført
G.D
Medlem
***
Innlegg: 155
Bosted: Tysvær



Vis profil
« Svar #254 på: september 07, 2017, 17:16:55 pm »

Artig prosjekt dette! Kjekt å følge med på.
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #255 på: september 11, 2017, 10:17:36 am »

44 og 37.5 holder også til langt over 500hk..  Gliser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #256 på: september 12, 2017, 06:56:23 am »

44 og 37.5 holder også til langt over 500hk..  Gliser

i hvem sin motor `?
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #257 på: september 12, 2017, 07:12:22 am »

Min f.eks.
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #258 på: september 12, 2017, 12:48:59 pm »

kom aldri noe bremsepapir i tråden din så det tror jeg ingenting på  Blunker
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
TrettenNullTo
Supermedlem
*****
Innlegg: 5125
Bosted: Tigerstaden



Vis profil
« Svar #259 på: september 13, 2017, 21:04:03 pm »

Kommet nå  Gliser
Loggført

Follo VW Klubb

SCC   14,257
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #260 på: september 14, 2017, 09:39:29 am »

kom aldri noe bremsepapir i tråden din så det tror jeg ingenting på  Blunker
Kysser
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #261 på: november 07, 2017, 00:24:55 am »


* file-1.jpg (66.71 KB. 800x600 - vist 303 ganger.)


Så var motoren ute for noen små endringer ila. vinteren.
Planen ser foreløpig slik ut:

 - Skifte til I-profil-råder -> Vektreduksjon.
Eneste årsak til at motoren ble satt opp med H-profil var at jeg kun hadde disse på hylla.

 - Eyeballe veivhuset innvendig; prøve å gjøre seg opp en mening om porting for forbedret gassfløde mellom sylinderbank 1/3, 2/4 og ventilasjon igjennom dynamofoten.

 - Måle sylindere/ringer/stempler for å finne årsaken til den ekstreme blow-by-en motoren har lidd av.

 - Oppgradere til "total seal"-ringer og med stor sannsynlighet nye sylindere. Er de gamle reddbare blir det stress-honing ved behov.

 - Beskjeden endring av "gulvet" i innsugsportene og squish band-geometrien.

 - Titanventiler står også på ønskelisten. Kiler litt i magen av tanken på å ev. kunne fjerne indre fjæren og følgelig spare både effekt og varme. Det som taler imot er naturligvis det foreløpig latterlig lave budsjettet jeg har holdt. Er svak for tanken på å følge tråden ved å prøve å få ut enda litt til igjennom å raffinere det jeg allerede har uten å bruke nevneverdig mer penger.
Motoren kan jo alltids få en liten facelift neste vinter også...  Blunker

På en annen side; motoren har etter at jeg fikk på plass trakter og sekundær-injectorer, trukket med imponerende skyv opp til sperre på foreløpig 7600rpm, så noe ventilflyt føles det ikke som at jeg er i nærheten av..
Skulle man prøvd å heller sette i fjærer med noe lavere trykk?


Alt bortsett fra løftere og kam så igrunn strøkent ut. Jeg undres om ikke jeg fant grensen til løfterne motoren har gått med...

 - Web86C
 - 28mm luba-a-lobe "Un Hung Lo"-løftere  Øyerulling
 - Doble Otewa "1019".
 - Installasjonshøyde = 38 mm effektivt (ink. 0,5mm shim) = ca. 90kg setetrykk.
 - 14.3mm maksløft @ ventil (23,7mm høyde) = ca. 179kg.
 - Biltema 5W-50 synth uten tilsetninger.
 - Ca. 100km på telleren siden første oppstart og slurvete innkjøring av kam. Lol!  Osteaktig

* Det står Oteva75SC på logmech.se, men tror det egentlig er snakk om 90 da de ifølge Johannes har litt høyere fjærtrykk enn 75, samt det faktum at jeg bestilte typen med høyest oppgitt fjærtrykk av de to typene de tilbyr Hæ


* file2-1.jpg (53.22 KB. 800x600 - vist 320 ganger.)



* file1-1.jpg (50.9 KB. 800x600 - vist 321 ganger.)


Jeg har justert ventilene to ganger; Første gang var ca. 50km etter oppstart med bevisst ekstra stor klaring.
Andre gang var vel kanskje 30km senere, hvor jeg synes å huske at klaringen hadde blitt en smule tightere jevnt over, som om setene hadde satt seg eller ventilene hadde strukket seg en smule.
Dette bekrefter også at løfterne ikke så direkte nedkjørt ut ved første øyekast, til tross for den stygge overflaten.

Hva tenker folket om tilstand på løftere og kam?
Hvilke options anbefales?

« Siste redigering: november 07, 2017, 01:41:52 am av tmbryhn » Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #262 på: november 07, 2017, 00:43:06 am »

Åja, også så den sånn ut på slutten før jeg tok den ut  Glad


* 23379382_10159601211430596_1833990745_o.jpg (69.79 KB. 800x600 - vist 327 ganger.)


Ble dessverre prematur avslutning på sesongen for Aurora da syl#2 svelget en liten gummibit på høyt turtall...
Trodde først jeg hadde strekt en rådebolt ellerno' da det brått begynte å rasle baki der  Øyerulling Osteaktig

Blei ganske lettet da toppen var av og jeg spottet en flat og litt svidd gummibit liggende i bunnen av sylinderen - Så ble det bare med litt ekstra skjørtebank et kort øyeblikk!

... Og jeg som trodde motorrommet var 100% cleant? Hønsenetting next?  Osteaktig

Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #263 på: november 07, 2017, 08:12:10 am »

Den kammen hadde gått rett i søpla var det min motor. Ingen vits å sette inn igjen noe som er på vei ned.
En kvalitetskam og løftere skal se nesten ubrukt ut med så lite fartstid.
Her er bilde av min Engle FK87 og Engle løfter som har sittet i Rabalder og fått juling i mange år.
Fortsatt coating igjen. Innkjørt med Statoil 10w40 med zinktilsettning for kaminnkjøring.

Bare å rope ut om du vil ha tilbud på skikkelige greier  Gliser


* 84640439-B8F1-45B4-A38D-F9690D392A04.jpg (36.29 KB, 800x600 - vist 316 ganger.)

* 318D2E07-44F3-4B24-A6D9-01AEDC154715.jpg (56.16 KB, 800x600 - vist 320 ganger.)
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #264 på: november 07, 2017, 09:47:07 am »

Bruk sinktilsetning neste gang. De har det på Thorshov. Det står ikke sinktilsetning på flaska men etter litt forskning så vet jeg hvilken flaske jeg skal se etter. Og du skal i alle fall ikke ha mindre fjærtrykk!!!!

Jeg ville heller ha portet toppene skikkelig (mye mer tverrsnitt på portene) enn å kaste bort penger på titanventiler og lettere råder. Ville gått ut fra de nye CB 044 toppene og kjørt de ned til Tor Øyvind Skinne for porting. Det er realistisk med 80-100 hjulhester (!!!!!!) til med skikkelige topper. Også ville jeg gått for FK91 på innsug og FK 89 på eksos. Engle lager en sånn kam på bestilling. Komp 14. E85 hvis nødvendig. Hvis du skal flotte deg ordentlig så bestiller du lette og fine stempler etter mål for å spare vekt.

Men det er bare meg....
Loggført
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #265 på: november 07, 2017, 14:14:18 pm »

Den kammen hadde gått rett i søpla var det min motor.
Bare å rope ut om du vil ha tilbud på skikkelige greier  Gliser

Takk Øyvind Glad
Det er akkurat slik jeg ser det også, i hvert fall mht. løfterne, så det gjør godt med en bekreftelse Blunker
Er første gang jeg leker med så mye fjærtrykk og turtall, så jeg er ikke erfaren med slike skader...

Men jeg er nok egentlig mer nysgjerrig på hva årsaken er  Hæ
Hva er det som egentlig skjer der inne? Blir det som en kjedereaksjon, type at løfterne begynner å gi etter og følgelig skader kammen i prosessen? Kunne det vært unngått med annen olje eller ev. med en form for tilsetning som minsker friksjon?
Jeg liker tanken på å kjøre inn med zink - feeler at det på en måte impregnerer kam/løftere?
Hvor mye fjærtrykk kjører du med, Øyvind?


Haha, du asså Mr. Bøe! Jeg har notert oppskriften bak øret for den dagen jeg skal bygge en "skikkelig motor" - foreløpig kan jeg regnes som student på et stramt budsjett som bedriver poor mans R&D Osteaktig
Små endringer underveis er i mine øyne det som gir mest verdifull erfaring, og denne motoren fikk såkalt læremester-status i sommer  Gliser Den statusen skal melkes for alt det er verdt!

Når det gjelder lette biter så ser jeg litt annerledes på det - alt kommer an på målet man har. Jeg vil si jeg tidvis bygger på et emosjonelt grunnlag. Altså er jeg svak for tanken om mindre parasitt-tap og redusert varmeutvikling med så mye hyllevare som mulig. Da er det fjærene jeg vil gå etter først, og for å kunne gjøre det må jeg ha lettere valvetrain. Nå har jeg allerede investert i alu.-stenger og titan-retainere, så neste logiske steg er vel å granske ventilene med mindre jeg skal begynne å hull-bore vippearmene mine  Osteaktig
Så er det liksom slik at når det er i orden, kan man begynne med andre ting. Det er bare en filosofi Blunker

De nye 044-toppene Erik fikk i hus ser bra ut de, men igjen, jeg er ganske happy med de jeg allerede har <3
De fortjener å få en runde til med ørsmå endringer for å gi meg enda mer glede tilbake ifa. læring. Jeg kan heller ikke helt se hva det skulle gjort med nye 044 med mindre jeg gikk for noe som CE-topper. Igjen, målet er jo ikke å bygge en all out race-motor Blunker

Åja, og de nye I-rådene ligger allerede og venter. Nåværende H-profil havner pent tilbake på hylla for et oppsett med høyere sylindertrykk.


Til slutt; hva slags løftere anbefaler folket? Er f.eks. disse ultralette CB-greiene bra saker?
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #266 på: november 07, 2017, 14:47:47 pm »

Vet faktisk ikke fjærtrykket som mine topper er satt opp med nå, siden det er Skinne som har gjort det.

Ang løftere så er jeg stor tilhenger av Engle sine, siden jeg aldri har hatt noe trøbbel med disse og det er de eneste Engle selv kan garantere sine kammer med. Jeg er skeptisk til lub-a-lobe løftere selv om Engle også leverer dette, tror hullet jobber mot sin hensikt og bryter oljefilmen lettere enn om det ikke hadde vært der. Men det er nå min personlige tro, mange andre mener noe annet...
Disse er de jeg har mest tro på, har ikke prøvd de selv enda siden de er ganske nye:
http://folkevogn.no/index.php/nb/butikk/produkt/18503-ventilloftere-engle-fosfat-overflatebehandlet

Liker tanken din om å gjøre små endringer og dra lærdom  Kult
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
tmbryhn
Supermedlem
*****
Innlegg: 1408
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #267 på: november 07, 2017, 15:07:30 pm »

De løfterne står som en god kandidat. Det hjelper veldig når noen faktisk har testet og inspisert bitene i ettertid.
Så er det vekten jeg sitter igjen med som ankepunkt.
Kunne du tatt deg bryderiet med å veie en slik løfter mens du er på jobb?  Gliser

Se om vi kan få til et "Hvilke løfter er best/lettest"-avsnitt med en liste som oppdateres underveis Osteaktig
Skal veie en slik luba-a-lobe-løfter neste gang jeg er i verkstedet.
Loggført

Til ettertanke:
"... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy

 - VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen"
 - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #268 på: november 07, 2017, 15:12:43 pm »

Web 86c + CB ultra light whatever tåler fortsatt 9000 omdr med 42/37,5 ventiler, CB650 fjærer og chromostøtstenger.. Just saying.. Osteaktig


Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #269 på: november 07, 2017, 15:18:48 pm »

De løfterne står som en god kandidat. Det hjelper veldig når noen faktisk har testet og inspisert bitene i ettertid.
Så er det vekten jeg sitter igjen med som ankepunkt.
Kunne du tatt deg bryderiet med å veie en slik løfter mens du er på jobb?  Gliser

Se om vi kan få til et "Hvilke løfter er best/lettest"-avsnitt med en liste som oppdateres underveis Osteaktig
Skal veie en slik luba-a-lobe-løfter neste gang jeg er i verkstedet.

97g på Engles coated løfter Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Sider: 1 ... 7 8 [9] 10 11
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!