| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #30 på: desember 15, 2011, 23:00:34 pm » |  | 
 
 Jeg bruker den samme blokka som tidligere. Som bildene over viser, så er det blitt gjort litt porting for bedre ånding i blokka. Når det gjelder komp i den nye motoren så skal jeg forhøre meg med Johannes.
 Målet er ikke høyest komp, men at motoren blir kjørbar på veien og på bane.
 
 
 Den gamle motoren er historie. Så det blir ikke noe diskusjon om den i denne tråden.
 |  
						| 
								|  |  
								| « Siste redigering: desember 15, 2011, 23:19:27 pm av Eivind (Putte) » |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #31 på: desember 15, 2011, 23:10:37 pm » |  | 
 
 Bra du bygger selv! Da vet du akkurat hva motoren inneholder! Min 1915 mot din?    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Espen/VW54 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2625
								  Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)   | 
								|  | « Svar #32 på: desember 15, 2011, 23:16:08 pm » |  | 
 
 Den gamle motoren er historie. Så det blir ikke noe diskusjon om den i denne tråden. 
 La oss håpe folk kan respektere akkurat dette!! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Formula Vee 
								Supermedlem      
								Innlegg: 6755
								  Bosted: Stavanger 
								:: DKL ::
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #33 på: desember 15, 2011, 23:30:21 pm » |  | 
 
 X2 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt  SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #34 på: desember 15, 2011, 23:47:40 pm » |  | 
 
 Bra du bygger selv! Da vet du akkurat hva motoren inneholder! Min 1915 mot din?   Helt klart. Men det er også morro å bygge sin egen motor.  Din 1915 mot min 2276?  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #35 på: desember 16, 2011, 00:26:33 am » |  | 
 
 Morro ja! Du tar meg lett med jpm produkter   Men jeg er med. Vinnern får en pils på scc?  Svinghjulshester eller stripa? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| holmsen 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2440
								  Bosted: oslo   | 
								|  | « Svar #36 på: desember 16, 2011, 00:27:42 am » |  | 
 
 Morro ja! Du tar meg lett med jpm produkter   Men jeg er med. Vinnern får en pils på scc?  Svinghjulshester eller stripa?er vel kun stripetid som gjelder ved slike veddemål    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #37 på: desember 16, 2011, 00:28:14 am » |  | 
 
 Morro ja! Du tar meg lett med jpm produkter   Men jeg er med. Vinnern får en pils på scc?  Svinghjulshester eller stripa?Deal! Men det må bli svinghjulhester    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Trond Dahl 
								Administrator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4529
								  Bosted: Sandnes 
								:: DKL ::
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #38 på: desember 16, 2011, 00:48:24 am » |  | 
 
 Det nytter ikke med mye krefter om du ikke klarer å plante det i bakken. Få det på stripa gutter. Alt annet er jug :-D |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014 Race car 9.49/236kmt@SCC 2017  "It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away" |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #39 på: desember 16, 2011, 00:56:32 am » |  | 
 
 Kompromis;
 svinghjulshester/stripetid. Høyest score vinner.
 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| holmsen 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2440
								  Bosted: oslo   | 
								|  | « Svar #40 på: desember 16, 2011, 01:00:09 am » |  | 
 
 Kompromis;
 svinghjulshester/stripetid. Høyest score vinner.
 
 hk er helt verdiløst, om ikke de bremses i samme benk/ruller. er kun på stripa det kan avgjøres     |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #41 på: desember 16, 2011, 01:02:13 am » |  | 
 
 Kompromis;
 svinghjulshester/stripetid. Høyest score vinner.
 
 hk er helt verdiløst, om ikke de bremses i samme benk/ruller. er kun på stripa det kan avgjøres    Problemet er at jeg ikke får tillatelse av kona til å kjøre på stripa. Har jobbet med å overtale henne i over to år nå. Banekjøring er ok. Men ikke SCC/Drag racing... |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| holmsen 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2440
								  Bosted: oslo   | 
								|  | « Svar #42 på: desember 16, 2011, 01:06:06 am » |  | 
 
 Kompromis;
 svinghjulshester/stripetid. Høyest score vinner.
 
 hk er helt verdiløst, om ikke de bremses i samme benk/ruller. er kun på stripa det kan avgjøres    Problemet er at jeg ikke får tillatelse av kona til å kjøre på stripa. Har jobbet med å overtale henne i over to år nå. Banekjøring er ok. Men ikke SCC/Drag racing...Bytt kjerring    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #43 på: desember 16, 2011, 01:06:44 am » |  | 
 
 Kompromis;
 svinghjulshester/stripetid. Høyest score vinner.
 
 hk er helt verdiløst, om ikke de bremses i samme benk/ruller. er kun på stripa det kan avgjøres    Problemet er at jeg ikke får tillatelse av kona til å kjøre på stripa. Har jobbet med å overtale henne i over to år nå. Banekjøring er ok. Men ikke SCC/Drag racing...Bytt kjerring   Det er hennes bil (Putte)    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| holmsen 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2440
								  Bosted: oslo   | 
								|  | « Svar #44 på: desember 16, 2011, 01:08:51 am » |  | 
 
 Kompromis;
 svinghjulshester/stripetid. Høyest score vinner.
 
 hk er helt verdiløst, om ikke de bremses i samme benk/ruller. er kun på stripa det kan avgjøres    Problemet er at jeg ikke får tillatelse av kona til å kjøre på stripa. Har jobbet med å overtale henne i over to år nå. Banekjøring er ok. Men ikke SCC/Drag racing...Bytt kjerring   Det er hennes bil (Putte)   og jeg må be om unskyldning,,,Torsdagsklubb, ergo ikke helt edru   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #45 på: desember 16, 2011, 01:10:02 am » |  | 
 
 Kompromis;
 svinghjulshester/stripetid. Høyest score vinner.
 
 hk er helt verdiløst, om ikke de bremses i samme benk/ruller. er kun på stripa det kan avgjøres    Problemet er at jeg ikke får tillatelse av kona til å kjøre på stripa. Har jobbet med å overtale henne i over to år nå. Banekjøring er ok. Men ikke SCC/Drag racing...Bytt kjerring   Det er hennes bil (Putte)   og jeg må be om unskyldning,,,Torsdagsklubb, ergo ikke helt edru  Ikke noe stress. Er vant til å bli "mobbet" for at hun er litt streng    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #46 på: desember 16, 2011, 01:18:00 am » |  | 
 
 svinhjulshester per liter? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #47 på: desember 16, 2011, 01:20:55 am » |  | 
 
 svinhjulshester per liter?
 Det er vel rettferdig, eller? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #48 på: desember 16, 2011, 01:40:46 am » |  | 
 
 da blir det jo i forhold til reell motorstørrelse   hva satser du på av hester? |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #49 på: desember 16, 2011, 01:42:00 am » |  | 
 
 Håper på 160-180 hk ved svinghjulet. |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #50 på: desember 16, 2011, 01:48:15 am » |  | 
 
 90-100 hester pr liter her.. blir vel sikkert nærmere 90 enn 100..  Vi får se   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #51 på: desember 16, 2011, 01:51:11 am » |  | 
 
 90-100 hester pr liter her.. blir vel sikkert nærmere 90 enn 100..  Vi får se  170 - 190 hk i en 1915?  Heftig!! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Erlend / bug66 
								SCC Event 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5824
								  Bosted: Oslo, Briskeby 
								ass UP nose DOWN, rip the tires
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #52 på: desember 16, 2011, 02:27:27 am » |  | 
 
 Husk å få kappet/kortet innsugene.. de er sykt lange og må avstemmes lengdemessig med motoren.. Spør johannes |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 '67: 10.626@213,65 SCC2016 10.407@215,57 SCC2017 10.221@216,87 SCC2018 Norges raskeste luftkjølte gatebil? '59: Snart  |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #53 på: desember 16, 2011, 07:37:31 am » |  | 
 
 Husk å få kappet/kortet innsugene.. de er sykt lange og må avstemmes lengdemessig med motoren.. Spør johannes
 Det er notert! |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dewil 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7541
								  Bosted: Moss 
								"Opinions are like assholes...everyone has one"
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #54 på: desember 16, 2011, 10:35:18 am » |  | 
 
 90-100 hester pr liter her.. blir vel sikkert nærmere 90 enn 100..  Vi får se  170 - 190 hk i en 1915?  Heftig!!Når man får nesten 200 hk ut av en 1600 så er vel ikke det urealistisk   www.vwnorge.no/index.php/topic,40797.msg406241.html#msg406241 |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| BeetleBug 
								Global moderator 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 5355
								  Bosted: Fornebo 
								Hvilken makalös manick
								
								
								
								
								
								   | 
								|  | « Svar #55 på: desember 16, 2011, 10:37:56 am » |  | 
 
 Jeg LIKER utviklingen i denne tråden!  |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
 - Det er lettere å ape enn å skape -
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #56 på: desember 16, 2011, 10:40:34 am » |  | 
 
 Da bør jeg også klarer å få ut mer enn 75-79 hk pr. liter    |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| holmsen 
								Supermedlem      
								Innlegg: 2440
								  Bosted: oslo   | 
								|  | « Svar #57 på: desember 16, 2011, 13:44:44 pm » |  | 
 
 Jeg LIKER utviklingen i denne tråden! 
 Så godt at du vil droppe turbofjaset å gå for en skikkelig na motor ?     |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Ed Németh 
								Folkevognklubben 
								Supermedlem
								      
								Innlegg: 4033
								  Bosted: Moss   | 
								|  | « Svar #58 på: desember 16, 2011, 17:47:51 pm » |  | 
 
 Tilbake til Putte! Fikk en sending fra kerscher i dag: EBC Brakes "Green Stuff".  Viktig å tenke på bremseeffekten når man bygger muskler   |  
						| 
								| 
 |  
								|  |  Loggført | 
 |  |  | 
	| 
			| 
					
						| Dewil 
								Supermedlem      
								Innlegg: 7541
								  Bosted: Moss 
								"Opinions are like assholes...everyone has one"
								
								
								
								
								
								     | 
								|  | « Svar #59 på: desember 17, 2011, 00:29:18 am » |  | 
 
 Nææh, bremsedeler! Sånt ser man ikke alt for mye av i motorbyggetrådene her   |  
						| 
								|  |  
								|  |  Loggført | 
 
 |  |  | 
	|  |