oktober 01, 2020, 22:54:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Topp modifisering på sitt ypperste.  (Lest 7069 ganger)
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5772
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #30 på: desember 09, 2011, 14:59:36 pm »

Jepp 959 hadde vannkjølte topper Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #31 på: desember 09, 2011, 15:23:51 pm »

Godt å se at Escorten falt i smak blant NA folket her inne. Det er helt utrolig hvor langt man klarer å nå med moderne teknologi og mye penger!

De gutta der har ikke bare Escorten i garasjen sin, de har også disse:

2007 - Ford cosworth 4cylinder 16v Turbo engine 120cui: 1280 whp 47psi (custom triple ball bearing 80mm turbo 119lbs/min)
2007 – Mitsubishi Evo 8 4g63 4cylinder 16v Turbo engine: 1416 whp – 57psi (custom quad ball bearing 82mm turbo 132lbs/min)

Nå prater vi:


* Topp1.jpg (45.18 KB. 480x360 - vist 156 ganger.)



* Veiv1.jpg (58.93 KB. 800x532 - vist 159 ganger.)



* titankam1.jpg (60.66 KB. 800x600 - vist 139 ganger.)



* Stempel 1.jpg (51.21 KB. 800x600 - vist 134 ganger.)



*  (51.78 KB. 800x600 - vist 154 ganger.)



* Blokk1.jpg (53.27 KB. 800x613 - vist 157 ganger.)



* Blokk2.jpg (71.76 KB. 600x800 - vist 136 ganger.)


-BB-


Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #32 på: desember 09, 2011, 15:32:30 pm »

Vi klarer litt til før vi reiser til mer hjemlige trakter litt senere:


* 1500hpsubaru.jpg (134.47 KB. 900x600 - vist 195 ganger.)


Og her er evo`en med 1523 whp, nevnte jeg at den har 13:1 i komp og varver 10 000 omdr?:


* evo81523whp.jpg (103.15 KB. 1000x716 - vist 147 ganger.)



* project2.jpg (118.98 KB. 800x600 - vist 199 ganger.)


-BB-

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #33 på: desember 09, 2011, 16:09:51 pm »

audi har vel en 25 ventilers motor og, 5 x 5. Glad
5x5 ja.
Temmelig sær motor. Toppen flower visstnok ikke bedre enn en 4 ventilert før den passerer 5000rpm.

www.audistory.24max.de/old1/html/e25v.htm

Diskusjon ang 5 ventiler og audi sin 5v5
 www.motorgeek.com/viewtopic.php?t=24823
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #34 på: desember 09, 2011, 19:02:27 pm »

Jepp 959 hadde vannkjølte topper Glad

Tok jeg feil igjen.
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #35 på: desember 09, 2011, 19:09:27 pm »

The 959 was powered by a new and revolutionary 2.85 litre flat-six engine derived from the famous “Moby Dick” race car. It featured numerous technical innovations of which the most prominent are 4-valve water-cooled cylinder heads, aluminium forged pistons, titanium con-rods, DOHC, two sequential turbochargers, dry sump lubrication and a BOSCH Motronic featuring digital injection and ignition. The cooling system of the 959 is a water-air-cooled hybrid where the cylinder heads are water cooled and the engine block is air-cooled.
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5772
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #36 på: desember 09, 2011, 21:19:32 pm »

Er det nå jeg kan si: "I told you so"  Øyerulling
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #37 på: desember 09, 2011, 21:20:45 pm »

Er det nå jeg kan si: "I told you so"  Øyerulling

Det kan du. Siden det er helg  Øyerulling
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1777
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #38 på: desember 09, 2011, 21:31:33 pm »

Kjente det nappa litt , av bildene av maskinert blokk, titan kam og slike deilige saker. Verker i maskineringslysta av å se sånt... Keep'em coming guttær..
Loggført

Seaside VW Klubb
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #39 på: desember 10, 2011, 10:08:37 am »

Det jeg finner interessant med Hellas motorene er at dem tar utmerkede NA motorer og velprøvde NA ideer og turbokonverterer dem. Som Knasten sa tidlig en morgen fra nabokøya for noen år tilbake: "En god NA motor blir en fantastisk turbomotor." Det grekerne har gjort er å studere Cosworth sin fantastisk CA F1 motor og enkelte av delene de har benyttet er rene kopier:

Cosworth CA råde:


* Cosworth råde.jpg (50.43 KB. 768x1024 - vist 191 ganger.)


Cosworth CA var en lavbudsjettsmotor sammenliknet med konkurrentene på den tiden. Samtidig var det den motoren som hadde de lengste serviceintervallene med sine 350km. Det var også den eneste som klarte 20000 omdr. Den produserte fra 305 til 315 hk pr liter og den dag idag så anses den som en av de aller beste F1 motorene igjennom tidene.


* Cosworth2.jpg (117.14 KB. 450x600 - vist 706 ganger.)



* Cosworth3.jpg (38.25 KB. 486x365 - vist 197 ganger.)



* Coswortha.jpg (27.24 KB. 452x339 - vist 172 ganger.)




Jeg kommer tilbake med mer og jeg lover å bringe tråden tilbake til noe som er mer relatert med det vi driver med her inne.

Mvh
BB





« Siste redigering: desember 10, 2011, 16:15:38 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #40 på: desember 10, 2011, 10:25:52 am »

Hva skjer når amerikanerne skal prøve seg på det samme NA style? GO BIG OR GO HOME:

16 liter volum, 16:1 i komp og "kun" 132 liter hk. 115 000 dollar - turn key. Effekt 2150hk og 2050nm overraskende nok har den innsprut.

Byggeren er Sonny Bryant og de semi hemi toppene blir omtalt som "next generation" Innsugsventilen er 3" stor!


* USA1.jpg (95.38 KB. 640x427 - vist 149 ganger.)



* USA2.jpg (92.78 KB. 640x427 - vist 118 ganger.)



* USA3.jpg (89.71 KB. 640x427 - vist 158 ganger.)



* USA4.jpg (96.94 KB. 427x640 - vist 172 ganger.)



* USA5.jpg (92.74 KB. 640x427 - vist 141 ganger.)



* USA6.jpg (87 KB. 640x427 - vist 143 ganger.)



* USA7.jpg (90.72 KB. 640x427 - vist 162 ganger.)



* USA8.jpg (93.15 KB. 427x640 - vist 152 ganger.)


-BB-

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #41 på: desember 10, 2011, 10:30:34 am »

Noen bilder til av monsteret fra USA:


* USA9.jpg (88.62 KB. 640x427 - vist 139 ganger.)



* USA10.jpg (94.14 KB. 640x427 - vist 115 ganger.)



* USA11.jpg (91.1 KB. 427x640 - vist 117 ganger.)



* USA13.jpg (93.89 KB. 640x427 - vist 143 ganger.)



* USA12.jpg (90.56 KB. 427x640 - vist 137 ganger.)



* USA14.jpg (92.49 KB. 640x427 - vist 129 ganger.)



* USA15.jpg (93.57 KB. 640x427 - vist 138 ganger.)



* USA16.jpg (93.98 KB. 640x427 - vist 128 ganger.)


Nok for idag.

Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #42 på: desember 13, 2011, 20:39:06 pm »

Jeg lovte å ta tråden "hjem" igjen etter noen særdeles ville utflukter og det velger jeg å gjøre med en av mine absolutte favorittmotorer og kanskje noe av det fremste innenfor NA og VW igjennom tidene. Her snakker vi trolldom!

Nøkkelord:

- Original veiv, uten motvekter
- Originale råder
- 043 VW topper
- 1600ccm / 1.6 liter!
- 8 ventiler
- 194hk!
- 121,3 hk pr liter
- 9000 omdr!

Noen bilder:


* .jpg (82.83 KB. 640x480 - vist 183 ganger.)



* JPM blokk 2.jpg (84.26 KB. 640x480 - vist 200 ganger.)



* JPM blokk.jpg (82.83 KB. 640x480 - vist 164 ganger.)



* JPM JE stempler.jpg (75.81 KB. 640x480 - vist 169 ganger.)



* JPM JE2.jpg (55.42 KB. 640x480 - vist 177 ganger.)



* JPM original veiv.jpg (61.21 KB. 640x480 - vist 203 ganger.)



* JPM råder.jpg (54.27 KB. 640x480 - vist 201 ganger.)


-BB-

« Siste redigering: desember 13, 2011, 20:40:38 pm av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #43 på: desember 13, 2011, 20:43:28 pm »

Klyper du deg i armen og sier at det ikke er mulig? Her kommer noen bilder til:



*  (45.38 KB, 640x480 - vist 157 ganger.)

* JPM sylinder1.jpg (74.95 KB, 640x480 - vist 186 ganger.)

* JPM topper1.jpg (73 KB, 640x480 - vist 222 ganger.)

* JPM topper2.jpg (78.18 KB, 640x480 - vist 199 ganger.)

* JPM topper3.jpg (77.03 KB, 640x480 - vist 197 ganger.)

* JPM topper4.jpg (73.45 KB, 640x480 - vist 174 ganger.)

* JPM topper5.jpg (78.37 KB, 640x480 - vist 219 ganger.)

* JPM topper6.jpg (70.8 KB, 640x480 - vist 205 ganger.)
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #44 på: desember 13, 2011, 20:55:09 pm »

Trollmannen heter Johannes og hver eneste høst så inviterer han alle VW interesserte hjem til sitt aller helligste. Her deler han hemmelighetene sine og svarer på alle spørsmål som kommer.

Du leser riktig: 1600 motor - 194hk!


* JPM topper7.jpg (55.28 KB. 640x480 - vist 171 ganger.)



* JPM topper8.jpg (63.64 KB. 640x480 - vist 218 ganger.)


Her er flow tallene:

Flownumbers CFM at 25"H2O.
lift(mm)              Flow(intake)             Flow(exhaust)
2                        42,6                        39,5
4                        81,3                        73,3
6                        111,4                      96,5
8                        136,7                      115,5
10                      159,4                      130,3
12                      177,5                      141,8
14                      188,2                      148,5
16                      194,9                      152,5

Og her er alle spec for dem som vil ha harde pakker til jul:

Blokk: original AS41
Veiv: original tysk
Råder: originale tysk
Stempler: JE 86mm 24mm
Sylindere: originale 85,5mm honet til 86mm
Topper: 043 40x32mm ventiler
Komp: 12,0:1
Vipper: JPM 1,5:1
Støtstenger:Manton 3/8" cromolly
Kam:Fk45in/Fk44 ex
Kamdrev: Magnum
Oljepumpe: 26mm
Sump: 1,5lit
Svinghjul: originalt 180mm lettet MYE
Clutch: cush lock
Trykkplate: Kennedy Stage 1
Eksos: spesial laget til motoren 1 5/8"
Innsug: Spesial laget, tunet lengde (second order)
Forgassere: IDA 48

Her hører du den bjeffe:
 


Og her er den på rullene til JPM:



Han kjørte som best 11.3 med denne motoren før den ble solgt. Og hvor gikk motoren til tror dere? Hellas...... hvor ellers. Pris? Var det ikke 6000 EUR / 46 300 NOK i dagens valuta. Den var tilsalgs på SCC 2010 men ingen nappet.

Snipp, snapp, snute... så var denne tråden ute.

GOD JUL!

« Siste redigering: desember 14, 2011, 08:20:55 am av BeetleBug » Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #45 på: desember 13, 2011, 21:12:19 pm »

Fy så rått! Sykt bra topp arbeid da:)
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #46 på: desember 13, 2011, 23:02:40 pm »

helt rått!
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #47 på: desember 14, 2011, 08:45:52 am »

Hvem slettet mine innlegg ?

Jeg! Selv om det snart er jul så godtar jeg IKKE oppkast fra deg.

Lag din egen tråd hvis du er så imponert over topper som ikke eksisterer på noe annet vis en på en nettside. Før du gjør det så kan jeg tipse deg om: http://www.araoengineering.com/VWheads.htm som forlengst har satt sine 16V topper i produksjon. Der finner du i det minste flowtall og pris.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1835
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #48 på: desember 14, 2011, 10:44:34 am »

Jeg begynner med det viktigste, nemlig å poengtere at det ikke er lett å få så mye hk av en liten motor og at Johannes har gjort en mega jobb med denne dødskule motoren.

Så kommer det, hk er ett resultat av turtallet. Ved lavt turtall blir det automatisk lite hk og til høyere turtall jo mer hester, og noe av problemet vårt er at vi har ett USA marked som i stor grad styrer hva slags deler vi får tak i til en fornuftig pris, og det er ofte deler laget med Amerikansk tankegang, jo større jo bedre... Større er tyngre og dermed daffere.  En motor som lett varver 8000 rpm er jo mye artigere enn en som du såvidt klarer å tyne til 6500 rpm. Men det er klart at driftsikkerheten til en stor kubikk daffing ofte er billigere og lettere å få til enn med en liten kjapping.

Nå er det mange som bruker mye tid og kr på motorene sine, og jeg håper flere vil gå den veien som JPM har gjort med denne 1600c'n. Men det er klart det koster litt mer.
På lounge'n har det jo vært mye snakk om små motorer og det er veldig interessant lesning, men effektive og lette deler kan gjøre underverk for en større motor også.

Jeg håper og tror at vi vil få se flere slike interessante prosjekter fremover, at folk prøver litt egne løsninger og ikke bare skrur ihop noe dem har kjøpt billig fra statene.

Det er fint med ferdige cnc topper fra CB, men spesielt eksotisk og imponerende er de ikke.
Kom igjen med bilder av godt topp arbeid.
« Siste redigering: desember 14, 2011, 10:47:21 am av Gunnar|Rennfahrer2 » Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1835
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #49 på: desember 14, 2011, 12:50:17 pm »

Angående JPM sine topper på denne 1600'n.

Hvorfor velger han å maskinere bort kjøleribben på toppen istedenfor å maskinere bort kjøleribber på sylinderen? Kan se mange svar her altså, jeg bare lurte på om han har sagt noe om det?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2527
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #50 på: desember 14, 2011, 15:34:40 pm »

Sjekk denne motortråden her Blunker
http://norskescortregister.net/index.php?showtopic=8246
Han har noe dårlig erfaring m.en viss svenske som skal være "verdensmester på topplokk"
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5351
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #51 på: desember 14, 2011, 16:16:38 pm »

Sjekk denne motortråden her Blunker
http://norskescortregister.net/index.php?showtopic=8246
Han har noe dårlig erfaring m.en viss svenske som skal være "verdensmester på topplokk"

Takk for tråd. Bra motorbygg og det er leit å se hvor uheldig han har vært med sine topplokk, både her i landet og i Sverige. Bare slik at det er brakt på det rene, jeg har ikke nevnt Cox en eneste gang i denne tråden og han har heller ikke gjort noe av arbeidet jeg har linket bilder til.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2527
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #52 på: desember 14, 2011, 17:38:06 pm »

Sjekk denne motortråden her Blunker
http://norskescortregister.net/index.php?showtopic=8246
Han har noe dårlig erfaring m.en viss svenske som skal være "verdensmester på topplokk"

Takk for tråd. Bra motorbygg og det er leit å se hvor uheldig han har vært med sine topplokk, både her i landet og i Sverige. Bare slik at det er brakt på det rene, jeg har ikke nevnt Cox en eneste gang i denne tråden og han har heller ikke gjort noe av arbeidet jeg har linket bilder til.

-BB-

Det såg ut som cox sitt arbeid på bildene i det første innlegget.
Kan opplyse om at escorten til brodern gav 184 hk på dynapacken da uten å få justert noe særlig.Men som han sa så den virker nå.var ikke noe problem å dra opp til 9000 omdr. Gliser
« Siste redigering: desember 14, 2011, 17:40:04 pm av 1303SS » Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1835
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #53 på: desember 14, 2011, 19:33:01 pm »

Sjekk denne motortråden her Blunker
http://norskescortregister.net/index.php?showtopic=8246
Han har noe dårlig erfaring m.en viss svenske som skal være "verdensmester på topplokk"

Vilken verdensmester er det snakk om?
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5678
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #54 på: desember 14, 2011, 20:21:40 pm »

Erland Cox
Loggført

Speed is no substitute for direction
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #55 på: desember 14, 2011, 21:46:53 pm »

Engelske bildeler er fremdeles som de har vært fra de startet å bygge biler der borte, søppel Gliser
Stakkars mann, han må jo være tålmodigheten selv. Fresh låt i kjærra var det jo i det minste i et lite øyeblikk Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2527
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #56 på: desember 14, 2011, 22:32:54 pm »

Fortsatt masse dritt fra uk men og mye bra.Veivakselen fra farndon er jo ett smykke i seg sjøl.Prisen var vel ca 25000,-for bare veiven. Sjokkert
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7540
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #57 på: desember 14, 2011, 23:03:58 pm »

Veiva er det vel ikke stort å si på. Et flott smykke, absolutt. sikkert en "innvandrer" som har laget den ;-)

Alu-topppen kosta jo rundt 30K, den var jo ikke riktig på en flekk noe sted Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2527
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #58 på: desember 15, 2011, 11:06:39 am »

Cox lurte jo først på om toppen var lagd i kina,men hadde det vore så vel hadde det kansje vore bedre kvalitet på den. Hæ
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Gaffel
Supermedlem
*****
Innlegg: 865
Bosted: Fredrikstad


That's what she said..


Vis profil
« Svar #59 på: desember 16, 2011, 20:42:51 pm »

MERE BILDER!
Loggført

Everyone aspires to soar like an eagle, but weasels don't get sucked into jet engines
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!