april 26, 2024, 23:20:49 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Wide Five Design - Los Lobos  (Lest 51992 ganger)
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #150 på: april 25, 2012, 21:22:32 pm »

Fant du noen gang ut om man kan montere en ytterbane på innsiden (eller motsatt...) for å oppnå større variasjoner i felgens ET og bredder? Hvis det kun er et ventilhull som forhindrer bruk av ytterbane på innsiden av felgen så betyr det at ytterbanen passer på innsiden Glad Er det andre forskjeller?

Har enda ikke fått noen innerring. Selv om det sto 2 ukers leveringstid på nettsiden, og det nå har gått over 2mnd siden jeg bestilte, fikk jeg nærmest kjeft når jeg høflig antydet at dette var litt useriøst. Så da blir det nok ikke noen komplett felg på utstillingen i Oslo i juni Trist Får ikke noen antydning på når jeg kan forvente å få den lr...

Parts & retards butikken har vel ikke akkurat rykte for å være 100% seriøse. Strengt talt burde de si "takk" når du kun antyder at de er litt useriøse på en pen måte. Du kunne vært MYE krassere i talemåten uten å lyve Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #151 på: april 25, 2012, 22:05:03 pm »

Han skrev selv han var møkk lei av alle som kalte han useriøs, så det er tydeligvis flere som ikke har helt gode erfaringer Gliser Er vel ganske useriøst i seg selv å svare kundene sine slik. Han skulle bare visst hvor mange BBS ringer jeg kanskje hadde bestilt på et senere tidspunkt dersom kundebehandlingen var litt bedre. Han kastet mange tusenlapper ut vinduet der Blunker

Får frese ut en plate med 30 skruhull og erstatte denne platen med innerringen. Platen skal være 80cm høy og fungere som en poster i tilleg til å holde felgen. Tror det vil funke bra når den skal stilles ut.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Cheron
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4993
Bosted: Hijol - Andebu


Luftkjølt? Ja takk!


Vis profil
« Svar #152 på: april 25, 2012, 22:14:56 pm »

Hva med å bare kjøpe en?

http://www.ebay.de/itm/Ausenbett-Felgenbett-poliert-2-5x15-passend-BBS-RM-RS-30-Loch-/400292496511?pt=Auto_Felgen&hash=item5d334ac47f

Kan bistå med frakt hit til Norge Blunker
Loggført

You'll never walk alone


                  Proud member of Senkemafia'n
Polardego
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted: Follo


Den aller Vaerste...


Vis profil WWW
« Svar #153 på: april 26, 2012, 08:47:19 am »

Fant du noen gang ut om man kan montere en ytterbane på innsiden (eller motsatt...) for å oppnå større variasjoner i felgens ET og bredder? Hvis det kun er et ventilhull som forhindrer bruk av ytterbane på innsiden av felgen så betyr det at ytterbanen passer på innsiden Glad Er det andre forskjeller?

Har enda ikke fått noen innerring. Selv om det sto 2 ukers leveringstid på nettsiden, og det nå har gått over 2mnd siden jeg bestilte, fikk jeg nærmest kjeft når jeg høflig antydet at dette var litt useriøst. Så da blir det nok ikke noen komplett felg på utstillingen i Oslo i juni Trist Får ikke noen antydning på når jeg kan forvente å få den lr...

Parts & retards butikken har vel ikke akkurat rykte for å være 100% seriøse. Strengt talt burde de si "takk" når du kun antyder at de er litt useriøse på en pen måte. Du kunne vært MYE krassere i talemåten uten å lyve Glad

Jasså, så vi har ikke det nei? Kan jeg spørre om hvor du har slike påstander fra? Vi er 110% seriøse med det vi driver med, men det er nå engang slik at vi ikke kan lage deler selv og da blir det vanskelig å levere om ikke vår leverandør har dette. Å bruke "useriøs" om et firma fordi en leverandør til oss ikke har dette på lager og delene må produseres er en dårlig måte og unnskylde seg på. Lobo kan sikkert fortelle hvor kjapt han fikk de andre delene som vi hadde på lager tilsendt.



« Siste redigering: april 26, 2012, 08:50:03 am av Polardego » Loggført

64 pick-up T2
13 Beetle ABT
07 Polo S2000
m.m

www.partsandretards.no
Polardego
Nybegynner
*
Innlegg: 16
Bosted: Follo


Den aller Vaerste...


Vis profil WWW
« Svar #154 på: april 26, 2012, 08:55:53 am »

Han skrev selv han var møkk lei av alle som kalte han useriøs, så det er tydeligvis flere som ikke har helt gode erfaringer Gliser Er vel ganske useriøst i seg selv å svare kundene sine slik. Han skulle bare visst hvor mange BBS ringer jeg kanskje hadde bestilt på et senere tidspunkt dersom kundebehandlingen var litt bedre. Han kastet mange tusenlapper ut vinduet der Blunker

Får frese ut en plate med 30 skruhull og erstatte denne platen med innerringen. Platen skal være 80cm høy og fungere som en poster i tilleg til å holde felgen. Tror det vil funke bra når den skal stilles ut.

Hva er galt med kundebehandlingen? Du får svar på mail samme dag og ofte umiddelbart på mail du sender. Vi sender ut varene samme dag om vi har det på lager og om vi rekker det før posten er her og henter. Å kalle oss useriøse pga at vår leverandør ikke klarer å levere de delene du har bestillt synes jeg er urettferdig siden det ikke er oss det står på, og da sier jeg akkurat det til deg eller uansett annen kunde.

Det jeg mente, og som du helt sikkert forsto om du tenker litt etter, er at ordet "useriøs" blir brukt på samme måte som "rasist" nemlig helt feil, derfor er jeg møkklei av de som bruker dette uten å egentlig ha veldig mye hold i påstandene sine. Og nei, vi har ikke mange tilbakemeldinger av dette slaget.

BBS deler er en veldig liten del av det vi driver med og vi har det primært pga av min egen intresse for disse felgene.
« Siste redigering: april 26, 2012, 09:04:35 am av Polardego » Loggført

64 pick-up T2
13 Beetle ABT
07 Polo S2000
m.m

www.partsandretards.no
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #155 på: april 26, 2012, 14:00:22 pm »

Han skrev selv han var møkk lei av alle som kalte han useriøs, så det er tydeligvis flere som ikke har helt gode erfaringer Gliser Er vel ganske useriøst i seg selv å svare kundene sine slik. Han skulle bare visst hvor mange BBS ringer jeg kanskje hadde bestilt på et senere tidspunkt dersom kundebehandlingen var litt bedre. Han kastet mange tusenlapper ut vinduet der Blunker

Får frese ut en plate med 30 skruhull og erstatte denne platen med innerringen. Platen skal være 80cm høy og fungere som en poster i tilleg til å holde felgen. Tror det vil funke bra når den skal stilles ut.

Hva er galt med kundebehandlingen? Du får svar på mail samme dag og ofte umiddelbart på mail du sender. Vi sender ut varene samme dag om vi har det på lager og om vi rekker det før posten er her og henter. Å kalle oss useriøse pga at vår leverandør ikke klarer å levere de delene du har bestillt synes jeg er urettferdig siden det ikke er oss det står på, og da sier jeg akkurat det til deg eller uansett annen kunde.

Det jeg mente, og som du helt sikkert forsto om du tenker litt etter, er at ordet "useriøs" blir brukt på samme måte som "rasist" nemlig helt feil, derfor er jeg møkklei av de som bruker dette uten å egentlig ha veldig mye hold i påstandene sine. Og nei, vi har ikke mange tilbakemeldinger av dette slaget.

BBS deler er en veldig liten del av det vi driver med og vi har det primært pga av min egen intresse for disse felgene.

Jeg får som regel raske svar, men ikke på det viktigste spørsmålet. Skulle så veldig gjerne hatt en antydning på når jeg kan forvente å få ringen. 2 uker til? 2 måneder til? Eksakt dato skjønner jeg kan være vanskelig. Jeg skrev i mailen til deg at jeg har full forståelse for at ting kan ta tid med import, og jeg skjønner at dette ikke er deler som det lages 5000 av i gangen. Det jeg mener er useriøst er når det står tydelig at leveringstiden er 2 uker på nettsiden, når den kan være opp til flere mnd. Men dette har du sagt du skal fikse ASAP så det er jo flott Glad Ringen du hadde på lager fikk jeg kjapt og er veldig fornøyd med den.

Kan også legge til at jeg synes det er kjempeflott at det finnes noen som selger slike deler her i landet.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #156 på: april 26, 2012, 17:44:21 pm »

Håper ikke denne flotte tråden ender med bare sludder og vås i form av krangling om en felgring.

Vil bare si at jeg syntes felgene var dritrå og jeg håper jeg en gang får kjøpt et sett.
Loggført

1961 T1 - Custom
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #157 på: april 26, 2012, 18:19:02 pm »

Håper ikke denne flotte tråden ender med bare sludder og vås i form av krangling om en felgring.

Vil bare si at jeg syntes felgene var dritrå og jeg håper jeg en gang får kjøpt et sett.

Helt enig. Er en sak mellom selger og kunde dette.

Er nå i full gang med pussing og lakkering av senter. Ellers går det mye i grafisk arbeid i forbindelse med rapport og utstilling. Utstillingen vil holdes i Oslo i slutten av mai/ starten av juni. Åpent for alle som vil se, og det er mer enn en felg å se på der Glad Kommer med mer info når det nærmer seg.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
AndersM
Juniormedlem
**
Innlegg: 95
Bosted: Skien



Vis profil
« Svar #158 på: april 26, 2012, 20:32:42 pm »

Skal du ha ringer/tønner kjapt og billig:

www.iclair.de
Brukt de selv..

Blir nice disse!
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #159 på: april 26, 2012, 21:14:34 pm »

Skal du ha ringer/tønner kjapt og billig:

www.iclair.de
Brukt de selv..

Blir nice disse!

Takk for tips Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #160 på: april 30, 2012, 12:23:56 pm »

Da har modellen fått noen lakkstrøk. Synes resultatet ble bra. Ingen kan se at senteret egentlig er laget i skum uten å vite om det på forhånd Glad

http://widefivedesign.blogspot.com/
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #161 på: april 30, 2012, 13:03:21 pm »

Vær forsiktig nå, så ikke du monterer den på bilen og kjører en tur. kan bli stygt xD
Kult å se ferdig lakkert resultat Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #162 på: april 30, 2012, 14:29:53 pm »

Vær forsiktig nå, så ikke du monterer den på bilen og kjører en tur. kan bli stygt xD
Kult å se ferdig lakkert resultat Gliser

Må si det frister Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #163 på: april 30, 2012, 16:00:54 pm »

Skjønner det veeldig godt Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #164 på: april 30, 2012, 16:43:08 pm »

Fine felger! Har du styrkeberegnet de?
Loggført

Mob:92245040
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #165 på: april 30, 2012, 21:54:35 pm »

Fine felger! Har du styrkeberegnet de?


Nei det er det eneste som gjenstår før jeg er fornøyd med leveransen. Trenger litt hjelp til det. Mangler noen materialegenskaper i programmet på maskinen min, så Solidworks får ikke til å generere styrkeberegning. Men skal prøve på en annen maskin å se om disse materialegenskapene finnes der.

Det eneste mulige svake leddet slik jeg ser det, kan være eikene som kanskje fortsatt er litt for tynne. Har feitet de opp en gang, men mulig de trenger litt til. Det finner jeg ut ved en styrkeberegning. Hvis det skulle vise seg at de er for svake tror jeg ikke det vil bli noe problem å gjøre felgen sterkere uten at det går på bekostning av utseendet Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #166 på: april 30, 2012, 21:56:35 pm »

Om noen kan det med styrkeberegning og trenger noe å sysle med skal de selvfølgelig få lov til å hjelpe til om de har lyst til å utføre litt gratisarbeid Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #167 på: april 30, 2012, 22:42:47 pm »

Jeg kan sette deg i kontakt med en som kan endel om det.
Loggført

Mob:92245040
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #168 på: mai 01, 2012, 10:25:56 am »

Jeg kan sette deg i kontakt med en som kan endel om det.

Tar gjerne imot mail adr og/eller tlf nr på PM! Så har jeg noen å kontakte om jeg ikke får det til Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #169 på: mai 01, 2012, 17:18:47 pm »

Da har jeg brukt fridagen 1.mai på å lære meg litt om styrkeberegning i Solidworks.

Styrkesimuleringen viser tydelig at den ytre delen av felgsenteret, anleggsflaten mot ytterring, vil gi etter lenge før eikene ved belastning. Den ytre delen har akkurat de samme målene som felgsenteret på BBS-felgen som jeg bruker felgringer fra. Jeg vet derfor at denne ringen er sterk nok. Siden ingen andre punkter gir etter for belastning før den ytre ringen kan jeg være rimelig sikker på at designet er sterkt nok.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
TEH
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Hitra, Sør-Trøndelag



Vis profil
« Svar #170 på: mai 01, 2012, 17:51:06 pm »

Her er et hjelpemiddel
http://www.calctool.org/CALC/phys/newtonian/centrifugal

Loggført

Mob:92245040
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #171 på: mai 01, 2012, 18:35:38 pm »

Takker! Skal se på det, men må innrømme at nå begynner det å bli litt for komplisert. Er vel en grunn til at jeg er designer og ikke ingeniør Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #172 på: mai 01, 2012, 19:33:32 pm »

Simuleringen viser felgen med en vridningspåkjenning på 1000Nm. Faste ankerpunkt i bolthull. Ut ifra hva jeg kan se skal disse felgene tåle selveste Skinne-bobla? Men bare for å ha sagt det.... Jeg er IKKE en ingeniør, så garanterer ikke at det stemmer Osteaktig


* simulation_Nm2.jpg (85.47 KB, 677x654 - vist 276 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
HenrikF
Medlem
***
Innlegg: 210
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #173 på: mai 01, 2012, 20:06:31 pm »

Skal også ha påført en last pga vekten på bilen Blunker
Loggført

1969 Type 3 Fastback - Laila
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #174 på: mai 01, 2012, 20:39:49 pm »

Ikke sant Blunker Det har jeg gjort på en annen simulering, men sliter med å få lagt på flere ulike belastninger samtidig.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #175 på: mai 02, 2012, 22:17:58 pm »

Styrkeberegning krever en del "riktig" input; elementtype, lastpåføring og klare definerte last-tilfeller. Shit-in = shit-out er det som gjelder i FEM-analyse, så få med deg en som kan litt om dette for å få det riktig. Eksempelvis kan feil mesh i kritiske områder gi ganske så misvisende resulater hvis man ikke er klar over vanlige feller...

Mener å huske at "standard" for et hjuloppheng er minimum 4G? belastning ift statisk vekt (pot-holes etc), så det er et tilfelle som er greit å dimensjonere mot som start... Låsingen mot navet er i felgseneteret med at hele flaten mot navet er låst i skjær pga trykk mot underlaget. Ville heller låst den flaten da du kanskje slipper noen rare krefter rundt bolthullene som i relaiteten ikke står og holder igjen.
« Siste redigering: mai 02, 2012, 22:27:14 pm av JTWE » Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #176 på: mai 03, 2012, 07:57:49 am »

Har brukt noe som heter simulation Xpress i Solidworks. Kanske enkelt og forståelig egentlig, men er ganske sikker på det er litt FOR enkelt for å kunne simulere alle påkjenninger en felg står ovenfor. Nå har jeg hvertfall gjort et forsøk, fått det inn i rapporten, og skrevet at dette arbeidet bør en ingeniør gjøre på et senere tidspunkt Blunker

Viser hvertfall at jeg har tenkt på det. Det forventes heller ikke at jeg skal kunne dette. Konser på læringsmålene i planen nå, så får jeg ta slike ting senere Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #177 på: mai 03, 2012, 08:02:06 am »

Jeg håper du har søkt patent nå før noe tar deg Sjokkert
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #178 på: mai 04, 2012, 18:00:03 pm »

Mags: Har vel ikke noen ny patent jeg trenger enerett på, men en designregistrering skal nok fikses Blunker

Nå er jeg klar for utstilling! Kan bli pappa når som helst nå, så det er en ganske stor lettelse å være ferdig med det som kanskje er min siste skoleoppgave EVER! Gliser

http://widefivedesign.blogspot.com/
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #179 på: mai 04, 2012, 18:23:56 pm »

fett.... Sjokkert tyrigrava søndag.?
Loggført
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!