april 23, 2024, 09:08:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 2,4 liter som "gir seg"  (Lest 4614 ganger)
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« på: januar 24, 2012, 16:17:55 pm »

Jeg jobber med å få  motoren i fryseboksen til å gå skikkelig. Når jeg gir full gass over lengre tid så gir motoren seg helt, når jeg drar av gassen tar det noen sekunder før den er med igjen.Jeg holder på å justere gasserne ,men den har vært lik hele tiden, uansett justering. Det er satt på en ny elktrisk bensinpumpe til amerikansk V8r nytt filter og slanger. Forslag guttær?
Det er en 2,4 liter med orginal tenning og dellorto 45 på.
Loggført

Alt MÅ ned!!
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: januar 24, 2012, 16:53:40 pm »

har du store nok bensinrør? høres ut som den går tom for bensin. Kutt motor og bens pumpe når det skjer og skru opp og se om det er bensin i flottørkamrene. ellers ville jeg testa en annen coil
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 24, 2012, 16:57:22 pm »

Pleier å ta litt lengre tid om coilen blir for varm..

lukter bensinmangel
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: januar 24, 2012, 17:10:01 pm »

Nå har jeg ikke erfaring med motor i fryseboks. Kan det være at det er for kaldt? Mitt tips, ta den ut av fryseboksen og monter den i en bil og se hva som skjer.
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: januar 24, 2012, 17:25:22 pm »

Nå har jeg ikke erfaring med motor i fryseboks. Kan det være at det er for kaldt? Mitt tips, ta den ut av fryseboksen og monter den i en bil og se hva som skjer.
eller kontakt www.norcool.no for reservedeler
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 24, 2012, 21:05:27 pm »

Svimehuer  Gliser  Jeg også tror det er bensinmangel, men jeg har gått opp til 8mm hele veien. I dag tok jeg også å satte på et T stykke etter pumpa,for å dele bensina der istedefor at den gir fra den ene gassern til den andre.
har også lurt på å kutte tenninga og sjekke flotørkammeret, men det er ikke så stas å stå ute å skru om dagen. Jeg tenkte jeg skulle ta av slangen inn på gassern for å se om det kommer bensin da.
Hvis dette hadde vært et coil problem ,så ville det vel tatt mer en 5 sekunder etter belastning, før den var klar igjen eller?
Loggført

Alt MÅ ned!!
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #6 på: januar 25, 2012, 00:19:04 am »

Jeg beundrer pågangsmotet.... Og begriper ikke hvordan du orker å kjøre rundt i denne gammle møkka Glad
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 25, 2012, 00:20:48 am »

Svimehuer  Gliser  Jeg også tror det er bensinmangel, men jeg har gått opp til 8mm hele veien. I dag tok jeg også å satte på et T stykke etter pumpa,for å dele bensina der istedefor at den gir fra den ene gassern til den andre.
har også lurt på å kutte tenninga og sjekke flotørkammeret, men det er ikke så stas å stå ute å skru om dagen. Jeg tenkte jeg skulle ta av slangen inn på gassern for å se om det kommer bensin da.
Hvis dette hadde vært et coil problem ,så ville det vel tatt mer en 5 sekunder etter belastning, før den var klar igjen eller?

Coilen kjøler seg ned MYE saktere enn 5sek..
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #8 på: januar 25, 2012, 07:54:01 am »

Det var det jeg trodde.
Loggført

Alt MÅ ned!!
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #9 på: januar 25, 2012, 07:57:14 am »

er ikke bensinmangen til gasserne.
Da skulle eg med 2.3L 45drla og original drivstoff system hatt problemer, noe eg ikke har.
Sjekk andre ting som tenning osv.
Loggført

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 25, 2012, 08:29:10 am »

Jeg tømte ett sett med 40 IDF på stripa på SCC. på tampen av 2. gir. da gir det seg for å si det slik
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #11 på: januar 25, 2012, 09:11:31 am »

Høres ut som bensinmangel. Men har du bra nok bensinpumpe og stort nok filter, så bør det ikke være noe problem har du 8 mm bensinrør hele veien.

Har selv kjørt flere turer på stripa med 2 stykk 48 IDA gassere på en 2.2 liter og orginal bensinrør uten å oppleve at gasserene har gått tom en eneste gang.
Loggført

---
Mvh Rabben
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #12 på: januar 25, 2012, 09:21:02 am »

Størrelse på flotør ventil og flotør høyde?
Loggført

1303SS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2526
Bosted: solbergmoen



Vis profil
« Svar #13 på: januar 25, 2012, 09:32:53 am »

kan være forgasser og innsug som fryser/iser når det er kallt.eller det ikke er forvarming på innsugsluften.
Loggført

1972 1302 jub.nr20001941
1963 tempo taifun

1937 swithun s98

Meld deg inn i klubben vår: http://www.vvwklubb.no/meld-deg-inn-i-klubben/
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #14 på: januar 25, 2012, 09:33:59 am »

dobble gassere  Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #15 på: januar 25, 2012, 14:29:13 pm »

hei
har du sjekka flotør ventilen evt sette inn større
bensin pumpa er den el eller org
vist el hvor står pumpa, bør stå under tanken
har du noe dyse oppset??

Mvh AR
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #16 på: januar 25, 2012, 14:31:49 pm »

dobble gassere  Glad

Fryser ikke de mener du?
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #17 på: januar 25, 2012, 19:03:07 pm »

Kan, men vanligvis ikke. Hadde det vært snakk om std. motor kunne jeg vært enig.
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #18 på: januar 25, 2012, 19:11:01 pm »

hei
har du sjekka flotør ventilen evt sette inn større
bensin pumpa er den el eller org
vist el hvor står pumpa, bør stå under tanken
har du noe dyse oppset??

Mvh AR

Jeg har ikke åpna gasserne enda, jeg prøver å eliminere alt før det. det er el pumpe og den ligger helt nedpå blokka, så den ligger under bunnen på tanken i bussen. Aner ikke hvor store dyser det er. Motoren har blitt brukt til Rallycross noen løp, så den har funka med de gasserne som står på..
Den hadde 5,5 omdreininger på nålene, er nede på 1,5 nå.
 Den går bra når jeg kjører opp til 3800rpm uten at den fusker i det hele tatt, men ved fullt pådrag over 4000rpm så går det vel ca 5 sek så gir den seg, drar jeg av gassen noen sekunder, så er den med igjen.
Loggført

Alt MÅ ned!!
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #19 på: januar 25, 2012, 19:14:10 pm »

Snakka med de jeg kjøpte pumpa av i dag, den gir ca 1,3 liter i minuttet og er beregnet på 4-6 og små 8 syl motorer.
Er det noen som vet hvor mye trykk pumpa kan eller bør gi?
Loggført

Alt MÅ ned!!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #20 på: januar 25, 2012, 20:18:00 pm »

Hadde samme problem selv på en turtallsvillig 2,0 T4 motor med samme gasserne. Da var problemet flottørstand i gasserne. Tok opp gasserne og skiftet flottørventil og skiftet noen pakninger og da ble det bra en stund. Etter en liten stund så skjedde det samme igjen og måtte justere flottør enda en gang.Kjørte litt til og det var dritt i flottørkammeret, kjørte litt til og skiftet forgasserene til Weber 44IDF og hadde aldri noe problemer med gassere etterpå  Blunker. Mulig det var 3-4 hk mindre helt på toppen, men alikevel verdt det.

Problemet sånn som jeg så det med Dellorto er at dem er veldig kresne på bensintrykket pga litt dårlig løsning på flottørsystemet.
Justerer du flottør for høyt så renner dem over, og motsatt så er det problemet du har. Skal du ha Dellorto som presterer maks. så er du HELT avhengig av en god bensintrykkregulator og et bra bensinfilter. Weberne er her mye enklere å ha med å gjøre.

Hadde forresten samme greia på 40mm DRLA som satt på en 1915, der også dreiv flottørene i gasserne å kødda.

Dellorto = mer hk og mindre driftsikkerhet
Weber = litt mindre hk og mer driftsikkerhet

Det er nå min mening. Blunker
« Siste redigering: januar 25, 2012, 20:33:26 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #21 på: januar 25, 2012, 22:55:58 pm »

Så kommer min mening og erfaring:
Dellorto er mye mer driftsikker enn weber, bensintrykk er dem ikke kresne på, vet om maaange motorer som går uten regulator.
Bedre over hele registeret, mye sjeldnere tette dyser og er ikke så kresen på regn og temperatur som weber.

Men når du har sånne problemer som du har så er å demontere gasserne se etter feil og sette ting til grunn innstillinger og fortelle dyse størrelse helt essensielt.
Plukk dem av og inn i varmen også forteller du alt du finner. Blunker
Loggført

riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #22 på: januar 26, 2012, 19:44:07 pm »

Tror jeg har delvis funnet feilen  Sjokkert Jeg brukte en -ledning som lå rett ved siden av der bensinpumpa ligger, det viser seg at denne går til coil - . Da jeg flyttet denne så virket den til å holde lenger, men da fikk jeg plutselig mye høyere turtall, på måleren  Hæ
Noen som husker ca turtall på 80 kmt på 4de gir på en Bay buss?
Loggført

Alt MÅ ned!!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!