mars 29, 2024, 02:45:49 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T1 1969. full restaurering.  (Lest 3275 ganger)
T-ONE
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag


Vis profil

« på: mars 08, 2012, 23:50:02 pm »

Da er det duket for oppussing av min første boble Gliser planen er vel slik som alle andre vil, få den 100% fri for rust. Igrunn var både bunnplate og karosseri svært rustet så det blir en del sveising, men det hører med Blunker skal bytte høyre side på bunnplaten samt sandblåse hele bunnplaten. håper på gode tips utover oppussingen Blunker. bilder kommer.
Loggført

Så lenge den ruller i nedoverbakke Blunker
T-ONE
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag


Vis profil

« Svar #1 på: mars 10, 2012, 16:48:58 pm »

her er bobla ned plukket og klar for fjerne møkk og lort til sveising. tok bare sandblåsing siden jeg skal bruke det når jeg er ferdig med sveisinga for å nå ned til metallet før lakk.

* IMAG0135.jpg (107.92 KB. 800x479 - vist 188 ganger.)


forskjell kan du si :p

* IMAG0139.jpg (71.06 KB. 359x600 - vist 227 ganger.)

« Siste redigering: mars 10, 2012, 17:36:29 pm av T-ONE » Loggført

Så lenge den ruller i nedoverbakke Blunker
T-ONE
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag


Vis profil

« Svar #2 på: mars 11, 2012, 15:46:33 pm »

Da var forstillingen og girkassen sin tur til å bli plukket ifra bunnplaten.

* IMAG0145.jpg (121.25 KB. 800x479 - vist 201 ganger.)


* IMAG0144.jpg (118.5 KB. 800x479 - vist 163 ganger.)



Noen som vet hva dette brukes til ? en maken en på andre siden.

* IMAG0147.jpg (96.33 KB. 800x479 - vist 203 ganger.)

Loggført

Så lenge den ruller i nedoverbakke Blunker
vwsolli
Supermedlem
*****
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad


1972 Bay & 1976 Bay


Vis profil
« Svar #3 på: mars 11, 2012, 16:31:12 pm »

Lykke til med restaureringen, Åssen så bilen ut når du startet.Hel liksom
Loggført

1968 T1 (Solgt)
1972 T2
1968 T1 (solgt)
1976 T2 (konebil)
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #4 på: mars 11, 2012, 16:37:50 pm »

Kan det være gjennomføringen til wire for å regulere åpning på varmepottene du lurer på?
Gullik
Loggført

Seaside VW Klubb
T-ONE
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag


Vis profil

« Svar #5 på: mars 11, 2012, 18:41:43 pm »

takker, håper jeg ikke møter på stor hindringer. Jeg kjøpte bilen ifjor sent på året. bilen var hel, ingen deler som manglet, setene foran var to gamle golf seter :/ men ellers bra Osteaktig  Rust fulgte med på alle typiske steder... men takgrind og skistativ fulgte med :DDD  Mekanisk var girkassen og motoren kjempe bra, men bremsene var ikke mye å skryte av. Bremsene blir jo totalt overhalt uansett, mens 1300 motor skal byttes med t4 1700 så det var girkassen som var viktig.

det høres svært sannsynlig ut, på den andre siden sitter det igjen en liten bit av en rustet wire. er dette viktig å få fikset eller kan åpningen på varmepottene bare stilles manuelt?
Loggført

Så lenge den ruller i nedoverbakke Blunker
-ESPEN-
Medlem
***
Innlegg: 105
Bosted: Finnsnes


Vis profil

« Svar #6 på: mars 11, 2012, 20:20:13 pm »

Så bra! Jeg holder på med samme jobb, samme type bil. Glad

Spjeldene på varmeboksene styres via hendelen på venstre side av handbrekket. Det koster fint lite å kjøpe nye wire, og det er jo veldig tilgjengelig for fiks slik bilen ser ut nå. Artig å ha dette i orden, og det funker kjempebra hvis resten av systemet er i orden. Hendelen på høyre side av handbrekket regulerer om varmen skal komme ut under baksetet eller fortsette framover i kupeen. (mener det var slik, eller så var det omvendt..?)

Har du en plan for å få rengjort inni tunnelen på bunnplata? Ligger mye skitt der inne på mi...

Lykke til videre!!

mvh
Loggført
loveherbie
Medlem
***
Innlegg: 153
Bosted: Øvrebø



Vis profil
« Svar #7 på: mars 11, 2012, 20:50:49 pm »

 Lykke til med prosjektet Glad

Får håpe du ikke støter på noen store overraskelser da. Ikke ofte en hører at man kjøper ei boble uten rust Rekker tunge Men det er jo en gammel (eldre) bil  Gliser


Lykke til videre !! Glad
Loggført



--------------------------------------

1970 Herbie
1999 Subaru Justy
2007 subaru impreza
T-ONE
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag


Vis profil

« Svar #8 på: mars 11, 2012, 22:54:26 pm »

Ja det høres ut som det er verdt å fikse dette, svært lett når alt er plukket ned  Gliser  har ikke sett inn i tunnelen enda, men har min mistanke om det finnes mye rart der  Tvilende  kan prøve å finne ut en måte for å få rengjort inni. legg ut en tråd her inne slik at vi andre kan følge med Blunker 
hadde truffet jackpot hvis jeg hadde funnet ei rustfri boble ja : ) men rust hører jo med Gliser
takker, og lykke til videre begge to Glad
Loggført

Så lenge den ruller i nedoverbakke Blunker
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #9 på: mars 12, 2012, 00:15:10 am »

eit triks for rustbeskyttelse av tunnelen innvendig er å fylla inn eindel liter med spillolja. forutsetter att det er bra tett mellom pedal og tunell, og at det er tett på lokket framme, samt at du har propp i dreneringsholet under tunnelen bak(og inntakte gommimuffer på dei wirerøyrene som er omtalt over her)

det mest kritiska på bunnplato er rust i rammehovudet, og det finn du ut av ved å sjå inn i inspeksjonsluko framme. er da mykje rust inni der bør gjerne bunnplato til rammehovudet bytast,  men er du heldig slepp du under dette..
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
T-ONE
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag


Vis profil

« Svar #10 på: mars 14, 2012, 17:39:07 pm »

Da er bunnplaten strippet og lagt inn i garasjen  Gliser, men skal fjerne høyre side noe som jeg aldri har gjort før. har kjøpt punkt bor. men er det noen som har tips før jeg begynner? takker på forhånd  Blunker kanskje noen som vet om en tråd der jeg kan se bilder av dette Gliser
Loggført

Så lenge den ruller i nedoverbakke Blunker
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #11 på: mars 14, 2012, 22:47:04 pm »

her ifrå og ut eit stykke finn du gjedna nokon tips: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,12621.msg132831.html#msg132831
men om du ikkje skal behalda golvplata til seinare  bruk so er da ikkje nødvendig å bruka masse tid på å borra opp sveisane..for da tar mykje tid:) eg pleier då, som på linken. å kappa med vinkelslipar langs kanten på falsen inn mot tunnellen(du ser den frå undersida) og etterpå meisla vekk restane. so slipa reint tilslutt. mykje meir effektivt ivertfall
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
T-ONE
Nybegynner
*
Innlegg: 27
Bosted: sør-trønderlag


Vis profil

« Svar #12 på: mars 14, 2012, 22:53:55 pm »

Ja, siden er så dårlig at den er ikke noe mye å spare på. tru jeg velger din måte ja, så litt mørkt på å bore opp alle punktene Rekker tunge
for legge ut innlegg om dette senere når jeg har bilder Gliser takker for tipset Tistlo Glad
Loggført

Så lenge den ruller i nedoverbakke Blunker
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!