april 18, 2024, 20:03:57 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: død boble  (Lest 3051 ganger)
Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« på: april 05, 2012, 16:53:14 pm »

BIlen min stoppa midt i hamar i går efta, ville rett og slett ikke mer.. hva kan det være mon tro? Ser ingen løse kabler eller noe slikt. Den tenner bare ikke når jeg drar på starteren..trist.
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #1 på: april 05, 2012, 16:56:45 pm »

får ikkje bensin Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #2 på: april 05, 2012, 16:58:14 pm »

Kan tenkes, men synes det lukter bensin når jeg prøver å fyre å men..
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: april 05, 2012, 17:01:54 pm »

skru av dei 5skruene oppå gassaren og sjå kor mykje du har nedi flottør kammeret. og vipp av fordelarlokket og ta ein kikk på stiften. men når bilen stoppar ufrivillig når den er i drift so er da somregel bensinmangel. kan vera drit i ei dysa feks
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #4 på: april 05, 2012, 17:08:13 pm »

Holder som regel å ta av luftfilteret og se om det kommer bensin ut av aksdysa når du beveger på gassen. Gjør det det skal den som regel klare å gi livstegn fra seg når du drar den på starteren, viss tenningen er i orden.
Jeg har også vært ute for at stiften inni midten av fordelerlokket har knukket. Da blir det også stopp  Øyerulling
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #5 på: april 05, 2012, 17:45:33 pm »

Takk for tips, blir litt skruing i påsken skjønner jeg..
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
Dragset'n
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Sunndalsøra


tlf 91544358


Vis profil
« Svar #6 på: april 05, 2012, 17:50:02 pm »

Sjekk rotor og stift.

Min var død for en tid tilbake den også. da var det rotoren som ikke hadde blitt trykt skikkelig på plass, sånn at den tappen i toppen av fordelerlokket hadde blitt slitt helt bort.
« Siste redigering: april 05, 2012, 18:04:04 pm av Dragset'n » Loggført

Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #7 på: april 05, 2012, 18:06:44 pm »

Skal sjekke det først, takk og takk..
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
vwT1, T4engine
Medlem
***
Innlegg: 112
Bosted: Sokna, Buskerud



Vis profil
« Svar #8 på: april 06, 2012, 00:52:42 am »

kont fordeler og stift fra meg å, bobla mi stoppa helt plutselig også, da jeg tok av fordelerlokket og rotor og kikka på stiften og vrei på motor, ville ikke stiften åpne seg. var dog noget utslitt stift ;P
Loggført

72mod 1302
91mod toyota corolla
94mod ford escort 1,8 16v
Opel vectra bilcrossbil
Ben1303
Juniormedlem
**
Innlegg: 59
Bosted:


Vis profil

« Svar #9 på: april 06, 2012, 20:33:59 pm »

rotor, fordelerlokk, stift eller kondensator er de jeg ville sjekket først.
Loggført
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 06, 2012, 21:26:05 pm »

BIlen min stoppa midt i hamar i går efta,

Der var feilen. Gærne sida!

Tau bobla over på riktig side så startern nok igjen.
Loggført

Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #11 på: april 07, 2012, 11:12:57 am »

BIlen min stoppa midt i hamar i går efta,

Der var feilen. Gærne sida!

Tau bobla over på riktig side så startern nok igjen.
Haha, på den sia kan jeg vel bare kaste motoren, da dauer vel alt..
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #12 på: april 07, 2012, 11:21:53 am »

BIlen min stoppa midt i hamar i går efta, ville rett og slett ikke mer.. hva kan det være mon tro?

Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?

Anbefaler og lese litt om basicen innen motor:  luft, gnist, fuel          for deretter å starte feilsøk :  hva av disse mangler din motor?
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #13 på: april 07, 2012, 13:59:23 pm »

"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?"

var da voldsomt da...   Rekker tunge
Loggført

tlf 90 11 98 33.
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #14 på: april 07, 2012, 21:08:33 pm »

coil?
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #15 på: april 07, 2012, 21:39:47 pm »

"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?"

var da voldsomt da...   Rekker tunge
X2
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #16 på: april 08, 2012, 17:58:27 pm »

garantert brent eller for liten åpning på stifta..GARANTERT Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #17 på: april 08, 2012, 23:09:45 pm »

garantert brent eller for liten åpning på stifta..GARANTERT Gliser
Kom deg vekk fra gærne sida, så kan sikker Anders løfte på lukket ditt og forklare litt.
Loggført

RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #18 på: april 09, 2012, 01:13:54 am »

"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?"

var da voldsomt da...   Rekker tunge
X2

Hei og hå,  ikke vondt ment, men hvis en ønsker problemfrie mil i veteranbil må en kjøpe toyota eller yankee:)

folkevogna er full av mystikk og mysterier og kan stoppe nårsomhelst og hvorsomhelst, dvs ha alltid skiftenøkkel,stjerneskrujern,flatjern og tape tilgjengelig uansett.

har sett nok tilfeller av fine bobler som blir skrotet fordi de "var for dårlig" når de kansje bare trengte en liten justering..

se på kommentaren som en utfordring, jeg er langtifra guru, men har alltid kommet meg videre etter motorstopp....(gnist fuel luft)

kjøøøør på!!

(kjæææær på!!!)
« Siste redigering: april 09, 2012, 01:16:01 am av RødeBaron » Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #19 på: april 09, 2012, 11:28:05 am »

Gratulerer folkens, dere hadde rett.. Irring på stiften som var problemet.. Litt liten åpning, så skal bytte den..
« Siste redigering: april 09, 2012, 12:06:32 pm av Rune84 » Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
Skaug
Supermedlem
*****
Innlegg: 912
Bosted: Bærum, Akershus



Vis profil WWW
« Svar #20 på: april 10, 2012, 08:03:44 am »

Gratulerer folkens, dere hadde rett.. Irring på stiften som var problemet.. Litt liten åpning, så skal bytte den..

Grats. Bra du er på veien igjen.
Loggført

Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #21 på: april 10, 2012, 11:39:55 am »

"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?"

var da voldsomt da...   Rekker tunge
X2

Hei og hå,  ikke vondt ment, men hvis en ønsker problemfrie mil i veteranbil må en kjøpe toyota eller yankee:)

folkevogna er full av mystikk og mysterier og kan stoppe nårsomhelst og hvorsomhelst, dvs ha alltid skiftenøkkel,stjerneskrujern,flatjern og tape tilgjengelig uansett.

har sett nok tilfeller av fine bobler som blir skrotet fordi de "var for dårlig" når de kansje bare trengte en liten justering..

se på kommentaren som en utfordring, jeg er langtifra guru, men har alltid kommet meg videre etter motorstopp....(gnist fuel luft)

kjøøøør på!!

(kjæææær på!!!)

Bare tull, er alt i orden og en passer på de nevnte tinga over, så er mange mil i vw ingen problem, mye mindre tull enn med mange andre biler. Som alle andre biler trenger våre luftkjølte motorer en liten service innimellom og da er det: Tennings anlegg, Bensin til og med forgasser, ventilklaringer og olje skift. Og det er det.... enklere skal du lete lenge etter.
Annerledes er det om bilen har stått noen år før du begynner å kjøre, da kan det ofte være litt flere småting...
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #22 på: april 10, 2012, 11:50:29 am »

Ja min har stått en god del år, og det er først nå den er på vegen.. Så jeg er forberedt på at det kommer noen feil slag av og til.. Men, jeg er fersk i denne luftavkjølte verden, derfor stiller jeg en del spørsmål her inne. Kan sikkert sees på som dumme noen av dem, men dette er vel min unike læremåte.

Pris dere lykkelige dere som kom til verden ferdig utlærte om disse herlige luftavkjølte vidundere Glad 
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #23 på: april 10, 2012, 11:50:56 am »

"Sikker på at gammel folkevogn er bilen for deg?"

var da voldsomt da...   Rekker tunge
X2

Hei og hå,  ikke vondt ment, men hvis en ønsker problemfrie mil i veteranbil må en kjøpe toyota eller yankee:)

folkevogna er full av mystikk og mysterier og kan stoppe nårsomhelst og hvorsomhelst, dvs ha alltid skiftenøkkel,stjerneskrujern,flatjern og tape tilgjengelig uansett.

har sett nok tilfeller av fine bobler som blir skrotet fordi de "var for dårlig" når de kansje bare trengte en liten justering..

se på kommentaren som en utfordring, jeg er langtifra guru, men har alltid kommet meg videre etter motorstopp....(gnist fuel luft)

kjøøøør på!!

(kjæææær på!!!)

Bare tull, er alt i orden og en passer på de nevnte tinga over, så er mange mil i vw ingen problem, mye mindre tull enn med mange andre biler. Som alle andre biler trenger våre luftkjølte motorer en liten service innimellom og da er det: Tennings anlegg, Bensin til og med forgasser, ventilklaringer og olje skift. Og det er det.... enklere skal du lete lenge etter.
Annerledes er det om bilen har stått noen år før du begynner å kjøre, da kan det ofte være litt flere småting...

Takk for tips Glad
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!