april 28, 2024, 22:55:39 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Toleranser for "ubalanse" i skiver  (Lest 1971 ganger)
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« på: april 09, 2012, 23:52:25 pm »

Har montert porsche skiver på vw spindler. Vet ikke hva jeg skal kalle dette, men når allt er skrudd sammen så er det 12 hundredeler "ubalanse" på skive i ytterkant 298mm store skiver. Det vil vel si at ubalansen er 6 hundredeler fra senter målet. Med ubalanse mener jeg sidebevegelse når jeg har tightet allt og har måleuret på det. Hva kan aksepteres uten at det går ut over kjøreopplevelsen???
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #1 på: april 10, 2012, 08:39:12 am »

ingen som har noen formeninger for hva som er merkbart???
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #2 på: april 10, 2012, 21:43:45 pm »

Har i alle fall en mistanke om at du vil ha mer i felgen. 12 hundredeler er jo lite, og de fleste felger har nok mer enn det. Sett på en felg og mål da. Så kan du feste felgen i andre huller og se om det endret seg....
Er ikke mer enn tykkelsen på et papirark.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: april 10, 2012, 21:45:21 pm »

Største faren er vel bittelitt vibrasjon i bremsepedalen, men har sett mye større tall på skiver som har blitt sjeve og virkelig vibrerer i pedalen...
Loggført

vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #4 på: april 10, 2012, 22:34:52 pm »

Takk for svar folkens. Får prøve og se om det funker hvis ikke er det bare å begynne om igjen selv om jeg har lyst til å ha det bra med en gang. Hadde bare vært gøy a vite om noen hadde erfaring med slikt og kunne av egen erfaring fortelle om dette er bra eller ikke. 
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #5 på: april 10, 2012, 22:46:28 pm »

Hvis du har muligheten så kan du jo måle på noen godt brukte biler og se hvor mye dem slår ut og om du merker det på pedalen..
Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #6 på: april 10, 2012, 23:53:14 pm »

Har du slipt anleggsfaltene for skiva skikkelig rent med negerkuse el.l? Det er alfa/omega
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #7 på: april 11, 2012, 15:08:15 pm »

Mener jeg hadde 12-13/100 kast i bremseskiva på CBR'en jeg hadde, tror servicelimiten lå på 20/100. Var ikke plaga, men kunne kanskje kjenne litt hvis jeg ville.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #8 på: april 11, 2012, 19:28:00 pm »

Samme på boble, så regner med det gjelder Type 3 også....


* Sidekast.JPG (29.35 KB, 585x386 - vist 166 ganger.)
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #9 på: april 11, 2012, 22:05:26 pm »

Takk takk Svein terje.

Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
passat
Nybegynner
*
Innlegg: 23
Bosted: sunnfjord


Vis profil

« Svar #10 på: juni 14, 2012, 02:05:47 am »

Ufordringer ved kast i bremseskiver . Satte på nye skiver på bilen og etter en stund fikk jeg vibrasjoner ved oppbremsing . Årsak kast i skiver . Tok av skive og laget styringsboss i dreiebenken , satte på måleur , resultat 15/100 kast . Dreide av på begge sider , monterte sammen alt ok. Litt kaliper teori : Med kast i skiver vil stemplet i kaliperen bli presset innover og man trenger en større veskemengde for å få stemplet på plass igjen , noe som kan resultere i lav pedal . Min konklusjon er: når man kjenner risting i ratt ved oppbremsing er det for mye kast i skivene...
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!