mars 28, 2024, 14:49:14 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dokumentasjon.  (Lest 63847 ganger)
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #30 på: januar 14, 2009, 16:27:03 pm »

Har en meget god dialog med de på Risløkke jeg også. Min bil er ombygd på en slik måte at jeg må søke om godkjenning. Det meste gikk orden, vi ble ikke helt enig på det med motor, men vi får se. Uansett, jeg vil også anbefale oslo trafikkstasjon på risløkka.

Hva ligger i det at "er ombygd på en slik amåte at jeg må søke om godkjenning"? Hvor går grensen?

Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #31 på: januar 23, 2009, 19:32:59 pm »

Du har i alle fall ikke lov til å kjøre rundt i en bil som ikke stemmer med vognkortet. Kommer også an på om bilen er regget som bevaringsverdig kjøretøy. Da har du ikke lov til å gjøre noe som helst, søknad eller ikke.
Loggført
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #32 på: juni 10, 2009, 09:02:29 am »

Mener vi folkevognklubben her nede, Seaside VW Klubb Kragerø en gang i nittenhundre og steinøks ,klarte å få en komplett liste over endringer og ombygginger som Møller godkjente,dette fikk vi til med hjelp fra Gromstad bil som selger folkevogn her.
På den måten kunne vi bla i godkjenningene, finne det som var aktuellt for den enkelte bil , for så å henvende seg til Møller med godkjenningsnummeret/numrene for så å få disse tilsendt med seg selv som adressat og sin bils reg nummer.
 Jeg skal sjekke om ikke dette er i en skuff et sted, tilbakemelding kommer...
Loggført

Seaside VW Klubb
johmolan
Folkevognklubben
Seniormedlem
*****
Innlegg: 468
Bosted: Halden



Vis profil
« Svar #33 på: juni 10, 2009, 09:20:58 am »

Finnes det noen papir for Pumaforstilling?
Slik at det er mulig å få bilen godkjent senket ved bruk av dette?
Loggført

Medlem Folkevognklubben Østfold
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #34 på: juni 11, 2009, 12:08:59 pm »

Er vel itte lenge til je skal godkjenne min og har et sett med seler fra 75 som skal i bobla+ et litt bråkaanlegg som je lurer litt på åssen er å få godkjent.'
Må man da reise til biltilsynet for å skrive dette i vognkortett eller gjør man det på EU kontroll?? Bobla ble avskilta i 93 så noe vognkort har itte je.
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #35 på: juni 11, 2009, 13:33:23 pm »

Er vel itte lenge til je skal godkjenne min og har et sett med seler fra 75 som skal i bobla+ et litt bråkaanlegg som je lurer litt på åssen er å få godkjent.'
Må man da reise til biltilsynet for å skrive dette i vognkortett eller gjør man det på EU kontroll?? Bobla ble avskilta i 93 så noe vognkort har itte je.

Godkjenning av endringer er det biltilsynet som tar ja. EU-verkstedene (skal) forholde(r) seg til det som står i vognkort.
Loggført

Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #36 på: juni 11, 2009, 13:42:08 pm »

om man itte har noe vognkort?? EU godkjenner de den da også går man nytt vognkort i posten?
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Espen S. Andresen
Supermedlem
*****
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo

tlf 94 38 27 88


Vis profil

« Svar #37 på: juni 11, 2009, 16:07:50 pm »

om man itte har noe vognkort?? EU godkjenner de den da også går man nytt vognkort i posten?


Ta en telefon til biltilsynet og hør om fremgangsmåten da vel. Om du må vise den på biltilsynet for å få registrert den igjen, det kommer an på grunnen til at den ble avskilta i sin tid. Endringer på bilen er det biltilsynet som godkjenner, ikke et hvilket som helst EU-verksted.
Beltene er vel uproblematisk å få godkjent sålenge de er montert fornuftig, og hvis det ikke er noe støykrav på årsmodellen din, så skal de vel i prinsippet godkjenne potta og.
Men; biltilsynet utfører vel også EU-kontroll - så da er det kanskje greit å ta alt på en gang? Men som sagt; hør med dem.
Loggført

janpotet
Supermedlem
*****
Innlegg: 857
Bosted: spikkestad, buskerud


"harry" er ett kompliment!!


Vis profil
« Svar #38 på: november 22, 2009, 02:55:07 am »

jobbet lenge med å få godkjent en volvo turbo jeg bygde for endel år siden. 

kom i kontakt med en motorklubb i sverige som igjen samarbeidet med noen i england.  disse folka var veldig behjelpelige med å skaffe riktige godkjenningspapirer fra bilprodusent.

dette fungerte fordi at de hadde funnet noen paragrafer / bakveier de kunne utnytte. var noe med at om det var godkjent i f eks sverige av produsent, måtte det også bli godkjent i norge eller noe i den dur. lov å rette meg om jeg tar feil. men gjorde hvertfall livet mitt lettere å leve.   Rekker tunge


husker ikke hvem dette var, eller om det kun var volvo. men litt google og div bilforumer så finner man det nok. kanskje noen andre her har hørt om det? 


( håper ikke jeg blir hengt for kombinert volvo / boble entusiasme, hehe )

Loggført

tlf 90 11 98 33.
Torbjørn Ravndal
Supermedlem
*****
Innlegg: 525
Bosted: Feda, Vest Agder



Vis profil WWW
« Svar #39 på: november 22, 2009, 15:05:56 pm »

Finnes det noen papir for Pumaforstilling?
Slik at det er mulig å få bilen godkjent senket ved bruk av dette?

ser det er lenge siden du hadde dette innlegget. Jeg har Puma i vognkortet, ordnet av forrige eier.
Loggført

1973 - 1200 "spareboble"
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #40 på: mai 17, 2010, 20:49:10 pm »

Pratet med avd for obmygde kjøretøy i Drammen (avd til biltilsynet) Han sa at det snart kom et nytt EU direktiv art 17 eller noe. Any how. Han sa at det som er godkjent i et EU land skal og gjelde i alle EU og EØS land.
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #41 på: mai 17, 2010, 21:45:36 pm »

Det er helt riktig, står på BT sin side skal se om jeg finner det skrivet en dag, er noe godkjenninger ang luft på bil også før og etter 71
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #42 på: mai 17, 2010, 21:48:28 pm »

Skal bli morro å se hva sakkyndig sier når dette trer i kraft Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
1959 Ragtop
Supermedlem
*****
Innlegg: 1538
Bosted: Revetal


Ny motor :-)


Vis profil WWW
« Svar #43 på: mai 17, 2010, 21:51:36 pm »

Her er svaret jeg fikk av BT for en stund siden :
Hei!
Utgangspunktet for import av kjøretøy til ordinært bruk er kjøretøyforskriften § 1-7. Her heter det at kjøretøyer som tidligere har vært registrert eller tatt i bruk i annet land skal tilfredsstille de krav som i Norge gjaldt på det tidspunkt kjøretøyet ble registrert eller tatt i bruk i annet land. Dette er sjelden noe problem på en bil reg. i 1967.
Vognkort del 1og 2 fra Sverige må medbringes (evt.kopi), samt reg. kort som du får av Tollvesenet. Det må også foreligge tekniske data på kjøretøyet dersom dette ikke fremkommer i vognkortet.
Ser at de fleste opplysningene fremkommer i tilsendt mail, men her står ikke oppført volum på motor.
Mvh
Harald Storteig
Loggført

Fargen på Mine luftkjølte biler er :L41 Svart, L97A Diamond silver Metalic og L568 Seesand
Medlem av : Veteran VW klubben, Folk & Vogn , Re motorklubb
Mitt tlf nr er : 94 54 19 72
Don`t drink the water, fishes fuck in it
http://www.alfsveteranbilgarasje.com/
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #44 på: mai 17, 2010, 22:00:04 pm »

Her er svaret jeg fikk av BT for en stund siden :
Hei!
Utgangspunktet for import av kjøretøy til ordinært bruk er kjøretøyforskriften § 1-7. Her heter det at kjøretøyer som tidligere har vært registrert eller tatt i bruk i annet land skal tilfredsstille de krav som i Norge gjaldt på det tidspunkt kjøretøyet ble registrert eller tatt i bruk i annet land. Dette er sjelden noe problem på en bil reg. i 1967.
Vognkort del 1og 2 fra Sverige må medbringes (evt.kopi), samt reg. kort som du får av Tollvesenet. Det må også foreligge tekniske data på kjøretøyet dersom dette ikke fremkommer i vognkortet.
Ser at de fleste opplysningene fremkommer i tilsendt mail, men her står ikke oppført volum på motor.
Mvh
Harald Storteig
Bra å vite, men vi får makt Gliser når den nye paragrafen trer til Gliser Gliser Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
vw1303S74
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Skui, Akershus


.


Vis profil
« Svar #45 på: juni 02, 2010, 12:35:04 pm »

Var i kontakt med  Kercher i Tyskland her om dagen og de fortalte at de ikke sender ut TUV papirer på det bremse settet til boble, men de sender noe som heter: German "Teilegutachten".
Jeg aner ikke hva dette er eller om Biltulsynet vil bruke dette.....

Jørn.
Loggført

joeaalbu@online.no

73 mod 1303 S
74 mod 1303 S   "rødhette"
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #46 på: juni 07, 2010, 08:58:31 am »

Teilegutachten = TÜV godkjenning

http://translate.google.com/#de|no|Teilegutachten

Loggført
vw1303S74
Juniormedlem
**
Innlegg: 84
Bosted: Skui, Akershus


.


Vis profil
« Svar #47 på: juni 07, 2010, 12:36:48 pm »

wow, takk for oversettelsen  Osteaktig
Loggført

joeaalbu@online.no

73 mod 1303 S
74 mod 1303 S   "rødhette"
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #48 på: juli 29, 2010, 09:33:57 am »

her er de nye reglene jeg fant på amcar sine hjemmesider angående luft fjæring. om det er nok dokumentasjon vet jeg ikke, men vet at amcar og mc folk har jobbet en del med å få ordnet litt i forhold til ombygging av kjøretøy. så får vi se om det hjelper oss noe??

http://www.amcar.no/page.asp?ParentID=311&MenuID=397&DocID=3396&Order=2
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
trucker holt
Medlem
***
Innlegg: 116
Bosted: lillehammer



Vis profil
« Svar #49 på: august 18, 2010, 09:44:10 am »

hadde tidliger en t3 fastback, godkjent senket i vognkort ... var ganske lav å faktisk Blunker bilen går nå på vinstra med reg nr t-366 ..
Loggført
sportter
Medlem
***
Innlegg: 231
Bosted: Næroset



Vis profil
« Svar #50 på: august 23, 2010, 20:36:57 pm »

Noen som har fått godkjent grubenwerk samalnet senkeforstilling til splitt buss -65. Trenger dokumentasjon, hva som helst.

er kansje noen som har fått godkjent annen type senkeforstilling til splitt buss??
Loggført

Telt er for pyser😉
ReidarRust
Medlem
***
Innlegg: 158
Bosted: Horny Island



Vis profil
« Svar #51 på: september 26, 2010, 17:44:34 pm »

Finnes det dokumentasjonspapirer for taksenking? Glad
Loggført

Horny Island Aircoolers #1
justandy
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1110
Bosted: moss


stæsj hore og hard barket senkepøbel


Vis profil
« Svar #52 på: oktober 21, 2010, 10:36:34 am »

det går vel som takreprasjon i kjøretøy forskriftene.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #53 på: oktober 28, 2010, 18:59:29 pm »

jeg lurer på hvordan man skal få godkjent en 64 boble med puma, skiver foran, og en 1776 som er bremset 71hk?? bt her på gjøvik vil i hvertfall ikke godkjenne denne bilen.. dokumenter som finnes for hånden er: papirer til puma som fulgte når den ble kjøpt ny, papirer på motoreffekt fra et av bt godkjent verksted med bremseruller, papirer på 4-hjulskontroll,
dette er en fullrestauret og mye påkostet bil, som jeg kan få i innbytte på en opel jeg skal selge.. derfor lurer jeg på hva og hvorfor...
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
TURBO
Gjest
« Svar #54 på: oktober 28, 2010, 19:02:59 pm »

jeg lurer på hvordan man skal få godkjent en 64 boble med puma, skiver foran, og en 1776 som er bremset 71hk?? bt her på gjøvik vil i hvertfall ikke godkjenne denne bilen.. dokumenter som finnes for hånden er: papirer til puma som fulgte når den ble kjøpt ny, papirer på motoreffekt fra et av bt godkjent verksted med bremseruller, papirer på 4-hjulskontroll,
dette er en fullrestauret og mye påkostet bil, som jeg kan få i innbytte på en opel jeg skal selge.. derfor lurer jeg på hva og hvorfor...

Hva slags begrunnelse fikk du på avslaget?
Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #55 på: oktober 29, 2010, 10:58:01 am »

er ikke min bil , så jeg vet ikke mer enn det jeg skrev.. har ikke lyst til å bytte til meg en bil som det er "umulig" å få skilt på uten masse mekk først,  Tvilende
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #56 på: oktober 29, 2010, 12:14:05 pm »

Snakk med BT på Risløkka i Oslo og hør med Ombyggingsavdelinga der. De har peil og gir deg noen fornuftige svar. Det fikk jeg ihvertfall ang bay'n min med 1600 turbo og Mercedes skiver bak. Det skulle gå an å få godkjent det også
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3450
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #57 på: oktober 31, 2010, 15:47:33 pm »

jeg lurer på hvordan man skal få godkjent en 64 boble med puma, skiver foran, og en 1776 som er bremset 71hk?? bt her på gjøvik vil i hvertfall ikke godkjenne denne bilen.. dokumenter som finnes for hånden er: papirer til puma som fulgte når den ble kjøpt ny, papirer på motoreffekt fra et av bt godkjent verksted med bremseruller, papirer på 4-hjulskontroll,
dette er en fullrestauret og mye påkostet bil, som jeg kan få i innbytte på en opel jeg skal selge.. derfor lurer jeg på hva og hvorfor...
da har jeg snakket mer med eier av denne bilen, det sitter csp skivesett foran, det ble godkjent av bt, men de ville ha ny 4-hjulskontroll, da den forrige var over 1 mnd gammel (bilen er ikke reg pga bt ikke godkjenner så noe merkelig synes jeg!)
de sier og på mangellapp at maks motoreffekt i en 64mod må dok av møller. de skriver og på mangellappen at en 64 modell ikke er godkjent med mer enn 60 hk, selv om bremsene er godkjent for 85hk (disse bremsene har de selv godkjent på bilen!!)
altså er det 11hk for mye i motoren som sitter i..
 det blir sagt at bt kan godkjenne inntil 15% effekt over maks for bilen, i dette tilfellet 9hk.... alså er det 2hk! for mye... 
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
oval drag
Seniormedlem
****
Innlegg: 272
Bosted: vestfold Våle


Vis profil

« Svar #58 på: desember 03, 2010, 09:56:19 am »

sliter litt med bilen min . den kommer fra svergie og der ble fronten kappet av og satt på flipp front , gt ratt (lite) , 1600 motor med dobble forgassere og eff anl ,
bøtte seter +++
MEN ingen ting ble skrevet i vognkortet når den ble førstegangs regg i norge Hæ?
de klagde kun på festingen til setene Hæ
 noen forslag til og få godkjent dette???
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #59 på: desember 03, 2010, 10:02:35 am »

de klagde kun på festingen til setene Hæ  noen forslag til og få godkjent dette???

Ja, du benytter de originale understellene eller følger reglene til bilsportforbundet for feste av seter og tar med deg disse reglene når du viser bilen.

Mvh
BB
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: 1 [2] 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!