april 16, 2024, 06:09:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spørsmål: Utgangspunkt til å bygge eurolooker?  (Lest 10328 ganger)
rousp
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Bergen


Vis profil

« på: mai 09, 2008, 20:27:48 pm »

Heihei

Drømmer litt om å bygge en euroboble over tid..
Så her sitter jeg å funderer på hva som er et "best" utgangspunkt med tanke på ombygning, deler, osv..

Sånn personlig så vil jeg helst starte med en "pen" bil uten særlig rust.. Jeg kan ikke fordra rustarbeid...
Loggført
rousp
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #1 på: mai 09, 2008, 21:34:13 pm »

da tenker jeg på hvilke årsmodell / utgave forresten Glad
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: mai 09, 2008, 21:45:05 pm »

Uten  å være ekspert på stilene eller disse årsmodellene...

1303 S eller 1300 S er vel det jeg hadde satset på hvis jeg hadde gått for denne stilen. Det viktigste er at bilen er så fin som mulig i forhold til rust.

Lykke til!
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
rousp
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #3 på: mai 09, 2008, 22:06:57 pm »

Uten  å være ekspert på stilene eller disse årsmodellene...

1303 S eller 1300 S er vel det jeg hadde satset på hvis jeg hadde gått for denne stilen. Det viktigste er at bilen er så fin som mulig i forhold til rust.

Lykke til!

Bedre en meg, som ikke en gang er ekspert på bolbe Blunker
har forstått det slik at 1303 og 1300 svarer til produksjonsmodell? 1300 som ca 1960 - midt på 60 tallet og 1303 på 70 tallet.
S betyr at den har girkasse med høyere utveksling?

Beklager først som sist alle dumme spørsmål jeg måtte lire av meg i denne og eventuelle framtidige tråder! Blunker
Loggført
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #4 på: mai 09, 2008, 22:51:27 pm »

1302 (S) og 1303 (S) er vel de beste bilene å bygge på, siden begge disse modellene har IRS bakstilling og McPherson forstilling. S er i hovedsak 1,6L med skivebremser foran.
Loggført
rousp
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #5 på: mai 10, 2008, 08:47:46 am »

Ok, da får vi se etter slike biler. 1302 og 1303.
Hva skal en betale for en pen boble av denne utgaven? Ca 25 000 kan det se ut for min del..
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #6 på: mai 10, 2008, 18:14:19 pm »

Spørs jo hvor høyt du legger lista, med tanke på rust..

Hvis det er uaktuelt å sveise, kommer slike biler fort opp på ca 20.000 kr+++


Men bruk tia, og følg med på annonser, plutselig kommer det noen "kupp".


Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
rousp
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #7 på: mai 11, 2008, 11:22:48 am »

Da legger jeg lista på ca 20 000 for en 1303 eller en 1302.

En annen ting. Hvordan er det med ombyggning?
Lett å få godkjent? (vise tuv papirer?
Og effektøkning, må en betale avgift for effektøkning??
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #8 på: mai 11, 2008, 22:49:21 pm »

Tror ikke du skal regne med å få en rustfri 02 eller 03 for 20 laken...  Øyerulling  Ville heller ha sagt 30-40 laken jeg for en rustfri en..
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
rousp
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #9 på: mai 11, 2008, 23:11:18 pm »

dumt spørsmål, men hvor gale vil 20 - 30 000 tilsi?
Noe farlig rust eller lette panel som må byttes?
Loggført
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #10 på: mai 11, 2008, 23:30:27 pm »

dumt spørsmål, men hvor gale vil 20 - 30 000 tilsi?
Noe farlig rust eller lette panel som må byttes?

Er som med alt annet... Er sikkert mulig å finne en rustfri 02 eller 03 til 20 laken, men da er det veldig billig. Samtidig kan du oxo finne et rustvrak til 40 laken oxo..  Men en 02 eller 03 til 20-30 bør være uten omfattende rust i hvertfall... Har vanskelig for å se for meg en 02 eller 03 som ikke har vært grundig restaurert som ikke har noe rust..
Uansett er min mening at det er mye bedre å betale 30-40 for en med lite eller ingen rust enn å betale 10-20 og som må rustsveises både her og der..  Blunker
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
rousp
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #11 på: mai 12, 2008, 21:23:51 pm »

Jeg får lete og se hva tiden bringer.
Tror jeg må selge bilen og mcen først...
Skal studere, kan ikke ha bil, mc og prosjekt Blunker
Loggført
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #12 på: mai 13, 2008, 07:06:37 am »

Tror ikke du skal regne med å få en rustfri 02 eller 03 for 20 laken...  Øyerulling  Ville heller ha sagt 30-40 laken jeg for en rustfri en..

Jeg betalte 22 for min gule 1302. Den har to rusthull, et helt nederst i forkant på panseret (dreneringshullet) og et hull i støtfangerfestet bak. Sånn jeg ser det trenger hun ingen sveis. Har heller ikke oppdaget noe særlig med rust som er verdt å nevne. Mener at prisen jeg ga for bilen er en fornuftig pris, verken over eller underpris. Noen strøken bil er hun ikke, men en lettpatinert bruksbil. Tror nå at du bør finne en bra bil for mellom 20 og 30.

Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #13 på: mai 13, 2008, 07:10:12 am »

Løp og kjøp!

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13091858&sid=xz3cab_nRlz115638&WT.svl=Bilde

Oddvar er ein ganske sta men grei fyr.   Gliser
« Siste redigering: mai 13, 2008, 07:46:43 am av FreddyB » Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: mai 13, 2008, 08:45:35 am »

En av bilene jeg sikla på det der...ser meget ryddig ut. Må vel innrømme at jeg håper en så ryddig 1302 forblir ryddig og original, men hver sin smak...  Glad
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #15 på: mai 13, 2008, 13:20:02 pm »

I mine øyne er det bare 1303 og 1300 m. IRS som bør brukes til Euro lookere...
Tyskerne DIGGER 1300 modellen til slikt ihvertfall... Selv er jeg svak for 03...
Loggført

Speed is no substitute for direction
manics
Seniormedlem
****
Innlegg: 470
Bosted: Bjerke, Oslo



Vis profil
« Svar #16 på: mai 15, 2008, 12:27:02 pm »

I mine øyne er det bare 1303 og 1300 m. IRS som bør brukes til Euro lookere...
Tyskerne DIGGER 1300 modellen til slikt ihvertfall... Selv er jeg svak for 03...

Men 03 har så rar frontrute..... Osteaktig
Loggført

LateBugLover;
1968 VW 1300
1974 VW 1303S Big
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #17 på: mai 15, 2008, 14:51:31 pm »

I mine øyne er det bare 1303 og 1300 m. IRS som bør brukes til Euro lookere...
Tyskerne DIGGER 1300 modellen til slikt ihvertfall... Selv er jeg svak for 03...

Men 03 har så rar frontrute..... Osteaktig


Og dasjbord..... usj Gliser
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #18 på: mai 15, 2008, 14:54:57 pm »

Den har den "rare" ruta for å slippe å ha så unaturlig langt panser...  dashen er ren bonus...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Boblebaard
Seniormedlem
****
Innlegg: 419
Bosted: Ski



Vis profil
« Svar #19 på: mai 15, 2008, 16:45:55 pm »

og ikke minst muligheten til å røyke sigaretter med filter!  (for de som driver med sånt...)  Blunker
Loggført
rousp
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #20 på: mai 16, 2008, 19:43:14 pm »

I mine øyne er det bare 1303 og 1300 m. IRS som bør brukes til Euro lookere...
Tyskerne DIGGER 1300 modellen til slikt ihvertfall... Selv er jeg svak for 03...

1300 m. IRS??
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #21 på: mai 16, 2008, 21:26:18 pm »

Automat eller US modell... eller ettermontere
Loggført

Speed is no substitute for direction
rousp
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #22 på: mai 16, 2008, 22:40:35 pm »

Bestemt meg for 1303 nå..
Syntes det er de som ser best ut som Euro..
Eller, virker som at det er de som er lettest å få til som en bra euro..
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #23 på: mai 16, 2008, 23:11:32 pm »

03; ikke noe dårlig valg Gliser

litt breie skjermer, blanke lamper, råe felger, karbon deler, kamei frontvinge +++ det kan du ønske deg til jul  Gliser


Blir artig å se på dette når bilen er på plass  Blunker

Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #24 på: mai 23, 2008, 17:24:33 pm »

Eller ferdig bil...sikkert billigere å gå for denne
selv om du må låne litt ekstra.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13487765
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4851.0.html
Skal du kjøpe en bil og så begynne på jobben og alle delene blir det fort mye dyrere, selv om en tar det over tid. Innen du er ferdig vil nok regnestykket ferdig bil bli en god del større enn denne...

« Siste redigering: mai 23, 2008, 17:26:26 pm av RZR-Andy » Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #25 på: mai 23, 2008, 20:52:01 pm »

Den bobla på bilde vet jeg hvem som har Osteaktig
Kjenner han gjør jeg ikke, men det gjør både mamma og pappa  Gliser

Vil nå si at den er vel noen av de ultimata german lookerene her i landet (av de jeg har sett, og etter min smak!)

Opp i det lange løp et nok billiger å kjøpe ferdigbygd ja, som RZR-Andy sier..

Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #26 på: mai 24, 2008, 08:36:25 am »

Som jeg  har nevnt i en annen tråd.. 80 K for denne bilen er grisebilllig. Får å få en 03 som er original i så bra tilstand som denne må du uansett ut med 50 laken..  Øyerulling
Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
rousp
Nybegynner
*
Innlegg: 10
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #27 på: mai 26, 2008, 18:25:05 pm »

Meget pen bil..
Men har ikke råd til det uansett..
Hadde jeg hatt penger til den hadde jeg heller beholdt motorsykkelen Blunker

Loggført
fatzy
Seniormedlem
****
Innlegg: 293
Bosted: Ålesund


(O\ ! /O)


Vis profil
« Svar #28 på: juni 10, 2008, 18:32:19 pm »

Hei. Har du sjekket denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13778164&sid=xz4cabJGZGV677171&WT.svl=Link

(er litt svak for sølvfarget, jeg)
Loggført

Old Volkswagen never dies, they just go to old folks home!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #29 på: juni 13, 2008, 22:31:46 pm »

jeg er ikke fan av 03`er i tt sahele tatt. ikke min type bil men er en som har satt seg virkelig fast oppi hue mitt, siden jeg så den første gang, på et treff som bildelsenteret på liertoppen hadde i 2004. det er denne her. den er å blir helt sherrif (GL som Baard sier) Gliser  http://www.vwnorge.no/index.php/topic,16.0.html
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!