mars 28, 2024, 15:32:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: tempo matadore bobil  (Lest 7110 ganger)
otto
Medlem
***
Innlegg: 200
Bosted: verdal

en dans i bobble rus.


Vis profil

« på: juni 20, 2012, 16:51:24 pm »

http://www.blocket.se/jonkoping/Tempo_Matador_husbil__52_VW_motor_41118239.htm?ca=2&w=3
« Siste redigering: juni 20, 2012, 17:04:37 pm av otto » Loggført

bobble 60
bobble 62
bobble 54
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: juni 20, 2012, 21:03:20 pm »

rått redskap
Loggført
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #2 på: juni 20, 2012, 22:44:34 pm »

Samba splittbuss kan ta seg en bolle Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Lars Bratteng
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1156
Bosted: Son -Oslo Fjorden Perle


Senkepøbel


Vis profil
« Svar #3 på: juni 21, 2012, 06:56:05 am »

Det er helt riktig, Anders. Splittbuss er femi.
Loggført

Kjør Hardt Kjørt Stil, Kjør Turbo Boble Bil

79  - T2 Ratlooker Doka -Solgt
93 -  T4 Ratlooker Multivan - Solgt
68 -  T1 RatLooker med snurre
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #4 på: juni 21, 2012, 07:47:47 am »

 Kult


* 1124173624.jpg (91.74 KB, 640x480 - vist 460 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #5 på: juni 21, 2012, 08:41:52 am »

Faen ta deg, lobo. Fikk ikke mindre lyst på den nå Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #6 på: juni 21, 2012, 10:46:11 am »

 Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6083
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #7 på: juni 21, 2012, 11:10:20 am »

Faen ta deg, lobo. Fikk ikke mindre lyst på den nå Gliser
denne baker du jo fint inn i huslånet.....
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #8 på: juni 21, 2012, 12:27:36 pm »

Faen ta deg, lobo. Fikk ikke mindre lyst på den nå Gliser
denne baker du jo fint inn i huslånet.....
+1

Aldri hatt en større trang å få kloa i en bil enn akkurat nå.
Loggført

pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #9 på: juni 23, 2012, 20:45:01 pm »

Faen å kul!!  Glad er denne lagd på utifra t1 eller er det kun motor som er vw?
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
otto
Medlem
***
Innlegg: 200
Bosted: verdal

en dans i bobble rus.


Vis profil

« Svar #10 på: juni 23, 2012, 22:48:44 pm »

tempo ble grunnlagt i 1928 å er mest kjent for å produsere småe 3 hjuls laste biler.
tempo matador ble produsert 1949-53 i forskjellige utgaver som lastebil,camper,lyxbuss og crewcabb. og senere 54-67 ikke fullt så stiligt karosseri men alikevell et skjeldent skue. volkswagen produserte motorene til disse bilene fra 49-1967 som også ble det siste året med tempo før det fusjonerte med hanomag.
så i sverige står det nå noe som kalles yberskjelden camping-bil til ca 40tusen nok.
LØP Å KJØP...
Loggført

bobble 60
bobble 62
bobble 54
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #11 på: juni 24, 2012, 08:28:48 am »


Artig bil - trivelig selger...

VW leverte motor og gearkasse til disse frem til November 1952. Da gikk de nemlig igang med egen produksjon av Pick Up - frem til da var ikke Tempo sett på som en konkurrerende virksomhet, men etter at man lanserte sin egen pick up, ble det stopp på motorleveranser. Tempo fra 1953 og opp har motorer fra litt forksjellig, blandt annet Borgward og Opel.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #12 på: juni 24, 2012, 08:57:38 am »

Tenk dere denne på veien i 52 med en 1200 vw motor og i bilen bak sitter gjengen i fra top gear å banner disse husbilene opp og ned Gliser
Toppfart på denne, full lastet og klar for tur er ........ ?
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #13 på: juni 24, 2012, 09:40:27 am »

.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt  Kult
Loggført

1961 T1 - Custom
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #14 på: juni 24, 2012, 09:42:21 am »

.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt  Kult

Ja, men tror ikke de hadde det i 52 Blunker
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #15 på: juni 24, 2012, 09:52:00 am »

Nei men nå finnes slikt, hadde vært dritkult. Men for min del tror jeg at kona hadde klikka om jeg kjøpte en slik bil.

Håper den ender i norge.
Loggført

1961 T1 - Custom
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #16 på: juni 27, 2012, 14:03:39 pm »

.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt  Kult

Ja, men tror ikke de hadde det i 52 Blunker

I 52 hadde de ikke 1200 heller, men 1100! Altså 25hest på en lastebil... Kanon! Gliser
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #17 på: juni 27, 2012, 14:05:15 pm »

.... sikkert ganske bra med 2332 ida 48 og slikt  Kult

Ja, men tror ikke de hadde det i 52 Blunker

I 52 hadde de ikke 1200 heller, men 1100! Altså 25hest på en lastebil... Kanon! Gliser

Ja, det vil jo går enda bedre Gliser Gliser
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #18 på: juni 27, 2012, 14:14:30 pm »

En liten nerde-korrigering;

1100 gikk fra 1938 og til midt i 1942.
1200/25HK gikk fra midt-1942 til midt-1954
1200/30HK gikk fra midt-1954 til ut 1960

Forskjellen på 25 og 30 hester gikk mest på "komp og kam" - ikke borring og slag.
Loggført

SCREWDRIVER #2
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #19 på: juni 27, 2012, 20:38:57 pm »

ÆÆÆÆÆ så flaut! Har hele tiden gått rundt og trodd at alt før 54 hadde 1100... Skjerpe seg! Gliser Men da vet jeg det.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #20 på: juni 27, 2012, 20:45:15 pm »

ÆÆÆÆÆ så flaut! Har hele tiden gått rundt og trodd at alt før 54 hadde 1100... Skjerpe seg! Gliser Men da vet jeg det.

Hehe....det er notert og vil helt sikkert bli brukt mot deg en gang....fra speakertårnet på SCC kanskje....
Loggført

SCREWDRIVER #2
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #21 på: juni 27, 2012, 21:03:47 pm »

ÆÆÆÆÆ så flaut! Har hele tiden gått rundt og trodd at alt før 54 hadde 1100... Skjerpe seg! Gliser Men da vet jeg det.

Hehe....det er notert og vil helt sikkert bli brukt mot deg en gang....fra speakertårnet på SCC kanskje....

aiaiai... Jaja, det er vel fortjent Osteaktig
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #22 på: juni 27, 2012, 21:22:13 pm »

he he he skal ha ørene med meg i tilfellle mr.speaker nevner noe over speakerne.....  Osteaktig
Loggført
kimrik
Medlem
***
Innlegg: 103
Bosted: Leirsund


Vis profil

« Svar #23 på: juni 27, 2012, 22:11:48 pm »

Vurderte faktisk seriøst og kjøpe denne doningen men den gikk til Belgia for ca 90 tusen..
Loggført
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #24 på: juni 27, 2012, 22:36:04 pm »

 Sjokkert
Vurderte faktisk seriøst og kjøpe denne doningen men den gikk til Belgia for ca 90 tusen..
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #25 på: juni 28, 2012, 21:53:57 pm »

Billig!
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
Isak
Medlem
***
Innlegg: 104
Bosted: Ottestad



Vis profil
« Svar #26 på: juni 28, 2012, 23:34:39 pm »

LOBO: Her har du "noe" på splitman om du vil bruke det:

Motorene til Kübelvagen og sivile KdF var til å begynne med på 984,704 ccm (ikke for å være nerdete...) og 23,5 hk. Boring 70 mm. Slag 64 mm. Kübelwagen fikk i mars 1943 den større motoren på 1130 ccm og 25 hk med boring 75 mm og slag 64 mm. Denne motoren var i utgangspunktet utviklet for firehjulstrekkerne type 86 og 87 ( og deretter 128 og 166 Swimmwagen).

Så er det nok skjedd en avrunding oppover til 1131 ccm etter krigen med samme slag og boring, men nå kun 24 hk...

...fram til 1200 motoren (1192 ccm 64x77) ble introdusert i 1954.

Korrigér om jeg tar feil!
Beklager rotete tekst, men jeg skylder på sen kveld og iPad..

Mvh Isak
Loggført

Type 1 1950
Type 1 1968
Type 2 1966 ambulanse
otto
Medlem
***
Innlegg: 200
Bosted: verdal

en dans i bobble rus.


Vis profil

« Svar #27 på: juli 01, 2012, 20:52:33 pm »

90 tusen, sek eller nok?
uansett billig i mine auga, å ha æ hatt pængan så ha æ itj nøla.
Loggført

bobble 60
bobble 62
bobble 54
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!