april 30, 2024, 09:21:06 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bjørn's 1303 S  (Lest 89320 ganger)
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #120 på: mai 31, 2009, 23:19:43 pm »

Så på bilen din på utstilinga i Hamar i helga. Kjempefin bil, med et bra trekk av rally Blunker moro og se den foran seg. Så ut som du har nok med godluft i bobla og Blunker var det 10 eller 15 baumer??

Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #121 på: mai 31, 2009, 23:42:20 pm »

Så på bilen din på utstilinga i Hamar i helga. Kjempefin bil, med et bra trekk av rally Blunker moro og se den foran seg. Så ut som du har nok med godluft i bobla og Blunker var det 10 eller 15 baumer??




Haha  Osteaktig

er vel rundt 15 graner der nå + en god bunke uåpna i hanskerommet  Osteaktig Osteaktig

Bilen ser egentlig grei ut nå syns jeg, få på skvettlapper bak nå så  Blunker
Også lakk da  Gliser

Men hadde en liten kaffepause hjem fra Bug Camp i dag, og noen kom bort å sa at dette var den kuleste lakken de hadde sett! og at jeg for all del ikke måtte lakke den opp igjen  Osteaktig


Fikk også kjøpt dørklips på boden til Unneberg i dag, så da blir nok snart de svarte dørpanelene satt inn  Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #122 på: juni 01, 2009, 15:42:59 pm »

hehe ja je syns den var kjempe tøff med slik lakk som den har je og..Den var jo itte så appelsin som det høres ut som Glad er jo tross alt rally bil stil, og je syns det passer med den lakken Glad

Hadde tenkt å hilse på dei på utstillinga på Torget da je så du kom, men ble vel som vanlig itte noe av(Blir vel redd for folk når je bor på totenåsen midt i svarteste skøven?Hæ)Gliser
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #123 på: juni 01, 2009, 16:56:54 pm »

hehe ja je syns den var kjempe tøff med slik lakk som den har je og..Den var jo itte så appelsin som det høres ut som Glad er jo tross alt rally bil stil, og je syns det passer med den lakken Glad

Hadde tenkt å hilse på dei på utstillinga på Torget da je så du kom, men ble vel som vanlig itte noe av(Blir vel redd for folk når je bor på totenåsen midt i svarteste skøven?Hæ)Gliser

Hehe takker Blunker Osteaktig

Tror ikke du er alene om den siste kommentaren der  Osteaktig
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #124 på: august 30, 2009, 19:34:15 pm »

Blitt litt borte her og..

Ormbolet er på med single glass pack. og tetta eksoslekkasjene (utenom en, må bytte pinnebolt) men det er en liten tikke/klunkelyd fra ene toppen.. Vet ikke hva det.. Men ivartfall ikke ventilene  Hæ
Syns ikke bilen går helt som den skal  Trist Noen tips?
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #125 på: august 30, 2009, 21:45:33 pm »

Er det berre innimellom den lyden kjem?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #126 på: august 31, 2009, 17:32:54 pm »

Er der mer eller mindre hele tiden. Høres best når motoren er kald.
Kan det komme av sprekk i topp, sylinder stempel eller lignende?
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #127 på: september 23, 2009, 17:35:48 pm »

Lite som skjer her.. Venter egentlig på å få tak i en 1600 motor, men det er ikke så lett Tvilende
Og tenker stadig på lakkering, skal, skal ikke  Osteaktig Litt usikker om jeg skal lakkere opp hele bilen igjen.. Ikke ofte en ser en så bil som er "gjennomført" appelsin Rekker tunge Hva syns dere?

Men forsket litt på motoren og prøvd å eliminere feil.. Trur muligens et er en ødelagt ventil?? Ettersom at jeg mister effekt, og det smeller i potta - bensingass antenner i eksosen. Men hørte på ventilene, og de går ordentlig (ikke tikking eller noe) Men ville de gått ordentlig selv en av ventilene er skadet??

Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
zapperx (Glenn Andersen)
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1103
Bosted: Kråkerøy


CoolCruisers Medlem


Vis profil
« Svar #128 på: september 23, 2009, 20:25:09 pm »

Og tenker stadig på lakkering, skal, skal ikke  Osteaktig Litt usikker om jeg skal lakkere opp hele bilen igjen.. Ikke ofte en ser en så bil som er "gjennomført" appelsin Rekker tunge Hva syns dere?

Skjeldent har noen klart å få appelsinhud til å se bra ut, og gud så mye appelsin det er her;D Gliser

Som jeg har sagt før Bjørn, behold, behold, behold!!!! Gir bilen noe som du ikke ser så mange andre steder Osteaktig
Ser ut som om hele karrosseriet er pulverlakkert med mye struktur.
Syns det her er knalltøfft, men skjønner du er lysten på fersk lakk. Få ting er så morro som det!! Blunker
Loggført

1974 "Fake Jeans" SOLGT...
1966 Rat-look SOLGT...
1982 Autohomes T3 Camper
2003 T4 Transporter (selvbygd camper) SOLGT...

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #129 på: september 24, 2009, 12:08:41 pm »

Og tenker stadig på lakkering, skal, skal ikke  Osteaktig Litt usikker om jeg skal lakkere opp hele bilen igjen.. Ikke ofte en ser en så bil som er "gjennomført" appelsin Rekker tunge Hva syns dere?

Skjeldent har noen klart å få appelsinhud til å se bra ut, og gud så mye appelsin det er her;D Gliser

Som jeg har sagt før Bjørn, behold, behold, behold!!!! Gir bilen noe som du ikke ser så mange andre steder Osteaktig
Ser ut som om hele karrosseriet er pulverlakkert med mye struktur.
Syns det her er knalltøfft, men skjønner du er lysten på fersk lakk. Få ting er så morro som det!! Blunker

Sant det Blunker
Muligens jeg får på klarlakk og lakkerer bare inne i motorrom, dører og panser.  Gliser
Er jo litt artig med noe som skiller seg ut  Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #130 på: november 21, 2009, 18:11:47 pm »

Får tørke bort litt støv her og.. Bobla står mer eller mindre urørt, kun drevet og pusset ned og grunnet div deler jeg har stående for å få opp motivasjonen litt..

Men i dag fikk jeg justert ventiler, og bilen starta etter ca 3 mnd'er dønn i ro.. Men gikk helt for jævlig! Gikk på 3 sylindere, men den tente ikke riktig på de 3 heller hørtes det ut som.. Pluggledningene sitter på riktig plass, og bilen gikk bra før den ble stående i ro, og ikke justert tenning eller noe i mellomtiden.. Hæ

Så får bytte fordelerlokk og pluggledninger i morgen og prøve litt..
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #131 på: november 21, 2009, 18:52:55 pm »

Bytt plugger først! Blunker Og kanskje justere litt tenning Blunker

Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #132 på: november 21, 2009, 18:59:14 pm »

Bytt plugger først! Blunker Og kanskje justere litt tenning Blunker



Skal i alle fall bytte fordelerlokk og ledninger og sjekke at alle får gnist.. og tror ratt jeg skal gå over til Bosch eller NGK-plugger (Går på biltema nå  Øyerulling. Vet ikke hva som er best jeg men..  Rekker tunge
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #133 på: november 29, 2009, 15:46:50 pm »

Da var det søndag og tid til å gjøre litt igjen. Glad

Sjekka at alle pluggene ga gnist, og det gjorde de, men motor gikk likevel på 2 1/2 -3. Så byttet fordelerlokk og ledninger. Startet opp og den gikk greit. vrei tenninga så vidt det var og den gikk bedre. Så tror tenninga er det største problemet nå.

Oppdaget også det som kanskje kan være den klonkelyden jeg hørte før. Når jeg ga gass, smalt det i potta og flammen sto ut der, og ved eksosutgangen ved topp! (Fordi ene skruen er borte) Så kanskje det som har vært problemet?
Men hører man på lyden, og kjenner effekttap på en liten lekkasje? (Noe jeg merker) Eller er det noe annet som mest sannsynelig er ødelagt?  Tvilende

Så får vel ta ut motor en dag og bytte og overhale litt av hvert  Kult


Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #134 på: november 29, 2009, 15:51:07 pm »

Du bør prøva å få skrudd fast potta før du tar motoren ut! Eller er pinnebolten knekt i toppen?

Att den skyter og smeller kan og vera fordi den får for lite bensin/tynn blanding
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #135 på: november 29, 2009, 17:07:47 pm »

Du bør prøva å få skrudd fast potta før du tar motoren ut! Eller er pinnebolten knekt i toppen?

Att den skyter og smeller kan og vera fordi den får for lite bensin/tynn blanding

Pinnebolten er knekt, og stikker maks 1 cm ut fra toppen..

Men smellinga tror jeg er grunnet den lekasjen. Blir feil vei for eksosen å gå. Og det smeller kun etter gasspådrag

Kort oppsummering:
Bilen gikk bra, så kom smellinga, ulyden og effektmiskning på samme tid, så tror den lekkasjen er en syndebukk  Øyerulling

Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #136 på: november 29, 2009, 17:09:48 pm »

Av med eksosanlegget og bakre kjøleblekk, så tar du fram ei vicegrip tang og ein liten gassbrennar og varmar skrua godt opp, på med rustløysar og vri den ut med vicegripen Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #137 på: november 29, 2009, 17:20:28 pm »

Av med eksosanlegget og bakre kjøleblekk, så tar du fram ei vicegrip tang og ein liten gassbrennar og varmar skrua godt opp, på med rustløysar og vri den ut med vicegripen Glad

Er en mulighet det som jeg også tenkte på med det første Blunker

Men tror jeg tar ut motoren, bytter til 1641 sylindersett og overhaler toppene. Og når motoren da først er ute, lakkerer jeg motorrommet. Det er planene. Så får se  Gliser
Blir nok bil til slutt  Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #138 på: november 29, 2009, 18:12:54 pm »

nice Glad 1641 og overhalte topper blir bra.  Skal du ha denne som bruksbil?
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #139 på: november 29, 2009, 21:25:22 pm »

nice Glad 1641 og overhalte topper blir bra.  Skal du ha denne som bruksbil?

Håper det blir bra ja  Blunker

Dette blir ikke noe bruksbil.. Kun på mindre turer og finværskjøring. + litt på "tørre" vinterdager  Gliser Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #140 på: november 29, 2009, 21:59:58 pm »

hehe ja er jo greit å spare den for saltet og uforutsigbare svinger i høy fart Gliser
Men angående problemet ditt så trur je nok je hadde bytta til nytt fordeler lokk og pluggkabler og nye plugger.  Etter det hadde je fått blåst skikkelig ut av den i en hard bratt motbakke. Det var jo det som sku til på min og je hadde samma problemet med at den bare gikk på 2-3 sylindere.
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #141 på: november 30, 2009, 17:47:58 pm »

hehe ja er jo greit å spare den for saltet og uforutsigbare svinger i høy fart Gliser
Men angående problemet ditt så trur je nok je hadde bytta til nytt fordeler lokk og pluggkabler og nye plugger.  Etter det hadde je fått blåst skikkelig ut av den i en hard bratt motbakke. Det var jo det som sku til på min og je hadde samma problemet med at den bare gikk på 2-3 sylindere.

Fordelerlokk og pluggledninger er bytter, og den går på alle 4. Er nok tenninga som ikke stemmer helt nå bare.
Så blir å ta ut motor og overhale topper +. Blir nok litt lakkering og oppshining der og Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #142 på: november 30, 2009, 19:07:34 pm »

Hvis man bytter fordelerlokk så er det veldig greit å bytte rotor i samme slengen, siden rotor og fordelerlokk slites ganske jevnt sammen.
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #143 på: november 30, 2009, 21:02:20 pm »

Hvis man bytter fordelerlokk så er det veldig greit å bytte rotor i samme slengen, siden rotor og fordelerlokk slites ganske jevnt sammen.

Takker for tips Glad Får vel slenge inn det i bestillingen som snart skal sendes  Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #144 på: desember 07, 2009, 17:45:52 pm »

Da blir motoren hivd ut på fredag ser det ut til  Gliser
Så bestller 1641 sylindersett i morgen, samt toppdekselpakninger.

Er det noen andre pakninger / simringer osv som burde byttes når motor er ute? (Skal ikke splitte blokk)

Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #145 på: desember 07, 2009, 18:37:56 pm »

Stempelringer er ikke dumt å bytte Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #146 på: desember 07, 2009, 18:47:14 pm »

Stempelringer er ikke dumt å bytte Blunker

Følger ikke det med sylindersatsen da?

Hva med støtstenger/rør og simring i forkant og bakkant av motoren.. Blunker
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #147 på: desember 07, 2009, 19:08:33 pm »

Sylindersettet er komplett,

Du bør kjøpa deg eit (kvalitet's) pakningsett samt ein svinghjuls-simring og evt gummiforingen som er på akslingen frå girkassa til clutchen(den som sitt i girkassa)

Bytter du alt det har du ikkje gjort noko galt Glad Spesielt simringen bak svinghjulet er jo lurt å skifta!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #148 på: desember 07, 2009, 20:53:14 pm »

Takker for svar  Glad

Da blir det nok enda litt til i bestillingen  Blunker


Og noen som har noen tips ang. å ta ut motor? Eller er det 4 skruer litt ledninger napp tilbake og ned?  Osteaktig
Har løftebukk tilgjengelig.
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Rikard
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 3891
Bosted: Røyken, Buskerud


Singelport Mafia'n


Vis profil WWW
« Svar #149 på: desember 07, 2009, 20:55:45 pm »

Jepp, bare å skru ut de 4 motorboltene, vekk med ledninger, gassvaier, vaiere på varmpepotter og det bakerste kjøleblekket oppe i motorrommet.
Så er det bare å ta tak, dra ut og slippe ned Blunker
Loggført

" A volkswagen is never changed to make it look different, Only to make it work better"
Audi 100 2,5TDI
VW 1300 1970

Mekaniker Albjerk Bil Lier Volkswagen
45632450
-------------------------------
Medlemsansvarlig
Røyken og Omegn Aircoolers
Rikard@roykenaircoolers.com
roykenaircoolers.com
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!