april 29, 2024, 15:28:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mitt Oval-prosjekt "the Black'57"  (Lest 53048 ganger)
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #60 på: januar 03, 2013, 20:55:44 pm »

Hvis du legger linken i en tag som ser slik ut
Kode:
[img][/img]
så får du bildene i tråden om du bruker noe annet enn dropbox vel å merke...
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #61 på: januar 03, 2013, 20:56:33 pm »

Hvis du legger linken i en tag som ser slik ut
Kode:
[img][/img]
så får du bildene i tråden om du bruker noe annet enn dropbox vel å merke...

Mhmmm? Blunker

Var det jeg prøvde, men må finne en annen server å legge filene på.
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #62 på: januar 03, 2013, 21:38:11 pm »

Jeg ville ikke brukt den enkle løsningen vis du skal senke litt. Det kreves modifikasjon på gafler og dempertårn. Knutene på drivakselene tar i gaflene på understellet og IRS bruene tar i dempertårnene.

ta heller hele bakstykket fra IRS

Mvh Marius
Loggført

Mvh

Marius
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #63 på: januar 03, 2013, 21:41:58 pm »

Gaflene er jeg klar over, at armene tar dempertårnene må no vel være med mye senk?
Loggført

vespaape
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: utom Trondheim


Mopeden min


Vis profil
« Svar #64 på: januar 03, 2013, 21:43:34 pm »

Har komplett bakende fra 1302 med AT girkasse IRS hvist det er intr.
Loggført
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #65 på: januar 03, 2013, 22:31:30 pm »

Nå vil vel ikke jeg bli trodd vis jeg sier at min Heb ikke var mye senket. Men det var den ikke:)
Loggført

Mvh

Marius
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #66 på: januar 03, 2013, 23:31:32 pm »

Blir bare et eller to knepp ned bak på min. Cal-look :-)
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #67 på: januar 04, 2013, 02:06:12 am »

kan aldri tenka meg att dei skal stå forskjellig plassert, dei festene. men sidan du bruker 2 jiggar, veit du att dei er 100% like? kan vera der feilen ligg. trur derimot ikkje att 1-2mm er av stor betydning anna enn att du risikerar å flytta hjulet tilsvarande,når den tid kjem
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #68 på: januar 04, 2013, 13:11:11 pm »

Du kan nok hente inn det lille avviket der på monteringen. Det er jo flere plasser det kan bli andre avvik som trekker i motsatt retning.
Loggført

Speed is no substitute for direction
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #69 på: januar 04, 2013, 13:40:44 pm »

Jiggene kan vel være forskjellige fordi dem er laget etter en annen bil. Vet ikke hvilke toleranser de opererte med i femti-tallet kontra 70-tallet som jiggene må være produsert etter. :-)

Tenker jeg punkter dem godt, monterer alt og sjekker geometrien før jeg helsveiser brakettene.
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #70 på: januar 10, 2013, 10:47:05 am »

Julaften, julegave til meg selv (igjen!) Glad

Pakker fra CSP kom hjem til meg i går. Skjønte ikke helt størrelsen på største kassa, for det var i hovedsak papp nedi....Hæ Madammen litt fortvilt etter åpning i stor fart.

* 2013-01-09 16.42.15-2.jpg (142.06 KB. 600x800 - vist 526 ganger.)


Cup stag mellom fjørtårn og girkassefeste, avstiving av forstilling, HD girkassefeste og litt småtjafs. Også CSP bremse-kit til 68- IRS i eget kolli, håper ting passer.

Hadde planer om å sveise på cup stagene før jeg begynte å helsveise IRS brakettene, men CSP skriver at de anbefaler å montere disse med motor, eksos og allting på plass. Er jo ikke helt der for å si det sånn.  Øyerulling

Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #71 på: januar 21, 2013, 09:39:40 am »

En liten statusoppdatering for å holde litt liv i tråden, før jeg drar hjem og pakker kofferten for en liten tur ut i den store "væra" igjen. Heldigvis bare snakk om dager denne gangen, ikke uker.

Istedet for å sveise inn cup stagene for å stive av ved sveising av IRS braketter laget jeg noe provisorisk. Det er kanskje ikke nødvendig men gjort på noen få minutter og en ekstra trygghet.




Brakettene er punktet fast, og når jeg har fått resten av IRS delene i hus kommer jeg til å ta en prøvemontering før det blir helsveist.



Har også plukka ned de gamle spindlene og sandblåst de orginaldelene jeg trenger. Lurer på hvilken overflatebehandling jeg skal gå for. Pulverlakk er vel å regne som det mest slitesterke?

Loggført

Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #72 på: januar 21, 2013, 10:21:16 am »

Babysteps..  Snart står den klar  Glad
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #73 på: januar 21, 2013, 20:32:24 pm »

Looking good! Gliser
Pulverlakk er sterkt og godt. Men husk å maskere der du ikke skal ha maling. Spesielt anleggsflaten der spindelen skal ligge i holderen, rundt hullet til kingbolten.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #74 på: februar 23, 2013, 22:05:54 pm »

På side tre i Prosjektgarasjen, ikke bra Glad

Jeg gikk ikke for pulverlakk denne gangen. Fordeler og bakdeler med den også, har forstått det slik at steinsprut etc. lett kan skade pulverlakken.
Handlet inn POR-15 fra gasolin.no, og må si jeg ble fornøyd. Første strøket pent flott utover, andre strøket skulle på vått-i-vått så litt av glansen forsvant men synes det var kjempebra til å være penslet på.


* 2013-02-10 16.39.34 (Small).jpg (103.3 KB. 640x480 - vist 291 ganger.)


* 2013-02-20 16.17.45 (Small).jpg (38.33 KB. 450x600 - vist 296 ganger.)


* 2013-02-20 16.18.52 (Small).jpg (76.86 KB. 640x480 - vist 313 ganger.)


King og link deler fra Brasil var vistnok ikke bra greier, så det ble handlet ekte tyske deler fra CSP. Kom dessverre ikke så langt før brotsjen tok kvelden og alt stoppet opp.

* 2013-02-20 16.18.10 (Small).jpg (84.79 KB. 640x480 - vist 284 ganger.)


* 2013-02-20 19.37.23 (Small).jpg (35.09 KB. 450x600 - vist 306 ganger.)


Et annet artig sett fra gasolin, kjøpte dette i fjor høst men testet først no. Masse mikkmakk for to små deler, men det var jo også mest for å teste produktet. De to små skivene som skal mellom "dingsen" og spindelen ferdig "brunert". Glad

* 2013-02-10 14.02.05 (Small).jpg (91.92 KB. 640x480 - vist 309 ganger.)


* 2013-02-10 14.49.22 (Small).jpg (29.04 KB. 450x600 - vist 310 ganger.)


* 2013-02-20 19.37.23 (Small).jpg (35.09 KB, 450x600 - vist 293 ganger.)
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #75 på: februar 23, 2013, 22:09:43 pm »

Har også laget meg nytt arbeidsbord  Gliser  har også begynt på Strip-All badet mitt. 1200x500x900, kommer til å romme ca 400 liter blanda væske. 1,5kW varmeelement i hjørnet og kan dyppe større deler som dører, skjermer etc om jeg tar det i to tørn.



* 2013-02-23 17.11.43 (Small).jpg (40.15 KB, 450x600 - vist 307 ganger.)

* 2013-02-23 17.11.56 (Small).jpg (32.85 KB, 450x600 - vist 330 ganger.)
Loggført

Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #76 på: februar 23, 2013, 23:24:27 pm »

lookin gydd!

brukte du den por-15 malingen uten grunning? lukter den høgoktan? tjuk-seig konsistens? har ingen erfaring med den men lurar på å kjøpa ein sånn for å prøva men da er vel fortsatt 1 komponent?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #77 på: februar 23, 2013, 23:29:22 pm »

POR-15 er en polyurethan-lakk (tror jeg) som sitter best på sandblåste flater (uten grunning). Da trenger den vistnok inn i metallet og får "fingre" som holder fast. En-komponent, herder av fuktighet. Det finnes vistnok ikke noe middel som løser opp igjen denne når den først har fått herde.

Var veldig drøy å bruke, jeg kastet over halvparten av det jeg helte oppi plastbegeret mitt, så den er faktisk ikke så dyr om man klarer å  beregne riktig.  Øyerulling

Mye bedre å legge på enn hammerite, og sluttresultatet ble mye finere.
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #78 på: februar 24, 2013, 00:32:00 am »

Ser lekkert ut dette!

Et lite tips:
Før du monterer spindlene så er "Offset Camber Bushing Set" herfra: http://www.sracing.com/Store/FV_Stuff/FV_Stuff.htm absolutt å anbefale!
Har selv montert dette. Slipet ned det øvre torsjonsrøret ca 5mm slik at den øvre bærearmen kommer lengre inn.
Ovalen min har nå fått hjulvinkler man kan drømme om på en gammel kingbolt forstilling Gliser
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #79 på: februar 24, 2013, 00:45:32 am »

POR-15 er en polyurethan-lakk (tror jeg) som sitter best på sandblåste flater (uten grunning). Da trenger den vistnok inn i metallet og får "fingre" som holder fast. En-komponent, herder av fuktighet. Det finnes vistnok ikke noe middel som løser opp igjen denne når den først har fått herde.

Var veldig drøy å bruke, jeg kastet over halvparten av det jeg helte oppi plastbegeret mitt, så den er faktisk ikke så dyr om man klarer å  beregne riktig.  Øyerulling

Mye bedre å legge på enn hammerite, og sluttresultatet ble mye finere.

takk for forklaring! får prøva meg på ein boks og samanlikna med jotun sin jotamastic. hittil da aller yppersta av maling eg har vert borti. 2komp då naturligvis.
hammerite er vel da desidert mest størsta dritet av eit malingsprodukt som er laga. tett etterfulgt av bengalakk. utvatna til grader og tørker inn som havrekjeks og sprekker opp berre du ser litt hardt på malingen.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #80 på: februar 24, 2013, 00:55:27 am »

Nå sist brukte jeg 1K Sort halvblank lakk fra Hagmans, sitter som støpt.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #81 på: februar 24, 2013, 01:24:59 am »

tøft prosjekt følger med her Osteaktig
Loggført

Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #82 på: februar 24, 2013, 15:42:23 pm »

tøft prosjekt følger med her Osteaktig

Du gjør som regel det Osteaktig
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
johanlien
Medlem
***
Innlegg: 167
Bosted: Molde


Vis profil

« Svar #83 på: februar 24, 2013, 15:45:18 pm »

tøft prosjekt følger med her Osteaktig

Du gjør som regel det Osteaktig
Må gjøre de vettu Blunker
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #84 på: februar 25, 2013, 08:45:15 am »

Ser lekkert ut dette!

Et lite tips:
Før du monterer spindlene så er "Offset Camber Bushing Set" herfra: http://www.sracing.com/Store/FV_Stuff/FV_Stuff.htm absolutt å anbefale!
Har selv montert dette. Slipet ned det øvre torsjonsrøret ca 5mm slik at den øvre bærearmen kommer lengre inn.
Ovalen min har nå fått hjulvinkler man kan drømme om på en gammel kingbolt forstilling Gliser

Hmm, flere tanker om dette? "Hot rod or stock, you still want zero to one degree positive." - kjør diskusjon! Osteaktig
Loggført

SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #85 på: februar 25, 2013, 09:40:09 am »

Lurer også om det har noe for seg å bytte ut bensinrøret nå før panna skal lakkes. Jeg vet om en rosa-fantast som byttet til større dimensjon på sin.  Gliser
Loggført

Dewil
Supermedlem
*****
Innlegg: 7541
Bosted: Moss


"Opinions are like assholes...everyone has one"


Vis profil WWW
« Svar #86 på: februar 25, 2013, 10:04:25 am »

Finnes ingenting positivt med positive hjulvinkler.
Unntaket er caster (hvis jeg ikke er helt på bærtur)

Tenkt at bilen krenger i sving blir det ytre hjulets camber mer positivt. Når camberen er negativ og bilen krenger ved sving vil hjulet komme nærmere 0 og dekkets anlegg mot asfalten vil bli større.

Castershims er også en stor fordel Gliser

Dette er min side av debatten xD

Større bensinrør er vel flott det, evt ville jeg lagt opp et rør til ved siden av.
Loggført


Proud member and co-founder of Senkemafia'n.
    Facebook.com/HerbieMemorialRun  
Gunnar|Rennfahrer2
Supermedlem
*****
Innlegg: 1844
Bosted: Hernes i Elverum


Min Cornerstone


Vis profil WWW
« Svar #87 på: februar 25, 2013, 11:58:54 am »

Ang Irs.

H-mek sin Bastard var vel noe spesiell pga innsveiste Irs braketter. Bytt hele bakstykket sier nå jeg.
Loggført

Bobler 54-75 x antall
Buss 73
Min Prosjekttråd
SBL
Supermedlem
*****
Innlegg: 610
Bosted: Ålesund



Vis profil
« Svar #88 på: februar 25, 2013, 12:33:18 pm »

Ang Irs.

H-mek sin Bastard var vel noe spesiell pga innsveiste Irs braketter. Bytt hele bakstykket sier nå jeg.

Takk for tipset Gunnar, setter stor pris på alle som kommer med tilbakemeldinger. Fortsett med det.  Glad

Jeg har en 1303S stående jeg skal ta deler av, kommer til å prøvemontere for å sjekke klaring til dempertårnet og modifisere girkasse gaflene. Skal ikke være andre problemer om brakettene sitter på riktig plass. Bytter jeg hele opphenget innebærer det masse ekstra arbeid, og karosseriet må modifiseres som følge av det. Selv om jeg sveiser inn IRS brakettene ønsker jeg i størst mulig grad å gjøre bilen lik orginal/reverserbar. Når den en gang blir solgt kan ny eier ha nye ønsker, hvem vet...
Loggført

Arnefles
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #89 på: februar 26, 2013, 16:44:13 pm »

Artig..

Bestilte deler fra Cip1.com før helgen. I går fikk jeg mail om at de var sendt, DHL ringte i dag om at pakken var klar for utkjøring. Posten Norge har litt å etterstrebe må jeg si. Både på service, transfertid og pris.
DHL her også en del å bli bedre på, særlig fakturering! Fedex er noe helt annet, de regner nemlig riktig! Bestiller en del pakker fra cip1 selv, problemet er at man ikke vet hvem som kommer på døra, DHL eller Fedex.

Bestiller jeg for lik sum, blir totalen mye mer når DHL kommer på døra. Fakturaen fra dhl er på villspor!

Jobber selv cargobransjen og dhl stinker i forhold til fedex  (vi "handler" begge deler) Gliser

Fin tråd, følger med!  Blunker
Loggført

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!