tmbryhn
|
|
« Svar #90 på: september 18, 2012, 12:45:30 pm » |
|
Et tips på veien: Rykk on napp er så og si alltid tenningsproblematikk. Ny stift og kondensator og nye skikkelige pluggledninger (Bosch) samt riktig fortenning til den motoren du har (trolig 0 grader / TDC) er en selvfølgelig forutsetning, og da kommer det til å spelle fint skal du se Tenning blir ofte oversett til fordel for forgasseren, men 90% av problemene med gangen til en gammel forgassermotor er ofte dårlige, utslitte og korroderte tenningsdeler / feiljustért tenning. Lykke til videre.
|
|
|
Loggført
|
Til ettertanke: "... The more we know, the more we feel our ignorance; the more we feel how much remains unknown." - Humphrey Davy
- VW 1303S 73-mod. Aurora-"Peewsen" - VW 1300S 73-mod. Leonora-"Peewsen" (Bruks-Peews)
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #91 på: september 18, 2012, 18:04:05 pm » |
|
Et tips på veien: Rykk on napp er så og si alltid tenningsproblematikk. Ny stift og kondensator og nye skikkelige pluggledninger (Bosch) samt riktig fortenning til den motoren du har (trolig 0 grader / TDC) er en selvfølgelig forutsetning, og da kommer det til å spelle fint skal du se Tenning blir ofte oversett til fordel for forgasseren, men 90% av problemene med gangen til en gammel forgassermotor er ofte dårlige, utslitte og korroderte tenningsdeler / feiljustért tenning. Lykke til videre. Takk for tipsa Har alle delene til fordeleren, men de ligger i bilen till Auen for øyeblikket, tror feilien også kan være att det er feil fordeler som sitter i nå, skall også få juster tenninga når fordeleren er overhalt, så håper jeg hu synger like godt som hu gjorde før
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
|
« Svar #92 på: september 18, 2012, 21:11:15 pm » |
|
Har du fått senke forstilling til denne Annelie. ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #93 på: september 18, 2012, 21:23:58 pm » |
|
Har du fått senke forstilling til denne Annelie. ? Det har hun alt kjøpt
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #94 på: september 18, 2012, 21:25:36 pm » |
|
Jupp, det har jeg ja
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
|
« Svar #95 på: september 18, 2012, 21:25:44 pm » |
|
Har du fått senke forstilling til denne Annelie. ? Det har hun alt kjøpt blir rått dette når den blir senket.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #96 på: oktober 24, 2012, 19:50:01 pm » |
|
Lite har skjedd her i det siste, men i dag kom i hvertfall bobla inn under tak Rota plass i familiens garasje, og utkonkurerte sjamen til fatters franske loff med glans, gjør seg godt med litt gammal tysk sjarm der inne i stedet
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
rubenthorsen
Gjest
|
|
« Svar #97 på: oktober 25, 2012, 00:19:52 am » |
|
Se pm.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Auen
Seniormedlem
|
|
« Svar #98 på: oktober 25, 2012, 10:37:06 am » |
|
En fugl hvisket meg, forresten, i øret at forstillinga di er mer eller mindre klar for levering
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #99 på: oktober 25, 2012, 11:50:06 am » |
|
Ja, har fått beskjed
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #100 på: april 23, 2013, 19:07:18 pm » |
|
Altfor lenge siden det har skjedd no her nå ser jeg, så er vell på tide med en liten oppdatering Etter en del prøving og feiling(og nybegynnerfeil) ble den gamle motoren diagnostisert med kompresjonsfeil, takket være hjelp fra Anders Røsåsen som gadd og ta turen nedover Så gikk likesågreit til inkjøp av en 1600 brannpumpe. Og jeg gjør ting jeg ikke kan så veldig mye om egentlig, og tar ut motor, demonterer den, og har nå satt den inn den nye, gjenstår bare og se om alt er gjort helt riktig nå eneste som gjenstår er forgassern og en dyse jeg mangler, så får vi se om det blir no liv Har i hvertfall blitt veldig glad i WD-40 om ikke annet Nye dekk og felger har det også blitt, og senking blir det snart, og hvis lommeboka tilater det så blir det anlegg i løpet av kort tid også Desverre ikke no bilder, for jeg har hatt nokk av anna og holde styr på
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #101 på: april 23, 2013, 19:34:31 pm » |
|
Syntes du er flink jeg Nå er snart varmen her og sesongen i gang, så i år skal nok frøkna på scc tipper jeg
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #102 på: april 23, 2013, 20:49:47 pm » |
|
Syntes du er flink jeg Nå er snart varmen her og sesongen i gang, så i år skal nok frøkna på scc tipper jeg Hehe, takk Ja! SCC blir det! Og snart er lappen i boks og, så da blir det nokk noen softis og
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #103 på: mai 17, 2013, 13:34:08 pm » |
|
Da er bobla på veien igjen! og lappen, så da er det tut og kjør på meg bare senking og anlegg igjen nå
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
MCCCIIIS
Supermedlem
|
|
« Svar #104 på: mai 17, 2013, 15:20:50 pm » |
|
Da kommer du til brevik på søndagen da?
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW klubb
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #105 på: mai 17, 2013, 15:27:28 pm » |
|
Da er bobla på veien igjen! og lappen, så da er det tut og kjør på meg bare senking og anlegg igjen nå På veien og lappen i lomma ...... bør sette is i brevik på kalenderen nå da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
RødeBaron
|
|
« Svar #106 på: mai 17, 2013, 17:06:47 pm » |
|
Grattis med lappen og kjør pent!
|
|
|
Loggført
|
original buddie Bugbuddies.no
|
|
|
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
59 T1,64 T1og 65mod 215
|
|
« Svar #107 på: mai 18, 2013, 21:06:39 pm » |
|
Grattis med lappen og bil på veien, detta blir bra
|
|
|
Loggført
|
Seaside VW Klubb
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #108 på: mai 19, 2013, 00:44:43 am » |
|
takk blir softis nå ja!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #109 på: mai 19, 2013, 00:53:21 am » |
|
takk blir softis nå ja! Ser deg i brevik 13.00 i dag da
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #110 på: mai 19, 2013, 16:13:11 pm » |
|
måtte hjelpe ei veninne med golfen hennes i dag, men neste søndag kommer jeg!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #111 på: mai 19, 2013, 17:34:27 pm » |
|
måtte hjelpe ei veninne med golfen hennes i dag, men neste søndag kommer jeg! Da skulle du jo tatt med deg henner da og tatt en is
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #112 på: mai 19, 2013, 21:48:11 pm » |
|
haha, neste gang
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Ruggen
|
|
« Svar #113 på: mai 19, 2013, 22:19:22 pm » |
|
Bilder av frøkna da .....
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vw56
Telehiv Jumpers
Supermedlem
Rust is not a crime..
|
|
« Svar #114 på: mai 19, 2013, 23:59:15 pm » |
|
Flink du Annelie, som hjelper venninner i nød .. Var hyggelig å hilse på deg igår på vårt vw-treff i Fossumveien... PS: Håper vindusviskern holdt mål , at den funka når du skulle hjemover på kvelden... Mvh Erik
|
|
|
Loggført
|
Erik Andersen 3322 Darbu tlf: 46813220 ---------------------------------------------------------- Røyken og Omegn Aircoolers Arrangement Ansvarlig ------------------------------------------------------------------------------ 1967 Notchback 1989 Transporter syncro bruksvogn Solgt 1969 Variant Solgt 1956 Oval Solgt 1973 1303S SOLGT
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #115 på: mai 20, 2013, 10:01:16 am » |
|
Bilder av frøkna da ..... Det kommer, men, har vert så optatt med og nyte og kjøre bilen att det har jeg helt glemt Flink du Annelie, som hjelper venninner i nød .. Var hyggelig å hilse på deg igår på vårt vw-treff i Fossumveien... PS: Håper vindusviskern holdt mål , at den funka når du skulle hjemover på kvelden... Mvh Erik hehe, ja, må jo det Ja, var veldig hyggelig det de holdt mål vet du men regn ble det jo ikke
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Skaug
|
|
« Svar #116 på: mai 21, 2013, 12:57:25 pm » |
|
Hyggelig å treffe deg Annelie. Fasinert over folks som hopper på boble rett etter de har fått lappen. Gratulerer forresten Liker i tillegg jenter som vil mekke selv. Er vel strengt talt en nødvendighet om man kjører gamle biler å kunne litt. Lykke til med prosjektet.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #117 på: mai 21, 2013, 22:06:40 pm » |
|
Hyggelig å treffe deg Annelie. Fasinert over folks som hopper på boble rett etter de har fått lappen. Gratulerer forresten Liker i tillegg jenter som vil mekke selv. Er vel strengt talt en nødvendighet om man kjører gamle biler å kunne litt. Lykke til med prosjektet. Takk ja, var ett veldig hyggelig treff Ja, man må jo kunne litt da og det er jo kjempegøy! i hvertfall når man får ting til og funke igjen
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Annelie
Medlem
|
|
« Svar #118 på: juni 03, 2013, 21:45:41 pm » |
|
Hadde ett litt ufint møte med s**ans vegvesen, aldrig sett noen løpe så fort ut i veien for og stoppe noen i hvertfall... etter litt diskusjoner om det er påbudt med setebelter i en 65mod eller ikke, fikk jeg salami for og ikke ha bremselys, og for og ha øyelokk, så, blir visning på bobla. Bremselysa kan jeg jo forstå, det skall jeg jo ha, men, øyelokk? det hemmer jo ikke lyset...så mye i hvertfall uansett, så har jeg ikke finni no som er grunnen for att lysa ikke funker, bortsett fra att sikringene går hele tiden hvis bremselysa er kobla till, så det kortslutter en eller anna plass. får bytte ledninger og gå over alle jordingspunkt og kabelsko, så får vi se om det blir no liv
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dewil
Supermedlem
"Opinions are like assholes...everyone has one"
|
|
« Svar #119 på: juni 03, 2013, 23:25:45 pm » |
|
Lurer på hvorfor de alltid skal løpe når de ser en boble. Fikk en sånn dust etter meg for to år siden. Neste gang jeg ser en sånn stopper jeg ikke
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|