april 25, 2024, 17:20:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: SCC prispolitikk  (Lest 38148 ganger)
FastTurtle
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted: Mogreina


Getting lost is not a waste of time.


Vis profil
« på: august 19, 2012, 00:20:15 am »

Helg 500,- en dag 250,- jeg kom frem kl. 20.45 på Lørdag hvor all kjøring er over, 3 timer og 15 min
. Før midnatt, jeg rakk å parkere, grille etpar pølser og drikke en boksøl. . . Joda,  måtte betale 500,- pga. "bandet"! - det var da faan ikke Stones! Ser ikke meg her neste år..Ikke Stones heller ....
Loggført
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #1 på: august 19, 2012, 03:14:25 am »

Sutrepung, alt faller på din egen urimelighet.

Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Kid-A
Seniormedlem
****
Innlegg: 441
Bosted: Ytre Øst


Hotshopper


Vis profil
« Svar #2 på: august 19, 2012, 19:38:11 pm »

Beklager FastTurtle, men dette tror jeg ikke du får mye støtte for.

Ingen blir rike av å jobbe for SCC, snarere tvert i mot.

På en vanlig campingplass er det ikke gratis å overnatte bare fordi man kommer sent på kvelden.
Og liveband er ikke gratis å leie inn, selv om de ikke heter Stones.

« Siste redigering: august 19, 2012, 19:45:17 pm av Kid-A » Loggført

My religion is kindness
Lars Johansen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1938
Bosted: Lillehammer



Vis profil
« Svar #3 på: august 19, 2012, 19:44:29 pm »

Kom søndag neste år.... Evt bli hjemme
Loggført
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #4 på: august 19, 2012, 19:55:26 pm »

Buuuuu.... Ikke har jeg sett noe SCC regnskap, men det å arrangere VW arrangement i Norge er ikke butikk. Man er heldig om man går i null så man kan gjenta året etter. Jeg hadde ansvaret for Volksfest i fire år så jeg snakker av erfaring. Folk bør støtte, ikke kritisere. Det vil si, kritiser gjerne, men ha litt perspektiv a mann..
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #5 på: august 19, 2012, 20:43:06 pm »

Bandet var konge-bra!
Loggført
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #6 på: august 19, 2012, 20:46:47 pm »

Enig, topp band. Få de tilbake til neste år. Kom på fredag og få full valuta for pengene, ingen grunn til å klage på pris.
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #7 på: august 19, 2012, 20:57:46 pm »

Hvis du et annet tips om hvor man får så mange uforglemmelige øyeblikk og ny motivasjon til den prisen så er jeg interessert!  Blunker
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
TURBO
Gjest
« Svar #8 på: august 19, 2012, 21:01:07 pm »

Hvis du et annet tips om hvor man får så mange uforglemmelige øyeblikk og ny motivasjon til den prisen så er jeg interessert!  Blunker

Ta en tur til Lillehammer når Lars og jeg naken-skrur,vi tar ingenting for å se på,men 100.- for å delta(for å dekke vaselin) Gliser
Loggført
Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #9 på: august 19, 2012, 21:10:32 pm »

Hvis du et annet tips om hvor man får så mange uforglemmelige øyeblikk og ny motivasjon til den prisen så er jeg interessert!  Blunker

Ta en tur til Lillehammer når Lars og jeg naken-skrur,vi tar ingenting for å se på,men 100.- for å delta(for å dekke vaselin) Gliser
Haha!  Gliser
Er det det nye treffkonseptet de kaller for Bøg-Camp?  Osteaktig Gliser
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #10 på: august 19, 2012, 21:14:31 pm »

HÆ?

VERDENSREKORD for 500,- med sol KONSTANT hele søndag!

Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Buss Marius
Juniormedlem
**
Innlegg: 97
Bosted: Majorstuen


Vis profil

« Svar #11 på: august 19, 2012, 21:22:42 pm »

Ja fy f.. så dyrt. Jeg kom søndag klokken 12 og dro kl17 det ble 50kr/time og det inkluderte at vi måtte parkere vår VW med boksermotor ved inngangen og gå, da vi ikke fikk kjøre inn. Men det er bare en ting jeg er irritert over og det er at jeg måtte jobbe på Lørdag. Meget godt anvendte penger på mitt første men ikke siste SCC. til neste år blir det høyt prioritert som frihelg, dersom dere ikke gjør det om til noe Bøg-Inn da...
Loggført

Vokst opp med verdens mest velutstyrte T2b -71 (74-81) og en kjedelig 77 T2b (81-88) Har 85 T3 camper 112hk
Lundby
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Ottestad/Hamar



Vis profil
« Svar #12 på: august 19, 2012, 21:37:26 pm »

prisen synes jeg er grei men som ekte nordmann må jeg klage litt,på ting scc gjengen ikke hadde noe med.Maten som ble solgt,for noe dritt,møkka pølser med en kald "graut"til..tomme for burgere kl 13 på dagen...
Loggført

bergrenner                     TLF 90910383
Rolf T. Kastenwagen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1043
Bosted: Skien


Rolf T. Kastenwagen


Vis profil
« Svar #13 på: august 19, 2012, 21:41:12 pm »

Vi hadde med egen grill, så vi grillet det vi hadde lyst på. Ingen klaget på maten hos oss Gliser
Loggført

VW 211 panel van (15. mars 1961) restaureringsobjekt
VW 11 C, De luxe sedan (1.august 1952) sliten bruksstand
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #14 på: august 19, 2012, 22:03:43 pm »

Er det ikke bare å bli hjemme hvis man synes det er for dyrt? Eller komme kun 1 dag? Ser ikke problemet?
Loggført
ragazzata
Seniormedlem
****
Innlegg: 440
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #15 på: august 19, 2012, 22:13:14 pm »

Blir det for dyrt å dra på SCC neste år, burde du melde deg som frivillig. De som jobber på SCC kommer inn gratis.

Jeg betalte 400 NOK. Kom på torsdag 18:30 og dro søndag 18:30.
Totalt 72 timer med en pris på 5,6 kroner pr time - betraktelig mye billigere enn en Stones-konsert!
Loggført

Oval ragtop - 54 Freak Power
1300 - 69
Baja Bug 1970
Bay buss 1977
BernieBergan
Medlem
***
Innlegg: 126
Bosted:



Vis profil
« Svar #16 på: august 19, 2012, 22:40:31 pm »

syns prisen var grei jeg ! Osteaktig men litt enig at burgerane ikke smakte helt 100, men da var det bare å vente til det teltet stengte for da begynte screwdriversa og lage i stand burgere og de var hysterisk gode og sinnsykt billige! Osteaktig eller ta med grill og grill etter ønske Osteaktig
Loggført
Eikstad
Supermedlem
*****
Innlegg: 2584
Bosted: I finere strøk av skien.


Full off stupid ideas since 1978.....


Vis profil
« Svar #17 på: august 19, 2012, 22:45:40 pm »

Vi hadde med egen grill, så vi grillet det vi hadde lyst på. Ingen klaget på maten hos oss Gliser


Ang. grillen..... Har du mulighet til å lagre SCC grillen på låven i noen år fremover? Jeg har innredet SAMTLIGE kvadratmeter i huset til boareal og grillen er et stadig problem å få stuet bort.
Loggført



"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." Jeg er ikke en advokat, homofil, lege eller spesielt seriøs person. Eventuelle råd av juridisk, legningsmessig, medisinsk eller seriøs karakter må sees i sammenheng med dette. Derimot så er jeg rakettforsker, ganske fornuftig og av og til morsom. Google er din venn … men den kan dessverre ikke hjelpe deg å tenke.
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #18 på: august 20, 2012, 00:05:14 am »

Haha:) jeg betalte 500 kr for å få lov til å komme dit å jobbe 20 timer jeg! Men det er helt greit for da får jeg kansje komme dit neste år også:)
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #19 på: august 20, 2012, 08:01:10 am »

Burde ikke vært lov å klage når folk jobber hardt uten betaling for at vi skal få ha det så kjekt hvert år. Masse bil, masse hyggelige folk, dragracing, konsert, årets beste fest.. alt for 500kr. Dyrt?

Husk at treffets eksistens er avhengig av at vi møter opp og betaler det det koster å komme inn.

Jeg takker også i år for nok et fantastisk treff! Gleder meg allerede til neste år Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #20 på: august 20, 2012, 08:06:01 am »

Ikke dyrt dette vel. (Sjekk ut timepris på pølsemeny på Shell  Blunker ) Umulig å verdsette en helg med hyggelige folk Flotte drag med boble og pent vær innimellom  Osteaktig
Loggført

-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #21 på: august 20, 2012, 08:29:31 am »

Det som irriterer meg mest er at vi i 2012 ikke får fint vær alle dagene. De bør vi kunne forlange for 500 penger:). Viss du er litt interessert tror jeg vi skal sette pris på at noen bruker så mye av tiden sin for og sørge for at vi kan kose oss så mye som alle andre enn du gjorde. Synd du ikke var mere fornøyd. Tror problemet ligger mere hos deg enn andre:)

Takk for ei super helg alle:)
Loggført

Mvh

Marius
Rune84
Seniormedlem
****
Innlegg: 352
Bosted: Løten



Vis profil
« Svar #22 på: august 20, 2012, 08:44:19 am »

jeg var der på lørdag, i regnværet. 250 kr synes jeg var en helt ok pris å betale!
Loggført

Mvh Rune 

Tlf 99 12 80 66
69 mod Boble 1300 ( På utkikk etter flere )
Dalland
Supermedlem
*****
Innlegg: 3032
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #23 på: august 20, 2012, 09:05:39 am »

Mange vet at eg er "litt" gnien på pengene, men de 500 for å komme inn betaler eg så absolutt glatt igjen neste år!
Fantastisk treff og utrolig mange gode minner som vil holde motivasjonen oppe i de kalde månedene.
Eg stilte med lillebroren fra torsdag kveld til søndag ettermiddag, og eg hadde aldri hatt sjans til å kunne bo på noen camping plass med så mye underholdning for den prisen.

Hatten av til arrangørene og de frivillige!
Loggført

Brurud
Supermedlem
*****
Innlegg: 580
Bosted: Eidsvoll Verk



Vis profil
« Svar #24 på: august 20, 2012, 09:13:53 am »

Da må jeg hive meg på.. Problemet er vel ikke at 500,- for en helg eller 250,- for en dag er så dyrt, men
jeg må faktisk si meg litt enig med FastTurtle her og syns at det er litt dårlig at man skal betale for full helg
om man kommer kvart på ni lørdag. Etter min mening så går det an å være litt rund i kanten av de som står i porten
å se at det er tre timer igjen av denne dagen så shit au, du kan slippe med et dagspass. Det er tross alt ikke alle som har mulighet
til å være der hele helgen heller. Og en annen ting, det er INGEN som syns det hadde vært greit å betale for å ta toget til Kongsberg når du
skal gå av på Kløfta. Jeg var der stortsett hele helgen og syns 500,- er helt grei pris og må også få lov til å rette en stor takk til de som arrangerer
for et fantastisk flott treff, det legges ned mye godt arbeid i å få dette til og det skal applauderes.
Loggført

53 1200 Zwitter
62 1200 Panel
69 1500 Karmann Cabriolet
77 T2 Westfaila Berlin
86 T3 Syncro Doka
86 T3 Syncro Caravelle C
90 T3 Syncro halvpanel twinslider
90 Golf Country
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #25 på: august 20, 2012, 09:39:07 am »

Du må ha nulltoleranse på slikt, slipper du inn én person et visst tidspunkt på kvelden med x% rabatt -og en annen senere finner ut av han/hun ikke fikk den samme rabatten så blir det for det første urettferdig + at du vil få en uforutsigbar mengder publikum som arrangør og noen vil begynne å spekulere i når de skal komme fordi det er billigere da eller da.. Måten de har løst dette er veldig oversiktlig og kjempeenkelt å forholde seg til som publikummer.
Loggført
Ketil S.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1710
Bosted: Bryne


Vis profil

« Svar #26 på: august 20, 2012, 09:46:11 am »

Hva vil rett pris for et treff være? Hva ønsker du for de pengene du betaler?
Velger en å bruke 500,- på et treff må en måtte ta i betraktning at en ikke altid føler en får igjen nok for pengene. Det er da ingen som klager på ølprisen åpenlyst på by`n!
Du drikke gladelig 4-5 halvlitere i plastglass til en pris av 70,- uten å mokke! Hva får du igjen for det?
Å arrangere treff er et lottospill her i Norge. I SRVWK er målet vårt å gå i 0,- etter at treffet er over. Bare vi får dekket utgiftene til mat/mineralvann er vi glade! Vi regner ikke alle timene med hardt arbeide, det er ren sosial glede over å vite at du kommer til å treffe mange glade VW freeks.
Jeg synes ikke 500,- for et treff i Norge er dyrt, og ihvertfall ikke dersom det er et liveband! At maten kan være kald etc er jo ikke bra, men ikke altid til å unngå i kalde Norge.
Treffavgiften skal jo dekke alt!
For 500,- får du et kjempestort treff med masse VW innhold, mange nye bekjentskaper, drag racing, masse liv og røre ++++++
Arrangørene vil sikkert se på muligheten til å splitte opp prisene dersom du kommer etter et visst klokkeslett.
Alle kan forbedre seg, også deltakere!
Loggført

T1 1963
T1 1974 -03
Ruggen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2110
Bosted: Herre



Vis profil WWW
« Svar #27 på: august 20, 2012, 10:10:12 am »

500;- er jo en pris man må betale om du velger det selv. Alle hadde jo tilbudet å få all denne moroa for kun 400;- om de hadde vært litt mer på hugget Gliser
Men siden Scc nå er et drag stevne i første rekke så bør nok de som styrer også tenke på noe lurt å ha i bakhånda så de som sitter å lurer på å dra opp hit faktisk bestemmer seg tidlig og forhåndsbestiller. Hva med en "burnout" plate som kunne gjort lørdagen litt mer moro Blunker Eller ting som andre sitter inne med, ingen forslag er dårlig bare husk at det helst skal koste minst mulig å gjennomføre.
Men over til penger igjen Osteaktig, 250 - 400 - 500 ..... hva er dette om du da setter dette opp i mot en tur du/dere tar på byen? Da tipper jeg de flest bruker mye mer enn dette.

Dette er mitt 3 Scc og jeg kommer nok igjen om jeg finner frem, for skilting for de nye som ikke har vært der før er like fraværende som sola var på lørdagen Gliser

PS: Topp jobb av alle som jobbet der inne og ikke vet jeg om dere gjorde det, men jeg fant en som hadde crew på ryggen og ga vekk en klem for det sa "holy moly" at vi måtte gjøre Kult
Loggført

Skulle jeg glemme noe jeg har kjøpt så bare send meg en pm.

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,26715.msg265668.html#msg265668
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #28 på: august 20, 2012, 10:23:34 am »

Helg 500,- en dag 250,- jeg kom frem kl. 20.45 på Lørdag hvor all kjøring er over, 3 timer og 15 min
. Før midnatt, jeg rakk å parkere, grille etpar pølser og drikke en boksøl. . . Joda,  måtte betale 500,- pga. "bandet"! - det var da faan ikke Stones! Ser ikke meg her neste år..Ikke Stones heller ....

Med slike holdninger skal du være klar over at du erter på deg et stort antall entusiaster som legger ned MYE arbeid...gratis! Men det har du antagelig oppfattet allerede.
Håper du tenker deg om en gang til og kommer neste år likevel  Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #29 på: august 20, 2012, 10:33:09 am »

Skiltingen til treffet ble hengt opp Fredag ettermiddag. Tidspunktet for dette faller seg naturlig da de hyggelige personene på jessheim trafikstasjon må få kommet seg hjem fra jobb... de er så hyggelige at de fjerner all "ulovlig" skilting vederlagfritt for oss, om tispunktet ikke følges.
Loggført

Sider: [1] 2 3 ... 5
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!