mars 29, 2024, 11:43:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 71' 1302 to be German/Euro-looker Prosjekt  (Lest 84026 ganger)
Hans
Supermedlem
*****
Innlegg: 1407
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #90 på: februar 26, 2014, 17:54:17 pm »

det meste funker og det meste kan diskuteres og noe er alltid best. bruk det du liker Glad
Loggført

o 1958/64 T1 Ragtop
o 1957 T1
o 1989 T3
pWolf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1680
Bosted: Hamar



Vis profil
« Svar #91 på: februar 26, 2014, 20:14:40 pm »

Denne tråden er det man si inspirerende!  Bra arbeid !  Glad

Her skal det følges med!
Loggført

pWolf - Part of the AirWolf crew

http://www.facebook.com/pages/AirWolfs/153115064754266



1965 t1
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #92 på: februar 26, 2014, 23:27:38 pm »

Ferrobet, Biltema, Corroless + en rekke andre rustfjernere er kun forskjellige blandinger med fosforsyre som Tistlo allerede nevner. Ulempen med disse er at dem må vaskes vekk før etterbehandling.

Mvh
BB
Hei Kalle, jeg ringte en gang og snakket med dem som produserer Ferrobet for å forhøre meg om etterbehandlingen. De påstod at jeg bare kunne børste bort det overflødige etter at det tørket og male/lakke/grunne rett oppå. Det skulle ikke vaskes etterpå med noe. Selv har jeg gjerne slipt for å få en finere finnish.
Loggført
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #93 på: mars 10, 2014, 22:25:32 pm »

Da har jeg fått lagt inn ei god økt på flyndra i går og nå i kveld.
Tror den nå er ferdig rustmessig og er klar til å lakkering etterhvert. Glad

Tok bra med bilde så, ja bilder sier mer enn tusen ord Blunker





















Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
scardeep
Supermedlem
*****
Innlegg: 780
Bosted: Nesoddtangen



Vis profil
« Svar #94 på: mars 11, 2014, 07:28:56 am »

Har du delt bilen eller jobber du med en helt ny bunn?
Loggført

"...you can drive it from the garage to the track and back to work on Monday without touching it..."
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #95 på: mars 11, 2014, 08:30:23 am »

Har du delt bilen eller jobber du med en helt ny bunn?

Har delt bilen ja, så dette er samme originale bunn. Glad
Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #96 på: mars 11, 2014, 11:12:16 am »

Om du sjekker 70 cm bakenfor, der de to 17mm boltene sitter så er det ikke uvanlig med rust der også.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #97 på: mars 11, 2014, 11:48:56 am »

Om du sjekker 70 cm bakenfor, der de to 17mm boltene sitter så er det ikke uvanlig med rust der også.

Er det på undersiden av området jeg har ringet rundt med rødt her?
Isåfall er det ikke noe tegn til tilsvarende skade der, hele det området er sandblåst på begge sider og ser bra ut. Glad

Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #98 på: mars 17, 2014, 22:49:45 pm »

Da er flyndra endelig grunnet Glad





Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
TURBO
Gjest
« Svar #99 på: mars 17, 2014, 22:52:09 pm »

Åååhhh,ser bra ut Glad Når har du planer om å få den på veien?
Loggført
Super1302S
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #100 på: mars 18, 2014, 19:52:49 pm »

Den bunnpanna så delikat ut! Hva har du lakkert den med?
Loggført
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #101 på: mars 18, 2014, 23:00:03 pm »

Åååhhh,ser bra ut Glad Når har du planer om å få den på veien?

Takk for det, håper å kunne få den gjennom EU-kontroll og få skiler i løpet av sommeren Glad

Den bunnpanna så delikat ut! Hva har du lakkert den med?

Den er grunnet med Biltema sin to komponent epoxy grunning, og nå der den lakkert svart med to komponent akryllakk fra biltema. Det er første gang jeg prøver to komonent produktene til biltema, det ser veldig greit ut så langt.



Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #102 på: mars 18, 2014, 23:08:50 pm »

ser bra ut.
Biltema 2k funker bra!
epoxien er veldig bra syns jeg sjøl
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Super1302S
Nybegynner
*
Innlegg: 22
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #103 på: mars 19, 2014, 09:32:25 am »

Takk for info og tips. Da planlegger jeg sammme oppskrift til min 1302S som forløpig er under demontering  Blunker
Loggført
Ron
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Sunndalsøra



Vis profil
« Svar #104 på: mars 19, 2014, 10:01:05 am »

Ser meget bra ut.Hvilken sprøyte har du brukt?
Loggført

Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #105 på: mai 13, 2014, 21:33:44 pm »

Er det noen som har noen demperbein med 3-bolt innfesting jeg trenger kun røret/beinet ikke spindel osv.
Tegnger disse til en en liten teori jeg tenkte og teste i praksis, si fra hvis noen har, som jeg kan få kjøpt for en billig penge. Glad
Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #106 på: mai 13, 2014, 21:51:23 pm »

Har demperbein jeg ikke trenger 3bolt.  Blunker  se pm
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #107 på: mai 14, 2014, 08:28:09 am »

Kom med teorien da, kanskje fler kan bidra?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #108 på: mai 14, 2014, 08:45:38 am »

Kom med teorien da, kanskje fler kan bidra?

Tenkte og ved hjelp av mitt betydelige Golf mk1 delelager å bygge coilovere selv.

Demperbein med 3 bolt kappes og tilpasses Golf mk1 innsatsdempere (må visstnok være Koni på grunn av innsnevringen i boble beinene)
Jeg har et sett med coilover til mk1 liggende så tenker å bruke fjærer og hjelpefjærer fra de, så kjøpe 7" gjengerør og justeringsmuttere fra ebay.

Kom gjerne med innspill hvis noen har noe erfaringer med dette.

Jeg vet selvfølgelig at dette aldri blir godkjent så dette er for "moroskyld"           
Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #109 på: mai 14, 2014, 08:53:24 am »

Om du bytter bærearmene og spindlene til 1303 så er golf1 beinene bolt on.  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #110 på: mai 14, 2014, 09:29:11 am »

Om du bytter bærearmene og spindlene til 1303 så er golf1 beinene bolt on.  Blunker

Ja de er bolt on men, coilover bein fra golf blir ekstremt korte på boble, slik at du må justere de mye opp og sjansen for at demperen slår helt ut ved kjøring er stor. 
Pluss at 1303 forstilling øker sporvidden og det er jeg ikke interessert i, så det er en mening bak galskapen.  Blunker
Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #111 på: mai 14, 2014, 11:19:57 am »

Jo jeg ser den, jeg kjører med AVO golf coilovers selv på min 03. Jeg hadde før justerbare VW bein med stor fjær. Med det oppsettet ble det mye subbing og dunking i bakken pga for slappe fjærer. For å fikse dette satte jeg i golf dempere, som bør være mye stivere foran siden Golfen har motoren foran. Det hjalp lite. Så satte jeg på CSP senkefjærer for å få det stivere, men det hjalp ingen ting. Da gikk jeg for AVO golf coilovers. De kommer med 220 lbs fjærer som vil være bra stivt på en golf, passende for banekjøring i følge AVO. Jeg fant selv ut at 110 lbs var det vanlige coilover kit ble solgt med, les Kercher/CSP og lignende. Det var i følge eksperten komfortabelt nok til at man kunne selge det til alle.
Komfort var ikke det jeg var ute etter, jeg ville ha bilen lav, les ca 10 cm bakkeklaring og samtidig ikke grunnstøte etter en fartshump, og da kreves harde dempere og stive fjærer.
I følge http://www.laperformance.co.uk/blog/ så var 150lbs det de brukte på bane. Så jeg gikk for 180lbs fjærer.

Nå er grunnstøtingene svært skjeldne og bilen er lavere enn før. Og jeg får faktisk skryt for hvor komfortabel bilen er...   Øyerulling

* 03.jpg (48.11 KB. 800x333 - vist 394 ganger.)


Du har selvfølgelig helt rett i at det blir mindre felg kant med denne forstillingen. Selv har jeg 6" foran, men skal vel på med 7" etterhvert.

Loggført

Speed is no substitute for direction
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #112 på: mai 14, 2014, 13:02:14 pm »

Jo jeg ser den, jeg kjører med AVO golf coilovers selv på min 03. Jeg hadde før justerbare VW bein med stor fjær. Med det oppsettet ble det mye subbing og dunking i bakken pga for slappe fjærer. For å fikse dette satte jeg i golf dempere, som bør være mye stivere foran siden Golfen har motoren foran. Det hjalp lite. Så satte jeg på CSP senkefjærer for å få det stivere, men det hjalp ingen ting. Da gikk jeg for AVO golf coilovers. De kommer med 220 lbs fjærer som vil være bra stivt på en golf, passende for banekjøring i følge AVO. Jeg fant selv ut at 110 lbs var det vanlige coilover kit ble solgt med, les Kercher/CSP og lignende. Det var i følge eksperten komfortabelt nok til at man kunne selge det til alle.
Komfort var ikke det jeg var ute etter, jeg ville ha bilen lav, les ca 10 cm bakkeklaring og samtidig ikke grunnstøte etter en fartshump, og da kreves harde dempere og stive fjærer.
I følge http://www.laperformance.co.uk/blog/ så var 150lbs det de brukte på bane. Så jeg gikk for 180lbs fjærer.

Nå er grunnstøtingene svært skjeldne og bilen er lavere enn før. Og jeg får faktisk skryt for hvor komfortabel bilen er...   Øyerulling


Du har selvfølgelig helt rett i at det blir mindre felg kant med denne forstillingen. Selv har jeg 6" foran, men skal vel på med 7" etterhvert.

Takk for svar, bra å høre andres erfaringer på området! Glad
Tydelig at der er forskjellig erfaringer med å bruke G1 bein noen har samme erfaring som deg mens andre sier som jeg påsto her tidligere at de er for korte. Mulig det er mest med kvalitet og fabrikat å gjøre. 

Jeg er ikke veldig fan av smale framhjul så derfor vil jeg tvi holde på 3-bolt forstillinga. Risikerer vel å få dårlig svingradius men, noen kompromisser må det vel bli. Blunker Her er en link til den tråden jeg har hentet inspirasjon fra:     
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=506462&postdays=0&postorder=asc&start=0
Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #113 på: mai 14, 2014, 14:18:45 pm »

Forstilling endrer lite på hvor mye dekk du har plass til, men ET'n på felgene påvirkes selvfølgelig endel.
Grunnen til at jeg har smale dekk er at jeg ikke har felger med høyere offset enn 36. Med bredere dekk så vil det ta i skjermen.  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #114 på: juni 03, 2014, 21:43:56 pm »

Da er prosjekt coilovers i gang, har tilpasset alle delene mangler bare sveise, lakkere og ferdig montering. Glad







Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Vw1302s
Seniormedlem
****
Innlegg: 442
Bosted: Skoppum



Vis profil
« Svar #115 på: juni 04, 2014, 08:11:07 am »

Liker kreativiteten! Gliser

Hvor er disse justeringsrøra kjøpt?  Godt at de fjærbeina kunne brukes til noe Kult


Loggført
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #116 på: juli 31, 2014, 08:44:05 am »

Da har det endelig skjedd litt på boble fronten igjen.
Fikk tatt meg en tur ned til Hot Shop i ferien og handlet inn eksos til motoren, stabstag foran og bak pluss nytt teppe.

Etter at jeg fikk kjøpt eksos kunne jeg endelig montere motoren. Siden jeg ikke hadde peiling på tilstand så har jeg montert opp motor og kasse på en pall. Motoren lå i deler da jeg kjøpte bilen, så det var greit å få gjort en test oppstart for å få et bilde av tilstand.

Jeg startet med å gjøre alle grunninnstillinger, tenning, terningsnekkefølge og stift.
Først tok jeg ut pluggene og kjørte på starteren til jeg ikke oljetrykk på motoren, uten belastning. Så var det litt plunder med å få bensinpumpa til å suge men, så for det var i orden startet den uten mer tull Glad

Selv om motoren gikk måtte det til litt justering, det viste seg at vektene i fordeleren hadde rustet fast slik at den ikke regulerte tenningen og forgasseren hadde selvfølgelig irret igjen Blunker
Nå er dette ordnet og den ser ut til å gå som ei klokke Glad   


Litt nye deler.


Rett før oppstart Glad


Slik den står nå


Trykk på bildet så er det en liten video av motoren igang Glad
Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Daniel L
Supermedlem
*****
Innlegg: 679
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil
« Svar #117 på: juli 31, 2014, 13:48:58 pm »

Morro å se det går framover hos noen... Rekker tunge Grattis med oppstart
Loggført

        
       
1971 1302 silver metallic
1974 1300s--16.77s--125km/h--SCC 2014
1974 1303s germanlooker
1986 Golf mk2
1986 T3 doka
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #118 på: august 05, 2014, 14:33:40 pm »

Det er godt å se at hver gang jeg driver med bilen nå så blir den bedrer og bedre, å ikke verre og verre.

Kaross, flyndre og motor er endelig gjenforent Glad



 

 





Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Tuffer'n
Medlem
***
Innlegg: 122
Bosted: Gran



Vis profil
« Svar #119 på: august 06, 2014, 21:25:37 pm »

Ja, bilder sier mer enn 1000 ord så jeg gir på med noen til.
Monteringen fortsetter coilover er på plass og bilen er igjen rullende Glad
Bremseskiver og bremseskjold er også nytt, glemte å ta bilde av det.







Loggført

"Just because you saw it onec on the internet dosen't mean it's a good idea"

71mod 1302
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!