april 23, 2024, 15:28:07 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ny Motor i Losen  (Lest 21491 ganger)
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« på: oktober 04, 2012, 14:40:04 pm »

Hei
starter en motortråd for Jan Holm der vi skal prøve å finne flere hestekrefter dette har Vi
Type 4 motor motoren er bremset hos Jee til 200 hk men nå skal Jan under 13 så mye skal bli mer
dette har vi av deler

82 mm veiv Kina har gått 2 sesonger noen få drag ser veldigt bra ut
105 mm Ross stempler
P kam fra Eropean Motorworks
48-40 mm topper Fra Brothers
51,5 mm IDA
2 tomm exos fra Turbo Thomas
vipper fra Pauter

Jeg skal til JPM denne helga for å se på dyno kjøringer og høre på hva denne karen har å si

tar med toppene og blokka til Jan
der skal han gå over toppene og porte det han syntes passer og så skal vi ha ny kam spesialdesign for jan  dvs litt fyllesjuk om morgenen friskere utover dagen
vi håper på 250 hk

Bilder kommer fra demontert motor
takker for alle smarte løsninger som dere har


Mvh AR
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #1 på: oktober 04, 2012, 15:15:10 pm »

Hva skal dere gjøre med tenning?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #2 på: oktober 04, 2012, 15:17:29 pm »

Hei
nå har vi 009 med eltronisk tenning pga av Porsche Kjøling  men kansje sette på noe å bruke trigger siden det er lite plass


Mvh AR
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #3 på: oktober 04, 2012, 15:35:15 pm »








Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #4 på: oktober 04, 2012, 16:14:55 pm »

Komp?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #5 på: oktober 04, 2012, 16:49:33 pm »

Hei
ble vel ikke målt helt nøyaktig men rundt9,5- 10  får se om vi går opp til 11

Mvh AR
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #6 på: oktober 04, 2012, 16:50:35 pm »

13 og E85?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

geir F
Seniormedlem
****
Innlegg: 397
Bosted: lyngdal



Vis profil
« Svar #7 på: oktober 04, 2012, 19:56:37 pm »

Hva med vendehøyden?
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #8 på: oktober 04, 2012, 21:43:32 pm »

vel skal justere den ned til ca 1.5 pga av store stempler hadde 1.3 på en rallycross motor men da kysset stemplet toppen ved noen andledninger,dette var rikting nok med an org veiv som var stroket og lettet etter alle kunstenes regler men 1.5 er bra

E85 er ikke aktuelt kun 102 oktan bensin

Jeg tror mye skjer ved mer og rikting porting av toppene og en topp kamaksel som er satt opp for denne motoren


Mvh AR
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #9 på: oktober 04, 2012, 22:02:11 pm »

Se på tenninga og, er dette en org eller Kina 009? Skikkelig tenning gir fiiiin gnist som brenner opp drivstoffet og lager skyv på stemplene Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #10 på: oktober 04, 2012, 22:02:41 pm »

Blir spennende å følge denne tråden!
Vi sees på lørdag Kåre!
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #11 på: oktober 04, 2012, 22:08:57 pm »

Se på tenninga og, er dette en org eller Kina 009? Skikkelig tenning gir fiiiin gnist som brenner opp drivstoffet og lager skyv på stemplene Glad

Jepp.. Og mye gnist! Store forbrenningskamre som skal antennes. En skikkelig kraftig gnist bør dere få til!
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #12 på: oktober 04, 2012, 22:20:10 pm »

Innsiktene ser relativt høye ut og! Få Johannes til å gi dere en lengde fra ventil til toppen av trakten, og kapp og sveis innsuget deretter.

Husk: det er toppene og kammen som produserer effekt. Dette skal nå til Johannes, og da kan dere maksimere det ved å kappe innsugene.
« Siste redigering: oktober 05, 2012, 08:24:45 am av Erlend / bug66 » Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #13 på: oktober 05, 2012, 08:24:42 am »

Under 13 ja  Gliser Gliser Gliser
Gleder meg til å følge
Loggført

Sti
Seniormedlem
****
Innlegg: 360
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #14 på: oktober 05, 2012, 19:59:09 pm »

Hvor er denne "Like" knappen nå da?Osteaktig
Loggført

Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #15 på: oktober 07, 2012, 11:42:20 am »

Hei
da har jeg vert hos Johannes og fått levert deler som han skal maskinere porte og justere

dette skal Johannes Gjøre er vertfall planen


1 porte toppene vi beholder ventilstr som er 48-40 mm

2 nye ventilfjærer og titan hetter

3 jusrere lengden på insugg så lengden fra Ventil til topp trakt blir riktig

4 designe en ny kam 

5  vi skal bruke type 1 løftere og sette in hylser i blokka løftere også fra Johannes

i tilleg skal vi kjøpe ny tenning dette blir på trigger siden vi ikke har plass til større fordeler
tror også at jeg må lage nye stutser på exosanlegget for de vi har i dag er for små
skal også balansere veiv på nytt og nye bolter til toppene og evt lette rådene litt



Mvh Kåre


NB DET ER VIKIG AT JAN SPARER PENGER SÅ IKKE TA HAN MED PÅ BYEN ELLER NOE ANNET TULL Gliser Gliser
Loggført
bay crewcab
Seniormedlem
****
Innlegg: 374
Bosted:



Vis profil
« Svar #16 på: oktober 08, 2012, 20:00:12 pm »

Detta blir moro Jan. Jeg skal bremse i løpet av okt... Så får vi se da Blunker
Loggført

Member of mandagsklubben
Member of Ultimate Street Bays
Bronze 2011, silver 2012 and gold 2015 in USB
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #17 på: oktober 22, 2012, 20:12:41 pm »

Hei
som sagt er Johannes ferdig med toppene  bilder kommer kam er også klar

Motoren setter jeg sammen og så kjører vi til JEE for bremsing

Mvh AR
Loggført
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #18 på: oktober 22, 2012, 20:34:31 pm »

Har du spurt om flow tall ? før og etter ? har du fått noe bilder ?
Steike jeg gleder meg  Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #19 på: oktober 22, 2012, 20:39:25 pm »

Hei Jan

ja og ja og ja


Mvh AR
Loggført
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #20 på: oktober 22, 2012, 21:15:09 pm »

Hei Jan

ja og ja og ja


Mvh AR


fortell, fortell, fortell!!!
Loggført
Andersen Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 555
Bosted: Spydeberg


Vis profil

« Svar #21 på: oktober 23, 2012, 09:04:44 am »

Topparna blev inte flödestestade innan modifiering, jag ansåg dom så felaktiga(med minsta area på 34mm till 48mm ventil) så att det inte var av intresse, uppskattningsvis 170cfm.
231cfm vid 16mm lyft.

dette er Flow tall



Mvh Kåre
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #22 på: oktober 23, 2012, 09:07:33 am »

34mm areal til 48mm ventil  Øyerulling Tommel opp til Brothers!
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #23 på: oktober 23, 2012, 09:19:22 am »

34mm areal til 48mm ventil  Øyerulling Tommel opp til Brothers!

Om det er Brothers Machine er ikke Jan den første til å,motta skrot fra den kanten dessverre...
Loggført
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #24 på: oktober 23, 2012, 09:23:09 am »

Hva holder 231cfm til?
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #25 på: oktober 23, 2012, 09:25:04 am »

Hva holder 231cfm til?

230-250??
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #26 på: oktober 23, 2012, 09:30:05 am »

Glem nå ikke at denne motoren bremset 200 Jee hk med toppene som JPM anslår flowet 170 cfm før han begynte.

-BB-
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #27 på: oktober 23, 2012, 09:30:21 am »

Noe sånt ja. Kanskje litt mer

Lurer på hvordan han har åpnet opp toppene Glad
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 4033
Bosted: Moss


Vis profil

« Svar #28 på: oktober 23, 2012, 09:32:51 am »

Hadde vært fint med noen bilder nå  Kult
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #29 på: oktober 23, 2012, 11:56:28 am »

gleder meg til å se kamkortet også.
Loggført
Sider: [1] 2 3
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!